درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
پنجشنبه، 1 فروردین 1398 - 04:47   

نوروز: پیدایش آن و برخی از رویدادهای این روز

  نوروز: پیدایش آن و برخی از رویدادهای این روز


ادامه ادامه مطلب یک

فراخوان مقاله سومین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش های روابط عمومی

  فراخوان مقاله سومین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش های روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب دو

سرپرست روابط عمومی امداد خودرو ایران منصوب شد

  سرپرست روابط عمومی امداد خودرو ایران منصوب شد


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی

  فراخوان چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  نوروز: پیدایش آن و برخی از رویدادهای این روز
  افزایش سرمایه ٢٠٣ درصدی بانک صادرات ایران ثبت نهایی شد
  چهار خدمت جدید به قابلیت‌های اپلیکیشن«صاپ» اضافه شد
  دسترسی به نسخه IOS تقویم دیجیتال سال 1398 بانک ملی ایران
  کلنگ زنی یک باب مدرسه در استان خراسان جنوبی با مشارکت بانک ملی ایران
  بانک ملی ایران رکورد خود را شکست
  آمادگی کامل بانک ملی ایران برای خدمت رسانی در ایام نوروز
  پیام تبریک مدیر عامل بانک صنعت و معدن به مناسبت فرا رسیدن سال نو
  سال نو مبارک
  تجلیل از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان به عنوان روابط عمومی برتر استان یزد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 36408صفحه نخست » مقالات روابط عمومییکشنبه، 16 دی 1397 - 08:00
شنونده صبور حرف های دیگران باشید
خوب شنیدن، یک مهارت و یک استعداد خاص است که باید آن را بیاموزید وتمرین کنید. یک شبه درست نمی شود،خودبخود هم اتفاق نمی افتد،نیاز به تمرین دارد. امروزه شنونده دلسوز و صبور کیمیاست. با صبر و حوصله به حرف های دیگران گوش دهید و در تجربیاتشان سهیم شوید.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| همه ما عادت کرده ایم بیشتر از آنکه بشنویم،حرف بزنیم. در ضمن دوست داریم دیگران نیز به حرفهای ما، هر چند کم اهمیت و تکراری، با دقت و توجه گوش دهند. خوب حالا خود شما چقدر به دیگران گوش می دهید. منظورم این نیست که شانه ای برای گریه های دیگران باشید، نه حداقل وقتی همکارتان با شما حرف می زند حواستان با او باشد.


یک شنونده خوب کسی است که با توجه کافی به حرفهای دیگران گوش دهد. شما می توانید برای این کار موارد زیر را انجام دهید:


- لابلای حرف های او بگویید: آهان، خوب، بله، آره دارم می شنوم.


- از حرکات و اشارات زبانی مناسب استفاده کنید. چشمانتان را باز کنید و مستقیما به او نگاه کنید. خمیازه نکشید و مرتبا به ساعت تان نگاه نکنید.


- بعضی از حرف های او را تکرار کنید تا مطمئن شود که به حرفش گوش می دهید مثلا بگویید: آهان گفتی ساعت سه روز جمعه، باشه.


- چیزی بگویید که بداند بعضی از حرفهایش را متوجه نشده اید مثلا بگویید: میشه لطفا یک بار دیگه تکرار کنی، متوجه نشدم.


- سوال کنید. مثلا بپرسید: پس به نظر تو بهتر نیست با همکاران دیگر هم مشورت کنیم؟


- یادداشت بردارید و همانطور که حرف می زند بعضی از حرف های مهم او را روی کاغذ بیاورید.


خوب حالا می دانید که چرا می خواهم یک شنونده خوب و صبور باشید؟ معلومه، برای اینکه حقایق بیشتری را بدانید ، درک بهتری از اتفاقات دور و برتان داشته باشید و تجربه شما بیشتر شود.


با دیگران همدردی کنید، آدم با هوشی باشید و به مدارج بالا برسید. خوب شنیدن، یک مهارت و یک استعداد خاص است که باید آن را بیاموزید وتمرین کنید. یک شبه درست نمی شود،خودبخود هم اتفاق نمی افتد،نیاز به تمرین دارد.
 

کلام آخر:
امروزه شنونده دلسوز و صبور کیمیاست. با صبر و حوصله به حرف های دیگران گوش دهید و در تجربیاتشان سهیم شوید.
 

منبع: صد قانون کار


 

 

 


 



 

 


 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  نوروز: پیدایش آن و برخی از رویدادهای این روز


  پیامک های عید نوروز و روابط عمومی


  سال نو مبارک


  آوازه موسسه


  سرپرست روابط عمومی امداد خودرو ایران منصوب شد


  استقرار مدیریت دانش در دفتر روابط عمومی برق باختر


  تجلیل از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان به عنوان روابط عمومی برتر استان یزد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: تیرماه ۹۸ برگزار می‌شود/ چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی