درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
پنجشنبه، 27 دی 1397 - 16:03   

سه تفاوت بین آدم مغرور و فرد با وقار

  سه تفاوت بین آدم مغرور و فرد با وقار


ادامه ادامه مطلب یک

حسین محب اهری، بازیگر تئاتر و سینما و تلویزیون درگذشت

  حسین محب اهری، بازیگر تئاتر و سینما و تلویزیون درگذشت


ادامه ادامه مطلب دو

فراخوان همکاری در انتشار سالنامه تخصصی روابط عمومی 1398

  فراخوان همکاری در انتشار سالنامه تخصصی روابط عمومی 1398


ادامه ادامه مطلب سه

رفتاری که گوگل با لینک‌ها دارد

  رفتاری که گوگل با لینک‌ها دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  محدودیت های روابط عمومی سنتی
  آنچه باید بدانیم!/ تعریف روابط عمومی
  گزارش مجمع جهانی اقتصاد از «ریسک‌های جهان» در سال ۲۰۱۹
  مجمع جهانی اقتصاد
  گردهمایی روابط عمومی اداره های جغتای
  مارتی، ربات کنترل از راه دوری که مواظب تمیزی فروشگاه‌هاست
  مدیرعامل بانک ملی ایران: روابط عمومی فعال و تهاجمی مطلوب ماست
  مدیر روابط‌عمومی ‌نظام‌‌ پزشکی‌ از سمت خود کناره گیری کرد
  کارگروه ارتباطات و اطلاع رسانی شهرستان ملایر برگزار شد
  اثرات منفی تبلیغات تجاری در برنامه‌های کودک: تبلیغات صدا و سیما برای جسم و جان کودکان مضر است
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 36471صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیچهارشنبه، 19 دی 1397 - 13:03
روابط عمومی و استقلالی که از دست می‌رود!
سیدشهاب سید محسنی عضوهیات مدیره انجمن متخصصان روابط عمومی - روابط عمومی موفق است که بتواند به عنوان عامل تغییردهنده مثبت سازمانی عمل کرده و با اتخاذ شیوه های نوین ارتباطی و تعاملی همزمان بین مخاطبان و مدیران سازمان، موجبات تغییر ات روبه توسعه ای سازمانی را فراهم آورد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| متاسفانه هر از چند گاهی از سوی سازمان ها و دستگاهای اجرایی کشور خبری مبنی بر ادغام  یا تغییر عنوان روابط عمومی  را شاهد هستیم. مورد اخیر آن ادغام مرکز روابط عمومی وزارت آموزش وپروش با حوزه وزارتی این وزارتخانه وتشکیل مرکز امور هماهنگی، ارتباطات و حوزه وزارتی بود.


روابط عمومی واحدی است که در اکثر کشورهای  پیشرفته دنیا  و نظام بین الملل ازسال 1909تاکنون  از  واژه (public relations) استفاده شده و بنا بر ماهیت کاری و وظایف کلیدی که به عهده این نهاد ارتباطی است عموما به صورت کاملا مستقل و زیر نظر بالاترین مقام اجرایی یک سازمان فعالیت می کند.


روابط عمومی ها با توجه به وظایف حساس و مهمی که  بویژه در حوزه ارتباط با رسانه ها و رهبران فکری جامعه دارند باید از چنان اقتدار، جایگاه و توانمندی در سازمان برخوردار باشند تا بتوانند ارتباط و تعاملی مستمر و سازنده‌ با انبوه مخاطبان درون و برون سازمانی و افکارعمومی برقرار کرده  و بستر ساز تغییر و اصلاح روش‌ها، سیاست ها و برنامه های سازمان در راستای رضایت حداکثری مخاطبانشان باشند.


به عبارتی دیگر، روابط عمومی موفق است که بتواند به عنوان عامل تغییردهنده مثبت سازمانی عمل کرده و با اتخاذ شیوه های نوین ارتباطی و تعاملی همزمان بین مخاطبان و مدیران سازمان، موجبات تغییر ات روبه توسعه ای سازمانی را فراهم آورد.


تغییر عنوان یا ایجاد واسطه بین روابط عمومی و  بالاترین مقام سازمان بدون تردید فعالیت های روابط عمومی را با محدودیت و نام کارآمدی جدی همراه خواهد کرد، شاید بتوان گفت روابط عمومی ها جزو تنها  واحدهایی در سازمان هستند که باید همیشه در اتاق بالاترین مقام سازمان  به رویشان باز باشد، چون در هر زمان و لحظه ای باید در ارتباط با یک خبر یا سیاستی که در فضای افکارعمومی منتشر و ابهام وسوال ایجاد کرده تصمیم گیری شود که عدم پاسخگویی یا  روشنگری نسبت به آن می تواند در کمترین زمان سازمان  را با چالش و بحران  جدی روبه رو کند.


 لذا اینکه  در اکثر تعاریف  و ساختار  های علمی که برای واحدهای روابط عمومی ترسیم شده این واحد را مستقل و زیر نظر بالاترین مقام سازمان و بدون واسطه تعیین کرده اند دارای یک مبنا ومعیار علمی، کارشناسی وتخصصی است. امید می رود با توجه به این مهم وضرورت به جایگاه سازمانی روابط عمومی ها اهمیت و اعتبار بیشتری داده شود. 
 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مقاله روزنامه نگار نباید «ترتیب داده شده از قبل» و القاء و یا به خواست شخص ثالث باشد


  فراخوان همکاری در انتشار سالنامه تخصصی روابط عمومی 1398


  سومین نشست اعضای کارگروه روابط عمومی های فدراسیون های ورزشی برگزار شد


  اثرات منفی تبلیغات تجاری در برنامه‌های کودک: تبلیغات صدا و سیما برای جسم و جان کودکان مضر است


  مدیرعامل بانک ملی ایران: روابط عمومی فعال و تهاجمی مطلوب ماست


  کتاب رسانه اجتماعی برای ارتباط استراتژیک


  کاربرد جلسات‌ گروهی‌ در روابط عمومی


  کتاب سال روابط عمومی ایران منتشر می شود


  آشنایی با فعالیت های دکتر حسن ربیعی


  سومین اجلاس مدیران و رؤسای روابط عمومی صنعت پتروشیمی برگزار شد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: پنج ویژگی یک متخصص روابط عمومی ممتاز