درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 12:42   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  گوگل متوجه می‌شود که عوامل هوش مصنوعی چالش‌های اخلاقی جدیدی ایجاد می‌کنند
  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی
  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی
  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"
  غول روابط‌عمومی در تضاد با تعهدات آب و هوایی خود با بنیاد چارلز کخ قرارداد امضا کرد
  هرگز کسی را آزار نده
  دیپلماسی روابط‌عمومی
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 36010صفحه نخست » خبر یکدوشنبه، 19 آذر 1397 - 13:48
باید نگاه سلبی به پیام‌رسان‌ها به رفتار ایجابی تغییر یابد
نشست تخصصی «بررسی طرح ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی» برگزار شد
نشست تخصصی «بررسی طرح ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی» با حضور محمد سلطانی‌فر معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، اکبر نصرالهی رییس دانشکده ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکزی، مهرداد نوابخش استاد جامعه شناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران، باقر انصاری استاد حقوق دانشگاه شهید بهشتی و حمید ضیایی‌پرور مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌‌ها بعد از ظهر امروز یکشنبه (۱۸ آذر) در دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها برگزار شد.
  

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- معاون امور مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: در رفتار با پیام‌رسان‌ها باید نگاه ایجابی داشته باشیم اما متاسفانه رفتار ما تاکنون سلبی بوده است؛ نظیر آنچه که در قانون برخورد با ماهواره ایجاد شد برای طرح ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی هم این نگرانی را حس می‌کنیم که می‌خواهیم قانونی تصویب کنیم که جریانی را شکل دهد و بعد لغو شود و موجبات تمسخر را فراهم آورد.


به گزارش شارا به نقل از روابط‌ عمومی معاونت امور مطبوعاتی وزارت ارشاد، نشست تخصصی «بررسی طرح ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی» با حضور محمد سلطانی‌فر معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، اکبر نصرالهی رییس دانشکده ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکزی، مهرداد نوابخش استاد جامعه شناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران، باقر انصاری استاد حقوق دانشگاه شهید بهشتی و حمید ضیایی‌پرور مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌‌ها بعد از ظهر امروز یکشنبه (۱۸ آذر) در دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها برگزار شد.

محمد سلطانی‌فر معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره ضرورت برگزاری این نشست تخصصی گفت: احساس ما به‌عنوان نهاد دولت این است که نباید نسبت به این مهم بی‌تفاوت باشیم چراکه سکوت ما ممکن است به اتفاقات خوبی در این عرصه منجر نشود؛ هرچند که اکنون هم پرداختن به این طرح دیر شده و ما نسبت به رویدادهایی که در فضای مجازی رخ می‌دهد خیلی عقب هستیم.

سلطانی‌فر با تاکید بر اینکه همه نسبت به صیانت از حقوق شهروندی و حفظ حریم خصوصی دغدغه داریم، گفت: سوال این است که از چه زاویه‌ای می‌خواهیم به آن نگاه کنیم؟

وی در همین رابطه افزود: در رفتار با پیام‌رسان‌ها باید نگاه ایجابی داشته باشیم اما متاسفانه رفتار ما تاکنون سلبی بوده است؛ نظیر آنچه که در قانون برخورد با ماهواره ایجاد شد برای طرح ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی هم این نگرانی را حس می‌کنیم که می‌خواهیم قانونی تصویب کنیم که جریانی را شکل دهد و بعد لغو شود و موجبات تمسخر را فراهم آورد.

سلطانی‌فر بر لزوم اتخاذ رویکردی فراجناحی در نقد و بررسی این طرح تاکید و ضمن اعلام آمادگی برای ارائه مشاوره کارشناسی پیش از تصویب طرح تصریح کرد: ما نسبت به آنچه که به آینده، جوانان و فضای مجازی مربوط است بی‌تفاوت نخواهیم بود.

معاون مطبوعاتی موضوع ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی را در حوزه منافع ملی دانست و بر پرهیز از نگاه جناحی در این خصوص تاکید کرد.

بنابراین گزارش، در ابتدای این نشست تخصصی، گفتگوی تلفنی با غفاری مدیرعامل پیام‌رسان «ایتا» برقرار شد که او خبر از تغییر طرح ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی و کاهش مواد آن از ۳۳ به ۲۱ ماده خبر داد.

غفاری تصریح کرد: طرح اولیه خیلی ابتدایی، ساده، پیش پا افتاده و بدون کارشناسی بود. تمام دستگاه‌ها دعوت شدند و روی بند بند آن نظر دادند البته تصمیم‌گیری درخصوص چند بندی که روی آن اتفاق نظر نبود به کمیسیون فرهنگی سپرده شد.

