درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
سه شنبه، 28 اسفند 1397 - 00:45   

طرح تدوین آیین نامه تبلیغات در حوزه کسب و کارهای اینترنتی کلید خورد

  طرح تدوین آیین نامه تبلیغات در حوزه کسب و کارهای اینترنتی کلید خورد


ادامه ادامه مطلب یک

فراخوان مقاله سومین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش های روابط عمومی

  فراخوان مقاله سومین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش های روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب دو

"روابط عمومی اختاپوسی" در صدر مطالب پربازدید این هفته شارا

  "روابط عمومی اختاپوسی" در صدر مطالب پربازدید این هفته شارا


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی

  فراخوان چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مدیر روابط عمومی محیط زیست همدان در جمع 5 مدیر روابط عمومی برتر محیط زیست کشور
  تقدیر قوه قضاییه از دکتر کاردگر و خدمات بیمه دانا
  اقدامات شاخص اداره‌کل روابط ‌عمومی استانداری‌ همدان در سال ۱۳۹۷
  تعامل رسانه ها و روابط عمومی ها تقویت شود
  سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان گفت: فعالیت روابط عمومی ها فرهنگی و جهت دار باشد
  انتشار ویژه نامه نوروزی بانک ملی ایران
  نقش روابط عمومی در گسترش افکار عمومی
  موزه بانک ملی ایران در ایام نوروز میزبان گردشگران است
  برداشت تا سقف پنج میلیون ریال از خودپردازهای بانک صادرات ایران امکان‌پذیر شد
  محمدرضا پارسیان سرپرست روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۰ تهران شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 36623صفحه نخست » تازه های شبکه روابط عمومیچهارشنبه، 26 دی 1397 - 17:55
اثرات منفی تبلیغات تجاری در برنامه‌های کودک: تبلیغات صدا و سیما برای جسم و جان کودکان مضر است
تبلیغات تجاری در برنامه‌های کودکان علاوه بر تأثیر منفی روانی، باعث می‌شود تا کودک به سمت مصرف محصولات عموماً زیان‌آور و خوراکی‌های بی‌ارزش سوق داده شود.
  


 شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| تبلیغات تجاری در برنامه‌های کودکان علاوه بر تأثیر منفی روانی، باعث می‌شود تا کودک به سمت مصرف محصولات عموماً زیان‌آور و خوراکی‌های بی‌ارزش سوق داده شود.
 
 تبلیغات محصولات خوراکی حجیم شده مانند «پفک» و «چیپس» با هدف‌گذاری روی مخاطب خردسال و کودک از جمله مواردی بوده که همیشه انتقادهای زیادی را نسبت به صداوسیما به همراه داشته است.
 
 سابق بر این، در سال های گذشته پخش تبلیغات بازرگانی در برنامه‌های کودک ممنوع شد. اما به نظر می رسد بی‌پولی بود صدا وسیما بازهم پای انواع و اقسام تبلیغات مستقیم و غیر‌مستقیم محصولات مضر برای سلامت جسم و جان کودکان را به تلویزیون باز کرد.
 
 جالب است که مدیران صداوسیما نیز به مضرات پخش آگهی‌های بازرگانی برای کودک واقفند. پیش از راه‌اندازی کانال‌های پویا و نهال، محمد سرشار، مدیر شبکه کودک ابراز امیدواری کرده‌بود که دولت تسهیلاتی را به صداوسیما ارائه کند تا در این شبکه آگهی بازرگانی پخش نشود.
 
 او گفته بود: امیدوارم با نگاه ویژه به شبکه کودک و نوجوان پخش آگهی‌های بازرگانی را در این شبکه متوقف کنیم.
 
 با این حال نه خبری از کمک دولت شد و نه صداوسیما تمایلی برای پخش نکردن آگهی در برنامه‌های کودک از خود نشان داد؛ موضوعی که حتی اعتراض‌های نمایندگان مجلس را در پی داشته است. اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس معتقدند تبلیغات بازرگانی در برنامه‌های کودک مخالف مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است.
 
 به تازگی نیز، دبیر علمی کنگره انجمن تغذیه کودکان ایران با انتقاد از تبلیغات کالاهای آسیب‌رسان به سلامت کودکان در صدا و سیما گفت: متاسفانه در صدا و سیما کالاهای آسیب‌رسان به سلامت کودکان همچون نوشیدنی‌های قنددار، چیپس و پفک تبلیغ می‌شود این در حالی است که چاقی و اضافه وزن کودکان ایرانی به‌دلیل مصرف همین محصولات غذایی آسیب‌رسان به سلامت سبب ابتلای آنها به بیماری‌های مختلف می‌شود.
 
 در هرحال همواره انتقاد به عملکرد تلویزیون در قبال آگهی‌هایی که در این سال‌ها پخش کرده است، همواره با این توضیح مسؤولان رسانه ملی همراه بوده که چاره‌ای جز تأمین بخشی از بودجه خود از طریق تبلیغات بازرگانی ندارند.
 
 قانون منع تبلیغ کالاهای مضر
 قانون منع تبلیغ کالاهای مضر در رسانه‌ها اتفاق چندان جدیدی هم نیست؛ تبلیغ کالاهای مضر در رادیو و تلویزیون بر اساس ماده‌ ۳۷ قانون برنامه‌ی پنجم توسعه و آیین‌نامه تبلیغات سازمان صداوسیما، ممنوع است، اما این قانون در بسیاری از موارد نادیده گرفته شده است.
 
 به نظر می رسد این مقوله نیازمند نظارت جدی‌تر بر انتشار تبلیغات آسیب‌رسان به سلامت و حتی محکومیت مدیران رسانه‌ها در قبال پخش چنین برنامه‌هایی باشد شاید اینگونه دیگر صداوسیما نتواند تأمین بودجه خود از طریق تبلیغات را بهانه‌ای برای پخش چنین آگهی‌هایی بداند.
 
 گزارش: هانیه حقیقی
 منبع: سیناپرس
 
 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  فراخوان مقاله سومین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش های روابط عمومی


  فراخوان چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی


  «نوروز» کهنسال ترین آیین ملی در جهان


  چهارمین دوره جشنواره نشریات اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان از امروز آغاز می‌شود


  نوروز؛ نمایش قدرت اُمید در انسان


  انتقال مطالعه از نوشتار به آنلاین ـ کشف یک خطر بزرگ برای اطلاع رسانی منصفانه - کنترل سرچ انجین ها با اعلان


  چگونه فرآیند نشان دار کردن یک ملت را آغاز کنیم؟


  انتصاب اعضای شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان مازندران


  روابط عمومی‌ها باید نخستین مطالبه گران گفتمان سازمانی باشند


  طرح تدوین آیین نامه تبلیغات در حوزه کسب و کارهای اینترنتی کلید خورد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: تیرماه ۹۸ برگزار می‌شود/ چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی