درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 01:02   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
  دنیای روابط‌عمومی فراتر از کنفرانس‌های مطبوعاتی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 35882صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگاریسه شنبه، 4 آبان 1400 - 08:13
خبرنگاری مهمل
روزنامه‌نگاران مهمل، صرف نظر از مردم پسند بودن آن‌ها، دوستان شما نیستند. آن‌ها منتظرند تا کار شما را قبضه کنند. آن‌ها در جستجوی یک لفظ نابودکننده هستند تا با آن به شما حمله کنند و موقعیت‌تان را از بین ببرند. این همان چیزی است که توسط آن افتخارات گزارشگر را خریدوفروش می‌کنند.
  

 

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- روزنامه‌ها و رسانه‌های صوتی و تصویری مشابه یکدیگر نیستند و درجه‌ی تعهد آن‌هابه اصول روزنامه‌نگاری، در طیف گسترده‌ای از رعایت کامل تا بی‌توجهی، متغییر است. به عنوان مثال، نشریه‌ی «وال استریت» برای اخبار عینی و گزارش‌های واقعی، به شدت تمجید می‌شود، در حالی که «جویندگان و ستارگان ملی» «نشنال انکویرر اند استار» به خاطر عکس‌ها و تصاویر ساختگی و نیز تیترهای بی‌اساس خود، مشهور است.


وضعیتی مشابه در تلویزیون وجود دارد. برنامه‌هایی مانند «مورتون دونی»، «ژرالدو»، «رویدادهای جاری» و «نمونه‌برداری مشکل» در تلویزیون به عنوان «برنامه‌ تلویزیونی مهمل» شنناخته شده‌اند؛ زیرا آن‌ها بر روی موضوعات جنجال برانگیز متمرکز شده‌اند و از نماهای روزنامه‌های زرد بهره‌ گرفته‌اند و «سرگرمی روزنامه‌ای» لقب یافته‌اند.


گسترش «تلویزیون مهمل» و مضامین جسورانه‌ی آن که حاکی از آن است که شما باید بسیار محتاط باشید. پروفسور «فران ماترا» از دانشگاه ایالات آریزونا، در شماره‌ی ماه می نشریه تخصصی روابط عمومی چنین نوشت:


روزنامه‌نگاران مهمل، صرف نظر از مردم پسند بودن آن‌ها، دوستان شما نیستند. آن‌ها منتظرند تا کار شما را قبضه کنند. آن‌ها در جستجوی یک لفظ نابودکننده هستند تا با آن به شما حمله کنند و موقعیت‌تان را از بین ببرند. این همان چیزی است که توسط آن افتخارات گزارشگر را خریدوفروش می‌کنند.


سازمان‌ها در قبال به نمایش‌های مرسوم محتاط‌تر می‌شوند. برنامه‌هایی مانند «شصت دقیقه»، «20/20» و «Dateline NBC». در مقام رقابت، این برنامه‌ها شروع به پخش مطالب جنجالی‌تر، و اغراق‌آمیز کردن رویدادها برای جلب بیشتر بینندگان کرده‌اند. همان‌طور که پیش‌تر ذکر شد، NBC توسط ماشین‌های معمول خسارت دیده بود و باید عذرخواهی ساده‌ای برای همراه کردن سکانس انفجار یک تانکر گاز بر روی ماشین‌های معمول، به برنامه‌های خود صورت می گرفت. تمام مقصران سوخته بودند.


چنین انحرافاتی از استانداردهای خبرنگاری، نکات بسیار با اهمیتی در رسانه‌ها هستند، زیرا این نمایش‌های مضحک، هر چند اثراتی جداگانه دارند، ولی از اعتبار تمام خبرنگاران می‌کاهند.


البته شما باید بکوشید تا تمام رسانه‌ها را با یک دید نبینید. باید به همکاری خود با خبرنگاران با مسؤولیت و متعهد ادامه دهید. هرچند، اگر گزارشگران سابقه‌ی فعالیت‌های جنجالی را دارند، می‌توانید از مصاحبه یا در اختیار قرار دادن خبر برای وی اجتناب کنید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  ارتباطات ترکیبی


  کسی غلطی می‌کند و کسی به غلط جواب می‌دهد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد