درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
پنجشنبه، 27 دی 1397 - 16:30   

سه تفاوت بین آدم مغرور و فرد با وقار

  سه تفاوت بین آدم مغرور و فرد با وقار


ادامه ادامه مطلب یک

حسین محب اهری، بازیگر تئاتر و سینما و تلویزیون درگذشت

  حسین محب اهری، بازیگر تئاتر و سینما و تلویزیون درگذشت


ادامه ادامه مطلب دو

فراخوان همکاری در انتشار سالنامه تخصصی روابط عمومی 1398

  فراخوان همکاری در انتشار سالنامه تخصصی روابط عمومی 1398


ادامه ادامه مطلب سه

رفتاری که گوگل با لینک‌ها دارد

  رفتاری که گوگل با لینک‌ها دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  محدودیت های روابط عمومی سنتی
  آنچه باید بدانیم!/ تعریف روابط عمومی
  گزارش مجمع جهانی اقتصاد از «ریسک‌های جهان» در سال ۲۰۱۹
  مجمع جهانی اقتصاد
  گردهمایی روابط عمومی اداره های جغتای
  مارتی، ربات کنترل از راه دوری که مواظب تمیزی فروشگاه‌هاست
  مدیرعامل بانک ملی ایران: روابط عمومی فعال و تهاجمی مطلوب ماست
  مدیر روابط‌عمومی ‌نظام‌‌ پزشکی‌ از سمت خود کناره گیری کرد
  کارگروه ارتباطات و اطلاع رسانی شهرستان ملایر برگزار شد
  اثرات منفی تبلیغات تجاری در برنامه‌های کودک: تبلیغات صدا و سیما برای جسم و جان کودکان مضر است
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 36196صفحه نخست » مدیریت روابط عمومیسه شنبه، 4 دی 1397 - 08:02
ساده و صادقانه حرف های خود را بزنید
تا حالا فکرکردید چرا با دیگران حرف می زنیم. خب معلومه، می خواهیم ارتباط برقرار کنیم، اطلاعات بگیریم و کارهایمان را انجام دهیم. لازمه زندگی اجتماعی برقراری ارتباط است که جز با حرف زدن و برقراری ارتباط کلامی، امکانپذیر نیست.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- تا حالا فکرکردید چرا با دیگران حرف می زنیم. خب معلومه، می خواهیم ارتباط برقرار کنیم، اطلاعات بگیریم و کارهایمان را انجام دهیم. لازمه زندگی اجتماعی برقراری ارتباط است که جز با حرف زدن و برقراری ارتباط کلامی، امکانپذیر نیست.


چگونه حرف بزنیم تا بیشترین تاثیر را در شنونده بگذاریم؟ مهمترین مسئله در حرف زدن این است که شفاف و بدون ابهام صحبت کنید یعنی رک و صریح اللهجه باشید. هنگام صحبت کردن از موارد زیر پرهیز کنید:

- زیر لب سخن گفتن، مسلما دیگران نه صدای شما رامی شنوند ونه حرفهایتان را می فهمند.


- من من کردن، با این کار اعتماد دیگران را از دست می دهید. آنها پیش خودشان می گویند، خودش هم نمی داند چه می گوید و چه می خواهد.


- بیش از حد آرام و آهسته صحبت کنید، باز هم دیگران صدای شما را ندارند و حرفهای شما را نمی فهمند.

 

حتما بخوانید: بی پیرایه سخن گفتن، بهتر از در لفافه حرف زدن


- استفاده از کلمات قلمبه و سلمبه، دیگران درباره شما فکر می کنند که فقط می خواهید اظهار فضل و خودنمایی کنید.


- استفاده از واژه های خاص یک گروه، باعث می شود دیگران شما را منتسب به گروه خاص کنند مثلا اگر در صحبت های خود بیش از حد واژه های سیاسی به کار ببرید در واقع مرزی میان خود وشنونده ایجاد می کنید.


- از به کار بردن جملات ناقص و نیمه تمام خودداری کنید . حرفتان را کامل بزنید.


از عباراتی مثل "می دونی که چی می خوام بگم" یا "متوجه منظورم که هستی" استفاده نکنید. برای اینکه حرفهای شما بیشترین اثر خود را در شنونده بگذارد باید: واضح، شفاف، خوشایند و ساده باشد.

رعایت این چهار فاکتور الزامی است البته اگر می خواهید مردم شما را و حرفهای شما را فراموش نکنند و تحت تاثیر شما قرار بگیرند حتما با کسانی که آهسته، خجالتی و من من کنان حرف می زنند برخورد داشته اید. شما آنها را افرادی فاقد اعتماد بنفس و یا بیمار می نامید، در نتیجه این افراد را به سرعت فراموش می کنید.


کلام آخر:
ساده و صادق حرف بزن و فقط آنچه را می خواهی بگو ،نه بیشتر.

منبع: صد قانون کار

 



 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مقاله روزنامه نگار نباید «ترتیب داده شده از قبل» و القاء و یا به خواست شخص ثالث باشد


  فراخوان همکاری در انتشار سالنامه تخصصی روابط عمومی 1398


  سومین نشست اعضای کارگروه روابط عمومی های فدراسیون های ورزشی برگزار شد


  اثرات منفی تبلیغات تجاری در برنامه‌های کودک: تبلیغات صدا و سیما برای جسم و جان کودکان مضر است


  مدیرعامل بانک ملی ایران: روابط عمومی فعال و تهاجمی مطلوب ماست


  کتاب رسانه اجتماعی برای ارتباط استراتژیک


  کاربرد جلسات‌ گروهی‌ در روابط عمومی


  کتاب سال روابط عمومی ایران منتشر می شود


  آشنایی با فعالیت های دکتر حسن ربیعی


  سومین اجلاس مدیران و رؤسای روابط عمومی صنعت پتروشیمی برگزار شد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: پنج ویژگی یک متخصص روابط عمومی ممتاز