درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 17:58   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
  دنیای روابط‌عمومی فراتر از کنفرانس‌های مطبوعاتی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 36431صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگاریچهارشنبه، 28 مهر 1400 - 12:00
آیا شیوه‌های دیگری وجود دارد که می‌توان آنها را در روزنامه‌نگاری در کنار ویدیو استفاده کرد؟
روزنامه نگاری فتوگرامتری
بن کریمر، متخصص روزنامه‌نگاری ترجمه حنانه باقریان دانشجوی کارشناسی ارشد زبان انگلیسی - روزنامه نگاری فتوگرامتری شامل گرفتن عکس‌ها به روش بسیار خاص است، و اساسا شما عکس‌ها را به محتوای سه بعدی و همچنین به محتوای واقعیت مجازی تبدیل می‌کنید.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-||قطعاً، این یکی از سوالاتی است که از سال 2012 تاکنون مطرح شده است، زمانی که شروع به کار با هواپیماهای بدون سرنشین و استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین برای روزنامه‌نگاری کردم و اولین نمونه از آنچه آنها می‌توانند فراتر از ویدیو و فراتر از عکس‌ها انجام دهند استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین برای تولید مدل‌های سه بعدی است. به عبارت دیگر، بازسازی‌های سه بعدی از ساختمان‌ها، سازه‌ها، مناظر و غیره.

 

بنابراین اگرچه شما در واقع از هواپیماهای بدون سرنشین (پهپاد) برای عکس گرفتن استفاده می‌کنید، در نهایت با محتوای سه بعدی روبرو خواهید شد. این بدان معنی است که شما می‌توانید از هواپیماهای بدون سرنشین برای تولید محتوای واقعیت مجازی یا از طریق ویدئو 360 درجه یا یک محیط واقعیت مجازی کامل سه بعدی مانند یک بازی ویدئویی سه بعدی استفاده کنید.


این فرآیند فتوگرامتری نامیده می‌شود. این شامل گرفتن عکس‌ها به روش بسیار خاص است، و اساسا شما عکس‌ها را به محتوای سه بعدی و همچنین به محتوای واقعیت مجازی تبدیل می‌کنید.


مثال دیگری که مردم واقعا در مورد آن زیاد صحبت نکرده‌اند، تصویربرداری گاه‌گذر هوایی است. شاید صرفاً عکاسی باشد، اما پتانسیل زیادی فراتر از صرفا گرفتن عکس با یک هواپیمای بدون سرنشین وجود دارد، فرود آن، و سپس انتشار آن عکس است. بسیاری از اپلیکیشن‌های خلاقانه برای محتوای بصری که هواپیماهای بدون سرنشین می‌توانند ضبط کنند وجود دارد.


همچنین چیزی که شخصا هنوز به آن نپرداخته ام، اما مدتهاست به آن فکر کرده ام، این است که در واقع هیچگونه تصاویری از هواپیماهای بدون سرنشین تولید نمی‌شود. یعنی، هیچ محتوای سه بعدی، هیچ ویدئویی، هیچ تصویری، هیچ محتوای واقعیت مجازی، اما در واقع یک سنسور یا سنسورهایی به پرواز در می‌آیند، و استفاده از هواپیمای بدون سرنشین به عنوان یک پلتفرم سنسور را شکل می‌دهد.

 

یک هواپیمای بدون سرنشین وسیله نقلیه‌ای است که می‌تواند در فضا حرکت کند و می‌تواند هر باری را که می‌خواهید حمل کند، بنابراین فقط به دوربین‌ها محدود نمی‌شود. این می‌تواند یک سنسور باشد، که می‌تواند اطلاعات را در طول پرواز، در مورد محیط، جمع‌آوری کند. بنابراین، برای مثال، شما می‌توانید یک شمارنده Geiger را روی یک هواپیمای بدون سرنشین نصب کنید و آن را به یک منطقه رادیواکتیوی شده ببرید و اطلاعات را به این شیوه جمع‌آوری کنید. یا شما می‌توانید یک سنسور آلودگی مانند سنسور آلودگی هوا را روی یک هواپیمای بدون سرنشین سوار کنید تا دریابید که آلودگی هوا در یک منطقه در چه وضعیتی قرار دارد.

 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  ارتباطات ترکیبی


  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد