درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
شنبه، 4 خرداد 1398 - 22:05   

شرکت «اپل» سریع‌ترین لپ تاپ خود را به بازار عرضه کرد

  شرکت «اپل» سریع‌ترین لپ تاپ خود را به بازار عرضه کرد


ادامه ادامه مطلب یک

تحلیل 350 میلیارد مطلب ر شبکه‌های اجتماعی توسط ارتش آمریکا

  تحلیل 350 میلیارد مطلب ر شبکه‌های اجتماعی توسط ارتش آمریکا


ادامه ادامه مطلب دو

مدیرکل روابط عمومی ایرانسل معرفی شد

  مدیرکل روابط عمومی ایرانسل معرفی شد


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی

  فراخوان چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  پنج خصوصیت افراد برونگرا
  فیس بوک در سال ۲۰۲۰ ارز دیجیتال خود را عرضه می کند
  دولت الکترونیک، اقتصاد هوشمند ، روابط عمومی الکترونیک
  تجلیل از روابط عمومی های برتر ورزش و جوانان یزد در سال 97
  مسئول روابط عمومی فدراسیون گلف منصوب شد
  سلام آقای سخنگو
  کاغذ مطبوعات از فردا یکشنبه توزیع می‌شود
  نشست روابط عمومی های ادارات کل، فرمانداری ها و دانشگاه های جنوب کرمان در دانشگاه جیرفت برگزار شد
  شرکت «اپل» سریع‌ترین لپ تاپ خود را به بازار عرضه کرد
  تحلیل 350 میلیارد مطلب ر شبکه‌های اجتماعی توسط ارتش آمریکا
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 36452صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیدوشنبه، 17 دی 1397 - 23:01
روابط‌عمومی و معضلی به‌نام لوکس‌گرایی
سعید معادی مدیر امور روابط‌عمومی و حوزه مدیریت بانک توسعه تعاون - با توجه به تحولات ذکر شده، فعالان حوزه روابط‌عمومی با ایجاد رقابت به دنبال افزایش سهم خود در استفاده از ابزارها و تکنولوژی‌های نوظهور هستند و در این بین متاسفانه شاهد آن هستیم که پدیده‌ای با عنوان لوکس‌گرایی در روابط‌عمومی در حال گسترس است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| با توجه به تغییرات رخ داده در حوزه تکنولوژی و بکارگیری بیش از اندازه آن در برخی از امور، متاسفانه امروزه شاهد آن هستیم که روابط عمومی‌‌ها در برخی از سازمان‌‌ها به دنبال استفاده بیش از اندازه و غیراصولی از این ابزارها هستند.

سعید معادی مشاور مدیرعامل و مدیر امور روابط‌عمومی و حوزه مدیریت بانک توسعه تعاون در گفت‌وگو با ستاد خبری چهاردهمین همایش روابط‌عمومی الکترونیک با بیان این مطلب افزود: با توجه به تحولات ذکر شده، فعالان حوزه روابط‌عمومی با ایجاد رقابت به دنبال افزایش سهم خود در استفاده از ابزارها و تکنولوژی‌های نوظهور هستند و در این بین متاسفانه شاهد آن هستیم که پدیده‌ای با عنوان لوکس‌گرایی در روابط‌عمومی در حال گسترس است.


معادی در ادامه با بیان اینکه در این فضا روابط‌عمومی‌ها‌ نیازمند بهره‌مندی از دید و محتوای عمیق در طراحی نقشه راه خود هستند، ادامه داد: در روابط‌عمومی امروزی سرعت تغییر در سخت افزارها و ابزارها بسیار بیشتر از سرعت تغییر در دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات بوده و این امر موجب آن شده تا روابط‌عمومی‌ها علاوه بر اینکه اسیر سرعت فضای مجازی شوند، دقت و قدرت فکر کردن صحیح در برخی از امور را از دست بدهند.


مدیر امور روابط‌عمومی و حوزه مدیریت بانک توسعه تعاون ادامه داد: روابط‌عمومی‌ها نیاز دارند تا این سرعت را با هدف خود همسو و در یک راستا قرار دهند تا این موضوع منجر به تولید پیام بدون محتوا نشود.

