درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 03:39   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
  دنیای روابط‌عمومی فراتر از کنفرانس‌های مطبوعاتی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 3586صفحه نخست » پنجشنبه، 16 خرداد 1392 - 16:49
اینترنت/ روابط عمومی و دپارتمان سئو را به هم نزدیک کنید
  

آیا روابط عمومی شرکت شما با تکنیک های سئو آشنایی دارد؟ آیا تیم سئوی شرکت، از فنون برقراری ارتباط با دیگران باخبر است؟ نکته اینجاست که این دو از روش های مختلفی برای نیل به این هدف استفاده می کنند.
روابط عمومی و دپارتمان سئوی هر شرکت، به دنبال یک هدف مشترک هستند و آن عبارت است از ایجاد تصویری روشن و جذاب از برند در بازار و در ذهن مشتری ها.
کارشناسان بر این عقیده اند که ایجاد روابط مستحکم و نزدیک بین این دو تیم و برقراری کانال های ارتباطی بین ایشان، می تواند به خلق محتواهای جدید، آوازه بهتر و بیشتر برای سازمان و حتی ایجاد یک کسب و کار جدید بیانجامد. در ادامه، به سه راهکار برای نزدیک کردن دپارتمان های سئو و روابط عمومی به یکدیگر اشاره می شود:
 www.ParsCms.com
 

محتواهای قوی و لینک های معتبر
فلسفه وجودی روابط عمومی عبارت است از ایجاد محتوا، یافتن فرصت هایی برای به اشتراک گذاری محتواهای تولید شده و نیز معرفی شرکت از طریق رسانه ها، نشریات و فضای آنلاین. سئو می تواند بخشی از این پازل باشد، و نه یک جایگزین برای آن. ایجاد محتواهای باکیفیت، کاربران را به مرور به سایت شما می کشاند و روابط عمومی با استفاده از این امر می تواند شرکت و برند شما را ترویج کند.
نکته اینجاست که هر دو تیم – یعنی هم اعضای روابط عمومی و هم کارشناسان سئوی شرکت – برای بالا بردن اعتبار، ارزش و اهمیت سایت باید زمینه های کاری و فکری مشترک را با یکدیگر به اشتراک بگذارند.
پیش از آن که روابط عمومی، ساخت بخشی از سایت را به عهده بگیرد و یا محتواهایی به آن بیافزاید، اعضایی از هر دو تیم باید درباره پیام های اصلی، کلیدواژه های هدف، نحوه راهبری کاربران و نیز اهداف کلی هر دپارتمان، با یکدیگر بحث و گفتگو کنند.
همچنین هر دو تیم باید محتواهایی را که تولید و آماده کرده اند، با یکدیگر بررسی کرده و سپس با تبادل نظر و ایجاد یک جلسه طوفان فکری (brainstorm) ، اقدامات بعدی را تبیین نمایند.
از آنجا که الگوریتم های رتبه دهی گوگل به سایت ها – از قبیل پاندا و پنگوئن - انقلابی در سئو ایجاد کرده است، وب سایت های اینترنتی، نیاز مبرمی به محتواهای قوی و لینک های معتبر دارند.
 
ارتباط سازی
روابط متقابل، رو به گسترش و در حال پیشرفت بین دپارتمان های سئو و روابط عمومی، می تواند در ساخت یک راهبرد همه جانبه، کامل و یکپارچه کاملاً تاثیرگذار باشد.
فلسفه وجودی روابط عمومی عبارت است از ایجاد محتوا، یافتن فرصت هایی برای به اشتراک گذاری آن و نیز معرفی شرکت از طریق رسانه ها. سئو می تواند بخشی از این پازل باشد، و نه یک جایگزین برای آن!
گروه های سئو و روابط عمومی، هر دو می توانند از چنین روابطی برای ترویج وب سایت و برند شرکت نهایت استفاده را ببرند. البته شیوه کار قدری متفاوت است. در حالی که دپارتمان روابط عمومی، سعی می کند با ایجاد روابط شخصی (بیشتر از طریق تلفن و ملاقات های حضوری) به اهداف خود برسد، گروه سئو می تواند برای نیل به ایده آل های خود از فضای آنلاین بهره بگیرد.
اعضای هر دو تیم حتماً باید لیست رسانه های هدف و نیز فرصت هایی را که بالقوه برای ارتباط سازی در اختیار دارند، با یکدیگر به اشتراک بگذارند. بر این اساس اگر تیم های شرکت شما به گونه ای ناهماهنگ و به اصطلاح جزیره ای عمل کنند، احتمال می رود از اعتبار برند شما کاسته شده و به روابط فعلی و حتی آتی آن با مشتری ها نیز آسیب هایی وارد آید.
این قاعده باید بین «شرکت و مشتری ها» نیز مدنظر قرار گیرد. چرا که اصولاً در برپا ساختن شبکه ای قدرتمند و پابرجا از طرفداران و مشتری های یک برند، «برقراری رابطه ای ماندگار» اصل و اساس محسوب شده و قطعاً می تواند رونق کسب و کار را به دنبال داشته باشد.
 
شبکه های اجتماعی
رسانه های اجتماعی یکی از بهترین و مناسبترین گزینه ها برای ترویج کسب و کارها به شمار می روند. این رسانه ها با افزایش حضور یک برند در ذهن مشتری ها، قادرند برنامه های پیشرفت یک کسب و کار را با قوت جلو ببرند. این در حالی است که شیوه های سنتی یارگیری و استفاده از کانال های چاپی (تبلیغ در نشریات و...) می تواند همچون گذشته، به جذب مخاطبان خاص خود ادامه دهد.
هر چه تعداد هواداران آنلاین بیشتر شود، نیاز شما به ابزاری که بتواند اقدامات شما در رسانه های اجتماعی را رصد و تحلیل کند، افزایش می یابد. با استفاده از این ابزار و مکانیسم ها، به مرور متوجه سلیقه مخاطبان خود خواهید شد و می فهمید که چه نوع محتوایی برای آنها جذاب تر و خوشایندتر است.
امروزه سیگنال های اجتماعی (social signals) - یعنی همه آن چیزهایی که در شبکه های اجتماعی به عنوان داده، پست می شود - به ابزاری نسبتاً جدید و مهم در تعیین رتبه و اهمیت سایت ها تبدیل شده است. بر این اساس، به کارگیری هوشمندانه، مبتکرانه و سرسختانه از این شبکه ها و نیز تولید محتوای هدفمند در آن، عامل خارق العاده ای است که نباید اهمیت آن، از دید مدیران امروزی پنهان بماند.
از این اصل مهم غفلت نورزید که تیم سئو و روابط عمومی شرکت، باید مرتباً با یکدیگر در تماس بوده و از برنامه های فعلی و آتی خود مطلع باشند؛ فرقی نمی کند، چه شما در داخل شرکت از تیم سئو و روابط عمومی خود استفاده کنید و چه این راهکارها را به کارشناسانی در بیرون از سازمان خود برون سپاری کرده باشید.
چنین امری، علاوه بر این که حس خوشایندی بین نیروها و کارکنان شرکت به وجود می آورد، باعث می شود الهامات و ابتکارات به سرعت در شبکه تسری یابد و چه بسا از این رهگذر، ایده های ناب بتوانند به شکل شگفت آوری شما را متمایز کنند.
منبع: http://parscms.com

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 1 نظر (فعال: 1 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
طراحی سایت
| 1394/4/10 - 18:21 |     0     0     |
با سلام
ممنون ار سایت خوبتون
http://www.partodesign.com/webdesign


نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  ارتباطات ترکیبی


  کسی غلطی می‌کند و کسی به غلط جواب می‌دهد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد