درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 9 فروردین 1403 - 18:34   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد
  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد
  آژانس‌های روابط‌عمومی جهانی برای راه‌اندازی کمپین بحران آب و هوایی UNDP/ICCO همکاری می‌کنند
  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد
  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند
  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX
  نوآورترین شرکت‌های جهان در سال 2024
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 36243صفحه نخست » خبر یکدوشنبه، 3 دی 1397 - 12:10
گزارش کامل برگزاری میزگرد آسیب شناسی حوزه روابط عمومی
به اعتقاد حاضران در میزگرد ایرنا، برای عملکرد خوب روابط عمومی باید زیرساخت ها فراهم باشد و مبنای انتخاب روابط عمومی شایسته سالاری و بر اساس ضابطه باشد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- روابط عمومی در هر سازمان، پل ارتباطی میان مدیریت با بخش های درونی و بیرونی محسوب می شود و تعریف استاندارد در انتخاب و توانمندسازی مدیران روابط عمومی در سایه تلفیق دانش و تجربه، راهکار عملکرد مطلوب این واحد راهبردی و اثرگذاری هر چه بیشتر آن است.


به گزارش شارا، دوره کنونی عصر بمباران اطلاعات است و روابط عمومی به عنوان یک نهاد ارتباطی در دستگاه ها یکی از بخش های تاثیرگذار در معرفی هر مجموعه محسوب می شود که برای عملکرد مطلوب نیازمند توانمند شدن است.


تامین زیرساخت، برگزاری دوره های آموزشی ضمن خدمت، تعریف وظایف کاری و پرهیز از انتصاب سلیقه ای، از راهکارهای توانمندسازی روابط عمومی ها است.


به گفته کارشناسان، فقدان ساختار خوب و قانونمند، فقدان آموزش و کمبود نیروهای متخصص و کارآمد از چالش های حوزه روابط عمومی است.


به باور صاحبنظران، فقدان تعریف استاندارد و معیار برای انتخاب فرد در جایگاه روابط عمومی و فقدان تعریف روابط عمومی در مشاغل حاکمیتی و نگاه سلیقه ای مدیران در انتخاب فرد مدیر از دیگر چالش های حوزه روابط عمومی برشمرده می شود.


روابط عمومی نقش مهم و کلیدی در معرفی دستاوردهای یک سازمان دارد اما هنوز این بخش در کشور جایگاه واقعی خود را پیدا نکرده و مسوولان به اهمیت جایگاه روابط عمومی پی نبرده اند.


به اعتقاد حاضران در میزگرد ایرنا، برای عملکرد خوب روابط عمومی باید زیرساخت ها فراهم باشد و مبنای انتخاب روابط عمومی شایسته سالاری و بر اساس ضابطه باشد.


تحصیلات صرف دانشگاهی مرتبط با روابط عمومی گره گشای مشکلات این حوزه نیست و برای حل چالش ها باید شخص در کنار تحصیلات دانشگاهی، تجربه کاری داشته باشد.

 

خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) استان سمنان میزگردی با عنوان «آسیب شناسی حوزه روابط عمومی» با حضور رضا هوشمند عضو هیات مدیره انجمن روابط عمومی کشور، حمیدرضا خدایی راد دبیر شورای اطلاع رسانی استان سمنان، مهدی عرب عامری مدرس دانشگاه و سعیده سادات قدمی کارشناس ارشد روابط عمومی برگزار کرد.


** چالش های ناشی از فاصله گرفتن دوره های علمی- اجرایی
عضو هیات مدیره انجمن روابط عمومی ایران گفت: آسیب شناسی حوزه روابط عمومی باید از جنبه نظری یا دوره دانشگاهی و هم چنین از منظر عملیاتی و کار اجرایی بررسی شود.


هوشنمد افزود: چالش های حوزه روابط عمومی ناشی از منفک شدن و فاصله گرفتن دوره های علمی با کار اجرایی است.


وی ادامه داد: علم نظری، جایگاه روابط عمومی را بسیار بالا عنوان کرده و روابط عمومی را سخنگوی سازمان می داند اما در عمل این طور نیست.


به گفته وی، در سراسر کشور حوزه روابط عمومی به دلیل نبود شناخت در حوزه نظری و عملیاتی دچار مشکل است و روابط عمومی ها عملکرد مطلوبی ندارند.


هوشمند، عملکرد نامطلوب افراد گمارده شده در مسوولیت روابط عمومی را از دیگر دلایل بی توجهی مسوولان به این حوزه اثر بخش عنوان کرد و ابراز داشت: عملکرد مطلوب روابط عمومی راهکار معرفی اهمیت جایگاه آن به مدیران است.


وی اظهار داشت: روابط عمومی از نظر محتوایی با رسانه نزدیک است و این 2 مکمل یکدیگر هستند اما بین مدیران رسانه ای و روابط عمومی فاصله وجود دارد.


وی تصریح کرد: نبود تعامل مناسب بین روابط عمومی و رسانه به دلیل نبود شناخت کافی مدیران روابط عمومی از رسانه و عملکرد ضعیف در اطلاع رسانی و کم اهمیت شمردن ارزش زمان در انتشار و انعکاس خبرها از مهمترین معضل های حوزه روابط عمومی است.

**روابط عمومی جریان ساز باشد
عضو هیات مدیره انجمن روابط عمومی ایران گفت: در عصری که فناوری، سرعت، دقت و صحت خبرها حرف اول را می زند، برخی مدیران روابط عمومی هنوز الفبای نوشتن خبر را آگاه نیستند.


هوشمند خاطر نشان کرد: مدیران روابط عمومی به جای منفعل بودن باید جریان ساز باشند اما اکنون اگر روابط عمومی توانمند باشد تنها پاسخگو است و نگاه جریان سازی وجود ندارد.


دبیر شورای اطلاع رسانی استان سمنان نیز گفت: روابط عمومی فرایندی از کار یک سازمان است که فلسفه، هدف، عملکرد و خدمات تولیدی یک سازمان را به مشتری معرفی می کند.
خدایی راد افزود: روابط عمومی، نقش مهمی در معرفی هدف سازمان به جامعه دارد و پل ارتباطی بین مردم و دستگاه اجرایی است.

** تامین زیرساخت شرط عملکرد مطلوب روابط عمومی
مدرس دانشگاه گفت: روابط عمومی، رشته و علمی است که غربی ها از زمان گذشته به صورت دانشگاهی به آن پرداختند و اکنون در کشور زیرساخت ها به منظور عملکرد مطلوب روابط عمومی فراهم نیست.


عرب عامری با بیان این که افکار عمومی و روابط عمومی 2 عامل اثر گذار بر یکدیگر هستند، افزود: مهمترین معضل حوزه روابط عمومی ها مربوط به فقدان آشنایی مدیران روابط عمومی با مفهوم ارتباط است.


به گفته وی، مدیران روابط عمومی مهارت، معنا و جایگاه ارتباط را درک نکردند و اگر مهارت ارتباط درک شود بسیاری از چالش های حوزه روابط عمومی حل خواهد شد.


وی اظهار داشت: مدیران روابط عمومی کمتر به کسب آموزش و تبحر لازم و اصل ایجاد ارتباط و تاثیرگذاری اهمیت می دهند و همین موضوع منشاء چالش های این حوزه است.


عرب عامری خاطر نشان کرد: در عصر فعلی روابط عمومی تنها نهادی است که می تواند اهداف سازمان را محقق کند.


مدرس دانشگاه تصریح کرد: اکنون مدیران به اهمیت جایگاه روابط عمومی پی نبرده اند و باور عمومی نسبت به اثر گذاری و اهمیت روابط عمومی شکل نگرفته است.

** فقر آموزش مشکل روابط عمومی هاست
کارشناس ارشد روابط عمومی نیز در این میزگرد با بیان این که روابط عمومی نقش مهمی در معرفی سازمان دارد، گفت: روابط عمومی، بخش بی پناه در دستگاه های اجرایی است.


قدمی، وجود مشکلات ساختاری، فقر آموزش و فقدان نیروهای کارآمد و متخصص را از چالش های حوزه روابط عمومی عنوان کرد.


وی ادامه داد: تا زمانی که ساختار خوب، قانونمند و ارزشمند برای روابط عمومی در سازمان تعریف نشود، نیروی متخصص و توانمند نمی تواند خوب عمل کند.


وی با اشاره به این که برخی توانمندی ها اکتسابی و برخی فطری است، ابراز داشت: فرد گمارده شده در جایگاه روابط عمومی باید ابتدایی ترین موارد ایجاد ارتباط را آگاه باشد و خجالتی و کم رو نباشد.


قدمی تصریح کرد: روابط عمومی باید افکار عمومی را اقناع کند و مردم توقع انعکاس درست خبرها را دارند.


وی اضافه کرد: مدیران روابط عمومی بحران را در آغوش می گیرند و عملکرد خوب در چنین شرایطی موجب مطرح شدن سازمان می شود.


وی اظهار داشت: فاصله روابط عمومی با مدیران سازمان بیانگر وجود چالش در حوزه روابط عمومی است.

**جای خالی روابط عمومی در مشاغل حاکمیتی
کارشناس ارشد روابط عمومی در ادامه خاطر نشان کرد: مدیران روابط عمومی در جایگاه خود باید 2 نقش را ایفا کنند.


وی، داشتن برنامه راهبردی برای پیشبرد اهداف سازمان را یک نقش و انعکاس نظرات مخاطبان به سازمان و هدایت عصاره نظرها به سمت چشم انداز سازمان را دیگر نقش روابط عمومی عنوان کرد.


وی یادآور شد: راهکار توانمند سازی روابط عمومی، آموزش و تامین زیر ساخت هاست و اکنون در کشور، روابط عمومی جایگاه خوبی ندارد.


قدمی بیان کرد: روابط عمومی در دستگاه های اجرایی کشور جزو مشاغل حاکمیتی نیست و همین موضوع موجب دلسردی مدیران روابط عمومی می شود.

** ملاحظه های سیاسی چالش دیگر روابط عمومی ها
دبیر شورای اطلاع رسانی استان سمنان گفت: چالش حوزه روابط عمومی باید از دید کلان بررسی شود.


خدایی راد افزود: نظام اداری کشور بیمار است و در چنین شرایطی نمی توان انتظار داشت که بدنه دولت و دستگاه های اجرایی عملکرد خوب داشته باشند.


وی با بیان این که اقتصاد کشور دستوری است، اظهار داشت: کشور از نفت به عنوان یک منبع خاص کسب درآمد می کند و همین موضوع عامل بی رغبتی به پاسخگویی در کشور است.


خدایی راد ابراز داشت: وضعیت ساختاری دستگاه های اداری مطلوب نیست و در چنین شرایطی نباید انتظار عملکرد مطلوب از روابط عمومی داشت چرا که متاثر از وضعیت فعلی است.


وی اضافه کرد: طبق اصل 44 قانون اساسی باید بخشی از وظایف دولت برون سپاری شود اما این قانون به صورت صحیح و کامل اجرا نشده است.


دبیر شورای اطلاع رسانی استان سمنان گفت: برآیند داده ها حاکی از آن است مدیران روابط عمومی در هر سازمانی که با مردم سر و کار دارد و مردم توقع پاسخگویی دارند عملکرد بهتری دارند.


خدایی راد خاطر نشان کرد: روابط عمومی متاثر از سیاست کاری کلان کشور است و برای بهبود وضعیت روابط عمومی باید دیدگاه از سطح کلان تغییر کند.


وی، فقدان توجه و علاقه مدیران به پاسخگویی و داشتن ملاحظه های سیاسی و مجموعه ای از عوامل ساختاری را از جمله چالش های حوزه روابط عمومی در استان سمنان و در بیشتر استان های کشور عنوان کرد.


دبیر شورای اطلاع رسانی استان سمنان گفت: روابط عمومی در کشور جایگاه واقعی خود را پیدا نکرده و در برخی دستگاه های اجرایی، روابط عمومی شغل جانبی محسوب می شود.


عضو هیات مدیره انجمن روابط عمومی ایران نیز گفت: معرفی سازمان در گرو تعامل و نزدیکی فکری مدیران دستگاه های اجرایی با روابط عمومی است.


هوشمند افزود: برخی مدیران مجموعه های خصوصی و دولتی فقدان شفافیت را عامل ماندگاری می دانند و محافظه کاری و پرهیز از حرف زدن را رویه کاری قرار داده اند.


وی تصریح کرد: مدیران روابط عمومی یک بازیگر با 2 نقش هستند و باید در آن واحد مدافع سازمان در پیشگاه مردم و هم مدافع حقوق مردم در سازمان باشد.

**روابط عمومی ها با کمبود نیروی کارشناس مواجهند
عضو هیات مدیره انجمن روابط عمومی ایران گفت: 2 نقش داشتن روابط عمومی وظیفه ای سخت است و این وظیفه سنگین همانند بازی شطرنج با خود است.


به گفته وی، اهداف سیاسی مانع شکوفایی روابط عمومی می شود و باید شرایط به گونه ای فراهم شود تا این جایگاه کمتر دستخوش مناسبات و اهداف سیاسی قرار گیرد.


عضو هیات مدیره انجمن روابط عمومی ایران گفت: تنظیم استاندارد خبرها و ویراستاری خوب اولین گام در جهت عملکرد مطلوب در حوزه روابط عمومی است.


به گفته وی، روابط عمومی با کمبود نیروی کارشناس مواجه است و حذف عنصر آموزش به عنوان رکن اساسی در روابط عمومی، این جایگاه را با چالش روبرو کرده است.


هوشمند تصریح کرد: خبرها در کسری از ثانیه اتفاق می افتد و ضرورت دارد مدیران روابط عمومی برای عملکرد مطلوب در مواقع بحران، آموزش دیده و کاربلد باشند‌.


وی اظهار داشت: مدیران روابط عمومی اکنون کاربری اطلاعات و اطلاع رسانی را نمی دانند و به دلیل کارکرد نامناسب و نامطلوب در جایگاه روابط عمومی، مدیران دستگاه اجرایی وظیفه دیگر جدا از روابط عمومی را به آنها محول کرده و 2 شغله می شوند.


هوشمند ابراز داشت: وظیفه سازمانی روابط عمومی به راس نزدیک است اما برای آن هدف تعریف نشده و همین عامل منشاء چالش ها در این حوزه است.


به گفته وی، افراد متخصص برحسب اتفاق در مسند روابط عمومی قرار می گیرند و معیار و استانداردی برای به کارگماردن افراد در جایگاه روابط عمومی وجود ندارد.

**تعریف استاندارد در تعیین مسوول روابط عمومی
عضو هیات مدیره انجمن روابط عمومی ایران، تعریف معیار و شاخص برای انتخاب مسوول روابط عمومی را گامی در جهت بهبود وضعیت حوزه روابط عمومی و عامل مانع انتصاب با نگاه سلیقه ای عنوان کرد.


وی یادآور شد: اکنون در حوزه روابط عمومی تخصص مطرح نیست و همین موضوع باعث بروز برخی مشکلات در دستگاه های اجرایی است.


هوشمندی بیان کرد: تحصیلات دانشگاهی در کنار تجربه اثرگذار است و مدیران روابط عمومی برای موفقیت در جایگاه خود باید علم و تجربه را در کنارهم داشته باشند.