وی در ادامه با اشاره به اصل تناسب و سنخیت در رویکرد و کارکرد روابط‌عمومی که می‌تواند با بهره‌گیری از مولفه کارآیی و اثربخشی منتج به بهره‌وری شود گفت: رویکرد روابط‌عمومی به ابزار نوین و نسل جدید رسانه‌های اجتماعی اگر تلفیقی از کارایی و اثربخشی نباشد نمی‌تواند بهره‌وری را به دنبال داشته باشد و در این بین رفتار و اقبال مردم و مشتریان به بازار رسانه، میزان اعتماد و یاعدم اعتماد، رشد کمی و کیفی این موضوع و یا مواردی از این دست می‌توانند به عنوان یک شاخص برای اندازه‌گیری این مهم و معیار موفقیت و عدم موفقیت تلقی شوند.


معادی در ادامه به رعایت اصل فاعلیت و قابلیت توسط روابط‌عمومی اشاره کرد و افزود: انجام هر فکر، تصمیم، هر عمل و اجرا، مستلزم ایجاد ظرفیت و قابلیت مرتبط با آن می‌باشد و روابط‌عمومی به عنوان یک نهاد مدنی جریان‌ساز و یک رسانه اثرگذار می‌بایستی با استفاده از قدرت ارتباطات، اطلاعات و سواد رسانه‌ای عهده‌دار انجام این امر خطیر باشد.


وی ادامه داد: این موضوع به معنای ایجاد قابلیت هم‌زمان و ظرفیت‌سازی توامانی در مجموعه روابط‌عمومی و مخاطبان است تا از این طریق رشد و توسعه به صورت منطقی و هدفمند صورت بگیرد، چرا که در عصر رقابت در شبکه‌های اجتماعی و ظهور و بروز رسانه‌های مختلف، ماندگاری و مانایی روابط‌عمومی به تلاش برای ارتقاء و رشد هر دو گروه روابط‌عمومی و مخاطب وابسته است و دلیل آن نیز در این موضوع نهفته است که در صفحه ارتباط و بازار تبادل اطلاعات جایگاه بازیگران و نقش آفرینان بطور دائم در حال جا‌به‌جایی و تغییر است.


معادی در ادامه با اشاره به موضوع اخلاق عمومی و حرفه‌ای در روابط‌عمومی گفت: فعالان روابط‌‌عمومی می‌بایست علاوه بر آشنایی با علومی همچون فلسفه، جامعه‌شناسی، روانشناسی و ادبیات، ضمن ایفای نقش راهبری خود نسبت به فرهنگ‌سازی در جامعه و سازمان اهتمام بورزند.

وی در پایان و در خصوص لزوم آموزش مداوم و مستمر کارکنان و فعالان روابط‌عمومی در بخش‌های مختلف گفت: تغییرات مداوم جوامع، انسان‌ها و تکنولوژی‌های نوین لزوم آموزش فعالان بخش‌های مختلف کشور را به امری اجتناب‌ناپذیر تبدیل کرده و در این بین مدیران روابط‌عمومی نیز می‌بایست این موضوع مهم و اثرگذار را به عنوان یکی از امور کلیدی همواره مدنظر قرار دهند.

 

منبع: http://prconference.ir

 


 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  تقویم روز ارتباطات/ تکامل حرفه روزنامه نگاری


  گزارش نشست هم‌اندیشی مدیران روابط‌عمومی شرکت سرمایه گذاری تأمین‌اجتماعی


  سخنگوی دولت معرفی شد


  از مسوول و کارشناس روابط عمومی بیمه سلامت گیلان تجلیل شد


  مدیر روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان منصوب شد


  تاکید معاون سیاسی استاندار سمنان بر ضرورت اطلاع رسانی خدمات دستگاه های اجرایی


  اتهامات تازه آمریکا علیه جولیان آسانژ به دادگاه ارائه شد


  سرپرست معاونت بازرگانی «تهران رسانه» منصوب شد


  وجه تمایز روابط عمومی


  انتصاب رییس روابط عمومی پتروشیمی شهید تندگویان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: گزارش سومین رخداد ملی بررسی مسایل و چالش های روابط عمومی