درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
پنجشنبه، 27 دی 1397 - 16:08   

سه تفاوت بین آدم مغرور و فرد با وقار

  سه تفاوت بین آدم مغرور و فرد با وقار


ادامه ادامه مطلب یک

حسین محب اهری، بازیگر تئاتر و سینما و تلویزیون درگذشت

  حسین محب اهری، بازیگر تئاتر و سینما و تلویزیون درگذشت


ادامه ادامه مطلب دو

فراخوان همکاری در انتشار سالنامه تخصصی روابط عمومی 1398

  فراخوان همکاری در انتشار سالنامه تخصصی روابط عمومی 1398


ادامه ادامه مطلب سه

رفتاری که گوگل با لینک‌ها دارد

  رفتاری که گوگل با لینک‌ها دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  محدودیت های روابط عمومی سنتی
  آنچه باید بدانیم!/ تعریف روابط عمومی
  گزارش مجمع جهانی اقتصاد از «ریسک‌های جهان» در سال ۲۰۱۹
  مجمع جهانی اقتصاد
  گردهمایی روابط عمومی اداره های جغتای
  مارتی، ربات کنترل از راه دوری که مواظب تمیزی فروشگاه‌هاست
  مدیرعامل بانک ملی ایران: روابط عمومی فعال و تهاجمی مطلوب ماست
  مدیر روابط‌عمومی ‌نظام‌‌ پزشکی‌ از سمت خود کناره گیری کرد
  کارگروه ارتباطات و اطلاع رسانی شهرستان ملایر برگزار شد
  اثرات منفی تبلیغات تجاری در برنامه‌های کودک: تبلیغات صدا و سیما برای جسم و جان کودکان مضر است
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 36448صفحه نخست » مقالات روابط عمومیجمعه، 21 دی 1397 - 10:45
اطلاعیه‌ رادیو و تلویزیونی‌ را چگونه باید تهیه کرد؟
ایجاز، رمز دست‌ یافتن‌ به‌ یک‌ گزارش‌ مؤثر رادیو ـ تلویزیونی‌ است‌. از همان‌ منطق‌ و نظم‌ کلی‌ که‌ برای‌ گزارش‌ چاپی‌ خود استفاده‌ کرده‌اید پیروی‌ کنید، با این‌ تفاوت‌ که‌ حجم‌ نوشته‌ را به‌ یک‌ صفحه‌ و یا کمتر کاهش‌ دهید.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| ایجاز، رمز دست‌ یافتن‌ به‌ یک‌ گزارش‌ مؤثر رادیو ـ تلویزیونی‌ است‌. از همان‌ منطق‌ و نظم‌ کلی‌ که‌ برای‌ گزارش‌ چاپی‌ خود استفاده‌ کرده‌اید پیروی‌ کنید، با این‌ تفاوت‌ که‌ حجم‌ نوشته‌ را به‌ یک‌ صفحه‌ و یا کمتر کاهش‌ دهید.

 

با وجود این‌، از آنجا که‌ این‌ گزارش‌ ممکن‌ است‌ به‌وسیله‌ دبیر رادیویی‌ یا تلویزیونی‌ بازنویسی‌ شود تا (با افزودن‌ مطلبی‌ یا ایجاد تغییراتی‌) آن‌ را با چارچوب‌ برنامه‌ خبری‌ سازگار سازند، بهتر آن‌ است‌ که‌ اطلاعاتی‌ نیز حاوی‌ سابقه‌ خبر (به‌ صورت‌ بروشور، اسناد حاوی‌ اطلاعاتی‌ که‌ در گزارش‌ از آن‌ استفاده‌ شده‌، و یا نسخه‌ای‌ از گزارش‌ مفصل‌تری‌ که‌ برای‌ چاپ‌ به‌ نشریات‌ ارسال‌ شده‌ است‌) به‌آن‌ ضمیمه‌ گردد.


ذکر اطلاعات‌ مربوط‌ به‌ راه‌های‌ تماس‌ با شما در اطلاعیه‌هایی‌ که‌ برای‌بنگاه‌های‌ سخن‌پراکنی‌ ارسال‌ می‌شود بسیار اهمیت‌ دارد، زیرا در آستانه‌ پخش‌ گزارش‌ ممکن‌ است‌ سؤالی‌ برای‌ دبیر رادیویی‌ یا تلویزیونی‌ پیش‌ آید. همه‌ شماره‌ تلفن‌هایی‌ را که‌ از طریق‌ آن‌ در بیست‌ و چهار ساعت‌ شبانه‌روز می‌توان‌ با شما (یا رابط‌ دیگری‌ که‌ در دسترس‌ است‌) تماس‌ گرفت‌ همراه‌ گزارش‌ خود ارسال‌ کنید.


