شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- اینستاگرام، بزرگترین سرویس تبادل و به اشتراکگذاری تصاویر اعلام کرد که سرویس جدیدی به برنامه خود افزوده که به کاربران این امکان را میدهد تا در پیامهای خصوصی، پیامهای صوتی رد و بدل کنند. شرکت فیسبوک به عنوان مالک اینستاگرام این اقدام را گامی در راستای تقویت اینستاگرام عنوان کرد.
ویژگی جدید به کاربران این امکان را میدهد که پیامهای صوتی حداکثر یک دقیقهای به یک یا مجموعهای از افراد ارسال کنند. این ویژگی به مانند پیامرسان واتساپ فایلهای صوتی از طریق فشردن آیکون میکروفون ضبط کرد و بلافاصله پس از رها کردن آیکون اقدام به ارسال آنها میکند. میتوان با کشیدن پیام به سمت آیکون حذف، آن را قبل از ارسال حذف کرد. واتساپ، محبوبترین پیامرسان دنیا نیز به فیسبوک تعلق دارد.
اگر چه پیشبینی میشد که اینستاگرام زودتر از اینها اقدام به فعالسازی امکان ارسال پیامهای صوتی کند ولی علیرغم این تاخیر، این برنامه مسیر ثابت خود را برای تبدیل شدن به دومین شبکه اجتماعی بزرگ، پس از فیسبوک ادامه میدهد. اینستاگرام در 6 اکتبر 2010 کار خود را به عنوان بستر به اشتراکگذاری تصاویر آغاز کرد و پس از توسعه عمل خود، در آوریل 2012 از سوی فیسبوک به مبلغ یک میلیارد دلار خریداری شد. پس از آن امکان ارسال و به اشتراکگذاری فیلمهای کوتاه نیز در این برنامه ممکن شد.
امکان ارسال پیامهای صوتی، به ویژه در کشورهایی مانند چین، ژاپن و کره به دلیل دشواری ارسال پیامهای متنی از طریق الفبای این کشورها، به یکی از ویژگیهای مهم برنامههای ارتباطی در دنیای امروز تبدیل شده است. این ویژگی همچنین از محبوب افرادی برخوردار است که توان خواندن و نوشتن ندارند.
استفاده از ویژگی جدید اینستاگرام برای کاربران هر دو سیستم عامل مهم تلفنهای همراه، آندروید و آیاواس ممکن شده و کاربران باید نسخه جدید از گوگلپلی و اپاستور دانلود کنند.
|