درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 29 اسفند 1402 - 14:49   

روابط‌عمومی: افزایش اعتماد به رسانه‌ها و پیامدهای آن

  روابط‌عمومی: افزایش اعتماد به رسانه‌ها و پیامدهای آن


ادامه ادامه مطلب یک

ادغام ابزارهای دیجیتال در هر مرحله از استراتژی فروش

  ادغام ابزارهای دیجیتال در هر مرحله از استراتژی فروش


ادامه ادامه مطلب دو

روابط‌عمومی را هسته اصلی استراتژی رشد خود قرار دهید

  روابط‌عمومی را هسته اصلی استراتژی رشد خود قرار دهید


ادامه ادامه مطلب سه

هوش مصنوعی در دادگاه: توهمات و خطرات

  هوش مصنوعی در دادگاه: توهمات و خطرات


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  نوروز خجسته باد/ بهار طبیعت، نویدبخش بهارِ تعامل و همدلی
  یادداشتی بر انتشار کتاب هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل
  نوروز ۱۴۰۳، گامی نو در مسیر تحول روابط‌عمومی با هوش مصنوعی
  شکاف همدلی بین کارگران و شرکت‌ها: چالشی بزرگ برای مدیران عامل
  روابط‌عمومی مبتنی بر داده: ضرورتی برای حرفه‌ای شدن
  پنج نکته از بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
  پنج درس از بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
  هوش مصنوعی و آینده زنجیره تامین: تحولات کلیدی و گام‌های عملی
  12 گام برای ارتقای برنامه‌ها و فعالیت‌های روابط‌عمومی در سال جدید
  روابط‌عمومی را هسته اصلی استراتژی رشد خود قرار دهید
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 36565صفحه نخست » دوشنبه، 24 دی 1397 - 13:19
رفتاری که گوگل با لینک‌ها دارد
اکثر مدیران سایت‌ها آرزو دارند که در رتبه‌های بالای موتورهای جستجو قرار گیرند، زیرا این اتفاق اثر مستقیم با افزایش بازدید و درآمد آنها دارد. به همین دلیل همه تلاش خود را می‌کنند تا رتبه‌های بالای گوگل را در کلمات کلیدی مرتبط با حوزه کاری خود به دست آورند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| اکثر مدیران سایت‌ها آرزو دارند که در رتبه‌های بالای موتورهای جستجو قرار گیرند، زیرا این اتفاق اثر مستقیم با افزایش بازدید و درآمد آنها دارد. به همین دلیل همه تلاش خود را می‌کنند تا رتبه‌های بالای گوگل را در کلمات کلیدی مرتبط با حوزه کاری خود به دست آورند.


از طرف دیگر، گوگل و سایر موتورهای جستجو از الگوریتم‌های خود محافظت می‌کنند تا نتایج بهتری را برای کاربران نمایش دهند و به خوبی می‌دانند که اگر نتایج آنها برای کاربر مناسب نباشد بازار خود را از دست می‌دهند.

این موضوع باعث شده که افراد مختلف فعال در زمینه سئو، نظرات متفاوتی در مورد عملکرد گوگل داشته باشند و بعضا تصورات اشتباهی درباره آن شکل گیرد. در سال‌های اخیر گوگل سعی کرده است با ایجاد منابع آموزشی و ارتباط با مدیران سایت‌ها، به آنها در جهت بهبود کیفیت محتوا و تجربه کاربری (تجربه‌ای که کاربر در زمان مشاهده سایت خواهد داشت و سهولت استفاده از سایت) آموزش دهد. در حال حاضر جان مولر مدیر تحلیل مدیران سایت‌ها در گوگل است و وظیفه ارتباط با مدیران سایت‌ها در دنیا را بر عهده دارد. هر ماه سوالات زیادی از او در سراسر دنیا می‌شود و او به برخی از سوالات که برای دیگر مدیران سایت‌ها هم مفید است پاسخ می‌دهند.
لینک‌های ورودی یکی از فاکتورهای مهم رتبه بندی سایت‌های اینترنتی است

یکی از فاکتورهای تاثیرگذار در سئو سایت، لینک های ورودی به سایت است. گوگل کیفیت وب سایت‌ها را بر اساس کیفیت لینک‌های ورودی به آنها اندازه‌گیری می‌کند و این گونه تصور می‌کند که اگر یک صفحه در اینترنت از محتوای خوبی برخوردار باشد، خارج از آن صفحه و در سایت‌های دیگر، کاربران در مورد آن صحبت می‌کنند و به آن صفحه لینک می‌دهند. این موضوع بر‌اساس الگوریتم رتبه صفحه (Page Rank) در گوگل اندازه‌گیری می‌شود. به مرور زمان مدیران سایت‌ها با کشف این الگوریتم توانستند نتایج گوگل را تغییر دهند و رتبه سایت خود را بهبود دهند، به همین دلیل گوگل در سال ۲۰۱۱ تصمیم گرفت که الگوریتمی با نام پنگوئن ارائه کند که وظیفه مقابله با لینک‌هایی را بر عهده داشت که با هدف بهبود نتایج گوگل ایجاد شده‌اند و به اصطلاح گوگل غیر طبیعی هستند.

با ارائه الگوریتم پنگوئن، اتفاق جدیدی در نتایج گوگل رخ داد که به آن سئو منفی می‌گویید. سئو منفی شامل روش‌هایی است که رقبا از طریق آن می‌توانند رتبه سایت شما در گوگل را تحت تاثیر قرار دهند و با ایجاد لینک‌های غیرطبیعی رتبه را نابود کنند. در همین حوزه حتی وب سایت‌هایی ایجاد شدند که خدمات سئو منفی ارائه می‌دهند و به صورت تضمینی رتبه سایت رقیب در گوگل را از بین خواهند برد! گوگل، برای جلوگیری از چنین اتفاقی ابزاری را برای بی اثر کردن لینک‌های اسپم و بی کیفیت ایجاد کرد تا مدیران سایت‌ها از طریق آن بتوانند لینک‌های اسپم را بی‌اثر کنند، نام این ابزار Disavow links است و در سرچ کنسول گوگل قابل دسترس است.

گوگل به مرور زمان نسخه‌های مختلفی برای الگوریتم پنگوئن ارائه کرد و نهایتا از حدود دو سال پیش، الگوریتم پنگوئن نسخه ۴.۰ را به هسته خود منتقل کرد. پس از انتقال این الگوریتم به هسته گوگل، نتایج گوگل جابجایی زیادی پیدا کردند و لینک‌ها به صورت مستقیم تاثیر آنی در رتبه بندی نتایج گوگل دارند.


سئو منفی به مقبولیت گوگل لطمه می زند.
نکته قابل توجهی که باید در نظر گرفت این است که گوگل همواره در تلاش است، تاثیر فاکتورهای در دسترس در نتایج را کاهش دهد و مدیران سایت‌ها به راحتی نتوانند نتایج را تغییر دهند، به همین خاطر در سال‌های اخیر تلاش کرده است تا سئو منفی را از بین ببرد و اجازه ندهد که دیگران بتوانند رتبه سایت را نابود کنند.

جان مولر در پاسخ به سوال رضا شیرازی، مدیر وب 24 در خصوص چگونه لینک‌های بی کیفیت را برای سایت بی اثر کنیم و این که آیا روش یا ابزاری برای شناسایی کیفیت لینک‌های ورودی به سایت وجود دارد، گفت: معمولا لازم نیست کاری انجام دهید، پیشنهاد می‌شود صرفا برای بی اثر کردن لینک‌هایی که مشکل‌زا هستند (مانند لینک‌های قدیمی که خریده شده است) استفاده شود، نه فقط برای اینکه احساس می‌شود آن لینک‌ها اسپم هستند و از سایت‌هایی ایجاد شده‌اند که آنها را دوست ندارید. این کار را کمی راحت‌تر خواهد کرد!”

با توجه به پاسخی که مولر به این سوال داده است، گوگل تاثیر منفی لینک‌های بی کیفیت به سایت را از بین برده است و افرادی که قصد تخریب رتبه سایت شما در گوگل را دارند، با ایجاد لینک‌های اسپم و بی‌کیفیت نمی‌توانند رتبه هیچ سایتی را دچار مشکل کنند و این اتفاق جالبی در این حوزه است. گرچه هنوز ابزار disavow links کاربرد خود را برای از بین بردن لینک‌های خریداری شده از سایت‌های دیگر خواهد داشت، زیرا خریداری لینک با هدف بهبود رتبه در نتایج گوگل، کاری خلاف محسوب می‌شود.

نکته مهم دیگری که باید به آن توجه داشت الگوریتم Over Optimization گوگل است، این الگوریتم وب سایت‌هایی که بیش از حد بر روی سئو تمرکز دارند را جریمه می‌کند، یکی از مواردی که این الگوریتم به آن توجه دارد نحوه لینک‌های ورودی به سایت است و اگر این لینک‌ها به صورت غیر طبیعی ایجاد شده باشند باعث جریمه شدن وب سایت خواهد شد.

نوشین منصوری

منبع: www.ibazaryabi.com
 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  نوروز خجسته باد/ بهار طبیعت، نویدبخش بهارِ تعامل و همدلی


  روابط‌عمومی مبتنی بر داده: ضرورتی برای حرفه‌ای شدن


  شکاف همدلی بین کارگران و شرکت‌ها: چالشی بزرگ برای مدیران عامل


  پنج نکته از بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران


  نوروز ۱۴۰۳، گامی نو در مسیر تحول روابط‌عمومی با هوش مصنوعی


  یادداشتی بر انتشار کتاب هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد