درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 9 فروردین 1403 - 13:26   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

نخستین راهنمای اخلاقی هوش مصنوعی در روابط‌عمومی منتشر شد

  نخستین راهنمای اخلاقی هوش مصنوعی در روابط‌عمومی منتشر شد


ادامه ادامه مطلب سه

هوش مصنوعی در دادگاه: توهمات و خطرات

  هوش مصنوعی در دادگاه: توهمات و خطرات


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند
  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX
  نوآورترین شرکت‌های جهان در سال 2024
  چت‌بات آرنا (Chatbot Arena)
  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟
  کلود در رتبه‌بندی چت‌بات‌های هوش مصنوعی مقام اول را به دست آورد
  نظرسنجی گالوپ: اکثر آمریکایی‌ها اکنون با اقدام اسرائیل در غزه مخالفند
  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها
  رزومه خلاقانه‌ای که به شغل دلخواه در گوگل انجامید
  خداحافظی شارون گلدمن از ونتوربیت و دنیای هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 36316صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومییکشنبه، 9 دی 1397 - 17:23
کارآمدی در روابط عمومی با استفاده موثر از تکنولوژی فرهنگی
فضایی است برای طرح این مساله که چگونه فناوری‌های نوین می‌توانند به شکل‌گیری ارتباطی گرم‌تر، بین سازمان‌ها و شهروندان کمک کنند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- نشریه استقامت کرمان در آخرین شماره خود با انتشار یادداشت 'کارآمدی در روابط عمومی با استفاده موثر از تکنولوژی' به قلم سیدرضا میرحسینی، به بهانه برگزاری نخستین نمایشگاه فناوری‌های نوین در روابط عمومی، مطالبی در راستای ارتقای این حوزه ارائه کرده است.


در بخش یادداشت این هفته نامه آمده است، امروزه فضای متکثر و پیچیده ارتباطی در جوامع انسانی، از جمله جامعه ایرانی به‌ شدت متفاوت و متمایز از سال‌های پیشین و دارای شرایطی ویژه است.


در این فضای ارتباطی که با انبوهی از مخاطبان مطلع و ابزارهای ارتباطی چند بعدی و شدید متنوع شکل گرفته، پیام‌رسانی شرایط خاص خود را دارد .


هر سازمان و مجموعه‌ای که بخواهد در این فضای پیچیده و سخت ارتباطی، پیام خود را به گوش مخاطب خود برساند، باید با این شرایط خاص همراه و هم راستا شود .


امروزه در غوغای گوشی‌های هوشمند و اپلیکیشن‌ها و نرم‌افزارهای قدرتمند ارتباطی مدیریت ارتباطات درون و برون سازمانی با شیوه‌های سنتی تقریبا غیرممکن است .


در این شرایط، متاسفانه بسیاری از نهادها و سازمان‌ها در کشور ما با موضوع استفاده از تکنولوژی‌های جدید در موضوع ارتباطات درون و برون سازمانی و به‌ویژه در حوزه‌ی ارتباطات مردمی بیگانه هستند.


روش‌ها و فنون روابط عمومی در کشور ما و در حال حاضر، سنتی و سهم کاربر انسانی در انجام آن به شکلی غیرمنطقی و غیرقابل پذیرش، بالاست .


بماند که نیرو و کاربر انسانی شاغل در حوزه‌ی روابط عمومی در اکثر ادارات دولتی، دستگاه‌های اجرایی و نهادهای عمومی غیردولتی و حتی در بخش خصوصی در قیاس با سایر بخش‌های سازمانی، چه به لحاظ کمی و چه به لحاظ کیفی، تناسبی با ماموریت مهم حوزه روابط عمومی ندارد.


کمتر مدیردولتی یا غیردولتی را پیدا می‌کنید که از مجموعه روابط عمومی خود رضایت کاملی داشته باشد، به این معنی که اغلب قریب به اتفاق مدیران سازمان‌های دولتی و خصوصی معتقدند اقدامات صورت گرفته توسط آن‌ها و سازمان‌هایشان به درستی به اطلاع مردم نمی‌رسد .


از سوی دیگر، اکثریت قریب به اتفاق شهروندان در حوزه‌های مختلف معتقدند که حرف‌هایشان، انتقادات و پیشنهاداتشان توسط سازمان‌های مربوطه، به‌درستی شنیده نمی‌شود.


این موضوع حتی در مورد ارتباطات درون سازمانی هم صدق می‌کند، به‌نحوی که مدیران سازمان‌ها با مجموعه‌ی کارمندان، کارگران و مجموعه‌های ذی‌نفع و مرتبط ارتباط سازنده، مدوام و موثری ندارند.


ناکارآمدی در حوزه‌ی روابط عمومی چیزی نیست که بتوان آن را انکار کرد و مجموعه‌ای نیست که بتواند در حوزه‌ی روابط عمومی ادعای کارآمدی داشته باشد.


بخشی از این ناکارآمدی قطعا معطوف به عدم استفاده از فن‌آوری‌های نوین است .


این مشکل در کشور ما و در مناطق مختلف، سازمان‌های مختلف و حوزه‌های مختلف، شدت و ضعف دارد، به شکلی که در بخش خصوصی مشکل اندکی کمتر از بخش دولتی است یا در تهران و بعضی کلانشهرهای بزرگ چون مشهد و اصفهان، وضعیت به مراتب بهتر از شهرهای کوچک‌تر است.


عمده دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی و غیر دولتی به دلیل حجم انبوه مخاطب در شهرهای بزرگ، ناگزیر به استفاده از فنون ارتباطی پیشرفته و مبتنی بر تکنولوژی بوده و فراخور انبوه مخاطب، مجبور به استفاده‌ی فراگیر و سیستماتیک از فناوری‌های نوین هستند.


در شهرهای کوچکتر اما، شرایط متفاوت و به‌شکلی غیرقابل قبول است.


فرایند تحلیل محتوای رسانه‌ها به عنوان یکی از اساسی‌ترین و حیاتی‌ترین فرایندهای روابط عمومی در بسیاری از سازمان‌ها و نهادهای مهم همچون استانداری‌ها، شهرداری‌ها، شرکت‌های بزرگ و فراگیر خدمات رسان همچون شرکت‌های توزیع آب، برق و گاز به‌شکل دستی و با کاربر انسانی، عمدتا ناآشنا و غیرماهر صورت می‌گیرد.


در حالی که حداقل در مورد تحلیل محتوای رسانه‌ها در چند سال گذشته، نرم‌افزارهای بومی مطلوبی طراحی و تولید شده است.


آرشیو فیلم، عکس و صوت در اکثر ادارات دولتی و مجموعه‌های خصوصی به شکل غیرحرفه‌ای، نامطمئن و غیر مکانیزه صورت می‌گیرد، در حالی‌که راهکارهای بومی و غیربومی فراوانی در این زمینه وجود دارد که متاسفانه کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد .


در مورد رسانه‌های نوظهور و فراگیری چون پیام‌رسان‌های اینترنتی و اپلیکیشن‌های ارتباطی نیز نوع استفاده‌ی سازمان‌ها چه در بخش دولتی و چه در بخش غیردولتی استفاده‌ی موثری از ربات‌ها و افزونه‌های کارآمد ارتباطی صورت نمی‌گیرد.
با این اعتقاد، نخستین نمایشگاه ملی فن‌آوری‌های نوین در روابط عمومی شکل گرفت، تا بهانه‌ای برای تامل بیشتر پیرامون این موضوع باشد. نخستین نمایشگاه ملی فن‌آوری‌های نوین در روابط عمومی بیش از آن‌که عرصه‌ای برای نمایش میزان استفاده‌ی موثر از این دست فناوری‌ها باشد.


فضایی است برای طرح این مساله که چگونه فناوری‌های نوین می‌توانند به شکل‌گیری ارتباطی گرم‌تر، بین سازمان‌ها و شهروندان کمک کنند.


امید است این نمایشگاه با مجموع برنامه‌های جانبی، بتواند در این زمینه گام موثری بردارد .


به طور قطع محصول ارتباط گرم‌تر شهروندان با سازمان‌های خدمات دهنده، دستگاه‌های دولتی و نهادهای عمومی افزایش سرمایه و امید اجتماعی است .


** سرپرست ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری کرمان


 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  انسان یا ماشین؟ مرزهای مبهم هوش مصنوعی


  روزنامه‌های محلی: هنوز ارزشمند، اما نیاز به حمایت دارند


  چند نمونه از تکنیک‌های تقویت شناختی


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  نتایج یک مطالعه: روابط‌عمومی تأثیر قابل توجهی بر رشد کسب‌وکار دارد


  رسانه سمی


  چرا بهره‌وری ما را مضطرب می‌کند؟


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد