درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
چهارشنبه، 29 خرداد 1398 - 18:26   

چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی فراخوان داد

  چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی فراخوان داد


ادامه ادامه مطلب یک

باشگاه خبرنگاران منطقه آزاد قشم راه اندازی می شود

  باشگاه خبرنگاران منطقه آزاد قشم راه اندازی می شود


ادامه ادامه مطلب دو

سرپرست جدید مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا) منصوب شد

  سرپرست جدید مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا) منصوب شد


ادامه ادامه مطلب سه

آیین معارفه و تودیع مدیرکل روابط عمومی استانداری قزوین برگزار شد

  آیین معارفه و تودیع مدیرکل روابط عمومی استانداری قزوین برگزار شد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  تدوین مدل کسب کار بانک توسعه تعاون در راستای بانکداری دیجیتال
  رئیس باشگاه خبرنگاران جوان منصوب شد
  استاندار یزد: روابط عمومی‌ها مروج و مجری مفهوم عدالت در جامعه
  مدیرجدید روابط عمومی شرکت آب منطقه ای کردستان منصوب شد
  مدیرعامل شرکت تامین سرمایه بانک مسکن خبر داد: انتشار اوراق خرید دین استهلاکی برای اولین بار در کشور
  نیت خیرخواهانه تان را با بانک ملی ایران عملی کنید!
  آغاز پنجمین دوره جشنواره سپرده‌های قرض‌الحسنه پس‌انداز بانک آینده
  نماینده مجلس باید یک متخصص روابط عمومی و ارتباطات هم باشد
  تقویم روز ارتباطات/ رسانه ها در آمریکا و تاسیس اف.سی.سی FCC
  تقویم روز ارتباطات/ مسیری را که یک امپراتوری بزرگ رسانه ای پیموده است
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 36471صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیچهارشنبه، 19 دی 1397 - 13:03
روابط عمومی و استقلالی که از دست می‌رود!
سیدشهاب سید محسنی عضوهیات مدیره انجمن متخصصان روابط عمومی - روابط عمومی موفق است که بتواند به عنوان عامل تغییردهنده مثبت سازمانی عمل کرده و با اتخاذ شیوه های نوین ارتباطی و تعاملی همزمان بین مخاطبان و مدیران سازمان، موجبات تغییر ات روبه توسعه ای سازمانی را فراهم آورد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| متاسفانه هر از چند گاهی از سوی سازمان ها و دستگاهای اجرایی کشور خبری مبنی بر ادغام  یا تغییر عنوان روابط عمومی  را شاهد هستیم. مورد اخیر آن ادغام مرکز روابط عمومی وزارت آموزش وپروش با حوزه وزارتی این وزارتخانه وتشکیل مرکز امور هماهنگی، ارتباطات و حوزه وزارتی بود.


روابط عمومی واحدی است که در اکثر کشورهای  پیشرفته دنیا  و نظام بین الملل ازسال 1909تاکنون  از  واژه (public relations) استفاده شده و بنا بر ماهیت کاری و وظایف کلیدی که به عهده این نهاد ارتباطی است عموما به صورت کاملا مستقل و زیر نظر بالاترین مقام اجرایی یک سازمان فعالیت می کند.


روابط عمومی ها با توجه به وظایف حساس و مهمی که  بویژه در حوزه ارتباط با رسانه ها و رهبران فکری جامعه دارند باید از چنان اقتدار، جایگاه و توانمندی در سازمان برخوردار باشند تا بتوانند ارتباط و تعاملی مستمر و سازنده‌ با انبوه مخاطبان درون و برون سازمانی و افکارعمومی برقرار کرده  و بستر ساز تغییر و اصلاح روش‌ها، سیاست ها و برنامه های سازمان در راستای رضایت حداکثری مخاطبانشان باشند.


به عبارتی دیگر، روابط عمومی موفق است که بتواند به عنوان عامل تغییردهنده مثبت سازمانی عمل کرده و با اتخاذ شیوه های نوین ارتباطی و تعاملی همزمان بین مخاطبان و مدیران سازمان، موجبات تغییر ات روبه توسعه ای سازمانی را فراهم آورد.


تغییر عنوان یا ایجاد واسطه بین روابط عمومی و  بالاترین مقام سازمان بدون تردید فعالیت های روابط عمومی را با محدودیت و نام کارآمدی جدی همراه خواهد کرد، شاید بتوان گفت روابط عمومی ها جزو تنها  واحدهایی در سازمان هستند که باید همیشه در اتاق بالاترین مقام سازمان  به رویشان باز باشد، چون در هر زمان و لحظه ای باید در ارتباط با یک خبر یا سیاستی که در فضای افکارعمومی منتشر و ابهام وسوال ایجاد کرده تصمیم گیری شود که عدم پاسخگویی یا  روشنگری نسبت به آن می تواند در کمترین زمان سازمان  را با چالش و بحران  جدی روبه رو کند.


 لذا اینکه  در اکثر تعاریف  و ساختار  های علمی که برای واحدهای روابط عمومی ترسیم شده این واحد را مستقل و زیر نظر بالاترین مقام سازمان و بدون واسطه تعیین کرده اند دارای یک مبنا ومعیار علمی، کارشناسی وتخصصی است. امید می رود با توجه به این مهم وضرورت به جایگاه سازمانی روابط عمومی ها اهمیت و اعتبار بیشتری داده شود. 
 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  تقویم روز ارتباطات/ مسیری را که یک امپراتوری بزرگ رسانه ای پیموده است


  تقویم روز ارتباطات/ رسانه ها در آمریکا و تاسیس اف.سی.سی FCC


  نماینده مجلس باید یک متخصص روابط عمومی و ارتباطات هم باشد


  دومین نشست مدیران ارتباطات شرکت های گروه خودروسازی سایپا به میزبانی پارس خودرو برگزار شد


  مدرس و پیشکسوت روابط‌عمومی: روابط‌عمومی‌ها باید زیر نظر بالاترین مقام دستگاه فعالیت کنند


  شماره جدید فصلنامه کارگزار روابط عمومی منتشر شد


  انتظار از نهادهای صنفی روابط عمومی/ یک طرفه به محکمه نرویم


  نشست مدیران روابط عمومی پارک های علم و فناوری سراسر کشور


  مدیرکل روابط عمومی مجلس تغییر کرد


  روابط عمومی در عصر هوش مصنوعی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: استاد هوشنگ عباس زاده چهره ماندگار روابط عمومی ایران چشم از جهان فرو بست