درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
شنبه، 3 فروردین 1398 - 13:50   

همکاری گوگل با چین برتری نظامی آمریکا را به چالش می کشد

  همکاری گوگل با چین برتری نظامی آمریکا را به چالش می کشد


ادامه ادامه مطلب یک

فراخوان مقاله سومین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش های روابط عمومی

  فراخوان مقاله سومین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش های روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب دو

دور جدید افراطی‌شدن از طریق عضویت و تبلیغات در رسانه‌های مجازی

  دور جدید افراطی‌شدن از طریق عضویت و تبلیغات در رسانه‌های مجازی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی

  فراخوان چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  سلطان پست
  همکاری گوگل با چین برتری نظامی آمریکا را به چالش می کشد
  تورم سال ۹۷ و جای خالی فرهنگ
  سرانجام قدیمی ترین مجله طنز
  کریمخان زند و راه شاد کردن مردم ـ شادبودن حق مردم است
  نوروز پاسداشت طبیعت است
  کارکرد بیرونی نظام ارتباطی روابط‏ عمومی
  شماره جدید ماهنامه"عصر دانایی" منتشر شد
  بررسی روان‌شناختی تاثیرات بازی‌های ویدئویی
  بازی‌های ویدئویی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 36105صفحه نخست » مقالات روابط عمومیدوشنبه، 3 دی 1397 - 08:51
آنچه باید بدانیم!/ نکاتی‌ درباره‌ تهیه‌ متن‌ یک‌ سخنرانی‌
فراموش‌ نکنید که‌ سخنرانی‌ باید به‌ راحتی‌ قابل‌ خواندن‌ باشد. متن‌ آن‌ را باید یک‌ خط‌ در میان‌، یا دو خط‌ در میان‌ بنویسید و جای‌ خالی‌ کافی‌ در حاشیه‌ آن‌ باقی‌ بگذارید. برای‌ واژگانی‌ که‌ ممکن‌ است‌ غلط‌ تلفظ‌ شوند از املای‌ آوانگار استفاده‌ کنید.
  

1. سخنرانی‌ را با ادای‌ احترام‌ (خوش‌آمدگویی‌) به‌ مقام‌های‌ مختلف‌ عالی‌رتبه‌ حاضر در مجلس‌ و عموم‌ مخاطبان‌ شروع‌ کنید (مثلا" جناب‌ آقای‌ رییس‌، اعضای‌ محترم‌ هیئت‌ مدیره‌، حضار گرامی‌).


2. معمولا" اندیشه‌ سازمان‌بخش‌ سخنرانی‌ را در اولین‌ یا دومین‌ پاراگراف‌ به‌ روشنی‌ بیان‌ می‌کنند. بسیاری‌ پیشنهاد می‌کنند که‌ سخنرانی‌ با یک‌ نقل‌ قول‌ آغاز شود. اما تجربه‌ نشان‌ داده‌ است‌ که‌ نقل‌ قول‌ اگر سنجیده‌ انتخاب‌ نشود و با اسلوب‌ سخنران‌ تناسب‌ نداشته‌ باشد می‌تواند مصنوعی‌ جلوه‌ کند. در صورتی‌ که‌ در این‌ مورد شک‌ داشتید بهتر است‌ نقل‌ قول‌ را رها کنید و مستقیماً به‌ نکته‌ اصلی‌ بپردازید.


3. اندیشه‌ سازمان‌بخش‌ خود را به‌ زبانی‌ جاندار و روشن‌ بیان‌ کنید و بکوشید واژه‌، عبارت‌ یا استعاره‌ای‌ به‌ یاد ماندنی‌ که‌ این‌ اندیشه‌ را در سراسر سخنرانی‌ برانگیزد تکرار کنید. مثلا" یک‌ کاندیدای‌ سیاسی‌ که‌ مایل‌ است‌ بر اندیشه‌
 

همبستگی‌ جامعه‌ در ابعاد گوناگونش‌ تأکید ورزد ممکن‌ است‌ با به‌ کار بردن‌ عبارت‌ «خانواده‌ قومی‌ آمریکایی‌» در سراسر سخنرانی‌ خود از آن‌ به‌عنوان‌ وسیله‌ای‌ برای‌ انتقال‌ این‌ اندیشه‌ به‌ مخاطبان‌ استفاده‌ کند.


4. در متن‌ سخنرانی‌ از لطیفه‌ استفاده‌ نکنید، مگر آنکه‌ سخنران‌ واقعاً استعداد لطیفه‌گویی‌ داشته‌ باشد.


5. حوادث‌ جالبی‌ را که‌ برای‌ خودتان‌ اتفاق‌ افتاده‌ است‌ و مستقیماً به‌ نکات‌ اصلی‌ بحث‌ مربوط‌ می‌شود در سخنرانی‌ بگنجانید. چنانچه‌ مطلب‌ خارج‌ از موضوع‌ یا بیش‌ از اندازه‌ طولانی‌ است‌ از نقل‌ آن‌ خودداری‌ کنید.


6. فراموش‌ نکنید که‌ سخنرانی‌ باید به‌ راحتی‌ قابل‌ خواندن‌ باشد. متن‌ آن‌ را باید یک‌ خط‌ در میان‌، یا دو خط‌ در میان‌ بنویسید و جای‌ خالی‌ کافی‌ در حاشیه‌ آن‌ باقی‌ بگذارید. برای‌ واژگانی‌ که‌ ممکن‌ است‌ غلط‌ تلفظ‌ شوند از املای‌ آوانگار استفاده‌ کنید.


7. ساختار کلی‌ سخنرانی‌ را ساده‌ نگهدارید. پیش‌ از طرح‌ افکار جدید با ذکر علامتی‌ نظر مخاطب‌ را به‌ آنچه‌ خواهد آمد جلب‌ کنید.

(مثلاً «حال‌ اجازه‌ بدهید سه‌ دلیلی‌ را که‌ بر اساس‌ آن‌ این‌ قانون‌ باید اصلاح‌ شود، به‌ اطلاع‌ شما برسانم‌. دلیل‌ اول‌ که‌ مهم‌ترین‌ و بدیهی‌ترین‌ این‌ دلایل‌ نیز شمرده‌ می‌شود این‌ است‌ که‌ ...») در هر جا که‌ توانستید از ساختار موازی‌ استفاده‌ کنید، چرا که‌ دنبال‌ کردن‌ و به‌ خاطر سپردن‌ اندیشه‌های‌ موازی‌ آسان‌تر است‌.

در پایان‌ سخن‌ نکات‌ عمده‌ را به‌ همان‌ نظم‌ و ترتیبی‌ که‌ در متن‌ گفتار ارایه‌ شده‌ بودند جمع‌بندی‌ و تکرار کنید.


اگرچه‌ این‌گونه‌ شگردهای‌ سازمانی‌ ممکن‌ است‌ در یک‌ سند کتبی‌، ساده‌ یا زاید جلوه‌ کند اما در یک‌ سخنرانی‌ که‌ طی‌ آن‌ مخاطب‌ از این‌ امکان‌ برخوردار نیست‌ که‌ اطلاعاتی‌ را که‌ عرضه‌ شده‌ است‌ یک‌ بار دیگر مرور کند مطلوب‌ شمرده‌ می‌شود.
 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سرانجام قدیمی ترین مجله طنز


  اسماعیل عباسی پابلیک ادیتور «همشهری» و کاریکاتوریست نشریات ایران


  کریمخان زند و راه شاد کردن مردم ـ شادبودن حق مردم است


   شورای روابط عمومی موجب تولید محتوای فاخر می شود


  وبسایت گب


  بازی‌های ویدئویی


  کارکرد بیرونی نظام ارتباطی روابط‏ عمومی


  اطلاع رسانی حلقه گمشده


  تصمیم‌های عملی برای سال نو


  کمیسیون اروپا گوگل را جریمه کرد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: تیرماه ۹۸ برگزار می‌شود/ چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی