درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 14:29   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  روابط‌عمومی سنتی را فراموش کنید
  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما
  چند نکته مهم در پرامپت‌نویسی
  کمپین‌های داده
  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟
  فناوری سلامت پوشیدنی: روند نوظهور با پتانسیل عظیم
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 36039صفحه نخست » سه شنبه، 20 آذر 1397 - 17:32
اولین همایش علمی پژوهشی "اخلاق و رسانه" فردا برگزار می شود
اولین همایش علمی پژوهشی اخلاق و رسانه روز چهارشنبه بیست و یکم آذرماه در صداوسیما برگزار شود.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- اولین همایش علمی پژوهشی اخلاق و رسانه روز چهارشنبه بیست و یکم آذرماه در صداوسیما برگزار شود.


به گزارش شارا به نقل از باشگاه خبرنگاران پویا، دکتر حسین رضی معاون پژوهشی، برنامه ریزی و نظارت سازمان صداوسیما که متولی برپایی این همایش است به ضرورت "اخلاق در رسانه" اشاره کرد و گفت: "اخلاق در رسانه" یکی از نقاط مغفول مانده در جریان حرکت های رسانه ای است که دو سال پیش دغدغه مشترک رسانه ملی و حوزه های علمیه بوده است.


وی با اشاره به اینکه در این همایش یک روزه هم نسبت به بی اخلاقی ها در رسانه آسیب شناسی خواهیم داشت و هم مباحث علمی اخلاق رسانه ای را مطرح خواهیم کرد، افزود: رسانه های جدید و امروزی ما حتی در سطح بین الملل دچار آسیب های جدی است که در این همایش ضمن تنظیم و تبیین دانش های نظری مجرب و ویژه، از منظر علوم دینی و اسلامی و دانشگاهی بحث می کنیم که واقعا رعایت اخلاق در رسانه چه فضیلت هایی را به دنبال دارد.


دکتر رضی خاطرنشان کرد: نظام مند کردن مباحث اخلاقی در حوزه رسانه نیازمند تولید دانش نظری است. همایش اخلاق در رسانه فصل جدیدی از پویایی رسانه به واسطه اخلاق مداری به روی فعالان و موثرین در رسانه باز می شود. به نظر می رسد این اتفاق بدیع در رسانه یک کار جهشی دانشی در حوزه اخلاق به ارمغان آورد.


وی درباره بسط و گسترش اخلاق رسانه ای به جنبه های نمایشی از حیث برنامه سازی و ارائه هنر، افزود: در مقوله کارکردهای خود صداوسیما چه از حیث تهیه کنندگی و برنامه سازی و چه در دیگر رشته های هنر نمایشی هم که مرتبط با فعالیت های رسانه ای است با ارائه مقالات، میزگردها و کمیسیون ها ورود علمی و پژوهشی خواهیم داشت. امیدواریم در نتیجه مباحثی که در این همایش ارائه می شود و نشست های مستمر آینده، بتوانیم مسائل رسانه ای را از زاویه اخلاق در جامعه انعکاس دهیم.


معاون پژوهشی، برنامه ریزی و نظارت سازمان صداوسیما، تصریح کرد: همایش "اخلاق در رسانه" به نوعی می تواند ما را به ابعاد رسانه ای اخلاق مدار نزدیک کند. برای این منظور به دنبال تثبیت یک مرام نامه اخلاقی برای رسانه هستیم. چرا که برخی از عرصه ها همچون پزشکی صاحب یک منشور اخلاقی هستند. خوشبختانه این همایش با حضور 50 موسسه دانشگاه و حوزوی که در عرصه رسانه حرف های بسیاری برای گفتن دارند برگزار می شود که به یک ترسیم نقشه راه اخلاق مداری در رسانه برسیم. البته تثبیت این مسیر نیازهای به گردهمایی های تخصصی تر دارد که بعد از این همایش به صورت اختصاصی با نهادهای دانشگاهی، رسانه ای و حوزوی نشست های تخصصی خواهیم داشت.


دکتر محمدحسین ظریفیان مدیرکل مرکز پژوهش های اسلامی و دبیر همایش "اخلاق رسانه"، ادامه داد: واقعا در رابطه با مقوله اخلاق در رسانه به لحاظ دانش نظری عرصه خالی است و حتما می بایست چنین همایشی برای تعمیق این راهبرد رسانه ای شکل می گرفت تا پژوهشگران به میدان بیایند و فکری برای غنی شدن قلمرو اخلاق در رسانه می کردند. این فرصت را رسانه ملی ایجاد کرد.


وی گفت: همایش "اخلاق در رسانه" روز چهارشنبه با حضور رئیس سازمان صداوسیما و آیت الله اعرافی رئیس حوزه های علمیه سراسر کشور در مرکز همایش های بین المللی صداوسیما در دو بخش رسانه اخلاقی و اخلاق رسانه ای در 30 محور با ارائه چکیده 150 مقاله برگزیده برگزار می‌شود.

ظریفیان با اشاره به رونمایی از شش کتاب اخلاق در رسانه، گفت: در این همایش هم افزایی سه ضلع وحدت نظر و هم گرایی رسانه ها، دانشگاه ها و حوزه های علمیه را شاهد خواهیم بود. در جریان همایش از 6کتاب ترجمه شده علمی آلمانی و انگلیسی رونمایی می‌شود. راهنمای مطالعاتی اخلاق و رسانه برای اولین بار منتشر می شود.


دکتر رضی در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری تسنیم مبنی بر کارکرد این همایش برای اخلاق مداری در اتخاذ مواضع و اخبار و الگوهای مطلوب خاطرنشان کرد: قاعدتا این نوع اقشار از این نوع اقدامات استقبال نمی کنند، چون با این نوع رفتارهای حرفه ای رسانه ای بیگانه اند و نمی خواهند در معرض نقد و داوری قرار بگیرند. شاید هم فکر می کنند غیراخلاقی رفتار نمی کنند. راه چاره این است که مباحث اخلاق رسانه ای درست تببین و ترویج شوند. وقتی چنین فضایی بر رسانه حاکم شود ناهنجار و ضدارزش در این رسانه جایی نخواهد داشت.

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی سنتی را فراموش کنید


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند


  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر


  رزومه خلاقانه‌ای که به شغل دلخواه در گوگل انجامید


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد