درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
سه شنبه، 19 آذر 1398 - 23:44   

فراخوان اولین رویداد تجربه محور روابط عمومی ایران

  فراخوان اولین رویداد تجربه محور روابط عمومی ایران


ادامه ادامه مطلب یک

تحقق چند پیش بینی در کتاب های علمی- تخیلی

  تحقق چند پیش بینی در کتاب های علمی- تخیلی


ادامه ادامه مطلب دو

کارگاههای آموزشی ارتباطات بصری

  کارگاههای آموزشی ارتباطات بصری


ادامه ادامه مطلب سه

انتصاب مدیر روابط عمومی ایمیدرو

  انتصاب مدیر روابط عمومی ایمیدرو


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  روابط عمومی ها باید سخنگوی دستگاه های اجرایی و زبان گویای مردم باشند
  رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان: روابط عمومی ها آموزش را جدی بگیرند
  7 تا از بهترین کتاب های جدید روابط عمومی که در سال ۲۰۲۰ باید خوانده شود
  اندیشمندان روابط عمومی و ارتباطات: دکتر احمد یحیایی ایله ای
  اندیشمندان روابط عمومی و ارتباطات: دکتر حسینعلی افخمی
  اپ‌های منتخب سال
  چگونه بر چالش های روابط عمومی های نوپا غلبه کنیم
  مدیر کل پیشین روابط عمومی بانک مهر اقتصاد تکریم شد
  3 دلیل اینکه مدیریت داده برای موفقیت بسیار مهم است
  تلفن‌های موبایل برای رشد و تکامل مغز خردسالان مضر است
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 36140صفحه نخست » مقالات روابط عمومیدوشنبه، 26 آذر 1397 - 22:43
نقدی بر انتخاب برترین های روابط عمومی بیمه/ انتخاب عادلانه برترین ها ...؟!
مهدی شمسایی ظفرقندی مدیر روابط عمومی بیمه نوین - ششمین جشنواره روابط عمومی های برتر صنعت بیمه کشور در حالی برگزیدگان خود را در هفت محور تخصصی معرفی کرد که این اقدام ذاتاً مثبت، در نحوه اجرا با سئوالاتی مواجه است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- روز ملی "بیمه" و بیست و پنجمین همایش بیمه و توسعه توأم بود با معرفی برترین روابط عمومی های شرکت های بیمه، این رویداد شاید مجالی بود برای اینکه صنعت بیمه توجهی مضاعف بر نقش و جایگاه اثرگذار و کلیدی روابط عمومی های شان در راستای معرفی مأموریت ها و اهداف شرکت های بیمه داشته باشند.

اما ششمین جشنواره روابط عمومی های برتر صنعت بیمه کشور در حالی برگزیدگان خود را در هفت محور تخصصی معرفی کرد که این اقدام ذاتاً مثبت، در نحوه اجرا با سئوالاتی مواجه است.

اینکه هر ساله ده ها جشنواره با موضوعات مختلف در کشور برگزار می شود و غالباً هم انجام آن بر عهده روابط عمومی هاست و تمام این رویدادها از زوایا، نکات و جنبه های ظریفی در برنامه ریزی تا اجرا قابل بررسی هستند.


از سویی اینکه جشنواره های رقابتی در هر سطح و هر کجای دنیا کمتر بدون حاشیه و حرف و حدیث به کار خود پایان داده اند نیز حاکی از تنوع سلایق و تکثر انتظارات از نحوه برگزاری، شاخص ها، انتخاب و معرفی برگزیدگان است. درخصوص این جشنواره و در ششمین دوره برگزاری آن اما برخی موارد اساسی محل تردید در اتخاذ رویکرد حرفه ای برای برنامه ریزی و اجرای جشنواره ایست که تلاش دارد حرفه ای های صنعت خود را ارزیابی کند.


جشنواره ای که ششمین دوره خود را تجربه می کند یعنی وارد مرحله ای از سکون و وقار شده است که برگزارکنندگان آن پس از اتمام دوره قبل، برنامه ریزی برای برپایی دوره آتی را جزو برنامه کار خود قرار دهند. این در حالیست که نامه فراخوان این دوره روز چهارشنبه 30 آّبان ماه یعنی در کمتر از فاصله دو هفته ای از زمان برگزاری جشنواره خطاب به روابط عمومی های صنعت ارسال و زمان ارسال آثار نیز حداکثر تا 5 آبان ماه قید شده بود که در عمل به دلیل تعطیلات چند روزه (میلاد پیامبر اکرم "ص") در عمل اما شرکت های بیمه ارسال آثار خود را تا اواسط هفته به انجام رساندند و فرصتی کمتر از یک هفته برای بررسی آثار ارسالی در هفت بخش و مستندات آن از سوی حدوداً 20 شرکت بیمه ای میسر بود.


از سوی دیگر همان گونه که در اخبار منتشر شد برگزیدگان توسط "هیات داورانی متشکل از صاحب نظران ارتباطات و روابط عمومی" انتخاب و معرفی شدند. این در حالیست که طی جلسه ای پیش از برگزاری همایش مذکور، به دعوت اداره کل روابط عمومی بیمه مرکزی ج.ا.ا از مدیران روابط عمومی شرکت ها، مقرر شد با رای اعضای جلسه داوران از اعضای انجمن های حرفه ای روابط عمومی و تحت نظارت مستقیم معاون محترم اداره کل روابط عمومی بیمه مرکزی ج.ا.ا تشکیل شود. اصولاً هیأت های داوری در موارد مشابه متشکل از کارشناسان با تجربه، صاحب نظر و متخصص و البته قرار نداشتن در جایگاهی که نفعی را نسبت به جشنواره مذکور و یا شرکت کنندگان آن حاصل کنند، حال آنکه پس از این تصمیم اخذ شده در شورای روابط عمومی، این ترکیب به چه دلایلی و در چه زمانی تغییر کرد که افراد انتصاب شده مذکور موفق شدند در این فاصله زمانی بسیار کوتاه از عهده داوری این آثار برآمده و طبق عرف تمامی جشنواره ها که می بایست هیئت داوری آن جشنواره در اختتامیه رسمی آن مراسم حاضر باشد ، در این رویداد حضور نداشتند.


اما معرفی ده برگزیده در هفت حوزه تخصصی “انتشارت”، “مدیریت روابط عمومی”، “روابط عمومی الکترونیک”، “تبلیغات”، “ارتباطات رسانه ای”، “فعالیت های فرهنگی” و “پژوهش های اجتماعی” حاکی از تلاش این جشنواره در توزیع عادلانه جوایزی بود که در برخی شاخه ها به زعم شواهد موجود درستی و مطابق با انتظار صورت گرفته بود لیکن در چند بخش نیز محل ابهام است؛ اینکه برخی مدیران به واسطه سازمان دارای نفوذ خود در صنعت بیمه موفق شوند علی رغم عملکرد ناموفق خود جایزه ای را محصول فعالیت و تلاش یک ساله خود بدانند به دور از انصاف است و حاکی از آن است که بخشی از این جوایز بیش از پایبندی بر اصول و شاخص های معرفی شده، نشان از قدرت روابط است.


در پایان نیز ضمن مطالبه پاسخگویی و شفافیت برگزار کنندگان و هیئت محترم داوران جشنواره در مورد سوالات و ابهامات موجود با یادآوری این نکته که تلاش های این چنینی در جهت حرفه ای گری و تخصصی سازی فعالیت های روابط عمومی در صنعت بیمه به زعم تمام کاستی ها قابل تقدیر است، امید می رود در دروه های آتی شاهد عملکردی منسجم تر، پایدارتر، شفاف تر با رعایت اصول احترام به نظر و آراء اعضای شورای مدیران روابط عمومی صنعت بیمه در این بخش بوده و وثوق عملی و علمی این جشنواره به لطف تلاش مضاعف برگزار کنندگان آن ارتقا یابد چرا که جهد و اهتمام بیشتر در این حوزه مجالیست برای حرکت روابط عمومی های شرکت های بیمه در جهت رویش و شکوفایی همگام با توسعه صنعت بیمه و فرصت آنکه عملکرد خود را در فضایی شفاف و رقابتی به بوته آزمایش بگذارد.
 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  انتصاب مدیر روابط عمومی ایمیدرو


  درونی‌سازی و باورمندی به مفهوم بیمه


  برگزاری دوره آموزشی مسئولان روابط عمومی ادارات شهرستان ملارد


  انتصاب های جدید در معاونت فرهنگی و روابط عمومی ارتش


  ۳ کلید ارتباط بین خدمات مشتری و شهرت برند


  واتساپ باز هم سرویس جدیدی ارائه کرد: این‌ بار «چند لحظه پشت خط بمانید»


  مدیر کل پیشین روابط عمومی بانک مهر اقتصاد تکریم شد


  مسئول روابط عمومی نمایندگی آستان قدس رضوی استان مازندران: مازندران ۷۹خادمیار در عرصه خبر و رسانه دارد


  سرپرست روابط عمومی استانداری همدان: دستگاه‌های برتر حوزه اطلاع رسانی استان همدان معرفی می‌شوند


  تبدیل‌ساز زبان انسانی به زبان رایانه‌‌ای


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: اولین رویداد تجربه محور روابط عمومی ایران برگزار می شود