درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 4 اردیبهشت 1403 - 12:28   

ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات

  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است

  لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی
  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران
  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟
  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت
  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی
  چگونه از رسانه‌های اجتماعی برای بهینه‌سازی موفقیت روابط‌عمومی و افزایش آگاهی از برند خود استفاده کنید
  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات
  آیا اتحادیه‌ها می‌توانند هوش مصنوعی را متوقف کنند؟
  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار
  مدیریت شهرت آنلاین در عصر هوش مصنوعی: تاریکی و روشنی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 36120صفحه نخست » یکشنبه، 25 آذر 1397 - 15:40
گفتگو با یکی از مدیران شرکت گوگل/ چطور به هوش مصنوعی اعتماد کنیم؟
ترجمه‌ محمد رادفر - از وقتی کامپیوتر وارد زندگی و کار بشر شد این فرصت فراهم شد که هوش مصنوعی مثل ماشین حساب، بعضی کارها را سریعتر و دقیق تر از بشر انجام دهد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- از وقتی کامپیوتر وارد زندگی و کار بشر شد این فرصت فراهم شد که هوش مصنوعی مثل ماشین حساب، بعضی کارها را سریعتر و دقیق تر از بشر انجام دهد.


این روزها هیچ تولید و سیستم مصرف در زندگی بشر نیست که از خدمات هوش مصنوعی بهره نبرد. از تلفن دستی تا آسانسور و رانندگی ماشین بدون سرنشین…

اما مهمتر از همه ترس و بدبینی های است که خیلی ها در باره افزایش قدرت هوش مصنوعی و شاید توانایی شان برای کنترل و حذف انسانها از تصمیم گیری ها در آینده دارند.

مجله تکنولوژی « Wired» با یکی از مبتکرین شبکه هوش مصنوعی که جزو مدیران شرکت گوگل است آقای Geoff Hinton مصاحبه ایی داشته است که گوشه هایی از آن را برای تان انتخاب کرده ایم:

خطر استفاده از هوش مصنوعی را در کجا می بینی؟
من همیشه نگران سواستفاده از تصمیم گیری هوش مصنوعی در صنایع نظامی هستم. خطر اینکه یک هوش مصنوعی تصمیم گیرنده شلیک یک سلاح کشتار جمعی باشد من را عذاب می دهد. به نظر من باید قوانین سختی نظیر آنچه که در قرارداد ژنو برای استفاده از بمب شیمیایی و اتمی در نظر گرفتند برای حضور هوش مصنوعی در صنایع نظامی و بقیه زندگی بشر ایجاد کنند.

مثل هوش مصنوعی که گوگل قرار بود برای ارتش آمریکا تهیه کند و ۴۵۰۰ کارمند گوگل اعتراض کردند؟
بله. من هم به طور خصوصی با یکی از دو رپیس اصلی گوگل، ناراحتی ام را در میان گذاشتم و او هم مشکل داشت و فکر می کنم دیگر دنبال آن قرارداد نیستند.

چطور به هوش مصنوعی اعتماد کنیم؟
مثل هر تصمیم قبلی، باید صبر کنیم و ببینیم آیا درصد خطای شان کمتر از انسان است. وقتی یک هوش مصنوعی با رانندگی اش نشان دهد که خطایش کمتر است مردم قبول می کنند درست مثل بقیه کارهایی ظریف و خطرناکی که تاکنون اعتماد کرده اند.

چه فرقی بین مغز بشر و هوش مصنوعی هست؟
مغز ما حدودا ۱۰۰ تریلیارد قطعه در شبکه عصبی دارد که مدام در حال تماس و انتقال اطلاعات به هم هستند. مجموعه عظیم هوشی که رد و بدل می شوند و به مغز فرصت می دهند که بر اساس انبوه بیکران داده ها یک انتخاب مستقل انجام دهد.

اما هوش مصنوعی شاید یک ده هزارم این شبکه عصبی مغز را در اختیار ندارد. شیوه کارش هم بر اساس ترکیب اطلاعات و انتخاب مستقل نیست. هوش مصنوعی بر اساس تجزیه اطلاعات و جمعبندی و تقسیم بندی شان، کار می کند. مدام هم باید همه اطلاعاتش را از محل برنامه ها به مغز و برعکس منتقل کند.

برای مثال، هوش مصنوعی وقتی در کنار مدیران کارگزینی یک شرکت قرار است در انتخاب کارمند جدید همکاری کنند مثل انسانها نیست که به حس و به اصطلاح برداشت شخصی شان از فرد مصاحبه شونده تکیه می کنند. هوش مصنوعی یک جعبه مخصوص برای قراردادن اولویت ها و برتری ها و ضعف ها برای انتخاب دارد که بر اساس آن نمره می دهد.

از یک مدیر بپرسید بر چه اساسی بین چند نفر، یکی را انتخاب کردید شاید دقیقا نداند مغزش چطور به این تصمیم رسیده است و بهتر است از تصمیم گیرنده ها نپرسید چون احتمالا برای تان داستان می بافند.

شکی نیست که روز به روز سزعت و قابلیت و درک یک هوش مصنوعی ظریفتر و عمیق تر می شود ولی چاره اش ایجاد مقررات و آیین نامه های کنترل و سرپرستی هوش مصنوعی است نه اینکه جلوی رشد و تحولش گرفته شود.

ما برای نزدیک شدن به مغز انسان به نوع جدید و روش جدیدی از کامپیوترسازی نیازمندیم که به طور خیلی ساده اگر بگویم مغز از انبوه اطلاعات به کمک شبکه های عصبی هر موقع بخواهد و فقط آن بخشی که بخواهد را استفاده می کند.

کامپیوترهای کنونی RAM دارند که برنامه ها را در خود قرار می دهند. رابطه بین این برنامه ها طبیعتا کند خواهد بود چون رفت و آمد همه اطلاعات انرژی و وقت می برد. کامپیوترهای آینده یک processor قدرتمند ولی ثابت دارند که مثل مغز انسان فقط هر بار بخشی از اطلاعات موجود در انواع برنامه ها را به عاریه می گیرد.

به گزارش روز، متاسفانه رشد مراکز آموزشی و قابلیت پذیرش استادان و پزوهشکران به اندازه رشد هوش مصنوعی نیست و در خیلی از موارد تحقیقات جدید و ناآشنا را نخوانده رد می کنند ولی در طی چند سال آینده حتما یک شیفت اساسی ایجاد خواهد شد. من خوشبینم و حتما ترکیبی از تصمیم گیرنده های اساسی در این علم و هیجان و ذهن خارق العاده جوانها دست به دست هم خواهند داد و راهگشایی ها سریعتر می شود.

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  مفهوم اقیانوس آبی در روابط‌عمومی


  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار


  چگونه روانشناسی به روابط‌عمومی کمک می‌کند؟


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  آینده ما در دست ماست


  دیدگاه‌هایی قابل تأمل برای تهیه گزارش از گذار سبز


  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد