درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
پنجشنبه، 27 دی 1397 - 16:07   

سه تفاوت بین آدم مغرور و فرد با وقار

  سه تفاوت بین آدم مغرور و فرد با وقار


ادامه ادامه مطلب یک

حسین محب اهری، بازیگر تئاتر و سینما و تلویزیون درگذشت

  حسین محب اهری، بازیگر تئاتر و سینما و تلویزیون درگذشت


ادامه ادامه مطلب دو

فراخوان همکاری در انتشار سالنامه تخصصی روابط عمومی 1398

  فراخوان همکاری در انتشار سالنامه تخصصی روابط عمومی 1398


ادامه ادامه مطلب سه

رفتاری که گوگل با لینک‌ها دارد

  رفتاری که گوگل با لینک‌ها دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  محدودیت های روابط عمومی سنتی
  آنچه باید بدانیم!/ تعریف روابط عمومی
  گزارش مجمع جهانی اقتصاد از «ریسک‌های جهان» در سال ۲۰۱۹
  مجمع جهانی اقتصاد
  گردهمایی روابط عمومی اداره های جغتای
  مارتی، ربات کنترل از راه دوری که مواظب تمیزی فروشگاه‌هاست
  مدیرعامل بانک ملی ایران: روابط عمومی فعال و تهاجمی مطلوب ماست
  مدیر روابط‌عمومی ‌نظام‌‌ پزشکی‌ از سمت خود کناره گیری کرد
  کارگروه ارتباطات و اطلاع رسانی شهرستان ملایر برگزار شد
  اثرات منفی تبلیغات تجاری در برنامه‌های کودک: تبلیغات صدا و سیما برای جسم و جان کودکان مضر است
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 36452صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیدوشنبه، 17 دی 1397 - 23:01
روابط‌عمومی و معضلی به‌نام لوکس‌گرایی
سعید معادی مدیر امور روابط‌عمومی و حوزه مدیریت بانک توسعه تعاون - با توجه به تحولات ذکر شده، فعالان حوزه روابط‌عمومی با ایجاد رقابت به دنبال افزایش سهم خود در استفاده از ابزارها و تکنولوژی‌های نوظهور هستند و در این بین متاسفانه شاهد آن هستیم که پدیده‌ای با عنوان لوکس‌گرایی در روابط‌عمومی در حال گسترس است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| با توجه به تغییرات رخ داده در حوزه تکنولوژی و بکارگیری بیش از اندازه آن در برخی از امور، متاسفانه امروزه شاهد آن هستیم که روابط عمومی‌‌ها در برخی از سازمان‌‌ها به دنبال استفاده بیش از اندازه و غیراصولی از این ابزارها هستند.

سعید معادی مشاور مدیرعامل و مدیر امور روابط‌عمومی و حوزه مدیریت بانک توسعه تعاون در گفت‌وگو با ستاد خبری چهاردهمین همایش روابط‌عمومی الکترونیک با بیان این مطلب افزود: با توجه به تحولات ذکر شده، فعالان حوزه روابط‌عمومی با ایجاد رقابت به دنبال افزایش سهم خود در استفاده از ابزارها و تکنولوژی‌های نوظهور هستند و در این بین متاسفانه شاهد آن هستیم که پدیده‌ای با عنوان لوکس‌گرایی در روابط‌عمومی در حال گسترس است.


معادی در ادامه با بیان اینکه در این فضا روابط‌عمومی‌ها‌ نیازمند بهره‌مندی از دید و محتوای عمیق در طراحی نقشه راه خود هستند، ادامه داد: در روابط‌عمومی امروزی سرعت تغییر در سخت افزارها و ابزارها بسیار بیشتر از سرعت تغییر در دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات بوده و این امر موجب آن شده تا روابط‌عمومی‌ها علاوه بر اینکه اسیر سرعت فضای مجازی شوند، دقت و قدرت فکر کردن صحیح در برخی از امور را از دست بدهند.


مدیر امور روابط‌عمومی و حوزه مدیریت بانک توسعه تعاون ادامه داد: روابط‌عمومی‌ها نیاز دارند تا این سرعت را با هدف خود همسو و در یک راستا قرار دهند تا این موضوع منجر به تولید پیام بدون محتوا نشود.

وی در ادامه با اشاره به اصل تناسب و سنخیت در رویکرد و کارکرد روابط‌عمومی که می‌تواند با بهره‌گیری از مولفه کارآیی و اثربخشی منتج به بهره‌وری شود گفت: رویکرد روابط‌عمومی به ابزار نوین و نسل جدید رسانه‌های اجتماعی اگر تلفیقی از کارایی و اثربخشی نباشد نمی‌تواند بهره‌وری را به دنبال داشته باشد و در این بین رفتار و اقبال مردم و مشتریان به بازار رسانه، میزان اعتماد و یاعدم اعتماد، رشد کمی و کیفی این موضوع و یا مواردی از این دست می‌توانند به عنوان یک شاخص برای اندازه‌گیری این مهم و معیار موفقیت و عدم موفقیت تلقی شوند.


معادی در ادامه به رعایت اصل فاعلیت و قابلیت توسط روابط‌عمومی اشاره کرد و افزود: انجام هر فکر، تصمیم، هر عمل و اجرا، مستلزم ایجاد ظرفیت و قابلیت مرتبط با آن می‌باشد و روابط‌عمومی به عنوان یک نهاد مدنی جریان‌ساز و یک رسانه اثرگذار می‌بایستی با استفاده از قدرت ارتباطات، اطلاعات و سواد رسانه‌ای عهده‌دار انجام این امر خطیر باشد.


وی ادامه داد: این موضوع به معنای ایجاد قابلیت هم‌زمان و ظرفیت‌سازی توامانی در مجموعه روابط‌عمومی و مخاطبان است تا از این طریق رشد و توسعه به صورت منطقی و هدفمند صورت بگیرد، چرا که در عصر رقابت در شبکه‌های اجتماعی و ظهور و بروز رسانه‌های مختلف، ماندگاری و مانایی روابط‌عمومی به تلاش برای ارتقاء و رشد هر دو گروه روابط‌عمومی و مخاطب وابسته است و دلیل آن نیز در این موضوع نهفته است که در صفحه ارتباط و بازار تبادل اطلاعات جایگاه بازیگران و نقش آفرینان بطور دائم در حال جا‌به‌جایی و تغییر است.


معادی در ادامه با اشاره به موضوع اخلاق عمومی و حرفه‌ای در روابط‌عمومی گفت: فعالان روابط‌‌عمومی می‌بایست علاوه بر آشنایی با علومی همچون فلسفه، جامعه‌شناسی، روانشناسی و ادبیات، ضمن ایفای نقش راهبری خود نسبت به فرهنگ‌سازی در جامعه و سازمان اهتمام بورزند.

وی در پایان و در خصوص لزوم آموزش مداوم و مستمر کارکنان و فعالان روابط‌عمومی در بخش‌های مختلف گفت: تغییرات مداوم جوامع، انسان‌ها و تکنولوژی‌های نوین لزوم آموزش فعالان بخش‌های مختلف کشور را به امری اجتناب‌ناپذیر تبدیل کرده و در این بین مدیران روابط‌عمومی نیز می‌بایست این موضوع مهم و اثرگذار را به عنوان یکی از امور کلیدی همواره مدنظر قرار دهند.

 

منبع: http://prconference.ir

 


 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مقاله روزنامه نگار نباید «ترتیب داده شده از قبل» و القاء و یا به خواست شخص ثالث باشد


  فراخوان همکاری در انتشار سالنامه تخصصی روابط عمومی 1398


  سومین نشست اعضای کارگروه روابط عمومی های فدراسیون های ورزشی برگزار شد


  اثرات منفی تبلیغات تجاری در برنامه‌های کودک: تبلیغات صدا و سیما برای جسم و جان کودکان مضر است


  مدیرعامل بانک ملی ایران: روابط عمومی فعال و تهاجمی مطلوب ماست


  کتاب رسانه اجتماعی برای ارتباط استراتژیک


  کاربرد جلسات‌ گروهی‌ در روابط عمومی


  کتاب سال روابط عمومی ایران منتشر می شود


  آشنایی با فعالیت های دکتر حسن ربیعی


  سومین اجلاس مدیران و رؤسای روابط عمومی صنعت پتروشیمی برگزار شد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: پنج ویژگی یک متخصص روابط عمومی ممتاز