درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
سه شنبه، 4 تیر 1398 - 08:47   

چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی فراخوان داد

  چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی فراخوان داد


ادامه ادامه مطلب یک

انقلاب نسل پنجم اینترنت نزدیک است

  انقلاب نسل پنجم اینترنت نزدیک است


ادامه ادامه مطلب دو

انتصاب مدیرکل روابط عمومی استانداری هرمزگان

  انتصاب مدیرکل روابط عمومی استانداری هرمزگان


ادامه ادامه مطلب سه

مجوز انتشار 27 نشریه دستگاه‌های دولتی صادر شد

  مجوز انتشار 27 نشریه دستگاه‌های دولتی صادر شد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  بیل گیتس واگذاری عرصه به گوگل و اندروید را بزرگ ترین اشتباه عمرش می داند
  طالبان خبرنگاران و رسانه‌های افغانستان را به حمله نظامی تهدید کردند
  کتاب« آداب معاشرت» منتشر شد
  مجوز انتشار 27 نشریه دستگاه‌های دولتی صادر شد
  نام‌نویسی بیمه درمان تکمیلی فرهنگ، هنر و رسانه شروع شد
  توجه بیشتر روابط عمومی ها به تولید محتوا در راستای مدیریت مصرف آب و برق
  خود مدیریتی با هوش هیجانی
  دیدار مدیرعامل بانک توسعه تعاون با استاندار خراسان جنوبی
  پرداخت 9 میلیارد ریال تسهیلات بانک توسعه تعاون به تعاونی عسل تاجکوه استان خراسان جنوبی
  طی سال 97 صورت گرفت: بانک توسعه تعاون استان خراسان جنوبی هزار و چهارصد میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 36268صفحه نخست » مقالات روابط عمومیچهارشنبه، 5 دی 1397 - 08:19
چگونگی استفاده از مسئولیت اجتماعی شرکت برای موفقیت در روابط عمومی
مترجم- سیاوش روزی - با مشارکت بیشتر در حوزه مسئولیت اجتماعی شرکت (CSR)، فرصت‌هایی در خصوص جایگاه اجتماعی مطلوب به وجود می‌آید. این در حالی است که گروه‌های روابط عمومی می‌خواهند این جایگاه را بیان کنند، اما مراقب باشید این جایگاه بایستی به شکلی درست بیان شود.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- با مشارکت بیشتر در حوزه مسئولیت اجتماعی شرکت (CSR)، فرصت‌هایی در خصوص جایگاه اجتماعی مطلوب به وجود می‌آید. این در حالی است که گروه‌های روابط عمومی می‌خواهند این جایگاه را بیان کنند، اما مراقب باشید این جایگاه بایستی به شکلی درست بیان شود.

حقه‌ روابط عمومی حول مسئولیت اجتماعی شرکت
بث مونگان مدیرعامل شرکت اینک هاوس می‌گوید: برندها برای چیزی که مشتریان تقاضا می‌کنند باید ثابت‌قدم بمانند؛ و با آن زندگی کنند.


انجام برخی امور برای ایجاد تصویری مثبت در ذهن مشتریان از طریق مسئولیت اجتماعی تنها برای به دست آوردن مزایای بازاریابی، به‌عنوان شست‌وشوی سبز شناخته می‌شود؛ ممکن است که این کار موقتاً بازتاب خوبی داشته باشد، اما زمانی که مشتریان به این باور برسند که یک نام تجاری معتبر نیست این کار نتیجه معکوس خواهد داشت؛ و این واضح است که اگر مسئولیت اجتماعی را تنها برای تبلیغات انجام دهید، شما احتمالاً شکست می‌خورید.


به‌عبارت‌دیگر، مارک کرامر، استاد ارشد دانشکده بازرگانی هاروارد و بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت FSG که یک شرکت مشاوره اجتماعی جهانی است، می‌گوید که تنها اگر یک شرکت این کار را به‌خوبی انجام دهد کفایت نمی‌کند بلکه باید تبلیغ نیز انجام دهد.


ایجاد ارتباط در مسیر درست باعث می‌شود که مسئولیت اجتماعی شرکت، مزایای زیادی برای برند داشته باشد. علاوه بر این برای ارتقا اطمینان، وفاداری و به سر زبان‌ها افتادن که همه‌ این‌ها می‌تواند منجر به افزایش درآمد شرکت شوند، مسئولیت اجتماعی نیز به توانایی شرکت برای ایجاد ذهنیت مثبت می‌افزاید.

حمایت مسئولیت اجتماعی از شهرت
امروزه یکی از مهم‌ترین نقش‌های روابط عمومی، ساختن و نگه‌داشتن شهرت یک برند است. در یک کلمه درجایی که حتی یک بحران ظاهراً جزئی می‌تواند به‌سرعت از طریق رسانه‌های اجتماعی برای طرفداران شعله‌های سوزنده‌ای ایجاد کند، برندها باید از تأثیر اقدامات رسانه‌های اجتماعی بر شهرتشان در هرلحظه آگاه باشند.


بکار گرفتن مسئولیت اجتماعی می‌تواند تصویر ذهنی یک شرکت را قدرتمند کند.


در هنگام بروز یک بحران از قبیل رسوایی یا غیر از آن، اگر شرکت به صادق بودن و قابل‌اعتماد بودن معروف است این‌ها هرگز نمی‌تواند به آن آسیب برساند.


یکی دیگر از تأثیرهای مثبت ارتقای مسئولیت اجتماعی، جذب استعدادهای برتر است. با یک جنگ که برای برنده شدن و حفظ بهترین استعدادها صورت می‌گیرد، برند‌ها به دنبال راه‌هایی برای متفاوت کردن خود در ذهن نامزدهای شغلی هستند. همچنین مسئولیت اجتماعی می‌تواند این تعادل را از بین ببرد تا افراد جویای کار به سمت یک شرکت خاص جذب شوند.

بهترین راه برای ارتقای مسئولیت اجتماعی
ارتقا مسئولیت اجتماعی یک برند می‌تواند کار بسیار خوبی باشد اگر به‌درستی صورت گیرد. راه درست صحبت کردن در خصوص مسئولیت اجتماعی چیست؟


طبق گفته کرامر می‌بایست پیامی را برای چهار مخاطب در ذهنتان توسعه دهید: مصرف‌کننده، کارکنان، سرمایه‌گذاران و ناظران شرکت.


برای مشتریان، در رأس مسئولیت اجتماعی، داستان‌های خبری می‌توانند یکی از بهترین راه‌های برقراری ارتباط با یک برند باشند. تبلیغات نیز می‌تواند کمک کند، اما رسانه‌ها این پیام را به روش ایده آل تر و قابل‌اعتمادتری بیان می‌کنند.


برندهای کرامر فکر می‌کنند که کار خوبی برای ترویج تلاش‌های مسئولیت اجتماعی خود انجام می‌دهند، آن‌ها درآمد ۲ میلیاردی حاصل از فروش تنباکو را از دست دادند و وال مارت نیز فروش تفنگ‌های تهاجمی را متوقف کرده است.


برای کارمندان، آی بی ام و نایک دو مثال از شرکت‌هایی هستند که با هدفشان زندگی می‌کنند. کارمندان در هر سمتی که هستند می‌توانند از محصولات جدید، استراتژی‌ها و گزینه‌های عملیاتی دیدن کنند تا اهداف مشخص اجتماعی یک‌رویه را برای افتخار شرکت پیش ببرند.


برای سرمایه‌گذاران، مهم است که به مزایای اقتصادی برنامه‌های مسئولیت اجتماعی اطمینان دهیم. به گفته کرامر، آن‌ها نیاز به یک داستان واضح در مورد چگونگی تأثیر اجتماعی و زیست‌محیطی شرکت دارند که یک عملکرد بهتر اقتصادی و مزیت رقابتی به آن‌ها ارائه دهد.


کرامر توصیه می‌کند که ناظران شرکت از جمله فعالان رسانه‌های اجتماعی، سازمان‌های غیردولتی و مؤسسات دولتی که رفتار یک شرکت را دنبال می‌کنند نیازمند روابط مستمر هستند.

انتشار اقدامات مسئولیت اجتماعی به‌صورت صحیح
خط‌مشی ارتقای مسئولیت اجتماعی بر پایه‌ اعتبار است. پیام‌ها همان‌طور که ذکر شد بایستی درخور مخاطب موردنظر باشد و در واقع گفتگو در خصوص مسئولیت اجتماعی معقول است، زیرا انجام آنچه درست است، می‌تواند برای کسب‌وکار مفید واقع شود.


منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  قتل دست اندرکاران نشریات در باغ شاه


  زوال روابط عمومی ها


  افزایش اعتبارات اطلاع‌رسانی و تبلیغی دستاورد‌های دستگاه‌های اجرایی/ یک اقدام قابل تحسین


  وزیر علوم آیین‌نامه جدید ارتقای ساختار و عملکرد روابط عمومی‌ها را ابلاغ کرد


  دومین نشست کمیته هماهنگی اطلاع رسانی مدیریت مصرف برق استان تهران


  انقلاب نسل پنجم اینترنت نزدیک است


  باشگاه توانمندسازی استارتاپ‌ها (بتا) در دانشگاه صنعتی قم راه‌اندازی شد


  خمارلو: برانکو خواست فقط مدیر رسانه ای باشم


  خسرویی که به دریا زد


  5 مانع برقراری ارتباط موثر رهبران و راه کارهای غلبه بر آنها


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: رانندگی با روابط عمومی حداکثر دید