درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
سه شنبه، 28 اسفند 1397 - 00:52   

طرح تدوین آیین نامه تبلیغات در حوزه کسب و کارهای اینترنتی کلید خورد

  طرح تدوین آیین نامه تبلیغات در حوزه کسب و کارهای اینترنتی کلید خورد


ادامه ادامه مطلب یک

فراخوان مقاله سومین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش های روابط عمومی

  فراخوان مقاله سومین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش های روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب دو

"روابط عمومی اختاپوسی" در صدر مطالب پربازدید این هفته شارا

  "روابط عمومی اختاپوسی" در صدر مطالب پربازدید این هفته شارا


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی

  فراخوان چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مدیر روابط عمومی محیط زیست همدان در جمع 5 مدیر روابط عمومی برتر محیط زیست کشور
  تقدیر قوه قضاییه از دکتر کاردگر و خدمات بیمه دانا
  اقدامات شاخص اداره‌کل روابط ‌عمومی استانداری‌ همدان در سال ۱۳۹۷
  تعامل رسانه ها و روابط عمومی ها تقویت شود
  سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان گفت: فعالیت روابط عمومی ها فرهنگی و جهت دار باشد
  انتشار ویژه نامه نوروزی بانک ملی ایران
  نقش روابط عمومی در گسترش افکار عمومی
  موزه بانک ملی ایران در ایام نوروز میزبان گردشگران است
  برداشت تا سقف پنج میلیون ریال از خودپردازهای بانک صادرات ایران امکان‌پذیر شد
  محمدرضا پارسیان سرپرست روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۰ تهران شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 35846صفحه نخست » تازه های شبکه روابط عمومییکشنبه، 11 آذر 1397 - 13:29
30 کارشناس ماهر از اشتباهات خود می گویند
بزرگترین اشتباهات در بازاریابی محتوایی کدامند؟
بی علاقگی مردم به کتاب یکی از واقعیت های انکارناپذیر عصر حاضر است. متاسفانه افرادی که هنوز هم به مطالعه عادت دارند، با موانع ناخواسته متعددی مواجه هستند. به عنوان مثال یکی از تجربیات مشترک همه ما توقف مطالعه یک کتاب به دلیل متن دشوار و ویرایش غیرحرفه ای آن است.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- بی علاقگی مردم به کتاب یکی از واقعیت های انکارناپذیر عصر حاضر است. متاسفانه افرادی که هنوز هم به مطالعه عادت دارند، با موانع ناخواسته متعددی مواجه هستند. به عنوان مثال یکی از تجربیات مشترک همه ما توقف مطالعه یک کتاب به دلیل متن دشوار و ویرایش غیرحرفه ای آن است.


افراد حرفه ای در هر کسب وکار بی سر و صدا فعالیت سایر رقبا و همکاران خود را تحت نظر گرفته و آنها را به نقد می کشند. اطلاعات به دست آمده از دل چنین انتقادهایی به طور معمول دو نتیجه مطلوب برای ما به ارمغان می آورد. نخست نقاط ضعف ما را مشخص می کند. سپس عملکرد مناسب ما در حوزه ای مشخص را با نقدهای منصفانه مورد تحسین قرار می دهد.


در مقاله حاضر به سراغ برخی از کارآفرین های موفق رفته ایم. پروژه موسسه بازاریابی محتوایی در اینجا بیان و بررسی بزرگترین اشتباهات حوزه بازاریابی محتوایی از زبان خود کارآفرینان است. به این ترتیب با مشاهده اشتباهات این افراد و آشنایی با آنها تا حد زیادی فرآیند بازاریابی شما از مشکلات مشابه در امان خواهد بود. به علاوه فرصت استفاده از برخی نکات قابل توجه برندهای حاضر در این فهرست نیز برای شما وجود دارد. اجازه دهید به سراغ 30 توصیه مورد نظر برویم.


