درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 12:13   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم
  50 مدیر ارشد بازاریابی کارآفرین فوربس
  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری
  مقاومت در مقابل تغییر: چالش‌ها و اقدامات متا برای مبارزه با سوءاستفاده جنسی از کودکان
  لینکدین در حال آزمایش اشتراک صفحه شرکت پرمیوم با هوش مصنوعی برای تولید محتواست
  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر
  چرا جهان هنوز به امانوئل کانت نیاز دارد؟
  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد
  نظرسنجی: 63 درصد از کارمندان برای کار از راه دور دستمزد خود را کاهش می‌دهند
  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 35906صفحه نخست » تبلیغات و بازاریابییکشنبه، 2 آبان 1400 - 09:12
پنج قانون جدید برای موفقیت در بازاریابی ویدئویی
پس از آنکه به شیوه های عملکرد تحت تاثیر الگوی سنتی پرداختیم، باید به سراغ راهکار جایگزینی برای رفع کاستی های آن برویم. در هر صورت پس از انتقاد از الگوی سنتی بدون راهکار مناسب امکان ادامه فعالیت نخواهد بود.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- پس از آنکه به شیوه های عملکرد تحت تاثیر الگوی سنتی پرداختیم، باید به سراغ راهکار جایگزینی برای رفع کاستی های آن برویم. در هر صورت پس از انتقاد از الگوی سنتی بدون راهکار مناسب امکان ادامه فعالیت نخواهد بود.


در انتخاب یا خلق الگویی تازه برای بازاریابی ویدئویی هدف اصلی ما باید رفع کاستی های شیوه سنتی باشد. به این ترتیب ما نقطه شروع مطمئنی خواهیم داشت. توجه داشته باشید پیش از اعمال روش سنتی باید از نتیجه بخشی سرمایه گذاری مان به صورت نسبی اطمینان پیدا کنیم.

 

حتما بخوانید: پیاده‌سازی استراتژی محتویات ویدئویی در 7 مرحله

 

1. استفاده از تفکر طراحی
تفکر طراحی فرآیندی است که طی آن برند ما با مخاطب هدفش آشنا می شود. همچنین شیوه تعامل با مخاطب هدف نیز طی این فرآیند روشن خواهد شد. بهترین راهکار برای دریافت اطلاعات مهم در روش جدید پاسخگویی به چند پرسش کوتاه اما مهم است. بر این اساس به سه پرسش ذیل هم پاسخ دهید.


این فرآیند برای کیست؟
در اینجا باید نسبت به هدف اصلی برندمان از ساخت یک ویدئوی تبلیغاتی پاسخگو باشیم. در اینجا هرگز بر روی پاسخ هایی نظیر «افزایش آگاهی مخاطب» تکیه نکنید. این پاسخ ها متعلق به شیوه سنتی است. بهترین هدف ها در الگوی جدید عبارتند از گفت وگوی بیشتر پیرامون محصولات مان، افزایش ترافیک سایت رسمی شرکت، افزایش جست وجوی نام برندمان در موتورهای جست وجو و افزایش فروش آنلاین.
شاید پاسخ شما با آنچه در این بخش ذکر شد، تفاوت داشته باشد. در این صورت به یاد داشته باشید که پاسخ به این پرسش مرحله آغازین برای شروع فرآیند نوین بازاریابی ویدئویی است.
این ویدئو برای کیست؟
در پاسخ به این پرسش استفاده از اینفوگرافی ها اهمیت خاصی دارد. در اینجا ما باید مخاطب هدف مان را مشخص کنیم. این کار بدون مطالعه و پژوهش امکان پذیر نیست. به همین خاطر باید نهایت دقت را به کار بریم. به یاد داشته باشید که حتی بهترین ویدئوها نیز در صورت عدم ارائه به مخاطب هدف تاثیر چندانی به بار نخواهند آورد.


در زمینه تعیین مخاطب هدف باید کاملا جدی و دقیق عمل کنیم. بر این اساس بهترین راهکار مشاهده نحوه فعالیت مشتریان فعلی در شبکه های اجتماعی است. در هر صورت مخاطب های آینده شما نیز باید حداقل شباهت هایی را به مشتریان فعلی تان داشته باشند. با این کار فرآیند یافتن ویژگی های مخاطب هدف بسیار ساده تر می شود.


چگونه از تاثیرگذاری ویدئوی مان مطمئن شویم؟
کمپین های بازاریابی موفقیت آمیز همراه با ایجاد تغییرات هستند. بر این اساس یک ویدئوی موفق باعث وقوع تغییرات مشخصی در ساختار برند ما یا فعالیت مشتریان می شود. پاسخ مناسب به این پرسش فقط در صورتی ممکن خواهد بود که از قبل هدفی مشخص را دنبال کنیم. در غیر این صورت معیار اصلی ما برای ارزیابی کمپین با توجه به نتیجه انتخاب می شود.

 

حتما بخوانید: بهینه سازی موتور جستجو و بازاریابی ویدئویی

2. اهمیت تجزیه و تحلیل محتوای ویدئویی
تجزیه و تحلیل محتوای ویدئویی به ما در زمینه ایجاد تفاوت در حوزه بازاریابی برندمان کمک خواهد کرد. توجه داشته باشید که تفاوت مفهوم اساسی در موفقیت یک ویدئو است. در حقیقت مخاطب به دنبال محتوای متفاوت و جذاب در شبکه های اجتماعی است. اگر برند ما به این نیاز مخاطب به خوبی پاسخ دهد، شانسش برای جلب توجه آنها تا حد زیادی افزایش می یابد.


