درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
پنجشنبه، 27 دی 1397 - 16:03   

سه تفاوت بین آدم مغرور و فرد با وقار

  سه تفاوت بین آدم مغرور و فرد با وقار


ادامه ادامه مطلب یک

حسین محب اهری، بازیگر تئاتر و سینما و تلویزیون درگذشت

  حسین محب اهری، بازیگر تئاتر و سینما و تلویزیون درگذشت


ادامه ادامه مطلب دو

فراخوان همکاری در انتشار سالنامه تخصصی روابط عمومی 1398

  فراخوان همکاری در انتشار سالنامه تخصصی روابط عمومی 1398


ادامه ادامه مطلب سه

رفتاری که گوگل با لینک‌ها دارد

  رفتاری که گوگل با لینک‌ها دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  محدودیت های روابط عمومی سنتی
  آنچه باید بدانیم!/ تعریف روابط عمومی
  گزارش مجمع جهانی اقتصاد از «ریسک‌های جهان» در سال ۲۰۱۹
  مجمع جهانی اقتصاد
  گردهمایی روابط عمومی اداره های جغتای
  مارتی، ربات کنترل از راه دوری که مواظب تمیزی فروشگاه‌هاست
  مدیرعامل بانک ملی ایران: روابط عمومی فعال و تهاجمی مطلوب ماست
  مدیر روابط‌عمومی ‌نظام‌‌ پزشکی‌ از سمت خود کناره گیری کرد
  کارگروه ارتباطات و اطلاع رسانی شهرستان ملایر برگزار شد
  اثرات منفی تبلیغات تجاری در برنامه‌های کودک: تبلیغات صدا و سیما برای جسم و جان کودکان مضر است
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 36485صفحه نخست » تبلیغات و بازاریابیچهارشنبه، 19 دی 1397 - 22:59
نقش هدایای تبلیغاتی در برندینگ
نوشین منصوری - در این مقاله به 3 هدیه تبلیغاتی پرکاربرد و برخی هدایای خاص خواهیم پرداخت تا هم بیشتر با آنها آشنا شوید و هم تاثیر عجیب و باورنکردنی آنها را در برندسازی دریابید.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| می‌دانید چرا با شنیدن اسم بنز بلافاصله یاد ماشین‌های لوکس و باکیفیت و قدرتمند می‌افتیم؟


با دو پرسش شروع می‌کنیم: برند به چه معناست و چرا کسب و کارها انقدر با تب و تاب دنبال برندسازی هستند؟ اگر بخواهیم خیلی ساده و در عین حال دقیق به این پرسش‌ها پاسخ دهیم جواب به این صورت است: برند شما تعهد شما به مشتریان است. برند شما به مشتریان می‌گوید که آن‌ها تا چه حد می‌توانند به شما اعتماد کنند و چه چیزی مهم‌تر از اعتماد مشتری؟


در دنیای کسب و کار، برندسازی یا همان برندینگ یک المان بسیار مهم در میزان فروش و درآمد است. شما با برندسازی خود را از رقبا جدا می‌کنید یک هویت مستقل به خود می‌بخشید. برند شما همان هویت شماست.


حالا دوباره سراغ بنز برویم، می‌دانستید شرکت بنز در جریان جنگ جهانی دوم برای نازی‌ها کامیون و وسایل حمل نقل جنگی می‌ساخت؟ می‌دانستید در همان دوران از اسیران و زندانیان برای کار اجباری در کارخانه استفاده می‌کردند؟ عموم مردم این‌ها را نمی‌دانند. دلیلش یک چیز است. کمپانی بنز انقدر اعتماد مشتریان را جلب کرده ‌است که اشتباهات‌شان نادیده گرفته می‌شود. و آنقدر هویت آن‌ها به عنوان یک سازنده‌ی برتر خودروهای لوکس و باکیفیت بین مردم شناخته و تبلیغ شده است که این نکات منفی چندان تاثیری روی ذهن مردم ندارد. حالا فهمیدید چرا با شنیدن اسم بنز بلافاصله یاد ماشین‌های لوکس و با کیفیت و قدرتمند می‌افتیم؟ چون آن‌ها یک قرن است که برندسازی می‌کنند.


برندسازی اصول ساده‌ای دارد اما این اصول ساده نمی‌توانند به تنهایی راهگشا باشند و ما در این مقاله به جنبه‌‌های دیگری از برندینگ پرداخته‌ایم.