وی خاطر نشان کرد: افراد تحصیل کرده، صاحبنظر و تجربه دانشگاهی دارند اما در عمل مهارت اجرایی ندارند و لازمه موفقیت تلفیق تجربه با دانش باشد.

**روابط عمومی دچار عارضه رابطه است
دبیر شورای اطلاع رسانی استان سمنان با بیان این که بافت جامعه دچار عارضه رابطه جایگزین ضابطه است، گفت: این جایگزینی، منشا مشکلات و ناکارآمدی نظام اداری است و بر همین اساس روابط عمومی در کشور جایگاه خوب ندارد و دیدگاه خوب هم وجود ندارد.


خدایی راد افزود: تحصیلات مرتبط با حوزه روابط عمومی خوب است اما باید قبول کرد تحصیلات مرتبط نمی تواند به تنهایی هنر ارتباطی و جایگاه روابط عمومی را بهبود بخشد.


به گفته وی، صرف تحصیلات دانشگاهی در حوزه ارتباط اجتماعی نمی تواند ضامن عملکرد مطلوب روابط عمومی باشد.


خدایی راد، سواد رسانه ای، ویژگی های شخصیتی فرد و تحصیلات دانشگاهی را از عوامل مهم موفقیت در جایگاه روابط عمومی مطرح کرد.


دبیر شورای اطلاع رسانی استان سمنان گفت: 88 درصد روابط عمومی های استان تحصیلات غیرمرتبط دارند و غیرمرتبط بودن تحصیلات نمی تواند عامل مهم و منشا چالش های حوزه روابط عمومی باشد.


وی افزود: به کار گماردن فردی که تحصیلات دانشگاهی در زمینه ارتباطات اجتماعی دارد در یک سازمان که کارتخصصی انجام می دهد نمی تواند پاسخگو باشد.


خدایی راد خاطر نشان کرد: روابط عمومی متاثر از فرهنگ یک جامعه است و هجوم مردم به شبکه های اجتماعی و فضای مجازی نشان از وجود مشکل در حوزه ارتباطات و گفت و گو است.


وی ادامه داد: مدیران روابط عمومی هم به واسطه تاثیرپذیری از جامعه در حوزه برقراری ارتباط ضعیف هستند.

** روابط عمومی ها نیازمند تلفیق آموزش و تجربه
مدرس دانشگاه گفت: تحصیلات مرتبط دانشگاهی در حوزه روابط عمومی لازم است ولی کافی نیست و علاقه در موفقیت مهم است.


عرب عامری افزود: در دانشگاه های استان سمنان رشته روابط عمومی تدریس می شود و در حدود یک هزار نفر در مقطع کاردانی و کارشناسی از دانشگاه های این استان در رشته های مرتبط با روابط عمومی دانش آموخته شدند.


وی ادامه داد: حدود 95 درصد دانش آموختگان در رشته روابط عمومی در کارهای غیرمرتبط با رشته تحصیلی خود مشغول به فعالیت هستند.


وی تصریح کرد: برخی روابط عمومی ها، نگرش سیاسی رسانه ها را نمی شناسند و این موضوع شایسته مدیر روابط عمومی نیست.


عرب عامری خاطر نشان کرد: اکنون در برخی رسانه ها نگاه تجاری حاکم شده و رسانه حکم روابط عمومی ادارات را دارند و به جای مدافع حقوق مردم بودن، ویترینی برای معرفی سازمان ها هستند.


به گفته وی، خبر حق اجتماعی است و نباید خبر تبدیل به تجارت شود.


مدرس دانشگاه، استفاده از ظرفیت انجمن ها و سازمان های مردم نهاد، استفاده از ظرفیت بخش خصوصی، مشاوره فکری، برگزاری دوره های حین خدمت را از راهکارهای تقویت روابط عمومی عنوان کرد.


دانش آموخته کارشناسی ارشد رشته روابط عمومی گفت: عملکرد مطلوب در حوزه روابط عمومی ربطی به تحصیلات دانشگاهی مرتبط ندارد، چرا که اکنون بین علم دانشگاهی و درس ها و بخش های مربوط به فعالیت عملی فاصله وجود دارد.

** به روزنبودن دروس دانشگاهی در رشته های ارتباطات
دانش آموخته کارشناسی ارشد رشته روابط عمومی بیان کرد: روابط عمومی متناسب با شرایط و وضعیت امروز جامعه نیست و مباحث آموزشی قدیمی و منسوخ شده است.


قدمی افزود: در کشور تنها 2 دانشگاه علامه طباطبایی و دانشگاه تهران رشته مرتبط با حوزه روابط عمومی را به صورت تخصصی و کاربردی در مقطع کارشناسی ارشد ارائه می دهند.


به گفته وی، بیش از 30 سال است که بخش ها و منابع درس های تعریف شده در رشته های مرتبط با روابط عمومی در مقطع دانشگاهی تغییر نکرده و دروسی که تدریس می شود کاربردی نیست و در کشور تنها دانشگاه علامه طباطبایی اقدام به به روز رسانی منابع درسی در رشته مدیریت رسانه متناسب با نیاز جامعه کرده است.


قدمی تصریح کرد: روابط عمومی کار ترغیب و اغنای افکار عمومی را انجام نمی دهد بلکه تبلیغات سیاسی و هدایت افکار را بر عهده دارد که هدف اصلی آن نیست.


وی ادامه داد: براساس علم ارتباطات، روابط عمومی وظیفه ترغیب افکار عمومی به صورت فراگیر را بر عهده دارد.


وی خاطر نشان کرد: روابط عمومی نباید انتظار تمجید داشته باشد و باید به منظور افزایش کارایی و بهبود عملکرد از سوی خبرنگاران مورد نقد قرار بگیرد.

** چالشی به نام ارتباط دوسویه روابط عمومی با رسانه
به گفته قدمی، برقراری تعامل و ارتباط تنگاتنگ بین رسانه و روابط عمومی راهکار تولید محتوای رسانه ای، برجسته سازی و معرفی سازمان است.


دانش آموخته کارشناسی ارشد رشته روابط عمومی گفت: برای تعامل بهتر بین رسانه و روابط عمومی ضرورت دارد خبرنگاران ساماندهی شوند و مشکلات نشریات مکتوب حل شود.


مدرس دانشگاه نیز گفت: روابط عمومی باید به رسانه با دید همکاری نگاه کند و نگاه ابزاری و رقیب نداشته باشد.


عرب عامری افزود: روابط عمومی برای برجسته سازی اهداف و دستاوردهای خود به رسانه نیاز دارد، اما اکنون تعامل بین روابط عمومی و رسانه ضعیف است.


دبیر شورای اطلاع رسانی استان سمنان گفت: روابط عمومی در تعامل با رسانه دچار مشکل است و این مشکل ناشی از ضعف بینش است.


عضو هیات مدیره انجمن روابط عمومی ایران گفت: بلدنبودن آداب معاشرت 2 حوزه رسانه و حوزه روابط عمومی را دچار چالش کرده است.


هوشمندی افزود: زمانی می توان از رسانه و روابط عمومی انتظار کارکرد مطلوب داشت که لوازم مورد نیاز برای تولید محتوا در اختیارش باشد.


وی ادامه داد: رسانه و روابط عمومی به دلیل مشکلات آسیب پذیر هستند و برای عملکرد مطلوب این 2 حوزه باید در گام اول مشکلات حل شود.

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روزنامه‌های محلی: هنوز ارزشمند، اما نیاز به حمایت دارند


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  نتایج یک مطالعه: روابط‌عمومی تأثیر قابل توجهی بر رشد کسب‌وکار دارد


  رسانه سمی


  چرا بهره‌وری ما را مضطرب می‌کند؟


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد