درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 4 اردیبهشت 1403 - 13:52   

ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات

  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است

  لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر
  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی
  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران
  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟
  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت
  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی
  چگونه از رسانه‌های اجتماعی برای بهینه‌سازی موفقیت روابط‌عمومی و افزایش آگاهی از برند خود استفاده کنید
  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات
  آیا اتحادیه‌ها می‌توانند هوش مصنوعی را متوقف کنند؟
  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 35994صفحه نخست » یکشنبه، 18 آذر 1397 - 14:53
مراسم تکریم و معارفه مدیرعامل موسسه نمایشگاه های فرهنگی برگزار شد
مراسم تکریم امیرمسعود شهرام نیا مدیرعامل سابق موسسه نمایشگاه های فرهنگی و معارفه قادر آشنا به عنوان مدیرعامل جدید این موسسه صبح امروز در محل این موسسه برگزار شد.
  

 شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- مراسم تکریم امیرمسعود شهرام نیا مدیرعامل سابق موسسه نمایشگاه های فرهنگی و معارفه قادر آشنا به عنوان مدیرعامل جدید این موسسه صبح امروز در محل این موسسه برگزار شد.

به گزارش شارا به نقل از مهر، در این مراسم رضوانی مشاور توسعه منابع انسانی معاونت فرهنگی وزارت ارشاد در سخنانی ضمن خسته نباشید به مدیرعامل سابقه موسسه عنوان کرد: ما در معاونت شاهد بودیم که ایشان دانش، کارآمدی را به خدمت گرفت تا بتواند بار سنگین کاری این موسسه را که عمده آن بر پایه نمایشگاه های مختلف است به نتیجه برساند. ما می دانیم که کار برپایی نمایشگاه های کتاب در عرصه داخلی و بین المللی با منابع فعلی بسیار سخت و دشوار است به ویژه در حوزه بین المللی که تلاش ایشان منجر به برگزاری ۲۰ نمایشگاه بین المللی کتاب در این دوره شد.

وی همچنین از قادر آشنا به عنوان یک مدیر کارآزموده که عرصه های ترقی را به صورت پلکانی طی کرده یاد کرد و گفت: او مدیری نیست که بخواهد از صفر شروع کند و برای کار کردن نیاز به طی کردن زمان داشته باشد.

در ادامه همایون امیرزاده مدیرکل روابط عمومی وزارت ارشاد و عضو هیئت مدیره موسسه نمایشگاه فرهنگی نیز در سخنانی عنوان کرد: در زمان معاونت جناب آقای صالحی در حوزه نشرو کتاب یک بسته سیاستگذاری به صورت موثر و کارا اعمال شد و آقای دکتر شهرام نیا در هموارکردن مسیر اجرای این سیاستگذاری ها تاثیر بسزایی داشت و بسیار موفق بود.

امیرزاده ادامه داد: اقتضائات کاری آقای شهرام نیا در موسسه ای با ۲۶ سال عمر در مواردی موانع جدی پیش روی او ایجاد کرد و به نقطه ای رساند که امروز می بینیم. البته ما باید هر آنچه که رخ می دهد را بر اساس شرایط موجود بسنجیم. می دانیم که چالاک کردن این موسسه امروزه کار دشواری است و مدیرعامل آن باید بتواند خط شکنی کند. برخی مقتضیات موجود در وزارت ارشاد را نباید به پای مدیرعامل نوشت. آقای شهرام نیا فردی کار بلد بود و معتقدیم که مدیری با کاربلدی او در وزارت ارشاد کم داشته ایم. او مسیر کاری اش را خوب طی کرده و مقتضیات را درست سنجیده است.

امیرزاده افزود: وضعیتی که نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به ویژه با دو جابجایی اش داشت، مرد میدان می خواست تا بتواند به سرانجامش برساند. ما با آقای شهرام نیا جلسات کاری و حتی جدال های کاری بسیاری داشتیم اما ایشان آدم متعامل و دوست بسیار خوبی برای ما بودند و این حرف اکثریت هیئت مدیره است. ایشان بدون تعارف بر سر مسائل مربوط به پرسنلش کوتاه نیامد و حرفهایش را به کرسی نشاند.

مدیر کل
روابط عمومی وزارت ارشاد همچنین با اشاره به موضوع نمایشگاه های بین المللی کتاب گفت: حضور ایران در این نمایشگاه ها همانند یک جزیره پراکنده از هم بود و البته جمعیتی از معاندان که مانع از فعالیت ایران می شدند. اقدام آقای شهرام نیا در ایجاد غرفه ملی و استمرار آن امری نهادینه را در برگزاری این نمایشگاهها به وجود آورد که امسال به ویژه در فرانکفورت نتایج آن را دیدیم.

وی همچنین با اشاره به اقدام خوب موسسه نمایشگاه های فرهنگی در ایجاد ضوابط و قوانین برای برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب گفت: من تاکنون ۵ بار برای بحث های نظارتی نمایشگاه کتاب به دادگاه رفتم و هر بار که از آنجا بیرون آمدم، شکر خدا را به جای آوردم و سپاسگزاری کردم از همکاران این موسسه که قوانین و مقرراتی را دقیق برای نمایشگاه تدوین کردند که به واسطه آن توانستیم از دادگاه تبرئه شویم.

در بخش دیگری از این مراسم نیک نام حسینی پور مدیرعامل موسسه خانه کتاب نیز در سخنانی با اشاره به اینکه اخلاق مداری بحث کلیدی در معاونت فرهنگی وزارت ارشاد است، از تلاش های شهرام نیا در حوزه دیپلماسی فرهنگی تشکر کرد و گفت: در این زمینه اقتضائات امروز ما به شکلی است که بخش عمده ای از کار از مسیر کتاب می گذرد و اتفاقاً همین بخش نیز در این سالها مایه قوت ما شده است. با وجود بی مهری هایی که در سالهای اخیر شاهد بودیم، در حوزه نمایشگاه های بین المللی کتاب در این سالها خوب درخشیده ایم. میهمان شدن ما در نمایشگاه های بین المللی نمونه ای و شاهدی بر این مدعا است.

وی با اشاره به اینکه بخش زیادی از دوره فعالیت آقای شهرام نیا در زمان انتقال مدیریت نمایشگاه کتاب از دولت به صنف نشر سپری شد عنوان کرد آقای شهرام نیا به صنف اعتقاد داشت و البته اقتضائات موسسه را نیز در نظر می گرفت. هدایت در مسیری که هر دوی اینها را تدایی کند از عهده ایشان برآمد و در همین زمینه نیز برگزاری نمایشگاه های استانی کتاب را با مشارکت اصناف و کتاب فروشی های استانی به شکلی به پیش برد که بسیاری از نقطه نظرات آنها تامین شود.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد تا موسسه خانه کتاب و موسسه نمایشگاه های فرهنگی در ادامه مسیر با هم افزایی برنامه های خود را به پیش ببرد.

در ادامه مراسم، مهدی فیروزان به نمایندگی از هیئت امنای موسسه نمایشگاه های فرهنگی نیز در سخنانی عنوان کرد: موضوع آقای شهرام نیا برای من یادآور دردی کهنه است و آن اینکه واقعاً دیگر نمی دانم مرز میان انتقاد سالم و حسادت و رقابت و تخریب کجاست. دیگر نمی دانم اگر حرفی به ایشان زدند از سر انتقاد سالم بوده یا از سر قدرت ورزی و فشارهایی که بر ارشاد آمده است تا ایشان تغییر کند برای حذف ایشان بوده یا برای اصلاح رویکرد موسسه. باید مرز میان حسادت و رقابت را مشخص کنیم. مرز میان انتقاد و اتهام باید روشن باشد. من خیلی اوقات احساس می کنم این جو ها و صداهایی که می شنویم صادقانه نیست و اهداف دیگری دارد.

فیروزان ادامه داد: در موضوع استعفای آقای شهرام نیا که اگر من هم جای ایشان بودم چنین می کردم، بزرگ مردی معاون فرهنگی و پذیرش آن را نباید از یاد برد. احساسم این است وقتی هزینه زیادی می شود تا مدیری تربیت شود و به دنبال آن هزینه زیادی می شود که مدیران خوب کار را رها کنند و بروند، در حال یک پوست اندازی هستیم. خواهش من از معاونت و صنف این است که حواسشان به این دست از اتفاقات باشد و به سادگی تسلیم نشوند. به خاطر پوست اندازی یک دولت به دولت دیگر، شاهدیم که چه فشارهایی به مدیران خوب می شود تا جا را خالی کنند. باید حواسمان به این دست از اتفاقات باشد.

وی همچنین از دو صف امیرمسعود شهرام نیا در دوران مدیریتش بر موسسه تجلیل کرد و گفت: یکی از این دو صفت قدرت او در جمع کردن اندیشه های مختلف و تبدیل آنها به یک پدیده همه پسند بود و دومی دلسوزی اش برای اینکه هر کاری به بهترین نحو انجام شود و بر همین اساس بود که کار انتقال مدیریت نمایشگاه کتاب از دولت به صنف نشر را با دلسوزی هدایت کرد. من هرگز ندیدم که او شمشیر کین برای حذف کسی ببندد. من می دانم که انتخاب جانشین ایشان نیز همانند سایر انتخاب های آقای محسن جوادی هوشمندانه است.

در ادامه مراسم امیرمسعود شهرام نیا مدیرعامل سابق نمایشگاه های فرهنگی نیز در سخنانی با اشاره به اینکه موسسه در ۵ سال گذشته و به دلیل شرایط خاص حاکم بر دولت و وزارت ارشاد در شرایط دشواری اداره می شد، گفت: خدا را شاکرم که به ضعم دوستان حاضر در این جمع این مدیریت و تصمیم گیری ها با کمترین آسیب شکل گرفت و عملیاتی شد. من از مدیران سابق موسسه نیز سپاسگزارم چون کاری که من انجام دادم ادامه مسیری بود که آنها شروع کردند.

شهرام نیا در ادامه با تشکر از پرسنل موسسه نمایشگاه های فرهنگی گفت: در دوره حضورم در اینجا کمترین تغییر در ترکیب مدیریتی و کارکنان شکل گرفت و امیدوارم که این کارکنان با کیفیت و تلاششان در موسسه باقی مانده و از حضور آنها استفاده شود.

وی خطاب به مدیرعامل جدید این موسسه نیز گفت: آقای آشنا کار در اینجا فقط زحمت است، صبح و ظهر و شب ندارد. حجم آن بالا است و سهم عمده آن نیز بر عهده پرسنل و مدیران است. مثلاً از اوایل اسفندماه تا پایان خردادماه کارکنان اینجا شب و روز ندارند تا نمایشگاه کتاب را به نتیجه برسانند و به همین خاطر جا دارد که از آنها تشکر ویژه بشود.

وی در ادامه با بیان اینکه حفظ موسسه و فعالیت آن و مشارکت با صنف نشر در این راه چالش برانگیز و دشوار بود، گفت: خیلی سخت بود که در این مسیر طوری عمل کنیم که حق صنف رعایت شود. می دانم که مسیر سختی بوده اما امیدوارم به راهش درست ادامه دهد. امروز خوشحالیم که از برگزاری نمایشگاه کتابی به شکل ۱۰۰ درصد دولتی و برگزاری نمایشگاه کتابی که ۷۰ درصد مدیریت آن با بخش خصوصی است رسیده ایم.

وی همچنین اشاره ای به فعالیت های بین المللی این موسسه کرد و گفت: سعی کردیم در حوزه بین الملل فعالیت ایران در حوزه نشر را تقویت کنیم. حضور متقابل به عنوان میهمان و شهر میهمان در ده ها کشور از اتفاقات خوبی بود که در این زمینه به نتیجه رسید. ما در این مدت در ۱۸ نمایشگاه بین المللی حضور پیدا کردیم و سعی کردیم از نظر کمی و کیفی اتفاق خوبی بیفتد. همچنین ۱۸ تفاهمنامه بین المللی نیز برای تبادل غرفه در نمایشگاه امضا کردیم. وضعیت امروز به گونه ای است که مهمانان ویژه برای حضور در نمایشگاه تهران در صف هستند.

وی همچنین با اشاره به برگزاری نمایشگاه های کتاب استان گفت: یک سوم از کل نمایشگاه های استانی از زمان تاسیس تاکنون در این دوره ۵ ساله برپاشد. سعی کردیم در برگزاری آنها برخی از اشکالات موجود در مسیر برگزاری آنها را رفع کنیم و قبول دارم که هنوز نیز اصلاحاتی در این زمینه وجود دارد.

وی همچنین گفت: ما سعی کردیم در دوره مدیریت موسسه در ۵ سال گذشته بخش قابل توجهی از منابع مالی را از روشی غیر از بودجه دولتی جذب کنیم. به عنوان مثال در برپایی نمایشگاه در ماجرای حضورمان در نمایشگاه کتاب مسکو به عنوان مهمان ویژه ۴۰۰ میلیون تومان جذب سرمایه داشتیم. در حالی که کل هزینه ما برای حضور در این نمایشگاه ۷۰۰ میلیون تومان بود.

وی در پایان گفت: به من بسیار گفته شده که کارهایی که در زمینه تامین معیشت پرسنل انجام داده ام، درست نبوده است اما از این اقدامم دفاع کرده و همواره از آن به عنوان یک تصمیم درست یاد خواهم کرد.

در ادامه قادر آشنا مدیرعامل جدید این موسسه نیز در سخنانی عنوان کرد: من مدیری هستم که نه برای گرفتن پست تلاش می کنم، نه برای رفتن از جایی. مدیری پای کار هستم و معتقدم وقتی به مسئولیتی گماشته می شوی قبل از هر چیز باید به شرح وظیفه و ا ساسنامه آن مرکز توجه کنی و مطابق آن عمل کنی البته اگر نیازی به بازنگری دارد و یا اصلاحی در آن لازم است باید این اتفاق بیفتد.

وی ادامه داد: به عنوان یک مدیر فرهنگی با فضای برگزاری نمایشگاه های استانی و خارجی، کاملاً آشنا هستم. آدم شفاف و رکی هم هستم. هر کسی از من سوالی کرده به او پاسخگو بودم. حضورم در این موسسه نیز اتفاق ویژه این بود. حاصل یک ربع صحبت من با آقای جوادی بود اما با قدرت کامل کارم را انجام می دهم و از آن شانه خالی نمی کنم. انتظار دارم اگر ایرادی و مشکلی در این زمینه وجود دارد قبل از هر کسی به خود من منتقل شود نه به معاون یا وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی. ما باید یاد بگیریم که ادب گفتگو و تعامل را رعایت کنیم چرا که ریشه بسیاری از مشکلات ما در آن است.

آخرین سخنران این مراسم نیز محسن جوادی معاون فرهنگی وزیر ارشاد بود.

وی در سخنان خود از امیرمسعود شهرام نیا به عنوان فردی صاحبنظر در حوزه دیپلماسی فرهنگی و مدیریت یاد کرد و گفت: خوش خلقی و حسن سلوک او برای من همواره ارزشمند بوده و خداوند پاداش مردمانی پاک کردار مانند او را خواهد داد.

وی همچنین از قادر آشنا برای پذیرش این مسئولیت تشکر کرد و گفت: پیشنهادهای زیادی برای این سمت وجود داشت. من چند هفته پیش برای کاری ایشان را دیدم و پس از آن به بررسی سوابق کاری ایشان پرداختم و مشورت هایی هم انجام دادم. امیدوارم مسیر موسسه در زمان مدیریت ایشان با شتاب بیشتری ادامه پیدا کند.

در این مراسم همچنین برخی از تشکل های نشر از جمله اتحادیه تعاونی ناشران قم، سازمان حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس بسیج و سپاه، تعاونی ناشران اصفهان، انتشارات بین المللی حافظ، شورای مدیران معاونت فرهنگی و هیئت مدیره موسسه نمایشگاه های فرهنگی با اهدای لوحی از فعالیت های شهرام نیا تشکر کردند.

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  مفهوم اقیانوس آبی در روابط‌عمومی


  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  چگونه روانشناسی به روابط‌عمومی کمک می‌کند؟


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  آینده ما در دست ماست


  دیدگاه‌هایی قابل تأمل برای تهیه گزارش از گذار سبز


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد