درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 تیر 1398 - 07:22   

چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی فراخوان داد

  چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی فراخوان داد


ادامه ادامه مطلب یک

انقلاب نسل پنجم اینترنت نزدیک است

  انقلاب نسل پنجم اینترنت نزدیک است


ادامه ادامه مطلب دو

انتصاب مدیرکل روابط عمومی استانداری هرمزگان

  انتصاب مدیرکل روابط عمومی استانداری هرمزگان


ادامه ادامه مطلب سه

مجوز انتشار 27 نشریه دستگاه‌های دولتی صادر شد

  مجوز انتشار 27 نشریه دستگاه‌های دولتی صادر شد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  تعامل با اصحاب رسانه از اصول فعالیت های روابط عمومی سازمان منطقه آزاد کیش است
  ملاقات حضوری ۵۸۵ نفر با رئیس دانشگاه پیام نور طی سال گذشته/ برگزاری بدون وقفه نشست های ملاقات عمومی
  مدیرعامل اعلام کرد: تمرکز فعالیت های بانک ملی ایران بر «رونق تولید»
  از ابتدای سال ٩٧ تا پایان اردیبهشت سال جاری اعطا شد؛ پرداخت بیش از چهارهزار فقره وام رونق تولید در استان چهارمحال و بختیاری توسط بانک صادرات ایران
  مرحله پیش فروش واحدهای مجتمع نگین شهر ری آغاز شد
  رد و نشان «قاچاق کتاب» در کتاب‌فروشی‌های آنلاین
  واقع بینی نسبت به روابط عمومی، نیاز سازمان های امروز
  مدیر روابط‌عمومی ملانیا ترامپ، سخنگوی جدید کاخ‌سفید
  مدیر روابط عمومی هیئت بسکتبال گیلان منصوب شد
  پوشش دهی صفحات مسی قالب‌های ریخته‌گری مداوم با تــــــلاش متخصصــــــان
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 36309صفحه نخست » مقالات روابط عمومییکشنبه، 9 دی 1397 - 08:01
پنج ویژگی یک متخصص روابط عمومی ممتاز
معمول‌ترین ویژگی لازم برای هر متخصص روابط عمومی عشق، انگیزه و چارچوب‌های قوی کاری است. اگر انگیزه و چارچوب‌های قوی کاری نباشد هیچ میزان از آموزش یا حقوق بالا نمی تواند موجب موفقیت فرد در حوزه روابط عمومی شود.
  

1- مهارت های ارتباطی
مهارت های ارتباطی برای متخصصان روابط عمومی بسیار حیاتی است و در واقع متخصص روابط عمومی فاقد مهارت ارتباطی نمی تواند وجود داشته باشد.


شاغل روابط عمومی باید در صحبت کردن با دیگران روراست و شفاف باشد، به آنها احترام بگذارد، خونسرد، مودب و مسئولیت پذیر باشد و به نکات ارتباطی واقف باشد.


بعلاوه متخصص روابط عمومی الزاما باید شنونده خوبی باشد و به صبحت های مخاطب توجه و گوش فرا دهد.

2- اعتماد به نفس
اعتماد به نفس، همراه با خوش رویی و ادب از جمله ویژگی شخصیتی قابل ستایش یک متخصص روابط عمومی است که نقش حیاتی در موفقیت های فردی آن می تواند داشته باشد.


متخصص روابط عمومی دارای اعتماد به نفس منتظر تغییر شرایط نمی ماند بلکه خود پرچمدار تغییر است و به پیشواز آن می رود. اهل خلاقیت و تمایز است.


متخصص روابط عمومی کسی است که در عرصه های ارتباطی، دچار کمبود اعتماد به نفس نمی شود و برای جلب رضایت مخاطبان و در میان کوه سختی ها و دشواری ها، دست از تلاش بر نمی دارد و برای کسب موفقیت بیشتر از نقطه امن زندگی حرفه ای خود خارج می شود.


در عین حال به تقویت همزمان "تصویر ذهنی" و "مهارتها"ی خود نیز مبادرت می ورزد.

3- شخصیت کاریزماتیک
کاریزما، مظهر ارتباط است. هم الگو و الهام بخش است و جاذبه غیرعادی دارد و هم در مراودات اجتماعی با مردم تعامل دارد؛ شخصیتی که برای دیگران جذاب است. او کسی است که حس اعتماد و قدرت رهبری را در دیگران تزریق می کند و در عین حال، باعث آرامش و اعتبار آنها نیز می شود.


کاریزما به ویژگی‌های شخصی و کمیاب در متخصصان روابط عمومی گفته می‌شود که نه تنها می‌تواند تأثیراتی عمیق و استثنایی در سازمان و مخاطبان خود داشته باشد، بلکه بستری فراهم کند تا قدرت و تعهد مشتاقانه احساس شود.

4- مبارز باهوش
معمول‌ترین ویژگی لازم برای هر متخصص روابط عمومی عشق، انگیزه و چارچوب‌های قوی کاری است. اگر انگیزه و چارچوب‌های قوی کاری نباشد هیچ میزان از آموزش یا حقوق بالا نمی تواند موجب موفقیت فرد در حوزه روابط عمومی شود.


مبارز باهوش به جای اینکه خود را شکست خورده بداند، از آن رد شدن ها و جواب منفی شنیدن ها درس گرفته تا بتواند از این طریق به موفقیت های زیادی برسد.


او فردی پیگیر و سریع است که حاضر به شنیدن "نه" نیست.

5- همکاری و مشارکت
مشارکت و همکاری های مستمر یکی از با ارزش ترین کارهایی است که متخصصان روابط عمومی می توانند انجام دهند.


متخصصان روابط عمومی به منظور تأمین نیازها و اهداف ارتباطی سازمان، گفتمان سازی، تعامل و تقویت روابط با سایر گروههای ذینفع نیاز به تعامل و همکاری متقابل دارند و بدون هم حسی و همدلی، موفقیتی حاصل نمی شود.


کسانی که در بخش روابط عمومی فعالیت می کنند باید بتوانند با مخاطبان خود، ارتباطی نزدیک برقرار سازند و با ارائه راهکار های مناسب از آنها حمایت و پشتیبانی به عمل آورند.

 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)




 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  برگزاری برنامه "دوشنبه های خبری" توسط روابط عمومی استانداری کرمانشاه


  انتقاد تند خبرگزاری مهر از روابط عمومی ها/ فاشیست‌هایی که در نقد را می‌بندند


  نقش روابط عمومی‌های آموزش و پرورش در تنویر افکار عمومی بسیار مهم است


  بررسی راهکارهای رسانه ای توسعه گردشگری


  تجلیل شورای اسلامی شهر قیامدشت از تلاش های واحد روابط عمومی شهرداری در اعتلای نام قیامدشت


  مدیر کل روابط عمومی و اموربین الملل استانداری البرز: روابط عمومی ها در صف مقدم اطلاع رسانی


  مدیر روابط‌عمومی ملانیا ترامپ، سخنگوی جدید کاخ‌سفید


  واقع بینی نسبت به روابط عمومی، نیاز سازمان های امروز


  مدیر روابط عمومی هیئت بسکتبال گیلان منصوب شد


  رد و نشان «قاچاق کتاب» در کتاب‌فروشی‌های آنلاین


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: رانندگی با روابط عمومی حداکثر دید