درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
جمعه، 23 آذر 1397 - 05:45   

آرش ظفری سرپرست معاونت فروشگاهی شرکت شهروند شد

  آرش ظفری سرپرست معاونت فروشگاهی شرکت شهروند شد


ادامه ادامه مطلب یک

"تقویت تعاونی‌ها با افزایش سرمایه بانک توسعه تعاون" در صدر اخبار پربازدید این هفته شارا

  "تقویت تعاونی‌ها با افزایش سرمایه بانک توسعه تعاون" در صدر اخبار پربازدید این هفته شارا


ادامه ادامه مطلب دو

بهترین‌های اپ‌استور در سال ۲۰۱۸

  بهترین‌های اپ‌استور در سال ۲۰۱۸


ادامه ادامه مطلب سه

گوگل طراحی جستجوگر سانسور‌شده برای چین را تکذیب کرد

  گوگل طراحی جستجوگر سانسور‌شده برای چین را تکذیب کرد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اخلاق یعنی خود را جای دیگری دیدن
  خطر اینترنت از دید یک فیلسوف
  "تقویت تعاونی‌ها با افزایش سرمایه بانک توسعه تعاون" در صدر اخبار پربازدید این هفته شارا
  چرا کتاب صوتی مثل کتاب کاغذی نیست
  کتاب صوتی
  کتاب
  مسئول روابط عمومی شهرداری طالقان منصوب شد
  کسب رتبه برتر روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز
  مدیرعامل گروه ملی صنعتی فولاد ایران: سومین خط تولید گروه ملی تا پایان هفته جاری وارد مدار می شود
  اطلاعیه مهم بانک ملی ایران در خصوص گروه ملی فولاد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 35864صفحه نخست » مقالات روابط عمومیدوشنبه، 12 آذر 1397 - 11:49
7 اشتباه نویسندگان تازه کار در زمینه تولید محتوا
آن هندلی سرپرست ارشد تولید محتوا در مؤسسه مارکتینگ پروفز، در کتاب «هر کس یک نویسنده است: راهنمای تولید محتوای بسیار خوب» می نویسد: «در دنیای آنلاین، واژه ها، قاصدانی هستند که ما را به جهان معرفی می کنند.»
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199

 

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- آن هندلی (Ann Handley) سرپرست ارشد تولید محتوا در مؤسسه مارکتینگ پروفز (MarketingProfs)، در کتاب «هر کس یک نویسنده است: راهنمای تولید محتوای بسیار خوب» می نویسد: «در دنیای آنلاین، واژه ها، قاصدانی هستند که ما را به جهان معرفی می کنند.»

این نکته برای کسانی که می خواهند در دنیای آنلاین تأثیرگذار باشند، بسیار حائز اهمیت است. واژه هایی که شما در هنگام انتشار مطلب در شبکه های اجتماعی یا در نوشتن یک وبلاگ یا ارسال یک ایمیل یا حتی پاسخ به سؤالات مشتریان استفاده می کنید، می توانند باعث کاهش یا افزایش اعتبار شما شوند.

متأسفانه این هفت اشتباه که توسط نویسندگان تازه کار صورت می گیرد، به اعتبار شما در دنیای دیجیتال لطمه می زند. پس سعی کنید به هر ترتیبی که شده از انجام این اشتباهات پرهیز کنید.

 

حتما بخوانید: 5 نمونه از جذاب ترین محتوا در شبکه های اجتماعی


1. استفاده غیرضروری از لحن مفعولی
مردم معمولاً جملاتی را که با زبانی فعال نوشته شده بهتر درک می کنند. نوشتن با لحن مفعولی، فاعل را به کلی از جمله حذف می کند. «پسرها توپ را پرتاب کردند» که بیان فعال است، اما «توپ پرتاب شد» یک بیان مفعولی است.
برای خوانندگان، خوانندن جملات مفعولی، مانند رانندگی کردن در گل و لای، سخت و غیرجذاب است.


برعکس، لحن فعال، مانند تماشای یک اسلاید است که حتی اگر بخواهید هم نمی توانید متوقفش کنید. این اصل، نه تنها در مورد نوشتن داستانی، بلکه در مورد نوشتن آنلاین نیز صادق است. فاعل را هر جا که می توانید در ابتدای جمله قرار دهید تا خواننده را به مطالعه مطلب علاقه مند کنید.


استاد سابق روزنامه نگاری دانشگاه کانزاس، پروفسور جان برمر (John Bremmer) این نکته را در کتاب «لغت نامه نویسندگان و سایر علاقه مندان به کلمات» اینگونه بیان می کند: «لحن فعال، لحن قوی و بی پروایی است. لحن منفعلانه، لحن افراد ضعیف، بزدل و خجل است که از اعلام نام فاعل اصلی یک رویداد یا منبع اصلی یک نقل قول، پرهیز می کنند.»


2. استفاده بسیار کم از جاهای خالی
در دبیرستان احتمالاً نوشتن مطلب در بندهای طولانی (چهار یا پنج جمله ای) با فاصله کم بین بندها را یاد گرفته اید.
البته دنیای آنلاین امروز، قوانین متفاوتی دارد.


خوانندگان ترجیح می دهند بندهای کوتاه با فاصله های بیشتر بین بندها را بخوانند، زیرا خواندن اینگونه مطالب به ویژه بر روی گوشی های موبایل، آسان تر است.

3. بیان چندین مطلب در یک نوشته کوتاه
سعی کنید که در هر نوشته از بیان چندین مطلب مختلف پرهیز کنید. هر ایمیل، پیام یا مطلب منتشره در شبکه های اجتماعی باید تنها یک هدف داشته باشد و یک مطلب را توضیح دهد. در غیر این صورت، نوشته شما سریعاً به هم ریخته و مبهم خواهد شد.


یک نکته را بیان کنید و بدون مقدمه چینی اضافی به آن بپردازید.

 

حتما بخوانید: چند نکته تاثیرگذار در باره تولید محتوا

4. اهمیت ندادن به دستور زبان
ممکن است کسانی به شما بگویند که «دستور زبان مهم نیست. فقط خودت باشد و مردم عاشق نوشته هایت خواهند شد.»
این جمله درست است، البته تا حدی...


شما باید به هنگام نوشتن، خودتان باشید و لحنی متمایز و منحصر به فرد داشته باشید، اما باید از دستور نگارش صحیح پیروی کنید، در غیر این صورت، ممکن است خواننده شما را به کم هوشی متهم کند، مگر اینکه عمداً و با هدف مشخصی، ساختارهای نگارشی و دستوری زبان را درهم بشکنید.


پس به طور کلی باید گفت که از غلط نوشتن پرهیز کنید. 43درصد کاربران آنلاین بر این عقیده اند که اشتباهات نگارشی، نوشته را غیرجذاب می کنند و 35درصد بر این باورند که دستور زبان صحیح، کاملاً جذاب است.


5. عبور سریع از مطالب
پریدن سریع از یک مطلب به مطلب دیگر، باعث دشواری فهم متن می شود. نوشته در خالص ترین شکل خود، توضیح و سازماندهی افکار است و اگر این افکار، با ترتیب معین و قابل فهمی به هم مرتبط نشوند، خواننده برای فهم نکته ای که می خواهید بیان کنید، دچار مشکل خواهد شد.


تصور نکنید که خوانندگان شما، نظم فکری شما را می شناسند. برای توضیح استدلال های خود و نحوه رسیدن به نتایج مورد ادعا، زمان بگذارید.


6. تکیه بر کلیشه ها
در کتاب «نویسندگی بی نظیر: هنر نویسندگی خلاقانه»، پاوان میشرا (Pawan Mishra) می نویسد: «کلیشه ها همچون ویروس هایی هستند که نوشته شما را بیمار می کنند.»


نوشتن کلیشه ای آسان است. فکر کردن در قالب کلیشه ها زمان اندکی می طلبد و کلیشه ها معمولاً حتی بدون اینکه متوجه شوید، خود را به نوشته شما تحمیل می کنند. متأسفانه، این کلیشه ها باعث می شوند که نوشته شما غیرجذاب به نظر برسد و مخاطب اینگونه قضاوت کند که شما نمی توانید، استدلال یا تفکر مستقلی داشته باشید.


در عوض سعی کنید که یک کلیشه قدیمی را به طرز جدیدی بیان کنید یا از تشبیهات و استعارات جدیدی استفاده کنید. نوشته شما اگر کلیشه ای نباشد، بسیار تأثیرگذارتر و جذاب تر خواهد بود.

 

حتما بخوانید: 5 نکته ساده برای بررسی محتوا

7. نادیده گرفتن دیدگاه مخاطب
بیشتر کسانی که تولید محتوا می کنند، چه در قالب شبکه های اجتماعی، ایمیل، پیام یا وبلاگ نویسی، این کار را با رویکردی خودخواهانه انجام می دهند. اغلب نویسندگان برای دل خوشان می نویسند چون می خواهند صرف نظر از علاقه مخاطب، داستانِ ذهنی خودشان را بازگو کنند یا به مخاطب چیزی بیاموزند.


قبل از شروع به نوشتن، به مخاطب فکر کنید. مخاطب چه کسی است؟ نیاز مخاطبین چیست؟ مشکلات مخاطبان چیست؟ و مهم تر از همه، شما چطور می توانید به مخاطبان کمک کنید؟


با در نظر گرفتن این سؤالات پیش از شروع نوشتن، نه تنها نوشته شما با افرادی که می خواهید بر آنها تأثیر بگذارید، ارتباط بیشتری برقرار خواهد کرد، بلکه تأثیرگذاری نوشته بیشتر شده و مخاطبان بیشتری را جذب خواهد کرد.


مترجم: صهبا صمدی, لوکاس میلر
منبع: entrepreneur - فرصت امروز
 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سر خط خبرهای مهم روابط عمومی


  اعضای شورای هماهنگی روابط عمومی هیئت‌های ورزشی استان یزد معرفی شد


  آینده ای مبهم بشریت در سایه هوش مصنوعی


  چهار روند پایدار در رسانه‌های اجتماعی سال 2019


  زمستان سرد، راه های فرسوده و راهداران گمنام


  آنچه باید بدانیم؟/ ویژگی های‌ کارشناس‌ روابط عمومی‌


  پنج راهکار آسان برای مدیریت استرس روزانه


  آنچه باید بدانیم؟/ اصول‌ اخلاقی‌ روابط عمومی


  مسئول روابط عمومی شهرداری طالقان منصوب شد


  کتاب صوتی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان دومین همایش بررسی نقش روابط عمومی در صنعت بانکداری