دو دلی در انجام کارها
آلنگا بستر: رئیس بخش بازاریابی محتوایی دیجیتال در موسسه زاواروالنیکا تریگلاو
بزرگترین اشتباه که یک کارآفرین می تواند مرتکب آن شود، عدم تعهد همه جانبه به پروژه اش است. در حقیقت انجام فرآیند بازاریابی محتوایی به صورت مردد به هیچ وجه نتیجه ای مطلوب را به ارمغان نمی آورد. این نکته زمانی اهمیت بالایی خواهد یافت که از ماهیت مدرن بازاریای محتوایی باخبر شویم. بر این اساس بازاریابی محتوایی فقط مربوط به یک بخش خاص از شرکت نیست. در این فرآیند تمام بخش های شرکت بسته به نوع فعالیت شان درگیر خواهند بود. به این ترتیب دو دلی ما در پیشبرد طرح موجب شکست نهایی پروژه و تزلزل جایگاه برندمان خواهد شد.


در مورد فعالیت تیمی در بخش بازاریابی محتوایی هیچ چیز به اندازه علاقه تاثیرگذار نیست. تیمی که به راحتی و پس از مواجهه با کوچک ترین شکستی دست از کار می کشد، به هیچ وجه قابل اطمینان نیست. همه دست اندرکاران حوزه بازاریابی به خوبی از دشواری های این مسیر آگاه هستند. به همین خاطر در این حوزه تسلیم شدن معنایی ندارد. یک بازاریاب موفق همیشه به دنبال انتخاب هوشمندانه میدان اجرای کمپین خود در کنار آگاهی از ضرورت ادامه روند مطلوبش در بلندمدت است.

 

حتما بخوانید: بازاریابی محتوایی با تصاویر با ۸ روش خلاقانه


هر طور شده مطالب تان را منتشر کنید
زونتی هو: استراتژیست ارشد در برند Convince and Convert
جای تعجب دارد که هنوز هم برخی از برندها به دنبال انتشار مطلب در شبکه های اجتماعی فقط با هدف پر کردن فهرست مطالب شان هستند. چنین پست هایی به طور معمول هیچ هدف خاصی را دنبال نمی کند. همچنین مخاطب نیز بدون توجه از کنار آنها عبور خواهد کرد. با اندکی توجه امروزه اغلب برندهای بزرگ و کوچک با چنین مشکلی دست به گریبان هستند. نارضایتی کاربران در سطحی وسیع نسبت به مطالب تجاری در شبکه های اجتماعی به خوبی موید این قضیه است. در یافتن مشکل ماجرا باید پیش از هر چیز به بی هدفی چنین پست هایی اشاره کنم. در حزوه بازاریابی دیجیتال همه کمپین ها به دنبال تحقق هدفی خاص هستند. به این ترتیب از فعالیت بی هدف و فاقد انگیزه نباید انتظار معجزه داشت.


اجازه دهید زمان بگذرد
کریستوف ترپ: رئیس بخش تولید محتوای تعاملی در موسسه Stamats Business Media

بزرگترین اشتباهی که من در طول دوران فعالیتم در حوزه بازارایابی مشاهده کرده ام، وقت گذرانی زیاد به هنگام تلاش برای یافتن یک ایده بازاریابی خوب است. اگر قصد موفقیت در این حوزه را دارید، باید در کمترین زمان ممکن ایده های خود را محقق سازید.


ایده های بسیار کوتاه
دینا گلداسیچ: مدیرعامل برند Well Planed Web
نبرد بر سر برتری محتوای کوتاه یا بلند در حوزه بازاریابی محتوایی بسیار جدی است. با این حال اشتباه رایج برندها و بازاریاب ها در این میان طرح ایده های بیش از اندازه کوتاه برای جلب نظر مخاطب است. شاید جالب باشد که به ریشه چنین دیدگاهی نگاه کنیم. در حقیقت بازاریاب ها به روز بودن مطالب شان روی به انتشار محتوای کوتاه و متعدد آورده اند. اشکال اصلی این شیوه عدم توانایی بسیاری از مخاطب ها در فهم محتوای بیش از اندازه کوتاه است. به این ترتیب پس از گذشت اندک زمانی مخاطب انگیزه خود برای توجه به مطالب ما را از دست می دهد.


انتقاد من از محتوای کوتاه به معنای ناکارآمدی آنها نیست. با این حال باید توجه داشت که به طور معمول محتوای کوتاه برای انتقال درست مفاهیم نیازمند طی فرآیند دقیق هستند. این نوع فرآیند با تولید محتوای کوتاه در قالب متعدد به هیچ وجه سازگاری ندارد. توصیه من استفاده از چنین محتوایی فقط در برخی از موارد ویژه است. در غیر این صورت نتیجه کار ما در بلندمدت باعث از دست رفتن شمار بالایی از مخاطب های برندمان خواهد شد.


فراموشی دعوت نامه
جسیکا بست: مدیر بخش تحلیل اطلاعات بازاریابی در برند بارکلی
تولید محتوا در دنیای آنلاین فقط در راستای سرگرم سازی یا انتقال اطلاعات به مخاطب نیست. در حقیقت این محتوا به منزله دعوت نامه ای برای مخاطب در راستای ترغیب وی به کسب اطلاعات بیشتر و شناخت برندمان است. در غیر این صورت برند ما اصل بنیادین بازاریابی محتوایی را فراموش کرده است. نتیجه این فراموشی صرف هزینه های کلان در بخش بازاریابی و عدم دریافت نتیجه دلخواه است.


اتکای بیش از حد به برنامه ریزی تقویم محور
تامسن وبستر: موسس و رئیس برند Find The Red Thread
یکی از اشتباه های بزرگ در حوزه بازاریابی محتوایی تلاش برای ساخت یک تقویم کامل و جامع است. به این ترتیب ما همیشه در تلاش برای پر نگه داشتن تقویم مان هستیم. در این میان کمیت کار به طور فاجعه باری کیفیت کارمان را تحت تاثیر قرار می دهد. به عنوان یک نتیجه دم دستی نیز باید به کاهش شدید کیفیت مطلوب و استاندارد مطالب مان در بازاریابی محتوایی اشاره کنم.


نگاه به شبکه های اجتماعی به مثابه کانال تبلیغاتی
مارک مسترز: صاحب برند The ID Group
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- وقتی برندها به شبکه های اجتماعی به چشم کانال و میزبان تبلیغات متعددشان نگاه می کنند، یکی از بزرگترین اشتباهات ممکن را صورت می دهند.
چندی پیش من در یک کنفرانس متعلق به برندی بودم که قصد بررسی سرمایه گذاری بیشتر بر روی پلتفرم توییتر را داشت. به عنوان یک بازاریاب محتوایی هیچ گاه سخن مدیرعامل آن برند را فراموش نخواهم کرد: «آیا توییتر برای ما سالانه 150 هزار دلار سود اضافی به ارمغان می آورد؟»


بی تردید هر کانالی برای فعالیت دارای عرف و آداب خاص خود است. جمله ای که من در سطر بالا نقل کردم، به طور کاملا واضح یکی از نگرش های غیراصولی به بخش بازاریابی و البته تبلیغات را نمایش می دهد. اگر به دنبال موفقیت در عرصه بازاریابی و شبکه های اجتماعی هستیم، باید نگاه سطحی به آن را فراموش کنیم. در غیر این صورت فقط وقت و بودجه برندمان را هدر خواهیم داد.


ناکامی در خواندن ذهن مخاطب دیجیتال
لزلی کاروسرز: رئیس و صاحب موسسه The Search Guru Inc
عدم نگارش مطلب برای پلتفرم تحت وب و مخاطب آن بزرگترین اشتباه حوزه بازاریابی است. به این ترتیب حتی اگر محتوایی بسیار جذاب هم داشته باشیم، آن را برای مخاطب غیر قابل مطالعه خواهیم کرد. اهمیت نگارش مطلب به صورت سازگار با پلتفرم های تحت وب جای هیچ گونه تردید ندارد. در حقیقت امروزه کمتر کسی مطالعه فراتر از سطح شبکه های اجتماعی دارد و به همین خاطر باید همیشه نسبت به توجه بیشتر به این پلتفرم ها حساسیت به خرج دهیم. علاوه بر این، مخاطب دیجیتالی عادت های خاص خود را دارد. رعایت این عادت ها نیازمند ترک برخی از گرایش های سنتی به بازاریابی و اهداف آن است.


