درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
جمعه، 30 فروردین 1398 - 07:21   

آشنایی با ۷ نکته کاربردی برای گرفتن عکس خوب با موبایل

  آشنایی با ۷ نکته کاربردی برای گرفتن عکس خوب با موبایل


ادامه ادامه مطلب یک

دانشگاه فردوسی تلویزیون اینترنتی راه اندازی کرد

  دانشگاه فردوسی تلویزیون اینترنتی راه اندازی کرد


ادامه ادامه مطلب دو

قاضی‌زاده: هدیه دادن به خبرنگاران برای کند کردن تیغ نقادی آن‌هاست

  قاضی‌زاده: هدیه دادن به خبرنگاران برای کند کردن تیغ نقادی آن‌هاست


ادامه ادامه مطلب سه

لزوم ارزیابی مدیریت بحران در کشور

  لزوم ارزیابی مدیریت بحران در کشور


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  گرانی اینترنت به نفع سلامتی
  دلایل اصلی ایجاد استرس
  پیش فروش تلفن تاشوی سامسونگ آغاز شد؛ هر گوشی دو هزار دلار است
  نشت اطلاعات بیش از «شش میلیون ایرانی» توسط یک شرکت حمل‌ونقل اینترنتی
  نقاط ضعف و قوت ارتباطات درون‌سازمانی را شناسایی و ارزیابی می‌کنیم
  نخستین شورای هماهنگی روابط عمومی های چهارمحال و بختیاری برگزار شد
  بانک سامان در شاخص رضایتمندی مشتریان اول شد
  قاضی‌زاده: هدیه دادن به خبرنگاران برای کند کردن تیغ نقادی آن‌هاست
  دانشگاه فردوسی تلویزیون اینترنتی راه اندازی کرد
  جمع‌آوری مخفیانه اطلاعات مخاطبین ایمیل 1.5 میلیون کاربر
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 36527صفحه نخست » آموزش روابط عمومیچهارشنبه، 26 دی 1397 - 08:00
کاربرد جلسات‌ گروهی‌ در روابط عمومی
طرح‌ و نحوه‌ کار جلسات‌ ممکن‌ است‌ با توجه‌ به‌ اندازه‌، تعداد شرکت‌کنندگان‌، بانیان‌ جلسه‌، و موضوعاتی‌ که‌ قرار است‌ در آن‌ جلسه‌ مورد بررسی‌ قرار گیرد، تفاوت‌ کند، اما گروه‌هایی‌ که‌ می‌خواهند به‌ طور مؤثرتری‌ کار کنند، باید از قواعد اصولی‌ معینی‌ که‌ در این‌ زمینه‌ وجود دارد پیروی‌ نمایند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| مقدار حیرت‌انگیزی‌ از کاری‌ که‌ در یک‌ سازمان‌ انجام‌ می‌شود از طریق‌ کنش‌های‌ متقابل‌ گروهی‌ صورت‌ می‌گیرد. این‌ امر در کارهای‌ روابط‌ عمومی‌ بیشتر مصداق‌ دارد، زیرا در این‌ قلمرو افراد گوناگونی‌ هستند که‌ فکرها و نظرات شان‌ باید به‌ حساب‌ آورده‌ شود و از تخصص‌ آنها در تهیه‌ برنامه‌ روابط عمومی‌ مناسب‌ برای‌ مشتری‌ استفاده‌ شود.

 

کمیته‌های‌ ویژه‌ای‌ منظماً در زمان‌های‌ معینی‌ برای‌ بررسی‌ مسائلی‌ که‌ پیش‌ می‌آید تشکیل‌ می‌شود، در حالی‌ که‌ کمیته‌های‌ دائمی‌ بر مبنای‌ مسائل‌ جاری‌ وجود دارد که‌ به‌ طور مستمر به‌ مسائل‌ نظارت‌ می‌کند و از میان‌ برداشتن‌ مشکلات‌ دائمی‌ را مورد توجه‌ قرار می‌دهد.

 

 طرح‌ و نحوه‌ کار جلسات‌ ممکن‌ است‌ با توجه‌ به‌ اندازه‌، تعداد شرکت‌کنندگان‌، بانیان‌ جلسه‌، و موضوعاتی‌ که‌ قرار است‌ در آن‌ جلسه‌ مورد بررسی‌ قرار گیرد، تفاوت‌ کند، اما گروه‌هایی‌ که‌ می‌خواهند به‌ طور مؤثرتری‌ کار کنند، باید از قواعد اصولی‌ معینی‌ که‌ در این‌ زمینه‌ وجود دارد پیروی‌ نمایند.


اگر شما در موقعیتی‌ هستید که‌ باید یک‌ جلسه‌ گروهی‌ را راه‌اندازی‌ و اداره‌ کنید، ناگزیر باید دستور کاری‌ برای‌ آن‌ فراهم‌ سازید. این‌ دستور کار همراه‌ با مکان‌ و زمان‌ تشکیل‌ جلسه‌، باید در یک‌ فاصله‌ زمانی‌ قابل‌ قبول‌، برای‌ اعضای‌ شرکت‌کننده‌ از پیش‌ ارسال‌ شود.

 

در طول‌ جلسه‌ شاید لازم‌ باشد که‌ جریان‌ گفت‌وگوها و مباحثات‌ را در مسیر مناسبی‌ هدایت‌ کنید، تا در زمانی‌ که‌ تعیین‌ شده‌ همه‌ نکات‌ دستور جلسه‌ مورد بحث‌ قرار گیرد. هدایت‌ گروهی‌ مؤثر سرانجام‌ توانایی‌ شما را در گفت‌وگوها بالا برده‌، نقطه‌نظرهای‌ مخالف‌ را به‌ سوی‌ دست‌ یافتن‌ به‌ توافق‌ هدایت‌ کرده‌ و مشارکت‌ برابر همه‌ اعضای‌ گروه‌ را تأمین‌ می‌کند.


هر چند رهبری‌ گروه‌ مطمئناً چشمگیرترین‌ و برجسته‌ترین‌ نقش‌ در جلسات‌ گروهی‌ است‌، ولی‌ مشارکت‌ مؤثر در گروهی‌ که‌ توسط‌ شخص‌ دیگری‌ هدایت‌ می‌شود نیز یک‌ مهارت‌ به‌ شمار می‌رود. مشارکت‌ مؤثر بدین‌ معنا است‌ که‌ به‌ جای‌ کوشیدن‌ برای‌ سلطه‌ یافتن‌ بر مباحثات‌ یا تحمیل‌ نظرات‌ خود به‌ آن‌، به‌ حل‌ و فصل‌ مسائل‌ مهم‌ مورد بحث‌ کمک‌ کنیم‌.

 

اگر جلسه‌ گروهی‌ خوب‌ اداره‌ شود، مشارکت‌ متعادلی‌ پدید می‌آید که‌ در آن‌ اعضا به‌ یکدیگر احترام‌ می‌گذارند و عقاید و نظرات‌ همدیگر را جویا می‌شوند.


در جلسه‌ای‌ که‌ نتایج‌ مباحثات‌ ارزش‌ این‌ را دارد که‌ به‌ ثبت‌ برسد، باید یک‌ نفر به‌عنوان‌ منشی‌ تعیین‌ شود. در صورتی‌که‌ گروه‌ ملزم‌ باشد که‌ سندی‌ کتبی‌ از صورت‌ جلسه‌ نهایی‌ مذاکرات‌ خود تهیه‌ کند، انتخاب‌ یک‌ منشی‌ برای‌ این‌ کار در درجه‌ اول‌ اهمیت‌ قرار دارد. معروف‌ است‌ که‌ گزارش‌ کمیته‌ها به‌ شدت‌ سرهم‌بندی‌ شده‌ هستند، به‌ نحوی‌ که‌ فکرهای‌ مطرح‌ شده‌ در آن‌ اصالتشان‌ را از دست‌ داده‌ یا تضعیف‌ شده‌اند.

 

برای‌ اجتناب‌ از فرو افتادن‌ در دام‌ گزارش‌های‌ از این‌ دست‌ گروه‌ باید ترتیبی‌ دهد که‌ افکار و نیز شماری‌ از عقاید مورد حمایت‌ به‌ روشنی‌ در سند نهایی‌ جلسه‌ به‌ ثبت‌ برسد. چنانچه‌ بخش‌های‌ گوناگون‌ سند نهایی‌ توسط‌ افراد مختلف‌ نوشته‌ شود یک‌ نفر باید آن‌ را بازنویسی‌ و ویرایش‌ کند تا سند نهایی‌ از نظر سبک‌ و سیاق‌ نگارش‌ یکدست‌ و هماهنگ‌ باشد.

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  نگاهی به «باپلیک ادیتور» در رسانه ها


  افشاگری یکجانبه در روزنامه نگاری ـ اصطلاح مطبوعات زرد


  چاپ خبر جعلی در روزنامه بوستون گلوب - خبر، توسط یک خبرنگار «فری لنس» جعل شده بود!


  خبرگزاری های اصطلاحا جهانی و مسئله تبلیغ نامرئی و کنترل خبر


  رئیس دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی: رسانه‌ها با فروکش‌کردن بحران مردم را تنها نگذارند


  ابراهام لینکلن استاد مجاب گری


  شکستن قفل تلفن جدید سامسونگ ظرف چند دقیقه


  انتصاب مدیرکل حوزه مدیرعامل و پاسخگویی به شکایات شرکت فرودگاه‌ها


  کارگاه تخصصی رسانه و محیط زیست در خراسان شمالی برگزار شد


  حضور انتشارات کارگزار روابط عمومی در سی و دومین نمایشگاه بین الملی کتاب تهران


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان ثبت نام سومین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش های روابط عمومی