حمید ضیایی‌پرور مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌‌ها نیز در سخنانی با اشاره به اینکه علیرغم سخنان مدیرعامل پیام‌رسان ایتا هنوز طرح ۳۳ ماده‌ای قبلی روی خروجی سایت مرکز پژوهش‌های مجلس قرار دارد گفت: ما مبنای نقد و بررسی را همان طرح منتشر شده قرار می‌دهیم.

باقر انصاری استاد حقوق دانشگاه شهید بهشتی در ادامه این نشست گفت: در هر ابتکار قانونی چه طرح و چه لایحه با چند سوال اساسی مواجهیم و در پاسخی که به این سوال‌ها می‌دهیم می‌فهمیم که این ابتکارها مشروع و قانونی و عملی است یا خیر؟ فواید آن بر هزینه‌ها برتری دارد یا برعکس؟

وی ادامه داد: در بحث‌های مربوط به قانون‌گذاری اصول و فنونی مطرح است و باید ببینیم هدف از این ابتکار قانونی چیست؟ هدف برای ما مشخص است. طرح ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی این است که یک نوع یا قالب از ارتباطات را در کشورمان نظام‌مند یا ساماندهی کند.

 



 

انصاری در ادامه بیان داشت: در نظام‌مند کردن با چند اقدام مواجه هستیم، از یک‌سو حدود و آزادی‌های عمومی را محدود می‌کند که نتیجه هر نوع ساماندهی است. از سوی دیگر رفتارهای حمایتی از اشخاص داشته و منابع را در راستای آن اهداف اختصاص می‌دهد، اما اینجا این سوال مطرح می‌شود که آیا این تخصیص‌ها درست بوده یا تبعیض‌آمیز؟

این استاد دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود گفت: طرح نظام‌مند کردن ارتباطات، گاهی اهدافی همچون حمایت از حقوق اشخاص جامعه، حفاظت از حریم خصوصی، جلوگیری از نقض مالکیت فکری و مانند آن را دنبال می‌کند و گاهی به دنبال تامین مصالح و منافع عمومی مانند مساله اقتصادی است که مثلا درآمد این نوع فعالیت‌ها عاید کشور شود و تا حد امکان مزایای رقابتی برای افراد داخل کشور فراهم شود، این اهداف تاحدودی مشروع هستند اما باید ببینیم به چه صورتی اجرا می‌شوند و آیا عملیاتی هستند یا نه؟

مهرداد نوابخش استاد جامعه شناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات در ادامه با اشاره به حوزه رسانه و کارکرد آن از دهه ۷۰ تا امروز بیان داشت: ما در حوزه رسانه از دهه ۷۰ تا امروز مباحث و تصمیماتی داشتیم که می‌توان روی آن‌ها برنامه‌ریزی کرد.

نوابخش افزود: بحث توسعه در جامعه ما همواره معیار بوده است. در مباحث گذشته چه در دوره سازندگی، اصلاحات و .‌‌.. همواره برنامه‌های توسعه در حوزه های فرهنگ اقتصاد و ... وجود داشته است که در کنار آن رسانه ها هم به موضوع رسانه هم پرداخته شده است.

اکبر نصراللهی رئیس دانشکده ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکز نیز به‌عنوان دیگر سخنران این نشست گفت: در مقدمه طرحی که ۷۷ نفر پای آن را امضا کرده‌اند حرف‌های خوبی زده شده است که از بندهای آن می‌توان به اعتمادسازی، حریم خصوصی، فرهنگ عمومی، امنیت ملی و... اشاره کرد. این‌ها واژه‌های خوبی هستند به شرطی که حاکمیت آن را تأمین کند. اما مطالبه مردم و رسانه‌ها در شرایط فعلی به این سمت رفته که چرا به این موضوع دیرتر از موعد مقرر پرداخته‌اند.

این کارشناس رسانه با اشاره به اینکه آنقدر سرعت تکنولوژی و تحول‌ها زیاد شده که باید تغییر رویکردی در نگاهی که درباره قانون گذاری است صورت گیرد گفت: سوالی در اینجا مطرح می‌شود که آیا می‌توان این قانون را به روش ۳۰ سال قبل انجام داد.

وی با بیان ۴ طرح بیان شده در این زمینه گفت: دوستان باید به مقدمه اشراف داشته باشند و پیش‌بینی کنند که درآینده ما با چه تکنولوژی مواجه هستیم و باید قوانینی وضع شود که کلی باشد نه جزئی. نکته بعدی در مواجهه با تکنولوژی‌های ارتباطی ازجمله پیام رسان‌ها، بررسی راهبردها و رویکردها در این بخش است. راهبردهای جاری کاملا انفعالی و رویکردها سنتی است و درصورتیکه رویکردها باید تعاملی و راهبردها فعال باشند.


 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"


  هرگز کسی را آزار نده


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  ارتباطات ترکیبی


  کسی غلطی می‌کند و کسی به غلط جواب می‌دهد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد