درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 06:32   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کثرت‌گرایی رسانه‌ای و حق آگاهی مردم
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
  ابزار هوش مصنوعی جدید مایکروسافت یک ماشین کابوس عمیق است
  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!
  کارولین هاید، مجری بلومبرگ، می‌گوید سابقه روابط‌عمومی به او کمک کرده است
  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان
  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!
  اپل به دستور دولت چین، واتس‌اپ و تردز را از اپ استور چین حذف کرد
  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 36543صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگارییکشنبه، 23 دی 1397 - 13:05
ارتباطات صلح
در حال حاضر روزنامه‌نگاری صلح تئوری شکست خورده و ارتباطات صلح به موضوعی عمومی تر تبدیل شده است. بنابراین رسانه‌ها نقش مهمی در ترویج آن دارند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| یک استاد ارتباطات بر نقش موثر ارتباطات صلح در روابط بین‌المللی تاکید کرد و گفت: در حال حاضر روزنامه‌نگاری صلح تئوری شکست خورده و ارتباطات صلح به موضوعی عمومی تر تبدیل شده است. بنابراین رسانه‌ها نقش مهمی در ترویج آن دارند.

به گزارش شارا به نقل از ایسنا، دکتر وحید عقیلی در سمینار بین‌المللی ارتباطات صلح وگردشگری شهری که در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران برگزار شد به نقش واهمیت ارتباطات صلح در روابط بین‌المللی اشاره کرده و گفت: همه مذاهب به دنبال ترویج شایسته از افرادی هستند که به صلح اعتقاد دارند. در واقع صلح ایده‌ای نهفته است و زمانی ما می‌توانیم آن ترویج بدهیم که در ذهنمان نیز پذیرفته باشیم در این شرایط است که در جامعه نیز نهادینه می‌شود.

وی ادامه داد: به طور کلی نحوه ایجاد ارتباطات در شرایط مختلف متفاوت است و این امری بسیار مهم است که بدانیم درشرایط مختلف از چه کلماتی استفاده کنیم. بنابراین ارتباطات در ایجاد صلح بین ملتها بسیار تاثیرگذار است. این که ما به جای تاکید روی تفاوت‌ها بر مشترکات توجه داشته باشیم.

استاد ارتباطات همچنین با تاکید بر این که هدف از صلح باید فقط برای صلح باشد نه این که دنبال صلح مسلح یا صلح منفی باشیم. گفت: پژوهشگرانی که در مورد صلح صبحت می‌کردند تا مادامی که خودشان در صلح نبودند نمی‌توانستند به آن نیز عمل کند. همچنان که محمد علی اسلامی ندوشن پژوهشگر کشور می‌گوید: "صلح وقتی صلح است که از روی ترس و فشار نباشد در واقع هدف از صلح باید واقعی باشد".

دکتر عقیلی رابطه فرهنگی بین دو کشور ایران و ترکیه را نزدیک ودوستانه توصیف کرد و گفت: علیرغم که 200 سال در امپراتوری‌های عثمانی کشمکش و جنگ بین دو کشور اتفاق افتاد اما خوشبختانه امروز ارتباطات سالمی بین دو کشور در حوزه فرهنگی وجود دارد و این نشان از مشترکات موجود بین دو کشور ایران و ترکیه است.

به گفته ی وی ارتباطات صلح پروسه صلح در درون ارتباطات است که در حال حاضر در جوامع جاری است اما این که هر کشوری آن را با چه رویکردی پیش ببرد موضوعی قابل بررسی است.

استاد دانشگاه آزاد با تاکید بر این که روزنامه‌نگاری صلح امروز به تئوری شکست خورده تبدیل شده است،گفت: با وجود این که در حال حاضر روزنامه‌نگاری صلح شکست خورده است و صبحتی از آن نمی شود اما ارتباطات صلح به موضوعی عمومی تر تبدیل شده است وتئوری‌های مختلفی در مورد آن شکل گرفته است که یکی از این تئوری‌ها توسط ادوارد هال ایجاد شده است.

دکتر عقیلی خاطرنشان کرد: در گذشته کشور آمریکا بیشتر بر کشورهای اروپا و آسیا تاکید زیادی داشته است و با گسترش ایده صلح در این کشورها دنبال منافع اقتصادی وفرهنگی خود بوده است؛ تصویری که امروزه موضوعیت ندارد و ارتباطات صلح موجب شده است که در بحث گردشگری بسیاری از تصورات ذهنی گردشگران بعد از ورود به یک کشوری تغییر یابد به طوری که 90 درصد گردشگرانی که وارد ایران می‌شوند تصویر منفی آنها از این کشور کم رنگ می‌شود و تمایل بیشتری برای بازگشت دوباره به ایران دارند.

این استاد ارتباطات با تاکید بر این که ایرانیان مردم صلح طلب و صلح دوست هستند، خاطرنشان کرد: اگر نگاهی به سابقه تاریخی کور داشته باشیم درمی‌یابیم بجز در یک مورد که نادرشاه بر اثر کشتن شاه سلطان حسین به کشور هند حمله برد هیچ حمله‌ای از طرف ایرانیان به کشور دیگر صورت نگرفته است که این سابقه تاریخی بیانگر صلح طلبی ایرانیان است. البته در دنیای امروز نمی‌توان از ایجاد صلح بین فرهنگ‌ها از طریق رسانه‌ها غافل شد.

در ادامه، دکتر هادی خانیکی استاد ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی با بیان اینکه تاریخ زیست بشر تاریخ بی‌خردی‌ها است و این بی‌خردی در این روزگار بیشتر شده است، گفت: بررسی صلح از دریچه ارتباطات در هر سه بخش انتقال پیام، کالا و انسان نشان می‌دهد، به طور طبیعی نیاز به صلح در دوره معاصر بیشتر است.

وی افزود: هر چه جهان و جهانیان در اثر ارتباطات به هم نزدیک شده‌اند امکان برخوردها نیز بیشتر شده است.

این استاد ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی در ادامه گفت: هویت مساله امروز ما است. هویت‌های مرگبار یا هویت‌های مقاومت را در تنها در صورت افزایش گفت‌وگو و گسترش ارتباطات صلح می‌توان پیش برد.

 


 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  رازهای روابط‌عمومی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد