درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
پنجشنبه، 27 دی 1397 - 16:02   

سه تفاوت بین آدم مغرور و فرد با وقار

  سه تفاوت بین آدم مغرور و فرد با وقار


ادامه ادامه مطلب یک

حسین محب اهری، بازیگر تئاتر و سینما و تلویزیون درگذشت

  حسین محب اهری، بازیگر تئاتر و سینما و تلویزیون درگذشت


ادامه ادامه مطلب دو

فراخوان همکاری در انتشار سالنامه تخصصی روابط عمومی 1398

  فراخوان همکاری در انتشار سالنامه تخصصی روابط عمومی 1398


ادامه ادامه مطلب سه

رفتاری که گوگل با لینک‌ها دارد

  رفتاری که گوگل با لینک‌ها دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  محدودیت های روابط عمومی سنتی
  آنچه باید بدانیم!/ تعریف روابط عمومی
  گزارش مجمع جهانی اقتصاد از «ریسک‌های جهان» در سال ۲۰۱۹
  مجمع جهانی اقتصاد
  گردهمایی روابط عمومی اداره های جغتای
  مارتی، ربات کنترل از راه دوری که مواظب تمیزی فروشگاه‌هاست
  مدیرعامل بانک ملی ایران: روابط عمومی فعال و تهاجمی مطلوب ماست
  مدیر روابط‌عمومی ‌نظام‌‌ پزشکی‌ از سمت خود کناره گیری کرد
  کارگروه ارتباطات و اطلاع رسانی شهرستان ملایر برگزار شد
  اثرات منفی تبلیغات تجاری در برنامه‌های کودک: تبلیغات صدا و سیما برای جسم و جان کودکان مضر است
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 36507صفحه نخست » آموزش روابط عمومیشنبه، 22 دی 1397 - 08:02
یادداشت‌ ‌درون‌ سازمانی‌
این‌ یادداشت‌ها به‌ اجرای‌ یک‌ رشته‌ وظایف‌ کمک‌ می‌کنند، می‌توانند رئوس‌ مباحث‌ را پیش‌ از طرح‌ آنها روشن‌ کنند، یا اینکه‌ بعداً به‌ جمع‌بندی‌ نتایج‌ بپردازند. یادداشت‌های‌ درون‌ سازمانی‌ در مواردی‌ ممکن‌ است‌ حتی‌ جایگزین‌ کل‌ مذاکره‌ شوند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| مبادله‌ یادداشت‌ میان‌ ادارات‌ مختلف‌ یک‌ مؤسسه‌ یکی‌ از رایج‌ترین‌ روش‌هایی‌ است‌ که‌ در ارتباطات‌ درون‌ سازمانی‌ مورد استفاده‌ (و سوء استفاده‌) قرار می‌گیرد. این‌ یادداشت‌ها به‌ اجرای‌ یک‌ رشته‌ وظایف‌ کمک‌ می‌کنند، می‌توانند رئوس‌ مباحث‌ را پیش‌ از طرح‌ آنها روشن‌ کنند، یا اینکه‌ بعداً به‌ جمع‌بندی‌ نتایج‌ بپردازند. یادداشت‌های‌ درون‌ سازمانی‌ در مواردی‌ ممکن‌ است‌ حتی‌ جایگزین‌ کل‌ مذاکره‌ شوند.

 

هر چند مؤسسات‌ از نظر وابسته‌بودن‌ به‌ یادداشت‌های‌ داخلی‌ با یکدیگر متفاوتند، ولی‌ همه‌ آنها برای‌ به‌ ثبت‌ رساندن‌ مراودات‌، فکرها و پیشنهادهای‌ داخلی‌ خود برخی‌ اوقات‌ از این‌ قالب‌ استفاده‌ می‌کنند.

 

حتما بخوانید: انواع یادداشت نویسی

 

راهنمایی‌هایی‌ برای‌ نوشتن‌ یادداشت‌های‌ داخلی‌ مؤثر ارائه‌ می‌شود:

1. از جملات‌ کوتاه‌ و ساده‌ استفاده‌ کنید. از به‌ کار بردن‌ عبارات‌ طولانی‌ دوری‌ جوئید. به‌ جای‌ استفاده‌ از جملات‌ بلند، دو جمله‌ ساده‌ و کوتاه‌ به‌ کار ببرید.


2. به‌ جای‌ اینکه‌ جملات‌ طولانی‌ را پشت‌ هم‌ ردیف‌ کنید، فشرده‌ یا شماره‌بندی‌ شده‌ آنها را فهرست‌وار بیاورید. سعی‌ کنید آنها را به‌ نحوی‌ ارائه‌ دهید که‌ به‌ چشم‌ بخورند.


3. هنگامی‌ که‌ برای‌ مقام‌ بالاتر خود یادداشت‌ داخلی‌ می‌نویسید، از لحن‌ آمرانه‌ استفاده‌ نکنید. بکوشید لحنی‌ خودمانی‌ و «پیشنهادی‌» داشته‌ باشید.


4. همیشه‌ یادداشت‌ را طوری‌ بنویسید که‌ رئیس تان‌ برای‌ مشتری‌ می‌نویسد، و هرگز به‌ شیوه‌ای‌ ننویسید که‌ مشتری‌ برای‌ رئیس تان‌ می‌نویسد.


5. هنگامی‌ که‌ برای‌ سرپرست‌ خود یادداشت‌ می‌فرستید سلسله‌ مراتب‌ اداری‌ سازمان‌ خود را رعایت‌ کنید. همیشه‌ یادداشت‌ را برای‌ سرپرست‌ بلاواسطه‌ خود بفرستید. چنانچه‌ مطلبی‌ را برای‌ مقام‌ بالاتری‌ در سازمان‌ می‌نویسید، رونوشت‌ جداگانه‌ای‌ از آن‌ را همراه‌ یادداشتی‌ برای‌ سرپرست‌ خود بفرستید. به‌ این‌ ترتیب‌ هم‌ یادداشت‌ شما به‌ شخص‌ مورد نظر خواهد رسید و هم‌ شما سلسله‌ مراتب‌ اداری‌ را زیر پا نگذاشته‌اید.


6. با استفاده‌ از مثال‌هایی‌ موجز و روشن‌ سعی‌ کنید احکام‌ عام‌ را به‌ اثبات‌ برسانید.


7. از دایره‌ فکری‌ که‌ در یادداشت‌ مطرح‌ می‌کنید خارج‌ نشوید. از طرح‌ اطلاعات‌ اضافی‌ و بی‌ربط‌ خودداری‌ کنید. نکات‌ جدیدی‌ که‌ عنوان‌ می‌کنید باید با مقصود کلی‌ یادداشت‌ مرتبط‌ باشد یا یادداشت‌ جداگانه‌ای‌ به‌ آن‌ اختصاص‌ یابد.


8. اگر تقاضایی‌ را مطرح‌ می‌کنید، با ذکر دلیل‌ یا دلایلی‌ برحق‌ بودن‌ آن ‌را به‌ اثبات‌ برسانید.


9. جزییات‌ اقدام‌ بعدی‌ را مشخص‌ کنید. مسئولیت‌ انجام‌ اقدامات‌ بعدی‌ را خود عهده‌دار شوید.

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مقاله روزنامه نگار نباید «ترتیب داده شده از قبل» و القاء و یا به خواست شخص ثالث باشد


  فراخوان همکاری در انتشار سالنامه تخصصی روابط عمومی 1398


  سومین نشست اعضای کارگروه روابط عمومی های فدراسیون های ورزشی برگزار شد


  اثرات منفی تبلیغات تجاری در برنامه‌های کودک: تبلیغات صدا و سیما برای جسم و جان کودکان مضر است


  مدیرعامل بانک ملی ایران: روابط عمومی فعال و تهاجمی مطلوب ماست


  کتاب رسانه اجتماعی برای ارتباط استراتژیک


  کاربرد جلسات‌ گروهی‌ در روابط عمومی


  کتاب سال روابط عمومی ایران منتشر می شود


  آشنایی با فعالیت های دکتر حسن ربیعی


  سومین اجلاس مدیران و رؤسای روابط عمومی صنعت پتروشیمی برگزار شد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: پنج ویژگی یک متخصص روابط عمومی ممتاز