درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
پنجشنبه، 2 خرداد 1398 - 13:50   

آشنایی با روابط عمومی

  آشنایی با روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

سه خاصیت انسانی دشوارساز زندگی

  سه خاصیت انسانی دشوارساز زندگی


ادامه ادامه مطلب دو

درز اطلاعات میلیون‌ها حساب کاربری تاثیرگذار در اینستاگرام

  درز اطلاعات میلیون‌ها حساب کاربری تاثیرگذار در اینستاگرام


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی

  فراخوان چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مستندسازی در روابط عمومی (فیلمبرداری)
  آموزش و پژوهش در روابط عمومی
  فرماندار کنگان: روابط عمومی ادارات شهرستان کنگان تقویت شوند
  معاون سیاسی، امنیتی فرماندار اسدآباد: نیاز به نگاهی نوین در حوزه روابط عمومی وجود دارد
  نقش ارتباطات در بهبود کیفی نظام اجتماعی
  آشنایی با روابط عمومی
  فرماندار انزلی: روابط عمومی ها تسهیل گر ارتباط با مردم باشند
  مدیرکل روابط عمومی استانداری مازندران: جایگاه روابط عمومی ها نیازمند تغییر اساسی است
  معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی: روابط عمومی های برتر معرفی می شوند
  مصوبات چهاردهمین جلسه کارگروه ساماندهی کاغذ منتشر شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 36623صفحه نخست » تازه های شبکه روابط عمومیچهارشنبه، 26 دی 1397 - 17:55
اثرات منفی تبلیغات تجاری در برنامه‌های کودک: تبلیغات صدا و سیما برای جسم و جان کودکان مضر است
تبلیغات تجاری در برنامه‌های کودکان علاوه بر تأثیر منفی روانی، باعث می‌شود تا کودک به سمت مصرف محصولات عموماً زیان‌آور و خوراکی‌های بی‌ارزش سوق داده شود.
  


 شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| تبلیغات تجاری در برنامه‌های کودکان علاوه بر تأثیر منفی روانی، باعث می‌شود تا کودک به سمت مصرف محصولات عموماً زیان‌آور و خوراکی‌های بی‌ارزش سوق داده شود.
 
 تبلیغات محصولات خوراکی حجیم شده مانند «پفک» و «چیپس» با هدف‌گذاری روی مخاطب خردسال و کودک از جمله مواردی بوده که همیشه انتقادهای زیادی را نسبت به صداوسیما به همراه داشته است.
 
 سابق بر این، در سال های گذشته پخش تبلیغات بازرگانی در برنامه‌های کودک ممنوع شد. اما به نظر می رسد بی‌پولی بود صدا وسیما بازهم پای انواع و اقسام تبلیغات مستقیم و غیر‌مستقیم محصولات مضر برای سلامت جسم و جان کودکان را به تلویزیون باز کرد.
 
 جالب است که مدیران صداوسیما نیز به مضرات پخش آگهی‌های بازرگانی برای کودک واقفند. پیش از راه‌اندازی کانال‌های پویا و نهال، محمد سرشار، مدیر شبکه کودک ابراز امیدواری کرده‌بود که دولت تسهیلاتی را به صداوسیما ارائه کند تا در این شبکه آگهی بازرگانی پخش نشود.
 
 او گفته بود: امیدوارم با نگاه ویژه به شبکه کودک و نوجوان پخش آگهی‌های بازرگانی را در این شبکه متوقف کنیم.
 
 با این حال نه خبری از کمک دولت شد و نه صداوسیما تمایلی برای پخش نکردن آگهی در برنامه‌های کودک از خود نشان داد؛ موضوعی که حتی اعتراض‌های نمایندگان مجلس را در پی داشته است. اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس معتقدند تبلیغات بازرگانی در برنامه‌های کودک مخالف مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است.
 
 به تازگی نیز، دبیر علمی کنگره انجمن تغذیه کودکان ایران با انتقاد از تبلیغات کالاهای آسیب‌رسان به سلامت کودکان در صدا و سیما گفت: متاسفانه در صدا و سیما کالاهای آسیب‌رسان به سلامت کودکان همچون نوشیدنی‌های قنددار، چیپس و پفک تبلیغ می‌شود این در حالی است که چاقی و اضافه وزن کودکان ایرانی به‌دلیل مصرف همین محصولات غذایی آسیب‌رسان به سلامت سبب ابتلای آنها به بیماری‌های مختلف می‌شود.
 
 در هرحال همواره انتقاد به عملکرد تلویزیون در قبال آگهی‌هایی که در این سال‌ها پخش کرده است، همواره با این توضیح مسؤولان رسانه ملی همراه بوده که چاره‌ای جز تأمین بخشی از بودجه خود از طریق تبلیغات بازرگانی ندارند.
 
 قانون منع تبلیغ کالاهای مضر
 قانون منع تبلیغ کالاهای مضر در رسانه‌ها اتفاق چندان جدیدی هم نیست؛ تبلیغ کالاهای مضر در رادیو و تلویزیون بر اساس ماده‌ ۳۷ قانون برنامه‌ی پنجم توسعه و آیین‌نامه تبلیغات سازمان صداوسیما، ممنوع است، اما این قانون در بسیاری از موارد نادیده گرفته شده است.
 
 به نظر می رسد این مقوله نیازمند نظارت جدی‌تر بر انتشار تبلیغات آسیب‌رسان به سلامت و حتی محکومیت مدیران رسانه‌ها در قبال پخش چنین برنامه‌هایی باشد شاید اینگونه دیگر صداوسیما نتواند تأمین بودجه خود از طریق تبلیغات را بهانه‌ای برای پخش چنین آگهی‌هایی بداند.
 
 گزارش: هانیه حقیقی
 منبع: سیناپرس
 
 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  آشنایی با روابط عمومی


  تقویم روز ارتباطات/ ورود نخستین چاپخانه مدل گوتنبرگ به ایران


  روابط عمومی؛ تلفیقی از علم و خلاقیت


  حمایت ۶۰۰ میلیون دلاری دولت فدرال از رسانه‌های کانادایی در آستانه انتخابات


  انتصاب رئیس روابط عمومی فدراسیون هندبال


  ارتقاء سطح روابط عمومی شهرداری های استان تهران با ابلاغ استاندار تهران کلید خورد


  نشست شورای روابط عمومی ورزش و جوانان استان تهران


  روابط عمومی، گوش های شنوا


  نشست هم اندیشی مدیران روابط عمومی ملایر


  درباره حلقه مفقوده‌ای به نام روابط عمومی و مشاور رسانه‌ای


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: گزارش سومین رخداد ملی بررسی مسایل و چالش های روابط عمومی