درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
پنجشنبه، 27 دی 1397 - 15:59   

سه تفاوت بین آدم مغرور و فرد با وقار

  سه تفاوت بین آدم مغرور و فرد با وقار


ادامه ادامه مطلب یک

حسین محب اهری، بازیگر تئاتر و سینما و تلویزیون درگذشت

  حسین محب اهری، بازیگر تئاتر و سینما و تلویزیون درگذشت


ادامه ادامه مطلب دو

فراخوان همکاری در انتشار سالنامه تخصصی روابط عمومی 1398

  فراخوان همکاری در انتشار سالنامه تخصصی روابط عمومی 1398


ادامه ادامه مطلب سه

رفتاری که گوگل با لینک‌ها دارد

  رفتاری که گوگل با لینک‌ها دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  محدودیت های روابط عمومی سنتی
  آنچه باید بدانیم!/ تعریف روابط عمومی
  گزارش مجمع جهانی اقتصاد از «ریسک‌های جهان» در سال ۲۰۱۹
  مجمع جهانی اقتصاد
  گردهمایی روابط عمومی اداره های جغتای
  مارتی، ربات کنترل از راه دوری که مواظب تمیزی فروشگاه‌هاست
  مدیرعامل بانک ملی ایران: روابط عمومی فعال و تهاجمی مطلوب ماست
  مدیر روابط‌عمومی ‌نظام‌‌ پزشکی‌ از سمت خود کناره گیری کرد
  کارگروه ارتباطات و اطلاع رسانی شهرستان ملایر برگزار شد
  اثرات منفی تبلیغات تجاری در برنامه‌های کودک: تبلیغات صدا و سیما برای جسم و جان کودکان مضر است
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 36447صفحه نخست » مقالات روابط عمومیچهارشنبه، 19 دی 1397 - 08:10
چگونه گزارش‌ سالانه‌ حرفه ای بنویسیم؟
متأسفانه‌ بسیاری‌ از کارگزاران‌ روابط عمومی در آخرین‌ ماه‌های‌ سال‌ شتابزده‌ به‌ تهیه‌ گزارش‌ سالانه‌ می‌پردازند یا آن‌گونه‌ که‌ باید و شاید در گردآوری‌ و ارزیابی‌ منابع شان‌ همت‌ به‌ خرج‌ نمی‌دهند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| متأسفانه‌ بسیاری‌ از کارگزاران‌ روابط عمومی در آخرین‌ ماه‌های‌ سال‌ شتابزده‌ به‌ تهیه‌ گزارش‌ سالانه‌ می‌پردازند یا آن‌گونه‌ که‌ باید و شاید در گردآوری‌ و ارزیابی‌ منابع شان‌ همت‌ به‌ خرج‌ نمی‌دهند.

 

در نتیجه‌ زمانی‌ طرح‌ گزارش‌ خود را به‌ پایان‌ می‌برند که‌ وقت‌ گران‌بها به‌ باطل‌ رفته‌ است‌ و دیگر فرصتی‌ برای‌ بازنگری‌ و پرداخت‌ نسخه‌ نهایی‌ در دسترس شان‌ نیست‌.


برای‌ سازمان‌هایی‌ که‌ براساس‌ سال‌ خورشیدی‌ کار می‌کنند، اطلاعات‌ مالی‌ می‌بایستی‌ تا اواخر دی‌ حاضر باشد. از آنجا که‌ بخش‌ قابل‌ ملاحظه‌ای‌ از برآوردهای‌ کلی‌ پیش‌ از این‌ تاریخ‌ معلوم‌ خواهد شد بیشتر گزارش‌ها باید قبل‌ از اینکه‌ آمار قطعی‌ فراهم‌ آید تکمیل‌ گردد. حتی‌ پیش‌ از روشن‌شدن‌ برآورد کلی‌، باید یک‌ استادکار گرافیک‌ را انتخاب‌ کرد تا شما را در ‌تصمیم‌گیری‌هایی‌ که‌ در سر راه تان‌ قرار دارد کمک‌ کند.

 

به‌ محض‌ اینکه‌ کم‌ و بیش‌ از میزان‌ بودجه‌ای‌ که‌ در اختیارتان‌ قرار می‌گیرد مطلع‌ شدید، باید درباره‌ مسایلی‌ از قبیل‌ نوع‌ کاغذ، نوع‌ حروف‌، تعداد رنگ‌ها، شماره‌ تقریبی‌ صفحات‌ و شماره‌ نسخه‌های‌ گزارشی‌ که‌ باید چاپ‌ شود تصمیم‌ بگیرید.

 

تیراژ گزارش‌ سالانه‌ را می‌توان‌ با محاسبه‌ تعداد سهامداران‌، تحلیل‌گران‌ اسناد و اوراق‌ بهادار، کارکنان‌، مشتریان‌ و مطبوعات‌ مالی‌ که‌ باید نسخه‌هایی‌ دریافت‌ کنند تعیین‌ کرد. از آنجا که‌ گزارش‌ سالانه‌ همواره‌ در حجم‌ زیادی‌ چاپ‌ می‌شود ـ «حداقل‌ تیراژ» آن‌ معمولاً 10 هزار نسخه‌ است‌ ـ به‌ یاد داشته‌ باشید که‌ هرقدر نسخه‌های‌ بیشتری‌ چاپ‌ شود، هزینه‌ هر نسخه‌ ارزان‌تر تمام‌ خواهد شد.


در مرحله‌ اول‌ برنامه‌ریزی‌ می‌توانید با افراد گوناگونی‌ که‌ منابع‌ مهمی‌ برای‌ اطلاعات‌ مندرج‌ در گزارش تان‌ هستند و در آینده‌ باید آن‌را تأیید کنند رأساً تماس‌ بگیرید. این‌ افراد احتمالاً شامل‌ مشاور حقوقی‌ و حسابدار سازمان‌، رؤسای‌ بخش‌ها و ادارات‌ شرکت‌ و مقام‌ ارشد سازمانی‌ (رییس‌ یا مدیرعامل‌) که‌ نامه‌ مندرج‌ در صفحه‌ اول‌ گزارش‌ سالانه‌ خطاب‌ به‌ سهامداران‌ به‌ امضای‌ اوست‌ خواهند بود.

 

اینکه‌ با این‌ افراد چگونه‌ تماس‌ برقرار خواهید کرد و گستردگی‌ این‌ تماس‌ تا چه‌ پایه‌ای‌ خواهد بود بستگی‌ به‌ وسعت‌ و ماهیت‌ سازمانی‌ دارد که‌ برایش‌ کار می‌کنید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مقاله روزنامه نگار نباید «ترتیب داده شده از قبل» و القاء و یا به خواست شخص ثالث باشد


  فراخوان همکاری در انتشار سالنامه تخصصی روابط عمومی 1398


  سومین نشست اعضای کارگروه روابط عمومی های فدراسیون های ورزشی برگزار شد


  اثرات منفی تبلیغات تجاری در برنامه‌های کودک: تبلیغات صدا و سیما برای جسم و جان کودکان مضر است


  مدیرعامل بانک ملی ایران: روابط عمومی فعال و تهاجمی مطلوب ماست


  کتاب رسانه اجتماعی برای ارتباط استراتژیک


  کاربرد جلسات‌ گروهی‌ در روابط عمومی


  کتاب سال روابط عمومی ایران منتشر می شود


  آشنایی با فعالیت های دکتر حسن ربیعی


  سومین اجلاس مدیران و رؤسای روابط عمومی صنعت پتروشیمی برگزار شد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: پنج ویژگی یک متخصص روابط عمومی ممتاز