درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
دوشنبه، 29 بهمن 1397 - 05:10   

تاریخچه و زاد روز روزنامه نگاری آنلاین

  تاریخچه و زاد روز روزنامه نگاری آنلاین


ادامه ادامه مطلب یک

مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری خراسان رضوی منصوب شد

  مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری خراسان رضوی منصوب شد


ادامه ادامه مطلب دو

آشنایی با روابط عمومی

  آشنایی با روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

نقش اتاق‌های فکر در تصمیم‌سازی‌ها

  نقش اتاق‌های فکر در تصمیم‌سازی‌ها


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  راهکارهایی برای حرفه ای جلوه کردن کار و کسب جدید شما
  توییتر احتمالا به جای امکان ویرایش توییت ها، میزبان قابلیت «شفاف سازی» می شود
  نشست هم اندیشی اصحاب رسانه و مدیران روابط عمومی ادارات پیشوا
  حملات "خطرناک" هکرها به مؤسسات زیرساختی مهم در آلمان
  مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری خراسان رضوی منصوب شد
  کمپین های ایجاد شده در فضای مجازی چقدر تاثیرگذارند؟
  عملکرد صندوق پس انداز مسکن علامت چیست؟
  ناصر بزرگمهر: یک شیوه جدید اداره روزنامه؛ خبرنگاران سهام‌داران روزنامه‌ها
  منشور اخلاق حرفه‌ای روزنامه‌نگاری در روزنامه صمت
  نقش اتاق‌های فکر در تصمیم‌سازی‌ها
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 36352صفحه نخست » تازه های شبکه روابط عمومیسه شنبه، 11 دی 1397 - 15:58
کسب و کار
کسب و کار یا بیزینس ( business ) ، یک سازمان یا تشکیلات سرمایه‌گذاری است که مشغول فعالیت‌های تجاری، صنعتی، یا حرفه‌ای باشد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| کسب و کار (به انگلیسی: Business)، یک سازمان است که برای فراهم کردن کالا، خدمات یا هر دو به مشتری ایجاد شده‌است. کسب و کار در اقتصاد سرمایه‌داری حکم‌فرماست، بیشتر کسب و کارها که مالک آن‌ها بخش خصوصی است برای این ایجاد شده‌اند که سودساز باشند و دارایی صاحب‌شان را بیشتر کنند. کسب و کارها می‌توانند ناسودبر باشند یا مالک آن‌ها دولت باشد. از کسب و کاری که چندین فرد در دارایی آن شریک باشند با عنوان شرکت یاد برده می‌شود، هر چند که این واژه تعریف دقیق‌تری نیز دارد. پترس و پلومن، از صاحب نظران این حوزه، بر این باورند که هر نوع خرید و فروش کسب وکار نیست، بلکه کسب وکار هر نوع تبادل تکرار شونده و تجدید پذیر است.

معمولاً کسب و کار در شکل خصوصی آن نمود پیدا می‌کند که تلاش دارد بر سود بیشتر یا فروش بیشتر تمرکز کند و سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص دهد. اما در شکل دولتی آن بیشتر مشارکت تعداد بیشتری از افراد جامعه اهمیت دارد.

بطور خلاصه سه روش برای شروع یک کسب و کار وجود دارد:
راه اندازی کسب و کار از صفر
خرید کسب و کار موجود از شخص دیگر
نمایندگی یا فرانچایز (فرانشیز)

 

کسب و کار چیست؟
همه به دنبال فهمیدن این موضوع هستند که واقعا کسب و کار چیست ؟ کسب و کار یا بیزینس ( business ) ، یک سازمان یا تشکیلات سرمایه‌گذاری است که مشغول فعالیت‌های تجاری، صنعتی، یا حرفه‌ای باشد. یک شرکت، فعالیت‌های کسب و کاری را از طریق تولید یک کالا، ارائه‌ی یک خدمت یا خرده‌فروشی محصولاتی که از قبل تولید شده‌اند، به انجام می‌رساند. یک کسب و کار می‌تواند یک نهاد سودده باشد یا یک سازمان غیرانتفاعی (غیر سودده) که برای انجام ماموریت‌های خیرخواهانه ایجاد شده‌ است.


تجزیه و تحلیل کسب و کار
یک کسب و کار غالبا پس از ایجاد یک طرح کسب و کار شکل می‌گیرد. این طرح، مقاصد استراتژیک و تدارکات و مقدمات رسیدن به این مقاصد را ترسیم می‌کند. نام کسب‌وکار نیز باید از جانب ادارات ذیربط دولتی به ثبت برسد، که معمولا به آن نام تجاری می‌گویند. یک کسب‌وکار می‌تواند تحت شماره‌ی اقتصادی (شماره‌ی شناسایی مالیاتی) و مشمولیت‌ مالیاتی مخصوص به خود، آغاز به کار کند؛ از این رو، یکی از مراحل اساسی در تشکیل یک کسب‌وکار تشخیص ساختار قانونی آن کسب‌وکار و مقررات مالیاتی مربوط به آن است. کسب‌وکارهای مختلف برای آن‌که به صورت قانونی بتوانند به فعالیت بپردازند، نیازمند مجوزها و پروانه‌های مختلفی هستند. به علاوه، یک کسب‌وکاراز لحاظ نحوه‌ی برخورد با کارمندان و شرایط کار آنها دارای برخی تکالیف و تعهدات قانونی است. این تکالیف قانونیِ کسب‌وکار شامل ارزیابی مالیات بر حقوق و دستمزد کارمندان و هم‌چنین مالیات بر درآمد کسب و کار می‌شود.

ساختارهای کسب و کار
مالکیت انحصاری، ساده‌ترین ساختار یک کسب‌وکار است. در این ساختار، صاحب کسب و کار تنها فردی است که مالکیت تمام دارایی‌ها و مسئولیت همه‌ی تعهدات و بدهی‌ها با وی است. از سویی دیگر، چند فرد مختلف با وظایف مشترک می‌توانند یک کسب‌وکار راه بیندازند، که ساختار این کسب‌وکار به شکل مشارکت تضامنی خواهد بود. ساختار یک کسب‌وکار ممکن است به صورت یک شرکت یا یک شخص حقوقی نیز باشد. شراکت در کسب‌وکار صاحبان آن را از مسئولیت‌های مالیِ تعهدات آن کسب‌وکار خلاص می‌کند؛ هرچند، یک شرکت قوانین مالیاتی ناخوشایندی برای صاحبان آن کسب‌وکار به همراه دارد. به همین دلیل، چهارمین ساختار کسب‌وکار با نام شرکت با مسئولیت محدود نیز وجود دارد که نقاط قوت و مزایای موارد دو و سه – مشارکت تضامنی و شراکت – را با هم ترکیب کرده است.

اندازه‌ی کسب و کار
یک کسب و کار‌ می‌تواند به اندازه‌ی یک شرکت کوچک شخصی مانند یک رستوران خانوادگی باشد، یا یک شرکت بزرگ چند ملیتی نظیر جنرال الکتریک. کسب‌وکارهای بزرگ‌تر ممکن است برای تامین مالی خود اقدام به صدور سهام کنند. در این موارد، این شرکت‌ها به صورت سهامی عام در می‌آیند و مشمول محدودیت‌های گزارشی و اجرایی می‌شوند. از سویی دیگر، کسب و کار‌های کوچک‌تر می‌توانند کم‌تر در معرض محدودیت‌هایی قرار می‌گیرند که ضابطه‌گذاران اعمال می‌کنند.
 

صنایع
یک شرکت می‌تواند کسب‌وکار خود را از طریق داد و ستد در صنعتی که در آن مشغول به فعالیت است، تعریف کند. برای مثال، کسب‌وکار املاک و مستغلات، کسب‌وکار تبلیغات یا کسب و کار تولید تشک، همگی صنایعی هستند که یک کسب و کار می‌تواند در آنها وجود داشته باشد. از آن‌جا که اصطلاح “‌کسب‌وکار”‌ هم‌زمان می‌تواند برای توصیف فعالیت‌های روزانه و هم‌چنین تشکیلات کلی یک شرکت نیز به کار رود، این اصطلاح غالبا برای اشاره به معاملاتی که در زمینه‌ی محصول یا خدمات صورت می‌گیرد نیز استفاده می‌شود. به عنوان مثال، اکسون‌موبیل در کسب‌وکار مربوط به تهیه‌ی نفت و گاز داد و ستد می‌کند.
 

منابع

-  «ناب آفرینی؛ پرتال تخصصی کسب و کار و کارآفرینی». مجله اینترنتی ناب آفرینی. بازبینی‌شده در 2018-10-02

- ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده_امیررضا مصطفایی.

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  تاریخچه و زاد روز روزنامه نگاری آنلاین


  روابط عمومی‌ها و امید اجتماعی


  جشنواره روابط عمومی‌های برتر بنیاد برگزار می‌شود


  قربانی: استفاده از ظرفیت ادارات در راستای اطلاع رسانی از وظایف خطیر روابط عمومی است


  دوره آموزشی استاندارد مسئولیت اجتماعی و مهارت های زندگی برای سالمندان و معلولین در گلستان برگزار می شود


  نفوذ تبلیغات پزشکی در اینستاگرام


  بر اساس نتایج یک تحقیق: 85 درصد متخصصان ارتباطات، تنوع را خیلی مهم می دانند


  مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری خراسان رضوی منصوب شد


  منشور اخلاق حرفه‌ای روزنامه‌نگاری در روزنامه صمت


  نقش اتاق‌های فکر در تصمیم‌سازی‌ها


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: تدوین تقویم اجرایی، یک ضرورت برای روابط عمومی