درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 05:18   

ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات

  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است

  لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌ای برای گفتگو، تبادل نظر و تقویت روابط‌عمومی
  انتخاب رییس و نایب رییس جدید انجمن متخصصان روابط‌عمومی
  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر
  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی
  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران
  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟
  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت
  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی
  چگونه از رسانه‌های اجتماعی برای بهینه‌سازی موفقیت روابط‌عمومی و افزایش آگاهی از برند خود استفاده کنید
  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 36085صفحه نخست » جمعه، 23 آذر 1397 - 14:04
تأثیر تحولات دیجیتال بر بازار کسب‌وکار/ با مشاغل دنیای جدید آشنا شوید
پیشرفت‌های فناوری و روند دیجیتالی شدن جهان، تأثیرات گسترده‌ای در کسب‌وکار و آینده بازار کار جهانی داشته و علی‌رغم افزایش بهره‌وری، موجب از بین رفتن بسیاری از فرصت‌های شغلی می‌شود. از سوی دیگری این روند منجر به ظهور مشاغلی جدید نیز خواهد شد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- پیشرفت‌های فناوری و روند دیجیتالی شدن جهان، تأثیرات گسترده‌ای در کسب‌وکار و آینده بازار کار جهانی داشته و علی‌رغم افزایش بهره‌وری، موجب از بین رفتن بسیاری از فرصت‌های شغلی می‌شود. از سوی دیگری این روند منجر به ظهور مشاغلی جدید نیز خواهد شد.

کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که ظهور اتوماسیون، سیستم‌های عامل، پلتفرم‌های دیجیتال و دیگر نوآوری‌ها، ماهیت اساسی اقتصاد جهان را تغییر داده و تغییرات ساختاری در گزینه‌های شغلی آینده را رقم خواهد زد. امروزه دنیای کار در حالت تغییرات پیاپی است و این موضوع می‌تواند دلیلی جدی برای ایجاد اضطراب و نگرانی بین کارکنان حوزه‌های مختلف باشد. از سوی دیگر این تضاد رو به رشد سبب بروز فرصت‌هایی در بازار کارشده و شکافی عمده بین مشاغل با مهارت‌های بالا و پایین به وجود می‌آورد.

تغییر نمونه‌ها
توسعه اتوماسیون که توسط تکنولوژی‌هایی ازجمله فن‌آوری‌های رباتیک و هوش مصنوعی به وجود آمده‌اند، نویدبخش تولید بیشتر و همچنین رشد اقتصادی سریع‌تر هستند. این فناوری‌ها همچنین منجر به افزایش بهره‌وری و ایمنی و راحتی خواهند شد و درعین‌حال این فن‌آوری‌ها تأثیرات گسترده‌ای در حوزه مشاغل، میزان مهارت، دستمزد و ماهیت کار به وجود خواهند آورد.

آینده دنیای فناوری به‌گونه‌ای پیش می‌رود که بسیاری از فعالیت‌هایی که امروزه توسط کارگران انجام می‌شود، در آینده‌ای نه‌چندان دور به‌طور خودکار و بدون نیاز به نیروی انسانی انجام خواهد شد. این موضوع سبب شده است تا وب‌سایت‌های مرتبط با یافتن مشاغل همچون LinkedIn و Monster در حال تغییر سیاست‌های نحوه مواجهه افراد با کار و چگونگی شناسایی و استخدام استعدادهای موردنیاز شرکت باشند. کارکنان مستقل به‌طور فزاینده‌ای خدمات خود را در سیستم‌های دیجیتالی مانند Upwork، Uber و Etsy ارائه می‌دهند و در این فرایند، به چالش کشیدن ایده‌های متعارف در مورد نوع و محلی که کار در آن انجام می‌شود، اجتناب‌ناپذیر است.

بر اساس گزارش انجمن جهانی اقتصاد، فرایند دیجیتال‌سازی در فاصله میانی سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۵ قادر به ایجاد شش میلیون شغل در سراسر جهان بوده و این فرصت عمدتاً در صنایع مرتبط با خدمات تدارکات و برق ایجاد خواهد شد. درعین‌حال رشد اتوماسیون کاری سبب بیکاری بسیاری از دیگر افراد شده و فناوری در بسیاری از حوزه‌ها جایگزین نیروی انسانی می‌شود.

در آینده‌ای نه‌چندان دور تمامی شرکت‌های بزرگ و کوچک، ناگزیر به سرمایه‌گذاری در فن‌آوری‌های مختلف دیجیتال از قبیل هوش مصنوعی، رابط کاربر، فناوری‌های روباتیک و غیره خواهند بود و این موضوع تنها منحصر به بخش فناوری اطلاعات نیست بلکه حوزه‌هایی مانند BFSI، تولید، مخابرات، رسانه، نیروی انسانی و ... را در بر خواهد گرفت. به باور کارشناسان، انجام سرمایه‌گذاری در حوزه اتوماسیون، هوش مصنوعی و تحلیل اطلاعات موجب کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری و کارایی شرکت‌ها خواهد شد.

در اینجا به شغل‌هایی که در پی توسعه فناوری‌های دیجیتال ایجادشده و ارتقا یافته‌اند؛ نگاهی می‌کنیم. شغل‌هایی که برخی از آن‌ها حتی تا پنج سال پیش وجود نداشت:

کارشناس متخصص داده‌ها: کارشناسان متخصص داده‌ها به شرکت‌ها کمک می‌کنند اطلاعات و داده‌ها را تفسیر و مدیریت کرده و برخی مشکلات پیچیده را حل کنند. آن‌ها به‌طورکلی دارای اطلاعاتی پایه در علوم کامپیوتر، مدل‌سازی، آمار، تجزیه‌وتحلیل و ریاضی هستند که این علوم را با غریزه قوی کسب‌وکار در هم می‌آمیزند. این ادغام اطلاعات هوشمندانه و علمی، عملی است که کارشناس متخصص داده را به یک عضو بسیار ارزشمند شرکت‌ها تبدیل می‌کند.

کارشناس تجزیه‌وتحلیل اتوماسیون اتوماتیک روباتیک: فرایند اتوماسیون رباتیک (RPA) به سازمان‌ها اجازه می‌دهد تا وظایف خود را همان‌طور که یک انسان آن را در سراسر برنامه و سیستم انجام می‌دهد، به‌خوبی انجام دهند. هدف اصلی فرایند اتوماسیون روباتیک این است که جایگزین وظایف تکراری و خسته‌کننده‌ای شود که توسط انسان‌ها انجام می‌شود. RPA یک‌شکل ظهور فنّاوری اتوماسیون صنعتی است که بر پایه مفهوم روبات‌های نرم‌افزاری یا کارکنان هوش مصنوعی (AI) ایجادشده است.

معمار واقعیت مجازی (Virtual reality architect): یک معمار واقعیت مجازی باید دانش فنی پیشرفته‌ای در برنامه‌نویسی، مدیریت تصویر، فضای سه‌بعدی و نرم‌افزار موردنیاز برای ایجاد واقعیت مجازی داشته باشد. هدف معمار واقعیت مجازی، ایجاد واقعیت مجازی به‌گونه‌ای است که کاربران قادر به تشخیص آن از فضای واقعی نباشند.

تحلیلگر وب: در دنیایی که اینترنت بر تمام شئون انسان غلبه یافته است، شرکت‌ها از کارشناس تحلیل وب و ابزار اندازه‌گیری برای پیشبرد مصالح خود استفاده می‌کنند. این تحلیل باهدف پاسخگویی به نیازهای مشتریان و ارائه خدمات بهتر صورت می‌گیرد. به همین دلیل شرکت‌های دنیای دیجیتال به تحلیلگران وب نیاز مبرمی داشته و این افراد معمولاً دارای ظرفیت تحلیلی بسیار بالایی هستند.

کارشناس تحلیلگر کسب‌وکار (Business analyst): به‌طور سنتی، کارشناسان تحلیلگر کسب‌وکار مسئول جمع‌آوری اطلاعات، پیدا کردن راه‌حل و نیازهای نوشتاری یک مجموعه هستند. آن‌ها به‌طور ماهرانه‌ای دارای توانایی ذهنی برای کندوکاو در جزئیات و درک سیستم‌های پیچیده هستند. این کارشناسان وظیفه‌دارند مشکلات عمده کسب‌وکار شرکت‌ها را مرتفع کرده و باید حداقل دارای مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد بوده و باید درک بالایی از تکنولوژی، بازاریابی، منابع انسانی و قابلیت استفاده از برندهای تجاری داشته باشند.

ترجمه: احسان محمدحسینی
منبع: tribuneindia - سیناپرس



 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  مفهوم اقیانوس آبی در روابط‌عمومی


  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  چگونه روانشناسی به روابط‌عمومی کمک می‌کند؟


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  آینده ما در دست ماست


  دیدگاه‌هایی قابل تأمل برای تهیه گزارش از گذار سبز


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد