درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 4 اردیبهشت 1403 - 13:34   

ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات

  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است

  لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر
  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی
  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران
  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟
  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت
  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی
  چگونه از رسانه‌های اجتماعی برای بهینه‌سازی موفقیت روابط‌عمومی و افزایش آگاهی از برند خود استفاده کنید
  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات
  آیا اتحادیه‌ها می‌توانند هوش مصنوعی را متوقف کنند؟
  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 36389صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیجمعه، 14 دی 1397 - 13:00
تاکید معاون وزیر ارشاد بر نقش مهم روابط عمومی در پیوند بین مدیران و مخاطبان/ نشست شورای هماهنگی روابط عمومی های خوزستان
نشست شورای هماهنگی روابط عمومی های خوزستان روز پنجشنبه 13 دی ماه در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با حضور جمعی از مسئولان روابط عمومی دستگاه های اجرایی استان و اصحاب رسانه برگزار شد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| نشست شورای هماهنگی روابط عمومی های خوزستان روز پنجشنبه 13 دی ماه در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با حضور سید ضیا هاشمی معاون وزیر ارشاد و مدیرعامل خبرگزاری ایرنا، سعید رضوانی مدیرکل روابط عمومی استانداری، محسن بهاروند رئیس خبرگزاری ایرنا در خوزستان و جمعی از مسئولان روابط عمومی دستگاه های اجرایی استان و اصحاب رسانه برگزار شد.

رضوانی رئیس شورای هماهنگی روابط عمومی های خوزستان در ابتدای این نشست گفت: خوزستان یکی از استان های کلیدی و قلب تپنده اقتصاد، کشاورزی، فرهنگ و امنیت کشور است و آمار و اطلاعات به این مساله شهادت می‌دهد.

مدیرکل روابط عمومی استانداری تصریح کرد: با توجه به نقش و جایگاه روابط عمومی ها چهارمین جشنواره روابط عمومی های برتر با عنوان جشنواره سلام در اردیبهشت 98 و هفتمین کنفرانس روابط عمومی های استان در اسفند با موضوع آموزش اطلاع رسانی در بحران ها نیز برگزار خواهد شد.

رضوانی خاطرنشان کرد: مجموعه خبرگزاری ایرنا در خوزستان با مدیریت حرفه ای و خوب همراه با تعهد توانسته جریان ساز باشد و اعتماد مردم را با انعکاس خواسته ها و مشکلات آنها جلب نماید.

سید ضیاء هاشمی مدیرعامل خبرگزاری ایرنا نیز در این نشست اظهار داشت: در شرایط فعلی کارآمدی سیستم نظام و انعکاس کارآمدی ها و آگاه سازی نسبت به مشکلات موجود اهمیت ویژه ای دارد.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی کشور اصحاب رسانه و روابط عمومی ها برای ارتقای اعتماد اجتماعی و کمک به اقتدار ملی با توجه به شرایط سخت اقتصادی متاثر از تحریم ها نقش بسیار مهمی دارند چرا که تحریم ها موجب می شود مراودات خارجی کشور در معرض فشارها قرار گیرد و بازتاب آن در بنگاه های اقتصادی ما و در روابط اجتماعی ما اثر بگذارد.

مدیر عامل سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: بسیاری از مسایل سیاسی و اجتماعی قبل از این که در رسانه های سنتی منتشر شود در رسانه های دنیا منتشر شده و چیزی نیست که بخواهیم پنهان کنیم.

وی گفت: انسجام ملت در سطحی است که نگرانی از انتشار اخبار وجود ندارد و نکته مهم این است که مخاطبان ما بتوانند رویکرد اقناعی برای مخاطبان داشته باشیم.

وی عامل اقناع مخاطبان را هم افزایی 2 رکن اصلی حوزه خبر و روابط عمومی دانست و گفت: رسانه و روابط عمومی مکمل یکدیگرند و منطبق بر هم نیستند، در تعامل بین روابط عمومی و رسانه ها الگوهای مختلفی وجود دارد که الگوی هم افزایی و مکمل بودن الگوی موفقی است.

هاشمی ادامه داد: اگر روابط عمومی خود را متولی برجسته سازی نقاط قوت و پنهان کاری نقاط ضعف بداند و رسانه خود را مسئول افشاگری بداند رویکرد تقابلی است که به نفع جامعه، رسانه و مخاطب نخواهد بود.

وی اظهار داشت: رویکردی که بخواهد رویکرد انطباقی و به تعبیری معامله گرانه باشد نیز رویکرد غلطی است و همچنین اگر رسانه برای روابط عمومی تیتر فروشی و توجیه گری کند نیز رویکرد خوبی نیست.

وی تصریح کرد: رویکرد هم افزا و رویکرد مکمل این است که روابط عمومی نقش خودش را داشته باشد و منعکس کننده واقعیت های سازمان ها به مخاطب باشد و رسانه حلقه اتصالی میان این 2 باشد به طوری که با روشها و خلاقیت های خود به پرورش اخبار بپردازد و از موضع مستقل با مخاطب ارتباط برقرار کند.

مدیر عامل سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی ادامه داد: اگر رسانه نتواند اعتماد مخاطب را به دست بیاورد با چالش از دست رفتن مرجعیت خبری مواجه می شود لذا اگر برای محافظه کاری و ملاحظات مختلف، مرجعیت خبری را از دست بدهیم و به موجب آن رسانه های بیگانه و رسانه های غیر متعهد مرجعیت خبری را بگیرند به دولت، نظام و مردم خدمت نکرده ایم.

وی با بیان این که رسانه متولی بیان است نه سکوت ، توضیح داد: رسانه ای که خود را متولی افزایش آگاهی می‌داند، باید رویکرد شجاعانه داشته باشد. هاشمی بیان کرد: خوزستان یک استان نیست بلکه نمادی از ایران، تاریخ انقلاب اسلامی و افتخارآفرینی‌های ایرانی و حتی اقلیت های ایرانی است.

وی با بیان این که خوزستان برای همه مردم ایران جای انس و نماد از خودگذشتگی و فداکاری است خاطرنشان کرد: زمانی که مردم خوزستان از آب و هوای بد در رنج و زحمت بودند، همه ایرانیان متعهدانه و با تعصب ملی نسبت به آن واکنش داشتند.

مدیر عامل سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: در روزهایی که در خرمشهر مشکل آب شرب ایجاد شد همه مردم ایران با مردم آن احساس همدردی داشتند چرا که این شهر برای ما نماد ایثار است.

وی تاکید کرد: مشکلات زیست محیطی در سال های اخیر به دلایل برون مرزی و درون مرزی تشدید شده برای همه آزار دهنده شده است و همه مردم اعم از خوزستانی و غیر خوزستانی در ایران بر اساس تعبیر امام راحل وظیفه و رسالتی ملی نسبت به این اوضاع دارند و نباید بی تفاوت باشند.

هاشمی گفت: جایگاه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و تاریخی خوزستان در حوزه‌های مختلف آب، کشاورزی، نفت واضح است و نقش خوزستان در تاریخ معاصر ایران جایگاه روشن و غنی از بیان است .

وی از خوزستان به عنوان یک استان رسانه ای در کشور نام برد و توضیح داد: خوزستان در دروه های مختلف در شاخص های بالای رسانه ای قرار داشته است.

مدیر عامل ایرنا ادامه داد: در حال حاضر حدود 10 هزار رسانه رسمی اعم از روزنامه، هفته نامه، ماهنامه، سایت و پایگاه خبری در کشور فعالیت می کنند که در همه این شاخص‌ها تهران به عنوان مرکز بیشترین تعداد را دارد اما در برخی استان‌ها از جمله خوزستان نیز این شاخص ها بالا است .

وی بخش مهمی از اخبار رسمی جامعه را مربوط به دولت یا مرتبط با دولت به معنای عام عنوان کرد و تصریح کرد: با توجه به تعداد زیاد ادارات و دستگاه های رسمی در استان پهناور خوزستان روابط عمومی نقش مهمی در پیوند بین مدیریت و مخاطبان دارد که رویکرد تکمیلی و مکملی بین روابط عمومی و رسانه می‌تواند در این جهت تعیین کننده باشد.

هاشمی بیان کرد: کارکردها و اهداف رسانه و روابط عمومی علاوه بر شفافیت و آگاه سازی باید به افزایش اعتماد و هم افزایی متقابل منجر شود به ویژه در شرایط امروز اهمیت این موضوعات مضاعف است چراکه جامعه ما نیاز به تقویت سرمایه اجتماعی و هم افزایی ملی دارد.

وی با اشاره به این که جامعه ایران در یک سال اخیر در معرض چالش‎های واقعی، غیرواقعی و تحمیلی متفاوتی بوده است گفت: شرایط تحریمی در سال‌های اخیر بی‌سابقه بوده است تا حدی که بعضی از کشور های دنیا برای مراوده اقتصادی با ما،باید با کشور دیگری مکاتبه کنند و مجوز بگیرند.

مدیر عامل سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی ادامه داد: کشورهای اروپایی معترض و شاکی شده اند که کشوری قلدرانه و خارج از روابط مرسوم و متعارف دیپلماتیک دنیا، با زورگویی آشکار برای دیگران تعیین تکلیف می کند، این کار مصداق مداخله در کار دیگر کشورهاست.

وی تاکید کرد: این که کشوری برای مراوده اقتصادی قانونی باید از کشور دیگری اجازه بگیرد پدیده جدیدی در تاریخ دنیای مدرن است و پدیده ای است که تاریخ ساز می‌شود.

وی گفت: البته شاید ما متحمل هزینه هایی شویم اما مانند دیگر دوره های تاریخی در کشور ما، این اتفاقات به یک نقطه عطف و الگویی جدید حکمرانی در سطح بین المللی تبدیل می شود.

هاشمی با بیان این که مقاومتی که در کشور رخ می‌دهد معنی دار است گفت: در ماه های گذشته اتفاقاتی از قبیل افزایش نرخ ارز خیلی بر جامعه اثر گذاشت هر چند که این وضعیت کنترل شد اما قیمت فعلی نیز از استانداردهای اقتصادی بالاتر است و برای مردم و جامعه زحمت ایجاد کرد.

وی توضیح داد: همه اتفاقات اخیر در کشور نشان داد برخلاف تصورها، فضای جامعه، اقتصاد و مردم کشور ما در مقابل بحران‌ها یک شاخص بالای از تاب آوری اجتماعی است که از در سطح بین المللی نشان داد زمانی که استقلال و انسجام کشور وجود داشته باشد فشارهای جهانی نمی تواند تعیین کننده باشد.

مدیر عامل سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی ادامه داد: در طول ماه های گذشته اصطلاح تابستان داغ 97 ایران در سطح روابط بین الملل راجع به ایران منعکس شد،این اصطلاح به این معناست که هوای داغ تابستان 97 همراه با خشکسالی شدید و بی سابقه و فشارهای بین المللی شدید و ناراحتی مردم ، فضای سوزانی در عرصه سیاست برای ایران ایجاد کرده بود.

وی با بیان این که نمی توان فشارها و تحریم ها بر کشور را نیز بی‌اثر دانست توضیح داد: باوجود مشکلات آب و مشکلات کارگری که در خوزستان شاهد بودیم اما امروز می بینیم که در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب در فضایی از ثبات قرار داریم.

وی گفت: مخالفان نظام که اعلام کرده بودند چهلمین سالگرد انقلاب در ایران جشن گرفته نخواهد شد ولی مردم ، باشکوه تر از هر سال آماده برگزاری جشن چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی هستند.

هاشمی چهلمین سالگرد انقلاب را در بردارنده بلوغ کامل نظام انقلابی در جامعه اسلامی ایران دانست و گفت: همانطور که براساس سن بیولوژیک معتقدیم چهل سالگی دوران کمال یک فرد است امسال نیز وقتی انقلاب اسلامی ما از چهلمین سالگردش با موفقیت گذر کند به این معنا است که به یک کمال وبلوغ رسیده که تهدیدات خارجی بر آن اثرگذار نخواهد بود.

وی افزود: حتی بدبین‌ترین تحلیلگران متقاعد شدند که کشور ما در شرایط متفاوتی قرار دارد و از ظرفیت های متفاوتی برخوردار است به طوری که در معرض این فشارها سرخم نخواهد کرد.

مدیر عامل سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی توضیح داد: همین روزها شاهد اتفاقاتی در عرصه صنعتی علمی اجتماعی هستیم که نشان می دهد کشور در دوران تحریم چه توفیقاتی داشته است، در عرصه علمی مراکز علمی و پارکهای علمی فناوری ما دستاوردهای ارزشمند و مهمی داشته است.

وی با اشاره به رشد حوزه صنایع دفاعی کشور بیان کرد: زیردریایی که در کشور ساخته شده و در روزهای آینده به آب انداخته می‌شود به عنوان یک تکنولوژی مدرن، پیشرفته، بسیار پیچیده و محصول بکار گیری دانش های مختلف و فناوری های مختلف است که در دنیا بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

هاشمی یادآور شد: کشوری که زیردریایی در شرایط تحریم می‌سازد پیام استقلال، اقتدار مبتنی برعلم و اقتدار دانش بنیان درون زا را به دنیا صادر کرده است نه اقتداری که به اتکای عوامل بیرونی است.

وی تصریح کرد: در شهریور سال جاری شاهد بودیم که در نزدیکی اهواز و جنوب خلیج فارس متاسفانه با پول مسلمانان، سرمایه گذاری هایی علیه ایران اسلامی، مردم این کشور و به ویژه خوزستان صورت گرفت و جریان های تروریستی با پول نفت اطراف خانه خدا جنایت هایی را در خاورمیانه شکل دادند اما عدل الهی خودش را نشان داد و بحران رسانه فضای متفاوتی را در عربستان ایجاد کرده است و موجب تغییر و تحولات گسترده ای در نظام سیاسی عربستان شده است به طوری که وزیر خارجه ای که در واقع سالهای در عرصه سیاسی خاورمیانه یکه تازی می‌کرد با چه فضاحتی برکنار شد.

نویسنده خبر: سید محمدرضا قریشی

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  مفهوم اقیانوس آبی در روابط‌عمومی


  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  چگونه روانشناسی به روابط‌عمومی کمک می‌کند؟


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  آینده ما در دست ماست


  دیدگاه‌هایی قابل تأمل برای تهیه گزارش از گذار سبز


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد