درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 18:56   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چند نکته کلیدی برای تغییر نام تجاری موفق
  فراتر از میدان نبرد: بازاندیشی پویایی روزنامه‌نگار- روابط‌عمومی در رسانه‌های مدرن
  روابط‌عمومی سنتی را فراموش کنید
  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما
  چند نکته مهم در پرامپت‌نویسی
  کمپین‌های داده
  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 36055صفحه نخست » چهارشنبه، 21 آذر 1397 - 14:38
مرز قدرت هوش مصنوعی تا کجاست؟
آینده ای مبهم بشریت در سایه هوش مصنوعی
هوش مصنوعی و پیشرفت های این حوزه در سال های گذشته همواره موضوع بحث هایی بسیار زیادی بین پژوهشگران بوده و بسیاری از دانشمندان نسبت به تبعات پیشرفت و گسترش این فناوری هشدار داده اند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- هوش مصنوعی و پیشرفت های این حوزه در سال های گذشته همواره موضوع بحث هایی بسیار زیادی بین پژوهشگران بوده و بسیاری از دانشمندان نسبت به تبعات پیشرفت و گسترش این فناوری هشدار داده اند.
 
 در مورد هوش مصنوعی بحث های بسیاری صورت گرفته و ممکن است تاکنون موارد مختلفی را درباره هوش مصنوعی شنیده باشید. این توانائی ها که عموما در حوزه خودروهای هوشمند و قدرت رانندگی آن ها است را فراموش کنید زیرا به تازگی در این حوزه صحبت از دستگاهی است که نسبت به خود و محیط اطرافش آگاهی داشته و می تواند مقدار زیادی اطلاعات را در زمان واقعی گرفته و پردازش کند
 
 این سیستم جدید دارای هوش مصنوعی می تواند به ماموریت های خطرناک فرستاده شده، در عملیات های فضائی یا میدان های جنگ مورد استفاده قرار گیرد. به گفته طراحان و پژوهشگران، هوش مصنوعی همچنین می تواند در حوزه های زندگی عادی مانند رانندگی، آشپزی، نظافت منازل و .... نیز مورد استفاده قرار گیرد.
 
 مجموعه ای از ماشین های پیشرفته و دارای هوش مصنوعی به طور بالقوه می توانند جایگزین انسان ها در تمامی کارها شوند. این امر باعث می شود که انسان از انجام کارهای روزمره معاف شود اما موضوع به همین سادگی نیست و در صورت تحقق این موضوع، بسیاری از بنیادهای اجتماعی دچار یک تحول و دگرگونی شدید شده و ممکن است زندگی برای انسان تبدیل به یک جهنم بی هدف و آزار دهنده شود.
 
 داستان استفاده از هوش مصنوعی و ماشین های متفکر به همین سادگی نیست و بسیاری از کارشناسان اعتقاد دارند افزایش استفاده از این فناوری همراه با افزایش مشکلات قانونی مرتبط با این حوزه است. آیا هوش مصنوعی به عنوان یک موجود آگاه و مسئول در برابر قانون شناخته شده و اگر به کسی آسیب رسانده و یا خسارتی وارد کند، چه کسی و به چه صورتی مسئولیت آن را بر عهده خواهد گرفت؟
 
 برای فکر کردن به این موضوع، گزینه های زیاد و حتی سناریوی ترسناک تری نیز وجود دارد، ممکن است این ماشین ها علیه انسان ها شورش کرده و بخواهند ما را به طور کامل از بین ببرند؟ یک استاد مهندسی برق و علوم رایانه ای که در یادگیری ماشین و نظریه کوانتوم فعالیت می کند، اعتقاد دارد که این ماشین ها به طور فعال در آینده زندگی انسان حضور خواهند داشت.
 
 آیا هشدارها کافی هستند؟
 بسیاری از دانشمندان علوم کامپیوتر اعتقاد دارند که هوشیاری افزایش هوش کامپیوتری با پیشرفت تکنولوژی و فناوری های این حوزه رشد خواهد کرد و برخی دیگر از پژوهشگران نیز اعتقاد دارند که این آگاهی به صورت دریافت اطلاعات جدید و ذخیره و بازیابی اطلاعات قدیمی و پردازش کامل و مناسب از آن ها خواهد بود.
 
 به این صورت ماشین های دارای هوش مصنوعی تبدیل به موجوداتی ترسناک می شوند که اطلاعات بسیار بیشتری از انسان را در حافظه خود ذخیره می کنند که هیچگاه فراموش نشده و قادر هستند در کسری از قانیه تحلیل و تصمیم گیری کنند، تصمیم گیری هایی کاملا بر اساس منطق و به دور از احساسات انسانی.
 
 از سوی دیگر، فیزیکدانان و فیلسوفان می گویند که ویژگی هایی در مورد رفتار انسان وجود دارد که نمی تواند توسط یک ماشین محاسبه شود. با این حال، این موارد تنها دیدگاه هایی است که درباره هشدار نسبت به ماشین های هوش مصنوعی ارائه شده است و ممکن است بتوان موارد بیشتری را نیز به آن اضافه کرد.
 
 دیدگاه کوانتومی
 یک دیدگاه دیگر در حوزه هوش مصنوعی وجود دارد که این پدیده را از منظر فیزیک کوانتوم که عمیق ترین حوزه فیزیک است، ببرسی می کند.
 
 با توجه به تفسیر ارتدوکس کپنهاگ (orthodox Copenhagen Interpretation)، آگاهی و هشیاری دنیای فیزیکی جنبه های مکمل یک واقعیت هستند. هنگامی که یک فرد نسبت به مشاهده یا آزمایش موضوعی اقدام می کند، وجود برخی از جنبه های دنیای فیزیکی سبب ایجاد تعامل آگاهانه و بروز تغییراتی در دیدگاه وی خواهد شد.
 
 این تعامل بین آگاهی و ماده منجر به ظهور تضادها و پارادوکس هایی می شود که پس از 80 سال بحث درباره آن در محافل علمی هنوز حل نشده است.
 
 یک مثال شناخته شده از این، پارادوکس گربه شرویدینگر (Schrödinger's cat) است که در آن یک گربه در موقعیتی قرار می گیرد که در آن احتمال مرگ و زندگی وی مساوی است. در این حالت نتیجه خروج از موقعیت بر اساس تصمیم گیری و مشاهده وی از شرایط خواهد بود. این نظریه دارای دیدگاهی مخالف نیز هست که اعتقاد دارد آگاهی از زیست ظاهر می شود، همانطور که خود زیست شناسی از شیمی به وجود می آید که شیمی نیز به نوبه خود از فیزیک استخراج می شود.
 
 این نظریه با دیدگاه دانشمندان علوم اعصاب موافق است که می گویند فرایندهای ذهن و تحلیل با حالت ها و فرآیندهای مغز یکسان است.
 
 ذهن و سیستم های خود سازمانده
 به نظر می رسد هوش مصنوعی و آگاهی نیاز به یک سیستم خود سازمانده ، مانند ساختار فیزیکی مغز دارد. در این صورت، ماشین های فعلی هنوز در مرحله اولیه بوده و فاقد این ویژگی هستند.
 
 در حقیقت پژوهشگران هنوز نمی دانند که آیا ماشین های سازنده خود سازگار را می توان به عنوان مغز انسان و با قابلیت های خاص و انعطاف پذیر طراحی کرد؟ هرچند در شرایط فعلی ما فاقد تئوری های ریاضی برای محاسبه سیستم هایی مانند آن هستیم.
 
 شاید این باور درست باشد که تنها دستگاه های بیولوژیکی و دارای حیات می توانند به اندازه کافی خلاق و انعطاف پذیر باشند اما شواهد موجود نشان می دهد به زودی فعالیت های بشر برای ساخت مجموعه هایی مصنوعی با ساختار بیولوژیکی که دارای شرایط محاسباتی و انعطاف پذیر باشند، آغاز خواهد شد.
 
 سوالی که در این میان به وجود می آید این است که مرزهای هوش مصنوعی تا کجا خواهد بود و آینده بشریت با این پدیده به چه صورت رقم خواهد خورد.
 
 ترجمه: احسان محمدحسینی
 منبع: sciencealert- سیناپرس
 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی سنتی را فراموش کنید


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  چند نکته کلیدی برای تغییر نام تجاری موفق


  فراتر از میدان نبرد: بازاندیشی پویایی روزنامه‌نگار- روابط‌عمومی در رسانه‌های مدرن


  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد