درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
پنجشنبه، 27 تیر 1398 - 01:29   

روز جهانی اموجی

  روز جهانی اموجی


ادامه ادامه مطلب یک

دروغ، خیانت و قلدری در سازمان ملل متحد

  دروغ، خیانت و قلدری در سازمان ملل متحد


ادامه ادامه مطلب دو

جلوگیری از گرمازدگی در روزهای داغ تابستان/ پنج نکته

  جلوگیری از گرمازدگی در روزهای داغ تابستان/ پنج نکته


ادامه ادامه مطلب سه

چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی فراخوان داد

  چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی فراخوان داد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مدیر روابط عمومی انجمن مطالعات برنامه درسی ایران شعبه هرمزگان منصوب شد
  عصرانه به وقت گردشگری با موضوع رسانه و گردشگری
  انگیزه، خلوص نیت، دقت و هنرمندی لازمه کار در روابط عمومی است
  چگونه روزنامه‌نگاری تحقیقی می‌تواند جلوی فساد، جرایم سازمان‌یافته و پنهان‌کاری سیستماتیک را بگیرد؟
  چند چیز که هرگز نباید در رستوران سفارش بدهید
  دروغ، خیانت و قلدری در سازمان ملل متحد
  جلوگیری از گرمازدگی در روزهای داغ تابستان/ پنج نکته
  پایش خبرنگاران استان قزوین و دعوت در نشست‌های خبری با رویکرد جدید
  فیس بوک صفحه رادیو اینترنتی ژاپنی صداوسیما را مسدود کرد
  روز جهانی اموجی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 36507صفحه نخست » آموزش روابط عمومیشنبه، 22 دی 1397 - 08:02
یادداشت‌ ‌درون‌ سازمانی‌
این‌ یادداشت‌ها به‌ اجرای‌ یک‌ رشته‌ وظایف‌ کمک‌ می‌کنند، می‌توانند رئوس‌ مباحث‌ را پیش‌ از طرح‌ آنها روشن‌ کنند، یا اینکه‌ بعداً به‌ جمع‌بندی‌ نتایج‌ بپردازند. یادداشت‌های‌ درون‌ سازمانی‌ در مواردی‌ ممکن‌ است‌ حتی‌ جایگزین‌ کل‌ مذاکره‌ شوند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| مبادله‌ یادداشت‌ میان‌ ادارات‌ مختلف‌ یک‌ مؤسسه‌ یکی‌ از رایج‌ترین‌ روش‌هایی‌ است‌ که‌ در ارتباطات‌ درون‌ سازمانی‌ مورد استفاده‌ (و سوء استفاده‌) قرار می‌گیرد. این‌ یادداشت‌ها به‌ اجرای‌ یک‌ رشته‌ وظایف‌ کمک‌ می‌کنند، می‌توانند رئوس‌ مباحث‌ را پیش‌ از طرح‌ آنها روشن‌ کنند، یا اینکه‌ بعداً به‌ جمع‌بندی‌ نتایج‌ بپردازند. یادداشت‌های‌ درون‌ سازمانی‌ در مواردی‌ ممکن‌ است‌ حتی‌ جایگزین‌ کل‌ مذاکره‌ شوند.

 

هر چند مؤسسات‌ از نظر وابسته‌بودن‌ به‌ یادداشت‌های‌ داخلی‌ با یکدیگر متفاوتند، ولی‌ همه‌ آنها برای‌ به‌ ثبت‌ رساندن‌ مراودات‌، فکرها و پیشنهادهای‌ داخلی‌ خود برخی‌ اوقات‌ از این‌ قالب‌ استفاده‌ می‌کنند.

 

حتما بخوانید: انواع یادداشت نویسی

 

راهنمایی‌هایی‌ برای‌ نوشتن‌ یادداشت‌های‌ داخلی‌ مؤثر ارائه‌ می‌شود:

1. از جملات‌ کوتاه‌ و ساده‌ استفاده‌ کنید. از به‌ کار بردن‌ عبارات‌ طولانی‌ دوری‌ جوئید. به‌ جای‌ استفاده‌ از جملات‌ بلند، دو جمله‌ ساده‌ و کوتاه‌ به‌ کار ببرید.


2. به‌ جای‌ اینکه‌ جملات‌ طولانی‌ را پشت‌ هم‌ ردیف‌ کنید، فشرده‌ یا شماره‌بندی‌ شده‌ آنها را فهرست‌وار بیاورید. سعی‌ کنید آنها را به‌ نحوی‌ ارائه‌ دهید که‌ به‌ چشم‌ بخورند.


3. هنگامی‌ که‌ برای‌ مقام‌ بالاتر خود یادداشت‌ داخلی‌ می‌نویسید، از لحن‌ آمرانه‌ استفاده‌ نکنید. بکوشید لحنی‌ خودمانی‌ و «پیشنهادی‌» داشته‌ باشید.


4. همیشه‌ یادداشت‌ را طوری‌ بنویسید که‌ رئیس تان‌ برای‌ مشتری‌ می‌نویسد، و هرگز به‌ شیوه‌ای‌ ننویسید که‌ مشتری‌ برای‌ رئیس تان‌ می‌نویسد.


5. هنگامی‌ که‌ برای‌ سرپرست‌ خود یادداشت‌ می‌فرستید سلسله‌ مراتب‌ اداری‌ سازمان‌ خود را رعایت‌ کنید. همیشه‌ یادداشت‌ را برای‌ سرپرست‌ بلاواسطه‌ خود بفرستید. چنانچه‌ مطلبی‌ را برای‌ مقام‌ بالاتری‌ در سازمان‌ می‌نویسید، رونوشت‌ جداگانه‌ای‌ از آن‌ را همراه‌ یادداشتی‌ برای‌ سرپرست‌ خود بفرستید. به‌ این‌ ترتیب‌ هم‌ یادداشت‌ شما به‌ شخص‌ مورد نظر خواهد رسید و هم‌ شما سلسله‌ مراتب‌ اداری‌ را زیر پا نگذاشته‌اید.


6. با استفاده‌ از مثال‌هایی‌ موجز و روشن‌ سعی‌ کنید احکام‌ عام‌ را به‌ اثبات‌ برسانید.


7. از دایره‌ فکری‌ که‌ در یادداشت‌ مطرح‌ می‌کنید خارج‌ نشوید. از طرح‌ اطلاعات‌ اضافی‌ و بی‌ربط‌ خودداری‌ کنید. نکات‌ جدیدی‌ که‌ عنوان‌ می‌کنید باید با مقصود کلی‌ یادداشت‌ مرتبط‌ باشد یا یادداشت‌ جداگانه‌ای‌ به‌ آن‌ اختصاص‌ یابد.


8. اگر تقاضایی‌ را مطرح‌ می‌کنید، با ذکر دلیل‌ یا دلایلی‌ برحق‌ بودن‌ آن ‌را به‌ اثبات‌ برسانید.


9. جزییات‌ اقدام‌ بعدی‌ را مشخص‌ کنید. مسئولیت‌ انجام‌ اقدامات‌ بعدی‌ را خود عهده‌دار شوید.

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  تقویم روز ارتباطات/ نخستین مجله طنز


  شش واقعیت درباره روابط عمومی که هر بازاریاب باید بداند


  انجمن متخصصان روابط عمومی سه کارگاه آموزشی کاربردی برگزار می کند


  مدیر جدید روابط عمومی همراه اول منصوب شد


  فرماندار فیروزکوه: شورای هماهنگی روابط عمومی در نشر اخبار امید بخش نقش ایفا کند


  مدیر روابط عمومی بیمه تجارت‌نو؛ همکاری کارشناسان روابط عمومی با رسانه ها می تواند به جلب رضایت مشتریان این شرکت منجر شود


  کتاب روابط عمومی در عصر هوشمند منتشر شد


  6 گام برای مدیریت شهرت رسانه های اجتماعی شما در سال ۲۰۱۹


  هیئت رئیسه کمیته حقوقی، اطلاع رسانی و بانوان خانه احزاب تعیین شد


  تشریح آخرین فعالیت های کمیته اطلاع رسانی قرارگاه بازسازی مناطق سیل زده خوزستان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان ارسال مقاله به شانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران