درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
پنجشنبه، 27 دی 1397 - 16:28   

سه تفاوت بین آدم مغرور و فرد با وقار

  سه تفاوت بین آدم مغرور و فرد با وقار


ادامه ادامه مطلب یک

حسین محب اهری، بازیگر تئاتر و سینما و تلویزیون درگذشت

  حسین محب اهری، بازیگر تئاتر و سینما و تلویزیون درگذشت


ادامه ادامه مطلب دو

فراخوان همکاری در انتشار سالنامه تخصصی روابط عمومی 1398

  فراخوان همکاری در انتشار سالنامه تخصصی روابط عمومی 1398


ادامه ادامه مطلب سه

رفتاری که گوگل با لینک‌ها دارد

  رفتاری که گوگل با لینک‌ها دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  محدودیت های روابط عمومی سنتی
  آنچه باید بدانیم!/ تعریف روابط عمومی
  گزارش مجمع جهانی اقتصاد از «ریسک‌های جهان» در سال ۲۰۱۹
  مجمع جهانی اقتصاد
  گردهمایی روابط عمومی اداره های جغتای
  مارتی، ربات کنترل از راه دوری که مواظب تمیزی فروشگاه‌هاست
  مدیرعامل بانک ملی ایران: روابط عمومی فعال و تهاجمی مطلوب ماست
  مدیر روابط‌عمومی ‌نظام‌‌ پزشکی‌ از سمت خود کناره گیری کرد
  کارگروه ارتباطات و اطلاع رسانی شهرستان ملایر برگزار شد
  اثرات منفی تبلیغات تجاری در برنامه‌های کودک: تبلیغات صدا و سیما برای جسم و جان کودکان مضر است
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 36470صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگاریچهارشنبه، 19 دی 1397 - 12:38
پیش‌بینی کاهش اعتماد به اخبار در سال پیش رو
جولان اخبار جعلی در سال ۲۰۱۹
آیا در سال ۲۰۱۹ کیفیت اطلاعاتی که ما از آن‌ها برای انتخاب گزینه‌های سیاسی خود استفاده می‌کنیم، بهتر خواهد شد؟ یا ما در آستانۀ یک دوره وخیم از اخبار جعلی و سایر اطلاعات غلط و نادرست قرار داریم؟ در این گزارش به بررسی نظرات پیش‌بینی کنندگان این حوزه می‌پردازیم که اکثر آن‌ها آمیخته با بدبینی است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| پیش‌بینی موسسه niemanlab نشان می دهد چشم‌انداز آینده رسانه‌ها بسیار مسموم بوده و اطلاعات منتشرشده به دلیل شکستن ساختار سیستم‌های فعلی، چندان قابل‌اعتماد نیستند. بر این اساس در سال ۲۰۱۹شاهد جولان اخبار جعلی به کمک هوش مصنوعی خواهیم بود.

از سال ۲۰۱۱ تا امروز بیش از ۲۰۰ گزارش مرتبط با آینده اخبار جعلی در رسانه‌ها توسط موسسه niemanlab منتشرشده و آینده ارتباط اجتماع و رسانه‌ها را تحلیل کرده است. پیش‌بینی شرایط رسانه‌ای سال آینده طی روزهای آتی منتشر خواهد شد و در آن از نظرات مراکز مختلف پیش‌بینی استفاده‌شده است. در این میان مهم‌ترین موضوعی که در تمامی پیش‌بینی‌ها به‌عنوان نقطه مشترک دیده می‌شود، این نقطه عبارت است از اخبار جعلی.

آیا در سال ۲۰۱۹ کیفیت اطلاعاتی که ما از آن‌ها برای انتخاب گزینه‌های سیاسی خود استفاده می‌کنیم، بهتر خواهد شد؟ یا ما در آستانۀ یک دوره وخیم از اخبار جعلی و سایر اطلاعات غلط و نادرست قرار داریم؟ در این گزارش به بررسی نظرات پیش‌بینی کنندگان این حوزه می‌پردازیم که اکثر آن‌ها آمیخته با بدبینی است.

 

حتما بخوانید: اخبار جعلی تهدیدی برای اعتماد عمومی

ان ژیائو مینا (An Xiao Mina) نویسنده کتاب خاطرات جنبش (Memes to Movements ) و مدیر بخش محصولات شرکت میدان (director of product at Meedan) در این رابطه گفت: «ما نیازمند ترسیم یک چشم‌انداز برای روزنامه‌نگاری جدید و یک مسیر واضح و روشن برای حمایت و تقویت آن در جهان هستیم.»

ویتنی فیلیپس (Whitney Phillips) استادیار ارتباطات اجتماعی، فرهنگ و فناوری‌های دیجیتال در دانشگاه سیراکوس (Syracuse University) نیز در رابطه با این مسئله اعلام کرد: «چشم‌انداز رسانه‌ها با روایت‌های سمی و اطلاعات آلوده آمیخته‌شده
جیمز واهوتو (james Wahutu) عضو مرکز اینترنت و اجتماع برکمن کلین در هاروارد، از دیگر کارشناسانی است که آینده حوزه اخبار جعلی و دنیای رسانه را پیش‌بینی کرده است. وی در این رابطه می‌گوید: «من فکر می‌کنم پایان سال ۲۰۱۸ برای ما نقطه اوج یک ترن هوائی است و ما در آستانه فرودی هستیم که برای آن آمادگی نداریم؛ زیرا ما در این ترن هوائی باید خود را برای شرایط نفس‌گیر برگزیت و در ۲۰۱۹ و انتخابات ایالات‌متحده آمریکا در سال ۲۰۲۰ آماده کنیم.»

بیل آدایر (Bill Adair) بنیان‌گذار PolitiFact نیز در این رابطه اعلام کرد: «دونالد ترامپ مانند یک هیولای خرابکار در فیلم گودزیلا است. مقامات به او شلیک می‌کنند، اما او از میانه شهر حرکت کرده و قدرت را به دست می‌گیرد.»

یکی از موضوعات مهم و قابل‌توجه در سال جاری، بحث تهدید جدی فیلم‌های جعلی تولیدشده توسط هوش مصنوعی است که می‌تواند باعث ایجاد شواهدی از رویدادهایی شود که هیچ‌گاه در واقعیت رخ نداده‌اند. این موضوع یک تهدید جدی برای گفتمان دموکراتیک است که مشکلاتی را ایجاد می‌کند و باید بررسی کرد که تا چه حد موردتوجه قرارگرفته است؟

 

حتما بخوانید: سال ۲۰۱۹ آغاز عصر اخبار جعلی است

یارد نیومن (Jared Newman) تحلیلگر مرکز Betaworks Ventures نظری متفاوت در این رابطه دارد. وی در این خصوص گفت: «تشخیص اخبار جعلی ساخته‌شده توسط هوش مصنوعی را نمی‌توان یک نسخه جدید از مشکلی قدیمی دانست. هیچ‌کدام از نمونه‌های پیشین خلاقیت و ساخت اخبار جعلی در حوزه روزنامه‌نگاری قابل‌مقایسه با سرعت و دقت هوش مصنوعی که در آینده با ان روبه‌رو هستیم، نیستند.»

روبینا مادانا فیلیون (Rubina Madan Fillion) مدیر تعامل مخاطب در اینترسپت (audience engagement at The Intercept) اعتقاد دارد که این فناوری با سرعت زیادی درحال‌توسعه و تکامل بوده و سازندگان هوش مصنوعی می‌توانند آن را بهبود بخشیده و به‌گونه‌ای ارائه کنند که قانع‌کننده‌تر باشد.

کلیر واردل (Claire Wardle) مدیر اجرایی نسخه اولیه این پیش‌بینی نیز درباره آینده دنیای رسانه گفت: «شاید من تعریفی بیش‌ازحد تکنولوژیکی ارائه کرده‌ام. شاید این نوع محتوا واقعاً تأثیر منفی نداشته باشد.»

اگرچه بحث در مورد اخبار جعلی و اطلاعات غلط در ایالات‌متحده و به میزان کمتر در اتحادیه اروپا متمرکز است اما تأثیرات بالقوه آن در کشورهای کمتر توسعه‌یافته حتی بدون تاریخچه سیستم‌های رسانه‌ای قوی بسیار کهن‌تر است. این پیش‌بینی‌ها بر تأثیر اطلاعات غلط بر سیاست در آفریقا (به‌ویژه آفریقای جنوبی و نیجریه)، آسیا (به‌ویژه هند و اندونزی) و برزیل متمرکز بود.

 

حتما بخوانید: چگونه با اخبار جعلی مقابله کنیم؟

پیتر کونلیف جونز (Peter Cunliffe-Jones) مدیر اجرائی Africa Check درباره اخبار جعلی و تأثیر آن می‌گوید: «با افزایش اخبار جعلی در جوامع پیچیده، پتانسیل ناسازگاری و اختلافات اجتماعی و خشونت واقعی، بسیار واضح می‌شود.»

ترجمه: احسان محمدحسینی
منبع: niemanlab - سیناپرس

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مقاله روزنامه نگار نباید «ترتیب داده شده از قبل» و القاء و یا به خواست شخص ثالث باشد


  فراخوان همکاری در انتشار سالنامه تخصصی روابط عمومی 1398


  سومین نشست اعضای کارگروه روابط عمومی های فدراسیون های ورزشی برگزار شد


  اثرات منفی تبلیغات تجاری در برنامه‌های کودک: تبلیغات صدا و سیما برای جسم و جان کودکان مضر است


  مدیرعامل بانک ملی ایران: روابط عمومی فعال و تهاجمی مطلوب ماست


  کتاب رسانه اجتماعی برای ارتباط استراتژیک


  کاربرد جلسات‌ گروهی‌ در روابط عمومی


  کتاب سال روابط عمومی ایران منتشر می شود


  آشنایی با فعالیت های دکتر حسن ربیعی


  سومین اجلاس مدیران و رؤسای روابط عمومی صنعت پتروشیمی برگزار شد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: پنج ویژگی یک متخصص روابط عمومی ممتاز