اگر در نمایشگاه‌ها شرکت کرده‌ باشید و یا مشتری دائم یکی از کسب و کارها باشید احتمالا هدایایی نظیر خودکار، فلش، کیف مدارک و کیف کارت و مواردی از این دست گرفته باشید. این‌ها همان هدایای تبلیغاتی هستند. صاحبان کسب و کارها معمولا از این هدایا برای جلب اعتماد مشتریان خود و جذب مشتریان وفادار استفاده می‌کنند. صحبت از اعتماد شد. رابطه‌ی برندینگ با اعتماد را که یادتان هست؟


در این مقاله به 3 هدیه تبلیغاتی پرکاربرد و برخی هدایای خاص خواهیم پرداخت تا هم بیشتر با آنها آشنا شوید و هم تاثیر عجیب و باورنکردنی آنها را در برندسازی دریابید.


نقش فلش تبلیغاتی در برندینگ
فلش تبلیغاتی دقیقا مثل فلش‌هایی است که همه داریم و از آن‌ها استفاده می‌کنیم. یک سوال اساسی: یک نفر به شما یک فلش مموری هدیه بدهد خوشحال نمی‌شوید؟ مکانیزم تاثیر هدایای تبلیغاتی دقیقا مشابه برندینگ است. هر کسب و کار با دادن هدایای تبلیغاتی در حقیقت یک کاریزما یا شخصیت در ذهن مشتریان خود می‌سازد. هدف برندینگ نیز همین است.


وقتی شما بتوانید با مخاطب خود چنین رابطه‌ی عاطفی (هدیه دادن و خوشحال شدن طرف مقابل) را برقرار کنید یعنی کار خود را با موفقیت و درستی انجام داده‌اید بسیاری از کسب و کارها خودشان را به در و دیوار می‌زنند تا با مخاطبان خود چنین تعاملی داشته باشند. یکی از نکات مهم برندسازی این است که مشتریان امروزی بیشتر به دنبال جنبه‌های شخصی یک برند یا کسب و کار هستند و هر کس بتواند تعامل و ارتباطی اثرگذار با مخاطبان داشته باشد برنده است. با این حال ابزاری نظیر فلش مموری می‌تواند تا حد زیادی این فرایند را تسریع ببخشد و یا حتی شروع کننده و یا بهبود‌دهنده‌ی این ارتباطات باشد.


نقش کوچک و مهم ماگ تبلیغاتی در برندسازی
بعضی وقت‌ها شما در دنیای برندینگ نیاز دارید تا بازارهای جدیدی را کشف و قبضه کنید. منظور از بازار همان افراد است. شما به چه نحوی می‌خواهید خود را به این افراد تازه شناسایی کنید؟ این یک استراتژی در برندینگ است که به Branding Extension معروف است. ماگ تبلیغاتی می‌تواند یک محرک خوب در این زمینه باشد.


لیوان یا ماگ معمولا برای آب یا چای یا آب میوه خوردن به کار می‌رود و معمولا وقتی با دوستان یا خانواده‌ی خود نشسته‌ایم این کار را انجام می‌دهیم. در اینجا ماگ تبلیغاتی می‌تواند نمایانگر نام برند در اینگونه جمع‌ها باشد. در جمع‌های خودمانی معمولا هر سوال کوچکی پرسیده می‌شود مثلا: «ماگت رو از کجا گرفتی؟» و این سوال و جواب دادن به آن‌ در این جمع‌ها همان گسترش نام برند است.


البته باید در این زمینه خلاق باشید. هر چه خلاقیت شما بیشتر باشد امکان ایجاد چنین گفتگو‌هایی بیشتر است. باید طرح روی ماگ، نوشته‌ها، فرم ماگ و… را به گونه انتخاب کنید و به مشتری خود هدیه بدهید تا بتواند چشم مخاطب را در کسری از ثانیه بگیرد و توجهش را جلب کند. با این حال برندهایی نظیر LEGO یا پپسی، این ترفند کوچک اما هدفمند و پرقدرت را سالهاست که جزو برنامه‌ی ثابت تبلیغات و برندینگ خود قرار داده‌اند.

معرفی برند شما بر روی دیوار خانه ها با ساعت دیواری تبلیغاتی
اگر نگاهی به خانه یا وسایل شخصی‌تان بیندازید احتمالا متوجه نکات برندینگ عجیبی می‌شوید، معمولا جاسوئیچی‌ها آرم بنز یا بی‌ام‌و دارند، روی لباس‌های ورزشی شخصی شما معمولا Adidas یا Siemens خود نمایی می‌کنند، دستبند‌هایی که آرم اپل دارند و هزاران مورد دیگر که در نوع خودشان جالبند. اما واقعا هدف چیست و چرا؟


مطمئنا بخشی از کار برای تبلیغات است اما یک نکته نباید فراموش شود یک برند هر چه بیشتر دیده شود بیشتر شناخته می‌شود و برندسازی آن بهتر و سریع‌تر انجام می‌گیرد. حالا در مورد ساعت دیواری هم می‌توان چنین ایده‌ای را مطرح کرد.

 

 ساعت دیواری تبلیغاتی می‌تواند چنین نقش مهمی را در خانه‌ها ایفا کند. برند شما مانند یک بیلبورد روی دیوار خانه‌هاست. اما این بیلبورد دیگر مانند بیلبوردهای تبلیغاتی آزاردهنده نیست، بلکه ارزشمند است و مهم‌تر از آن ارزش‌افرین است، چرا که زیبایی آن خیره‌کننده است و در ثانیه ای از آن استفاده می‌کنیم.


ارزش آفرینی در برندینگ یک مقوله‌ی بسیار مهم است. هر چه بیشتر ارزش بیافرینید و یا به عبارت ساده‌، سودمند‌تر باشید بیشتر دیده می‌شوید و هویتی که از برند شما در ذهن مخاطب شکل می‌گیرد پویاتر و متعهد‌تر است. یک مثال جالب از یک برندسازی شخصی و ارزش‌آفرینی، ادیسون است، درصد نسبتا زیادی از مردم، او را مخترع برق می‌دانند در حالی که او اصلا چنین کاری نکرده است. اما فعالیت‌ها و اختراعات و ارزش‌آفرینی‌های او باعث شده‌اند تا ما حتی اختراع برق را هم از او انتظار داشته‌باشیم. حالا این جنس از ارزش آفرینی را کنار ساعت دیواری قرار دهید.

هدایای خاص و برند خاص
بهتر است اول با هدایای تبلیغاتی خاص آشنا شویم. این هدایا بیشتر به دلیل فرم استفاده، شکل ظاهری آن‌ها و مواردی از این دست، خاص محسوب می‌شوند. هدایای نظیر، ساعت LED، گلدان، مچ‌بند و دوربین چرخان و صدها هدیه‌ی دیگر جزو این دسته از هدایا تبلیغاتی هستند. در کل هر چیزی که به نظر برای مشتری شما جذاب و خاص است جزو هدایای تبلیغاتی خاص محسوب می‌شود.


تاثیر این خاص بودن در برندسازی کاملا مشهود است. در حقیقت هر برندی دوست دارد خاص باشد و با این کار خود را از بقیه متمایز کند. این یک استراتژی نیست، بلکه یک اصل است. همه‌ی کسب و کارها در طراحی لوگو، طراحی سایت، بسته‌بندی و تمام موارد مربوط به برندینگ، دوست دارند خاص باشند و تا زمانی که خاص نباشند دیده نمی‌شوند. با ارائه هدایای خاص بخش بزرگی از این اصل اساسی را می‌توانید پیاده کنید و جالب‌تر این است که این کار اصلا برای مشتری و مخاطبان شما آزاردهنده نیست بلکه از این سبک برندینگ شما لذت خواهند برد.

جمع بندی
حالا همه ‌چیز با شماست. اگر صاحب کسب و کار هستید و فکر می‌کنید روش‌های برندینگ شما چندان جوابگو نیستند می‌توانید این مسیر میانبر را هم امتحان کنید. در ضمن نیازی نیست که حتما یک هدیه مشخص را تهیه کنید، می‌توانید هدایا تبلیغاتی متنوع را انتخاب کنید و از تاثیرات هر یک استفاده کنید. می‌توانید همزمان هم ساعت و هم فلش و ماگ و یا هدایای تبلیغاتی دیگری را تهیه‌ کنید و هم ارزش‌ بیافرینید، هم با مشتری‌ها و مخاطبان خود یک رابطه‌ی ماندگار بسازید و هم دامنه‌ی دیده شدن خود را افزایش دهید و اگر بتوانید در راهی درست و منطقی خلاقانه آن‌ها را به کار بگیرد نتیجه مطمئنا باور نکردنی خواهد بود. ارزش یک بار امتحان کردن را دارد. نه؟

 

منبع: www.ibazaryabi.com

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مقاله روزنامه نگار نباید «ترتیب داده شده از قبل» و القاء و یا به خواست شخص ثالث باشد


  فراخوان همکاری در انتشار سالنامه تخصصی روابط عمومی 1398


  سومین نشست اعضای کارگروه روابط عمومی های فدراسیون های ورزشی برگزار شد


  اثرات منفی تبلیغات تجاری در برنامه‌های کودک: تبلیغات صدا و سیما برای جسم و جان کودکان مضر است


  مدیرعامل بانک ملی ایران: روابط عمومی فعال و تهاجمی مطلوب ماست


  کتاب رسانه اجتماعی برای ارتباط استراتژیک


  کاربرد جلسات‌ گروهی‌ در روابط عمومی


  کتاب سال روابط عمومی ایران منتشر می شود


  آشنایی با فعالیت های دکتر حسن ربیعی


  سومین اجلاس مدیران و رؤسای روابط عمومی صنعت پتروشیمی برگزار شد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: پنج ویژگی یک متخصص روابط عمومی ممتاز