درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 29 اسفند 1402 - 13:49   

روابط‌عمومی: افزایش اعتماد به رسانه‌ها و پیامدهای آن

  روابط‌عمومی: افزایش اعتماد به رسانه‌ها و پیامدهای آن


ادامه ادامه مطلب یک

ادغام ابزارهای دیجیتال در هر مرحله از استراتژی فروش

  ادغام ابزارهای دیجیتال در هر مرحله از استراتژی فروش


ادامه ادامه مطلب دو

روابط‌عمومی را هسته اصلی استراتژی رشد خود قرار دهید

  روابط‌عمومی را هسته اصلی استراتژی رشد خود قرار دهید


ادامه ادامه مطلب سه

هوش مصنوعی در دادگاه: توهمات و خطرات

  هوش مصنوعی در دادگاه: توهمات و خطرات


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  نوروز خجسته باد/ بهار طبیعت، نویدبخش بهارِ تعامل و همدلی
  یادداشتی بر انتشار کتاب هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل
  نوروز ۱۴۰۳، گامی نو در مسیر تحول روابط‌عمومی با هوش مصنوعی
  شکاف همدلی بین کارگران و شرکت‌ها: چالشی بزرگ برای مدیران عامل
  روابط‌عمومی مبتنی بر داده: ضرورتی برای حرفه‌ای شدن
  پنج نکته از بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
  پنج درس از بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
  هوش مصنوعی و آینده زنجیره تامین: تحولات کلیدی و گام‌های عملی
  12 گام برای ارتقای برنامه‌ها و فعالیت‌های روابط‌عمومی در سال جدید
  روابط‌عمومی را هسته اصلی استراتژی رشد خود قرار دهید
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 36046صفحه نخست » فناوری نو و هوش مصنوعیدوشنبه، 19 مهر 1400 - 17:00
چهار روند پایدار در رسانه‌های اجتماعی
مترجم: سیاوش روزی - هر ساله ما مقالات فراوانی در خصوص روندهای رو به رشد و آینده  رسانه‌های اجتماعی و بازاریابی می‌خوانیم. ما هرسال این موضوع را یادآوری می‌کنیم که اگر در حال حاضر شروع به انطباق شرایط خودمان با این روندها نکنیم، یک سال عقب می‌مانیم.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- هر ساله ما مقالات فراوانی در خصوص روندهای رو به رشد و آینده رسانه‌های اجتماعی و بازاریابی می‌خوانیم. ما هرسال این موضوع را یادآوری می‌کنیم که اگر در حال حاضر شروع به انطباق شرایط خودمان با این روندها نکنیم، یک سال عقب می‌مانیم.


درحالی‌که موضوع فوق ممکن است برای یک تغییر درست باشد، بیایید تا نگاهی به تاکتیک‌های رسانه‌های اجتماعی بیاندازیم که در طول یک سال گذشته مدال طلا دریافت کرده‌اند. روندهایی که به‌خوبی کار می‌کنند حداقل برای یک سال دیگر باقی می‌مانند.


در ادامه چهار نمونه از بهترین تاکتیک‌های رسانه‌های اجتماعی را مرور می‌کنیم:


1. بازاریابی تأثیرگذار


بازاریابی تأثیرگذار تمرینی برای ایجاد ارتباط صمیمی توسط افرادی است که می‌توانند عامل ارتباط باشند. محبوبیت این تاکتیک بازاریابی سال‌هاست که بدون هیچ نشانه‌ای از کندی در حال رشد است. در حقیقت، حدود دوسوم بازاریایان، بازاریابی تأثیرگذار را تجربه کرده‌اند و اکثریت آن‌ها سالانه حدود 25.000 تا 100.000 دلار برای این بازاریابی هزینه می‌کنند.


بازاریابی تأثیرگذار همچنین بیشترین اثر را بر مصرف‌کننده دارد. به گفته گوگل، چهار نفر از ده نفر در هزاره جدید می‌گویند که تأثیرگذاران موردعلاقه‌شان آن‌ها را از دوستانشان بهتر درک می‌کنند. حتی بیشتر از 40 درصد محصولات خریداری‌شده توسط مصرف‌کنندگان بعد از دیدن آن‌ها در یوتیوب، اینستاگرام یا توییتر است.


الهام بخشی: اسپرینت


اسپرینت با در اختیار داشتن پنج چهره مشهور اینترنتی، ازجمله جرارد آدامز، بنیان‌گذار دیلی الیت و پرنس رویس خواننده، برای ترویج فعالیت‌های تبلیغاتی #زنده نامحدود همکاری می‌کنند. این برند تنها در اینستاگرام پنج چهره مشهور در اختیار دارد که بیشتر از سی میلیون نفر آن‌ها ر ا دنبال می‌کنند.


2. استوری ها


استوری یا داستان، یک ابزار است که به کاربران این اجازه را می‌دهد تا عکس‌ها و فیلم‌هایشان را برای مدت کوتاهی برای دنبال کننده‌هایشان (followers) به اشتراک بگذارند. این ابزار امروزه تبدیل به یک جز اساسی از رسانه اجتماعی شده است.

 

 آنچه به‌عنوان مفهوم شبکه اجتماعی اسنپ چت شروع شد، در حال حاضر تقریباً در غالب کانال‌های بزرگ رسانه اجتماعی گنجانده‌شده است.


چطور استوری ها این‌قدر محبوب شدند؟ طبق گزارش اینستاگرام، این رسانه اجتماعی روزانه بالغ‌بر 400 میلیون کاربر دارد که استوری های خود را بر روی این شبکه قرار می‌دهند، همچنین 191 میلیون استوری برای اسنپ چت و 150 میلیون برای فیس‌بوک ثبت‌شده است. با توجه به گزارش‌های فوق لینکداین نیز از افزوده شدن ابزار استوری را برای دانشجویان خبر داده است.


استوری این فرصت را به برندها می‌دهد تا بتوانند ارتباط شخصی‌تری را با کاربرانشان برقرار کنند. شخصی‌سازی استوری ها با برچسب، هشتگ، برچسب‌های مکان و غیره، یک نگاه منحصربه‌فرد و انحصاری به دنبال کنندگان آن برند می‌دهد.


الهام بخشی: رنت د راندوی


شرکت اجاره‌ای طراحی لباس رنت د رانوی برای نمایش ایده‌های خود از استوری های اینستاگرام استفاده می‌کند و با به اشتراک‌گذاری عکس‌های گرفته‌شده توسط کاربران، برچسب‌گذاری برندها و قرار دادن نظرسنجی، رنت د رانوی قادر به جذب حداکثری کاربران شده است.

3. یادداشت‌های خریدنی


آیا تا به کنون در هنگام گشت‌وگذار در رسانه اجتماعی چیزی نظر شما را به خود جلب کرده است؟ شاید آن ساعت ورزشی رفیق قدیمی دانشکده‌تان باشد. یا یک ژاکت پاییزی که بر تن یکی از افراد موردعلاقه شماست باشد. آن محصول هر چه می‌خواهد باشد، شما سریعاً به دنبال پیدا کردن آن در گوگل خواهید بود.


شرکت‌ها قدردان ابزارهای جدید اینستاگرام و پینترست خواهند بود چون می‌توانند فرآیند فروش محصولات را راحت‌تر کنند. این یادداشت‌ها برندها را قادر می‌سازند تا محصولات خاص خود را در یادداشت‌ها تگ کنند و قیمت و نوع دسترسی و فروشگاه‌ها را نیز مشخص نمایند.


بر اساس گزارش اینستاگرام، از زمان عرضه یادداشت‌های قابل‌خرید، برندهایی مانند تیم و اسپیرمنت لاو به ترتیب 44٪ و 25٪ افزایش ترافیک داشته‌اند.


به‌طور مشابه، در پینترست، شرکت‌هایی که از ابزارهای خرید استفاده می‌کنند می‌توانند تا 40٪ افزایش بازدید با کلیک روی محصولات سایت‌های خرده‌فروشی بدهند.


الهام بخشی: اوی


شرکت لاگیج اوی اقدام بسیار خوبی را برای به اشتراک‌گذاری پست‌های معتبر و جذاب با محصولات خاص انجام می‌دهد.


4. محتوای تولیدشده توسط کاربر


محتوای تولیدشده توسط کاربر در واقع عکس‌ها، ویدئوها و موارد مضاعفی است که توسط مشتریان به‌صورت داوطلبانه برای شرکت شما در صفحه شخصی‌شان منتشر می‌کنند. با حمایت از محتوای تولیدشده توسط کاربران، برندها می توانند ارتباطات واقعی با مشتریان ایجاد کنند و معتبرتر از آن‌هایی باشند که این کار را نمی‌کنند.


85 در صد از مصرف‌کنندگان معتقدند که این کار بیشتر از هر روش دیگری تأثیرگذار است. این واضح است که چرا در بین برندها این‌قدر موردپسند است.


طبق گفته برندواچ، به‌طور متوسط روزانه 80 میلیون عکس در اینستاگرام پست می‌شود و یک‌سوم از کاربران از تلفن همراه خود برای خرید محصولات آنلاین استفاده می‌کنند و این کانال یکی از برترین‌ها برای نمایش قدرت نفوذ محتوای تولید شده توسط کاربر است.


نست کم در سال گذشته برنامه کمپین تولید محتوای کاربران را با CaughtOnNestCam راه‌اندازی کرد و در نتیجه آن ویدئوهای تولید شده بیش از 1.2 میلیون بازدید در یوتیوب، 3.1 میلیون بازدید در فیس‌بوک و بیش از 4.5 میلیون نفر بازدید در سراسر جهان به دست آورد.

شرکت پوشاک اوتدوور ویسز توانسته است هزاران نفر را با استفاده از تولید محتوا کاربر به راحتی جذب کند.

 

 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 





 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  نوروز خجسته باد/ بهار طبیعت، نویدبخش بهارِ تعامل و همدلی


  روابط‌عمومی مبتنی بر داده: ضرورتی برای حرفه‌ای شدن


  شکاف همدلی بین کارگران و شرکت‌ها: چالشی بزرگ برای مدیران عامل


  پنج نکته از بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران


  نوروز ۱۴۰۳، گامی نو در مسیر تحول روابط‌عمومی با هوش مصنوعی


  یادداشتی بر انتشار کتاب هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد