درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 06:53   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد
  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد
  آژانس‌های روابط‌عمومی جهانی برای راه‌اندازی کمپین بحران آب و هوایی UNDP/ICCO همکاری می‌کنند
  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد
  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 36307صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومییکشنبه، 9 دی 1397 - 01:09
فرمانداری‌ها حلقه وصل روابط عمومی های دستگاه های اجرایی هستند
رحیم محمدی بالادزایی مدرس و کارشناس ارشد مدیریت و علوم ارتباطات - مردم، فرمانداری ها را به عنوان یه دستگاه دولتی خدمتگذار و خادم می دانند و انتظار پیگیری مطالبات در دستگاه های اجرایی از سوی فرمانداری ها دارند. این مهم زمانی باقدرت تحقق می یابد که فرمانداریها و مدیران دستگاه های خدمتگذار، روابط عمومیها را به عنوان پل ارتباطی بین مردم و سازمان و بالعکس بدانند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- مردم، فرمانداری ها را به عنوان یه دستگاه دولتی خدمتگذار و خادم می دانند و انتظار پیگیری مطالبات در دستگاه های اجرایی از سوی فرمانداری ها دارند. این مهم زمانی باقدرت تحقق می یابد که فرمانداریها و مدیران دستگاه های خدمتگذار، روابط عمومیها را به عنوان پل ارتباطی بین مردم و سازمان و بالعکس بدانند.


با توجه به فعالیت روابط عمومی ها در دستگاه‌های اجرایی بویژه در شهرستانها به گونه ای، باید ایجاد مدل کرد و یا الگوی موفقی را ارائه نمود تا روابط عمومی ها در شهرستان ها بتوانند بر اساس این مدل یا الگو نسبت به هم افزایی و اثربخشی هرچه بیشتر در سطح دستگاههای اجرایی گام موثری را بردارند.

 

هر چقدر جلوتر می رویم می‌بینیم یکی از بزرگترین مشکلاتی که روابط عمومی ها با آن مواجه هستند عدم وجود برنامه ریزی ویا روزمرگی در سازمان هست یعنی اینکه امروز روابط عمومی ها برنامه ای ندارند و اگر دارند به علت وجود نگرش مدیر محوری هیچ فرصتی را برای ایجاد برنامه ها و یا تولید برنامه های جدید ندارند چون که خط و مشی ها و برنامه ها بر اساس اهداف سازمان تدوین نمی شود بلکه تزریقی می باشد و بر اساس اهدافی که مدیران دستگاه اجرایی به صورت خرد تدوین و معرفی می‌کنند گام بر می دارند.


البته هیچ مدیری حاضر به این نیست که با وجود یک روابط عمومی خلاق و قوی مانع تحقق برنامه ها در سازمان در سطح کلان شود اگر غیر این است باید در حال و احوال روابط عمومی ها دلایل را جستجو کرد یعنی اگر روابط عمومی ضعیف عمل کند و تخصص لازمه را نداشته باشد و یا انتصابش به صورت سلیقه ای و یا بدون داشتن شرایط لازمه باشد و هیچ خلاقیتی و توانمندی در کار ندارد قطعا می تواند موجب عقب افتادگی در اجرای برنامه ها شود و انتظارات مردمی را پاسخگو نباشد.


یک مدیر روابط عمومی زمانی موفق است که بتواند بر اساس داشته ها و توانایی و دانش موجود در جهت تحقق اهداف سازمان گام بردارد.


حال می خواهیم نقش فرمانداری ها را در پویا شدن روابط عمومی ها با توجه به فعالیت ادارات تابعه به صورت اجمالی مورد بررسی قرار دهیم که لازم است ابتدا چند سوال را با توجه به حضور و اثربخشی فرمانداری ها مطرح کنیم.

نقش فرمانداری ها در جهت ارتقاء سطح کیفی و کمی روابط عمومی های ادارات چیست؟
اگر فرمانداری در انتخاب و انتصاب روابط عمومی خود علمی و کاربردی عمل نکند می تواند انتظار عملکردی اثر گذار باشد؟
تشکیل شورای هماهنگی روابط عمومی ها در شهرستان و یا استان چه اثری در ارتقاء سطح موجود روابط عمومی هاخواهد داشت؟
این سوالها یکی پس از دیگری می تواند به عنوان یک دغدغه مطرح باشد و لازمه پاسخ به آن قطعا مسیر رسیدن به اهداف را هموار می سازد.
در فرمانداری ها دو محور اساسی باید مد نظر باشد زیرا که اجرای درست آن موجب پویایی هرچه بیشتر روابط عمومی هادر ادارات تابعه می شود.

۱- انتخاب و یا انتصاب روابط عمومی فرمانداری با توجه به شاخص های مربوطه، یکی از مهمترین مباحث می باشد زیرا دیگر دستگاه ها به نوعی روابط عمومی فرمانداری را به عنوان الگو و سرمشق کاری خود قرار می دهند و سعی می کنند اهداف سازمان خود را با توجه روش های اجرایی روابط عمومی فرمانداری پیگیری نمایند.


۲- تشکیل شورای هماهنگی روابط عمومی های ادارات شهرستان


با تشکیل شورای هماهنگی، تدوین خط و مشی و سیاستگذاری می توان در شهرستان ویا حتی استان، شرایط ارتقاء سطح روابط عمومی ها رادر دو بخش درون سازمانی و برون سازمانی مد نظر داشت و روابط عمومی ها را هدایت کرد تا همگام با اهداف سازمان و اهداف مشخص شده در مسیر خدمت رسانی گام بردارند.


البته یادمان باشد این شورا باید در فرمانداری و یا استانداری ها فعال شوند و با تشکیل کمیته های تخصصی هر یک از روابط عمومی ها را بکارگیری کرده و نسبت به تشریح وظایف بر اساس دانش و توانمندی ها اقدام نمایند . باید توجه داشت امروزه افرادی در روابط عمومی قرار می گیرند که تخصص و دانش بیشتری نسبت به دیگر کارکنان در امر ارتباطات و روابط عمومی دارا باشند این افراد به عنوان عضو کمیته و یا عضو شورای هماهنگی می توانند نقش بسزایی را ایفا نمایند.


باتوجه به تشکیل شورا، فرمانداری ها می توانند در شورای اداری در جهت ارتقاء شناخت با بیان اهمیت و ضرورت حضور روابط عمومی ها در سازمان نقش تعیین کننده ای را داشته باشند و مدیران را در جهت هدایت و حمایت از روابط عمومی ها با تبیین جایگاه و ضرورت حضور روابط عمومی ها تشویق نمایند و دیدگاه های موجود را متحول سازند.


با ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی توسط کمیته ارزیابی و نظارت در شورا، روابط عمومی های موفق و کارآمد شناسایی و معرفی می شوند و به عنوان یک الگوی موفق به دیگر سازمان ها بسط داده و از مدیران خواسته می شود که روابط عمومی موفق را در جهت پویا شدن هرچه بیشتر یاری نماید و یا اینکه نقاط ضعف و نارسایی ها را شناسایی و گزارش نمایند تا به نوعی در شورا نارسایی ها بررسی و اسباب آموزش مهیا شود و با حضور اساتید برجسته علوم ارتباطات با رویکرد دانشی وضعیت موجود بهبود یابد.


از مدیران خواسته می شود در جهت بهبود وضع موجود تصمیم های جدی بگیرند و نقاط قوت و ضعف سازمان خود را مورد بررسی و تحلیل قرار دهند.


در شورای هماهنگی کمیته هایی مطرح است که بر اساس ماهیت کاری برای هریک شرح وظایفی تدوین و ارائه شود.
این کمیته ها عبارتند از: کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات
کمیته انتشارات،کمیته آموزش، کمیته سمعی و بصری، کمیته نظارت و ارزیابی، کمیته برنامه ریزی کمیته پایگاه اینترنتی، کمیته فرهنگی و برگزاری همایش ها


اگر این اتفاق بیافتد قطعا شاهد آن خواهیم بود که روابط عمومی ها از روزمرگی ببرون آمده و به پویایی برسند. ایجاد این کمیته ها موجب می شود که روابط عمومی ها در هر کمیته تولید محتوا نموده و براساس خلاقیت برنامه های محوری را ارائه و اجرایی کنند و در نهایت شورای هماهنگی می تواند به جهت ترغیب روابط عمومی ها و ایجاد بستر رقابتی جشنواره روابط عمومی های برتر را پیشنهاد دهد و با مشارکت دستگاه های اجرایی به صورت سالیانه از برترین های هر بخش تقدیر و به عنوان روابط عمومی برتر معرفی نماید.


در هر صورت با توجه به بیان مطالب فوق می بینیم که روابط عمومی نیاز به هم افزایی و هم اندیشی مضاعف دارند تا بتوانند با بکارگیری الگوهای موفق بهترین عملکرد را در سازمان داشته باشند . فرمانداری ها می توانند حلقه وصل روابط عمومی ها باشند.


فرمانداریها می توانند با تشریک مساعی و برگزاری نشست های هم اندیشی از شورای هماهنگی روابط عمومی شهرستان به عنوان یک فرصت در تمامی برنامه های مردمی و حتی ملی و مذهبی بهره مند شود و در تصمیم سازی ها و حتی تصمیم گیری های شهری استفاده نماید.


امیدوارم که این مباحث موجب شود تا نگاه تازه ای به روابط عمومی ها داشته و در جهت پویا شدن هرچه بیشتر روابط عمومی ها گام تازه ای برداریم تا خدمتی شایسته از خود برای مردم شریف بیادگار بگذاریم.

 


 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روزنامه‌های محلی: هنوز ارزشمند، اما نیاز به حمایت دارند


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  نتایج یک مطالعه: روابط‌عمومی تأثیر قابل توجهی بر رشد کسب‌وکار دارد


  رسانه سمی


  چرا بهره‌وری ما را مضطرب می‌کند؟


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد