درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
سه شنبه، 2 بهمن 1397 - 03:25   

حمایت مالی فیسبوک از پژوهشی اخلاقی در آلمان درباره هوش مصنوعی

  حمایت مالی فیسبوک از پژوهشی اخلاقی در آلمان درباره هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب یک

در راستای تحقق روابط عمومی دیجیتال منتشر شد؛ نشریه الکترونیکی بانک ایران زمین

  در راستای تحقق روابط عمومی دیجیتال منتشر شد؛ نشریه الکترونیکی بانک ایران زمین


ادامه ادامه مطلب دو

فراخوان همکاری در انتشار سالنامه تخصصی روابط عمومی 1398

  فراخوان همکاری در انتشار سالنامه تخصصی روابط عمومی 1398


ادامه ادامه مطلب سه

شبکه های اجتماعی دریچه ورود به دنیای جدید

  شبکه های اجتماعی دریچه ورود به دنیای جدید


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  آکسفام: در سال ۲۰۱۸ ابرثروتمندان جهان ثروتمندتر و فقرا فقیرتر شدند
  پیام رسان واتس اپ، ارسال فله ای پیام را محدود کرد
  رونمایی از اولین کامپیوتر کوانتومی تجاری آی بی ام
  حمایت مالی فیسبوک از پژوهشی اخلاقی در آلمان درباره هوش مصنوعی
  آی‌بی‌ام
  شورای هماهنگی روابط عمومی های شهرستان های تهران فعال تر خواهد شد
  اعضای هیات رئیسه شورای روابط عمومی شهرستان ری انتخاب شدند
  مدیرکل روابط عمومی استانداری لرستان: روابط عمومی مرجع ارتباط مردم و دستگاه های اجرایی است
  قدردانی مرکز حراست وزارت امور اقتصادی و دارایی از مدیر حراست بیمه دانا
  در بخش پوستری همایش؛ مقاله بیمه دانا، برگزیده همایش مدیریت ریسک و بیمه شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 36566صفحه نخست » پیشخوان شارا-پیشنهادهای کاربران روابط عمومیدوشنبه، 24 دی 1397 - 13:28
شش نظریه روانشناسی در باره انگیزه و تلاش فردی
سعید داورپناه - میل و انگیزه به انجام کارها نوعی استارت و جهش اولیه است که ما را وا می دارد به تصمیمات خود جامه عمل بپوشانیم. محققین و روانشناسان مدتها است سعی می کنند موتور رفتار آدمها را به کمک تئوری‌های مختلف، شناسایی و شرح دهند:
  

میل و انگیزه به انجام کارها نوعی استارت و جهش اولیه است که ما را وا می دارد به تصمیمات خود جامه عمل بپوشانیم. محققین و روانشناسان مدتها است سعی می کنند موتور رفتار آدمها را به کمک تئوری‌های مختلف، شناسایی و شرح دهند:

انگیزه درونی برای انجام یک کار – Instinct Theory of Motivation
بر اساس این نظریه خیلی قدیمی، آدمها علاقه و تمایل برای بعضی کارها در وجودشان نهادینه شده است. رفتارهایی نظیر دلبستگی بیش از حد، میل به رقابت، خجالت، ترس و شجاعت، اعمالی هستند که منشا شان، برنامه ژنتیکی است که به ارث می بریم.

این نظریه برای مدتها از روی میز روانشناسان کنار گذاشته شده بود ولی با توسعه روانشناسی تکاملی که تاکید زیادی بر انگیزه‌های غریزی و مراحل تحول بیولوژیک انسان دارد دوباره برای توجیه رفتار و اعمال استفاده می شود.

انگیزه دریافت پاداش – Incentive Theory of Motivation
این شیوه توضیح رفتار می گوید آدمها بر اساس علاقه شان به دریافت پاداش ، دست به کارهای مختلف می‌زنند. این نظریه نیز بر روی انگیزه درونی افراد تاکید می ورزد که برای دریافت یک سود یا اعتبار یا لذت بیرونی، اقدام به تلاش می کنند. بر این اساس، هر چه پاداش بزرگتر باشد قدرت پیگیری و همت برای رسیدن به آن نیز بیشتر می گردد.

نظریه میل به تعادل – Drive Theory of Motivation
طرفداران این ایده می گویند مثلا در حین گرسنگی و تشنگی، بدن احساس خوبی ندارد و برای کاهش تنش ایجاد شدهُ تلاش می کند به رفع گرسنگی و تشنگی اقدام کند تا به سطح آرام و متعادل برسد. اگر هوا گرم باشد انگیزه کم کردن حرارت در وی ایجاد می شود و …
اما مشکل اساسی نظریه فوق این است که خیلی وقت ها آدمها رفتاری را افزایش یا کاهش می دهند که عملا نیازی برای آن کار ندارند. به عنوان مثال بعضی ها به خاطر مسائل روحی به غذا خوردن زیاد پناه می برند بدون ایکه اصلا گشنه باشند.

نظریه سطح هیجان – Arousal Theory of Motivation
این نظریه می گوید بشر با هیجان خاصی به دنبال یک حد معینی از رضایت، شادی یا تعادل است. برای همین گاهی با رقابت، گاهی به خاطر کمبود عاطفی و گاهی برای ایجاد وضعیت بهتر، دست به اعمالی می زند.

برعکس این واقعیت هم برای بشر صدق می کند وقتی که زندگی پر از هیجان و موفقیت می شود بعضی افراد ترجیح می دهند دست از تلاش بکشند و به انزوا و کم تحرکی تمایل پیدا کنند تا هیجان زدگی شان را با بی تفاوتی، به تعادل رسانند.

نظریه انگیزه‌های خردمندانه – Humanistic Theory of Motivation
این نظریه متکی به شعور و منطق انسانی است. آدمها اعمالی از آنها سر می زند که منطقی و آگاهانه است. نمونه مشخص این شیوه شناخت انگیزه های بشر « هرم مزلو» است که می گوید نیازهای بشر مراحلی دارد که اگر هر کدام را برطرف کند میل به برطرف کردن مرحله بالاتری از تمناهایش را طلب می کند.

افزایش انگیزه ها و محرک ها برای دستیابی به آرزوها آنقدر ادامه می یابد که انسان به مرحله خودشناسی و حس خلاقیت می رسد. اگر انسانها قادر باشند که از نردبان خواسته ها و نیازهای شان مدام بالاتر روند از تحول شخصیتی برخوردار می شوند که حس مدیریت، تاثیرگذاری و حتی هدایت دیگران در آنها ایجاد می گردد.

انگیزه ها بر اساس توقع – Expectancy Theory of Motivation
وقتی انسانها در باره آینده خود می اندیشند به چشم اندازی از آرزوها و منافع می رسند و براساس آن برای خود توقعاتی ایجاد می کنند که موتور اعمال و تصمیمات زندگی شان می شود.

توقع انسان متکی به سه انتخاب کلیدی است. ۱- اگر رسیدن به منافعی که آرزو کرده است برایش مهم باشد سعی بیشتری می کند ۲- اگر یک فرد انتخاب کند که نقش موثری در ایجاد آینده اش ایفا می کند و مسبب خیلی از اتفاقات است بر همتش می افزاید ۳- در نهایت اگر باور داشته باشد که توانایی و قابلیت لازم نیز در اختیار دارد انگیزه اش برای دستیابی به هدف، باز هم بیشتر می شود.

در پایان اینکه: هیچ ایده و نظریه قدیمی یا جدید نمی تواند به تنهایی، انگیزه اعمال همه بشر را توضیح دهد. ولی شناخت همه این نظریات متفاوت می تواند به افراد کمک کند که دلایل مختلف برای ایجاد انگیزه های رفتاری را بشناسند.
 

منبع: www.verywellmind.com

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  4 تا از بهترین و بدترین عمل‌های روابط عمومی در سال 2018


  آنچه از قوانین اخلاقی روابط عمومی باید بدانیم


  نگاه به روابط عمومی تغییر کرد/ نگاهی گذرا به سیر تطور روابط عمومی در ایران


  روابط عمومی جهاد دانشگاهی کردستان منصوب شد


  رشد سه برابری قیمت کاغذ: روزنامه‌ های ایران تعطیل می‌شوند


  جایگاه روابط عمومی ادارات شهرستانی استان تهران تثبیت خواهد شد


  روابط عمومی ها به محیط شخصی برای مدیران تبدیل نشوند


  مقاله/ چالش های سازمان های رادیو و تلویزیون داخلی و بین المللی


  6 درس مثبت روابط عمومی که می توان از طریق دوستیابی آنلاین آموخت


  روز بسیار غم‌انگیز روزنامه‌نگاری


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: پنج ویژگی یک متخصص روابط عمومی ممتاز