از آنجا که‌ بیشتر این‌ گزارش‌ها حاوی‌ اطلاعاتی‌ برای‌ گنجاندن‌ در اخبار رادیو و تلویزیون‌ است‌، مسئولان‌ رادیو و تلویزیون‌ را نیز از رویدادی‌ که‌ قرار است‌ اتفاق‌ افتد آگاه‌ می‌سازند تا شاید بخواهند گزارشی‌ درباره‌ آن‌ تهیه‌ کنند (در این‌ مورد، می‌توان‌ دعوتنامه‌ را هم‌ ضمیمه‌ گزارش‌ کرد).


رادیو در درجه‌ اول‌ باید به‌ مصاحبه‌های‌ پربار و پرمحتوی‌ علاقه‌ نشان‌ دهد. اما در صورتی‌که‌ قصد دارید یک‌ گزارش‌ تلویزیونی‌ تهیه‌ کنید از یاد نبرید آنچه‌ را که‌ فیلم‌برداری‌ می‌کنید یک‌ زاویه‌ تصویری‌ هم‌ داشته‌ باشد. اصولاً باید مطمئن‌ شوید چیزی‌ برای‌ فیلم‌برداری‌ وجود دارد که‌ نگاه‌ کردن‌ به‌ آن‌ جالب‌ است‌. به‌ ندرت‌ پیش‌ می‌آید که‌ یک‌ گروه‌ تلویزیونی‌ برای‌ فیلم‌برداری‌ از یک‌ گفت‌ و شنود یا سخنرانی‌ یکنواخت‌ و ساده‌ اعزام‌ شود.

 

اگر خواهان‌ این‌ هستید که‌گزارش تان‌ از تلویزیون‌ پخش‌ شود باید همراه‌ اطلاعیه‌ای‌ که‌ می‌فرستید یادداشتی‌ حاوی‌ اطلاعات‌ مربوط‌ به‌ گزارش تان‌ (درباره‌ مسایل‌ مربوط‌ به‌ نور و صدا، یا مراسم‌ و سخنرانان‌ و از این‌ قبیل‌) نیز ضمیمه‌ کنید. شخص‌ رابطی‌ که‌ نامش‌ در اطلاعیه‌ آمده‌ است‌ باید در مراسم‌ حضور داشته‌ باشد و هر چه‌ سریع‌تر خود را به‌ گروه‌ فیلم‌بردار معرفی‌ کند. این‌ رابط‌ باید در تدارک‌ مقدمات‌ کار فیلم‌برداری‌ و فراهم‌ آوردن‌ هر نوع‌ اطلاعاتی‌ که‌ در زمینه‌ سوابق‌ گزارش‌ مورد نیاز است‌ آماده‌ همکاری‌ باشد.


اگر به‌ پخش‌ تلویزیونی‌ گزارشی‌ از مراسم‌ خود علاقه‌مندید، باید تلفن‌ کنید و گروه‌ گزارش‌های‌ تلویزیونی‌ (دبیر مسئول‌ تعیین‌ گروه‌ فیلم‌بردار و پیگیری‌ و نظارت‌ بر گزارش‌ مراسمی‌ که‌ قرار است‌ در روز یا شب‌ معینی‌ برگزار شود) را بیابید. اطلاعیه‌ رادیو تلویزیونی‌ خود و دیگر اطلاعات‌ تبلیغاتی‌ را به‌ نشانی‌ این‌ شخص‌ پست‌ کنید. روز برگزاری‌ مراسم‌، تلفنی‌ با دبیر گروه‌ تلویزیونی‌ تماس‌ بگیرید تا مطلع‌ شوید که‌ آیا پخش‌ گزارش‌ مراسم‌ در برنامه‌ خبری‌ تلویزیون‌ پیش‌بینی‌ شده‌ است‌ یا نه‌.

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مقاله روزنامه نگار نباید «ترتیب داده شده از قبل» و القاء و یا به خواست شخص ثالث باشد


  فراخوان همکاری در انتشار سالنامه تخصصی روابط عمومی 1398


  سومین نشست اعضای کارگروه روابط عمومی های فدراسیون های ورزشی برگزار شد


  اثرات منفی تبلیغات تجاری در برنامه‌های کودک: تبلیغات صدا و سیما برای جسم و جان کودکان مضر است


  مدیرعامل بانک ملی ایران: روابط عمومی فعال و تهاجمی مطلوب ماست


  کتاب رسانه اجتماعی برای ارتباط استراتژیک


  کاربرد جلسات‌ گروهی‌ در روابط عمومی


  کتاب سال روابط عمومی ایران منتشر می شود


  آشنایی با فعالیت های دکتر حسن ربیعی


  سومین اجلاس مدیران و رؤسای روابط عمومی صنعت پتروشیمی برگزار شد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: پنج ویژگی یک متخصص روابط عمومی ممتاز