به منظور تجزیه و تحلیل محتوای ویدئویی برندمان باید به سراغ ترندهای برتر برویم. به طور کلی، ترندهای برتر عبارتند از گونه مورد علاقه محتوا از سوی کاربران. خوشبختانه اکنون اغلب شبکه های اجتماعی ترندهای برتر را در فواصل زمانی معین منتشر می کنند. با تاکید بر این ترندها در ویدئوهای خود احتمال موفقیت برندمان افزایش چشمگیری خواهد یافت.


3. استفاده از متن درست
اکنون که ویدئوی شما با توجه به ترندهای برتر و المان های مورد علاقه کاربران ساخته شده، نوبت به تاثیرگذاری حداکثری آن می رسد. نکته مهم در اینجا انتخاب متن مناسب برای ویدئوی مان است. در حقیقت بسیاری از برندها پس از تولید محتوای ویدئویی کمترین توجهی به متن همراه آن ندارند. در نظر آنها صرف تولید ویدئو برای موفقیت کافی است. با این حال چگونه بدون توضیح کافی باید از مخاطب انتظار اختصاص زمان و مشاهده ویدئوی مان را داشته باشیم. اغلب کاربران پیش از مشاهده یک ویدئو به صورت آنلاین به توضیحات آن توجه می کنند. اگر آن توضیحات جذاب باشد، کاربر به سوی مشاهده آن ویدئو می رود. در غیر این صورت حتی زحمت مشاهده بخشی از محتوای ما را نیز به خود نمی دهد.


پیش از این در مورد ضررهای اتکا بیش از حد به یوتیوب صحبت کردم. نکته مهم درخصوص یوتیوب ناتوانی برندها در درج توضیحات تکمیلی برای ویدئوی شان است. به این ترتیب مخاطب با کمترین اطلاعات ممکن اقدام به مشاهده یا عبور از محتوای ما خواهد کرد .


راهکار مناسب در اینجا استفاده از شبکه های اجتماعی به عنوان میزبان اصلی ویدئوهای مان است. به این ترتیب لینک ویدئوی مان در یوتیوب را پس از درج توضیحات تکمیلی در کنار پست مان قرار خواهیم داد. مخاطب نیز فقط پس از مطالعه متن تکمیلی، در صورت تمایل، اقدام به مشاهده ویدئوی مان خواهد کرد.

4. کمپین ها
خب، اکنون ویدئوی شما تولید و متن مطلوب نیز بدان افزوده شده است. دیگر چه کاری باقی مانده؟


من پیش از فعالیت به عنوان بازاریاب در صنعت فیلم سازی کار می کردم. در آن کسب وکار یک نکته عمیقا مهم وجود دارد: راه اندازی کمپین برای موفقیت فیلم. اگر یک فیلک بدون کمپین خاصی شکل بگیرد، همه کارشناس ها شانس موفقیت اش را پایین ارزیابی خواهند کرد. این امر به دلیل تاثیر کمپین بر روی دیده شدن فیلم هاست.


توجه داشته باشید که محتوای اصلی کمپین شما باید با توجه به ویدئوی برندتان ساخته شود. تفاوت ویدئوی اصلی با محتوای کمپین ما به هیچ وجه نشانه خوبی نخواهد بود.


هدف اصلی از تولید کمپین برای ویدئوی بازاریابی افزایش آگاهی مخاطب از فعالیت برندمان است. توجه داشته باشید که محتوای کمپین ما فقط ویدئویی نیست، بلکه فرمت عکس، متن و پادکست را نیز شامل می شود. به این ترتیب ما از تمام توان خود برای موفقیت در بازاریابی ویدئویی استفاده خواهیم کرد.


5. بهینه سازی عملکرد ویدئوی مان
بی شک همه مخاطب های ما سلیقه ای یکسان ندارند. در بسیاری از مواقع همین نکته موجب واکنش مثبت طیف وسیعی از کاربران در کنار بی علاقگی سایرین می شود. به منظور پرهیز از چنین واکنش هایی بهترین راهکار انتشار نسخه های مختلف از ویدئوی مان است. بر این اساس حتی ایجاد تفاوت در هر نسخه نیز گام مطلوبی خواهد بود. به این ترتیب مخاطب های مختلف انواع گوناگونی از ویدئوهای ما را تماشا خواند کرد. البته منظور من از انتشار انواع مختلف ویدئو صرف هزینه های گزاف برای این کار نیست. به نظر انتشار دو یا سه نمونه جانبی کافی خواهد بود.

توصیه: به طور معمول اطلاعات جانبی شبکه های اجتماعی به شما در زمینه فهم میزان تاثیرگذاری هر بخش از ویدئوی تان کمک چندانی نخواهد کرد. با این حال ابزارهای جانبی نظیر ویستیا، برایتکو و ویدیارد این کار را به بهترین شکل انجام می دهند. نکته منفی در مورد این ابزارها نیاز به خریدشان است.

اهمیت بهینه سازی عملکرد ویدئوی مان حذف بخش های زائد است. به این ترتیب هرجا کمترین میزان مشاهده را از سوی کاربران را داشت، در ویدئوهای بعدی باید حذف شود.


مترجم: امیر بذرافشان, علی آل علی
منبع: contentmarketinginstitute - forsatnet
 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  انواع مختلف شهرت


  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی


  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری


  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد