درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
پنجشنبه، 28 شهریور 1398 - 02:57   

انتصاب رئیس مرکز روابط عمومی بنیاد مستضعفان

  انتصاب رئیس مرکز روابط عمومی بنیاد مستضعفان


ادامه ادامه مطلب یک

تحمیل نیرو به شهرداری رشت، اینبار به بهانه تغییر در مدیریت روابط عمومی شورا

  تحمیل نیرو به شهرداری رشت، اینبار به بهانه تغییر در مدیریت روابط عمومی شورا


ادامه ادامه مطلب دو

آمریکا می‌خواهد مانع پول درآوردن اسنودن از فروش خاطراتش شود

  آمریکا می‌خواهد مانع پول درآوردن اسنودن از فروش خاطراتش شود


ادامه ادامه مطلب سه

بانک رفاه به مشتری مداری می‌اندیشد

  بانک رفاه به مشتری مداری می‌اندیشد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  دبیری شورای اطلاع رسانی استان کرمان از استانداری به ارشاد انتقال داده شد
  تحمیل نیرو به شهرداری رشت، اینبار به بهانه تغییر در مدیریت روابط عمومی شورا
  ترکیبی از مهارت های جدید و قدیمی که متخصصین روابط عمومی باید بر آن تسلط داشته باشند
  چگونه با افسردگی فصلی مقابله کنیم؟
  سیگاری‌ها: تبلیغات را کم کنید
  عملکرد روابط عمومی های استان با برگزاری جشنواره روابط عمومی ها سنجش می شود
  تصویب صورت های مالی سال 97 بانک ملی ایران
  بانک رفاه به مشتری مداری می‌اندیشد
  معاون فرماندار ملایر: خبرنویسی یکی از ابزارهای بسیار مهم برای اطلاع رسانی روابط عمومی ها محسوب می شود
  آمریکا می‌خواهد مانع پول درآوردن اسنودن از فروش خاطراتش شود
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 36527صفحه نخست » آموزش روابط عمومیچهارشنبه، 26 دی 1397 - 08:00
کاربرد جلسات‌ گروهی‌ در روابط عمومی
طرح‌ و نحوه‌ کار جلسات‌ ممکن‌ است‌ با توجه‌ به‌ اندازه‌، تعداد شرکت‌کنندگان‌، بانیان‌ جلسه‌، و موضوعاتی‌ که‌ قرار است‌ در آن‌ جلسه‌ مورد بررسی‌ قرار گیرد، تفاوت‌ کند، اما گروه‌هایی‌ که‌ می‌خواهند به‌ طور مؤثرتری‌ کار کنند، باید از قواعد اصولی‌ معینی‌ که‌ در این‌ زمینه‌ وجود دارد پیروی‌ نمایند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| مقدار حیرت‌انگیزی‌ از کاری‌ که‌ در یک‌ سازمان‌ انجام‌ می‌شود از طریق‌ کنش‌های‌ متقابل‌ گروهی‌ صورت‌ می‌گیرد. این‌ امر در کارهای‌ روابط‌ عمومی‌ بیشتر مصداق‌ دارد، زیرا در این‌ قلمرو افراد گوناگونی‌ هستند که‌ فکرها و نظرات شان‌ باید به‌ حساب‌ آورده‌ شود و از تخصص‌ آنها در تهیه‌ برنامه‌ روابط عمومی‌ مناسب‌ برای‌ مشتری‌ استفاده‌ شود.

 

کمیته‌های‌ ویژه‌ای‌ منظماً در زمان‌های‌ معینی‌ برای‌ بررسی‌ مسائلی‌ که‌ پیش‌ می‌آید تشکیل‌ می‌شود، در حالی‌ که‌ کمیته‌های‌ دائمی‌ بر مبنای‌ مسائل‌ جاری‌ وجود دارد که‌ به‌ طور مستمر به‌ مسائل‌ نظارت‌ می‌کند و از میان‌ برداشتن‌ مشکلات‌ دائمی‌ را مورد توجه‌ قرار می‌دهد.

 

 طرح‌ و نحوه‌ کار جلسات‌ ممکن‌ است‌ با توجه‌ به‌ اندازه‌، تعداد شرکت‌کنندگان‌، بانیان‌ جلسه‌، و موضوعاتی‌ که‌ قرار است‌ در آن‌ جلسه‌ مورد بررسی‌ قرار گیرد، تفاوت‌ کند، اما گروه‌هایی‌ که‌ می‌خواهند به‌ طور مؤثرتری‌ کار کنند، باید از قواعد اصولی‌ معینی‌ که‌ در این‌ زمینه‌ وجود دارد پیروی‌ نمایند.


اگر شما در موقعیتی‌ هستید که‌ باید یک‌ جلسه‌ گروهی‌ را راه‌اندازی‌ و اداره‌ کنید، ناگزیر باید دستور کاری‌ برای‌ آن‌ فراهم‌ سازید. این‌ دستور کار همراه‌ با مکان‌ و زمان‌ تشکیل‌ جلسه‌، باید در یک‌ فاصله‌ زمانی‌ قابل‌ قبول‌، برای‌ اعضای‌ شرکت‌کننده‌ از پیش‌ ارسال‌ شود.

 

در طول‌ جلسه‌ شاید لازم‌ باشد که‌ جریان‌ گفت‌وگوها و مباحثات‌ را در مسیر مناسبی‌ هدایت‌ کنید، تا در زمانی‌ که‌ تعیین‌ شده‌ همه‌ نکات‌ دستور جلسه‌ مورد بحث‌ قرار گیرد. هدایت‌ گروهی‌ مؤثر سرانجام‌ توانایی‌ شما را در گفت‌وگوها بالا برده‌، نقطه‌نظرهای‌ مخالف‌ را به‌ سوی‌ دست‌ یافتن‌ به‌ توافق‌ هدایت‌ کرده‌ و مشارکت‌ برابر همه‌ اعضای‌ گروه‌ را تأمین‌ می‌کند.


هر چند رهبری‌ گروه‌ مطمئناً چشمگیرترین‌ و برجسته‌ترین‌ نقش‌ در جلسات‌ گروهی‌ است‌، ولی‌ مشارکت‌ مؤثر در گروهی‌ که‌ توسط‌ شخص‌ دیگری‌ هدایت‌ می‌شود نیز یک‌ مهارت‌ به‌ شمار می‌رود. مشارکت‌ مؤثر بدین‌ معنا است‌ که‌ به‌ جای‌ کوشیدن‌ برای‌ سلطه‌ یافتن‌ بر مباحثات‌ یا تحمیل‌ نظرات‌ خود به‌ آن‌، به‌ حل‌ و فصل‌ مسائل‌ مهم‌ مورد بحث‌ کمک‌ کنیم‌.

 

اگر جلسه‌ گروهی‌ خوب‌ اداره‌ شود، مشارکت‌ متعادلی‌ پدید می‌آید که‌ در آن‌ اعضا به‌ یکدیگر احترام‌ می‌گذارند و عقاید و نظرات‌ همدیگر را جویا می‌شوند.


در جلسه‌ای‌ که‌ نتایج‌ مباحثات‌ ارزش‌ این‌ را دارد که‌ به‌ ثبت‌ برسد، باید یک‌ نفر به‌عنوان‌ منشی‌ تعیین‌ شود. در صورتی‌که‌ گروه‌ ملزم‌ باشد که‌ سندی‌ کتبی‌ از صورت‌ جلسه‌ نهایی‌ مذاکرات‌ خود تهیه‌ کند، انتخاب‌ یک‌ منشی‌ برای‌ این‌ کار در درجه‌ اول‌ اهمیت‌ قرار دارد. معروف‌ است‌ که‌ گزارش‌ کمیته‌ها به‌ شدت‌ سرهم‌بندی‌ شده‌ هستند، به‌ نحوی‌ که‌ فکرهای‌ مطرح‌ شده‌ در آن‌ اصالتشان‌ را از دست‌ داده‌ یا تضعیف‌ شده‌اند.

 

برای‌ اجتناب‌ از فرو افتادن‌ در دام‌ گزارش‌های‌ از این‌ دست‌ گروه‌ باید ترتیبی‌ دهد که‌ افکار و نیز شماری‌ از عقاید مورد حمایت‌ به‌ روشنی‌ در سند نهایی‌ جلسه‌ به‌ ثبت‌ برسد. چنانچه‌ بخش‌های‌ گوناگون‌ سند نهایی‌ توسط‌ افراد مختلف‌ نوشته‌ شود یک‌ نفر باید آن‌ را بازنویسی‌ و ویرایش‌ کند تا سند نهایی‌ از نظر سبک‌ و سیاق‌ نگارش‌ یکدست‌ و هماهنگ‌ باشد.

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  10 تاکتیک کارآمد برای نوشتن


  نشر الکترونیک: یک مطالعه‎ تحلیلی


  انتصاب مدیر جدید روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم


  روابط عمومی؛ کاهنده فاصله بین ملت و مسئولان


  چگونه می توان روابط عمومی را توصیف کرد?


  جای خالی رسانه های رسمی در کارزار شایعات


  سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری اپل در هند؛ مقدمه ای برای خروج از چین


  انتصاب رئیس مرکز روابط عمومی بنیاد مستضعفان


  بانک رفاه به مشتری مداری می‌اندیشد


  ترکیبی از مهارت های جدید و قدیمی که متخصصین روابط عمومی باید بر آن تسلط داشته باشند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان ارسال مقاله به شانزدهمین کنفرانس روابط عمومی ایران