براساس اصول مدرن نگارش متن برای پلتفرم های آنلاین باید حتما از پاراگراف های واضح، فونت خوانا و مهم تر از همه عکس های جذاب به عنوان ضمیمه متن مان استفاده کنیم. در غیر این صورت هیچ مخاطبی علاقه ای به مطالعه متنی بدون عکس نشان نخواهد داد. این امر آنقدر مهم هست که رسانه های چاپی نیز بدان گرایش پیدا کرده اند.


توجه بیش از اندازه به خود
جف لئو هرمن: رئیس موسسه میشیگان و بازار
هنوز هم بیش از 90درصد سایت های حوزه بازاریابی بیش از اندازه به برندهای خود توجه دارند. به این ترتیب یک پرسش بسیار مهم پیش می آید: پس انتظارات و سلیقه مخاطب چه می شود؟ به عنوان یک مخاطب وقتی به دنبال یک پاسخ برای پرسش های خود هستیم، باید فرآیندهای دشواری را برای دسترسی به محتوای مناسب طی کنیم. فرآیند درست بازاریابی برندها در کسب وکارهای مختلف باید دقیقا بر روی رفع چنین نیازی آن هم در اسرع وقت تمرکز داشته باشد. به هر حال تولید مطلب با توجه به سلیقه شخصی برندمان فقط اعضای هیات مدیره و تیم بازاریابی را راضی نگه می دارد.


فراموش کردن تهیه ارزش محتوایی
علی ورت: مدیر بخش بازاریابی محتوایی برند Frontline Education
به نظر من تلاش برای صحبت پیرامون برندمان بدون افزودن ارزشی برای مخاطب بزرگترین اشتباه در عرصه بازاریابی است. در هر صورت مطلب ما باید یک ارزش اقناعی برای مخاطب به منظور ترغیب وی به مطالعه داشته باشد. در غیر این صورت مخاطب ما فایده ای در صرف وقت گرانبهای خود بر روی مقاله ما نخواهد یافت. متاسفانه امروزه بسیاری از سایت های تحلیلی و تجاری به جای منبعی از راهکارها برای مخاطب بدل به آرشیو خودستایی های بی پایه و اساس شده اند.


نگاه به مخاطب به عنوان توده ای بی شکل
پگ میلر: رئیس بخش استراتژی محتوایی در برند Xctly
از دیدگاه من بزرگترین اشتباه بازاریابی نگاه به مخاطب برندمان به صورت فردی ناشناخته است. این مشکل از عدم علاقه برندها به صرف زمان و هزینه بر روی شناخت مخاطب های شان سرچشمه می گیرد. به عنوان یک نمونه عینی باید به مطالب متعدد در شبکه های اجتماعی که هیچ مخاطب هدفی ندارد، اشاره کرد. تولید چنین محتوایی نمونه بارز هدررفت بودجه برندهاست. با شناخت درست از مخاطب مان امکان بررسی سلیقه آنها و تولید محتوای بهینه فراهم خواهد شد.


یکی از نکات مهم در اینجا توجه به تفاوت بازاریابی صرف و مفهوم بازاریابی برای مخاطب است. در بازاریابی برای مخاطب کل فرآیند فعالیت ما تحت شعاع نیاز مخاطب قرار می گیرد. به این ترتیب بدون توجه به سلیقه و خواست مخاطب هیچ گونه محتوایی تولید نخواهد شد. این طرز نگاه به مخاطب ما شخصیت خاصی می دهد. نتیجه کار نیز تعامل و جذب بیشتر مخاطب به برندمان است. همچنین بسیاری از مخاطب ها با مشاهده چنین عملکردی از سوی ما علاقه مند به شناخت بیشتر برندمان خواهند شد.


در هر ساعت به اندازه 100 مایل پیشرفت کنیم
نیکول مارتین: نایب رئیس و مسئول بخش استراتژی و تحلیل محتوای برند Pace
دستپاچگی در تولید محتوای بسیار زیاد یکی از اشتباهات بسیار عجیب در دنیای بازاریابی است. در حقیقت برندهای تازه کار به دنبال پر کردن بخش مطالب شان در شبکه های اجتماعی و سایت شان هستند. به گمان آنها با چنین کاری شخصیت برندشان به بلوغ می رسد. نکته مهم در این میان توجه به فرآیند طولانی تبدیل به برند معمولی به قطبی بزرگ در کسب وکارش است. تلاش برای نادیده انگاری چنین فرآیند طولانی به تلاش بی سرانجام برای طی مسیرهای طولانی در کمترین زمان ممکن منجر می شود. اگر واقعا قصد موفقیت در دنیای کسب وکار و بازاریابی محتوایی را دارید، باید مسیر موفقیت را به طور طبیعی و با حوصله طی کنید. در غیر این صورت حتی کسب نشانه های امیدوارکننده نیز زودگذر و ناپایدار خواهد بود.


فراموشی بخش رقابتی کسب و کار
مارگارت ماگنارلی: نایب رئیس و بازاریاب برند Monster
برخی از بازاریاب های محتوایی فقط برای سرگرمی دست به تولید محتوا می زنند. در حقیقت این نوع از بازاریاب ها محتوای تولیدی خود را با معیار شخصی جذاب ارزیابی می کنند. به این ترتیب نسبت به دیدگاه مخاطب تا حد زیادی غافل خواهند بود. همچنین به هنگام خلق چنین محتوایی به شیوه برقراری ارتباط میان آن با کمپین اصلی برند و فرآیند فروش بیشتر فکر نمی شود. وقتی چنین دقتی در تولید محتوا وجود ندارد، توجه به نیاز مخاطب نیز از پیش رنگ باخته است.


همه چیز را عوض کنیم
امی هیگینز: مدیر بخش بازاریابی محتوایی در برند سوجرن
در اینجا به هنگام بیان ماجرا کاملا شخصی با آن برخورد خواهم کرد. بدترین اشتباه تمام دوران حرفه ای من به عنوان بازاریاب تلاش برای تغییر همه چیز در یک مقطع زمانی بود. وقتی شما المان های بسیار زیادی را در طول زمانی اندک تغییر می دهید، شناسایی جلوه منحصر به فرد برندتان برای مخاطب دشوار خواهد شد. به علاوه در چنین فضایی شناسایی برترین تغییر از دیدگاه مخاطب بسیار دشوار می شود.

ناپدید شدن و دوباره ناگهانی کار را شروع کردن
آندره آ فرایریر: رئیس و مربی ارشد موسسه AgileSherpas
اخیرا پس از 18 ماه دوباره یک ایمیل با محتوای بازاریابی از برندی محلی دریافت کردم. نحوه فعالیت این برند بسیار عجیب است. در حقیقت پس از 18ماه بی خبری آنها بدون کمترین توضیحی دوباره شروع به ارسال ایمیل هایی با سبک و روش قدیمی شان کرده اند. بسیاری از برندها مانند ماجرای حاضر پس از یک دوره فعالیت ناپدید می شوند. سپس دوباره به صورت ناگهانی شروع به فعالیت می کنند. نکته مهم در اینجا ضرورت ارائه توضیح قانع کننده به مخاطب پیرامون دلیل غیبت مان است. در غیر این صورت واکنش مخاطب نسبت به محتوای ما چندان خوشایند نخواهد بود. در هر صورت من پس از این به ایمیل های این برند محلی به چشم محتوایی کاملا مصنوعی برای وادارسازی مخاطب به خرید نگاه خواهم کرد.


اخذ روش در هم و برهم
اندرو دیویس: مدیرعامل برند Mountain Shift
در طول دوران فعالیت حرفه ای خود به عنوان بازاریاب محتوایی با سه نوع خطای اصلی در این حوزه آشنا شده ام. نخست، ارائه بی ربط ترین محتوای ممکن به مخاطب با استفاده از افراد تاثیرگذار یا کانال های ارتباطی بسیار گران قیمت. دوم، پیروی از مدهای گاه و بی گاه در شبکه های اجتماعی به منظور افزایش شهرت برند و محصولات مان به جای تلاش برای خلق موج های عظیم تبلیغاتی در شبکه های اجتماعی. سوم، هدف گذاری بر روی دامنه بیش از اندازه وسیع مخاطب. در این شرایط دامنه انتخابی ما به قدری وسیع است که امکان خلق محتوایی ویژه برای آنها وجود ندارد. هرگاه در فرآیند بازاریابی برندتان مخاطب اصلی در درون به چندین مخاطب دیگر تقسیم شد، شما نیز دچار چنین مشکلی شده اید.

 

حتما بخوانید: اصول بازاریابی محتوایی در توییتر


نگاه به تصویری بیش از اندازه بزرگ
بتانی چمبرز: مدیر بخش جذب مخاطب در موسسه North Coast Media
به عنوان یک بازاریاب عدم در نظرگیری مخاطب بدترین اشتباه شما خواهد بود. چنین اشتباهی برای برندهای کوچک و محلی در بیشتر مواقع معنای اتمام جست وجوی شان در دنیای کسب وکار را می دهد. در مورد برندهای بزرگ نیز چنین اشتباه فاحشی فقط به قیمت تحمل ضررهای هنگفت ناپدید خواهد شد.


مشکل برندها در نادیده انگاری سلیقه و خواست مخاطب وقتی رخ می دهد که مخاطب مان را در قالب یک توده همسان نگاه کنیم. به این ترتیب تفاوت های گروه های فرعی در زمینه مخاطب هدف به چشم نمی آید. در بازاریابی مدرن اگر به دنبال جلب نظر مخاطب هستیم، باید او را به عنوان بازیگری مهم به رسمیت بشناسیم. این کار از یکسو نیازمند احترام به سلیقه مخاطب و از سوی دیگر شناسایی طیف های مختلف مخاطب های هدف است. به این ترتیب برند ما توانایی پاسخگویی به نیازهای تمام مخاطب های خود را خواهد داشت.


بدل شدن به صدای ناشنیدنی
جوآکیم دیتلو: موسس و بازاریاب محتوایی در برند DK
چندی پیش به هنگام جست وجو در دنیای اینترنت به برندی در زمینه تولید لوازم خانگی برخوردم. تیم نُردیک به عنوان بازاریاب اصلی آنها شوخی های بسیاری عجیبی را برای مخاطب تدارک دیده بود. در نگاه نخست تیزرهای تبلیغاتی این برند بیشتر شبیه گفت وگوهای روزمره افراد با دوستان بسیار صمیمی شان است. نکته جالب اینکه تیم نُردیک وظیفه جلب نظر 50 هزار نفر در شبکه های اجتماعی را داشت. این هدف برای یک تیم به ظاهر حرفه ای چندان دشوار نیست. با این حال ساختار ضعیف ویدئوهای این تیم تمام امیدهای مشتری اش را به باد داد.


در مواردی شبیه به تیم نُردیک، بازاریابی محتوایی فرآیندی بی فایده و البته هزینه بر است. یک تبلیغ نامناسب نه تنها بر شهرت برند ما نخواهد افزود، بلکه مخاطب را به وحشت نیز می اندازد. اگر قصد صرف زمان و تلاش برای تولید محتوای باکیفیت را ندارید، توصیه من به شما عد ورود به بخش بازاریابی محتوایی است. به این ترتیب در زمان و هزینه های خود صرفه جویی خواهید کرد.


پیشبرد اجباری کارها
بن اچ رُم: مدیر، بازاریاب و عضو انجمن ملی صنایع آمریکا
بزرگترین اشتباه برندها در حوزه بازاریابی تلاش برای تولید شوخی های اجباری برای پیشبرد کارها و اهداف شان است. یک مخاطب فقط در صورتی نسبت به یک کمپین روی خوش نشان می دهد که به سلیقه و حق انتخابش احترام بگذاریم. اصرار بر روی شوخی های قدیمی و کلیشه ای فقط زمان ما را تلف خواهد کرد. به مانند توسعه و پیشرفت انواع فیلم های کمدی ما نیز باید در تبلیغات شوخی محور برندمان بازنگری کنیم. در غیر این صورت ریزش وسیع مخاطب حادثه ای غیرمنتظره تلقی نخواهد شد.


تکیه بیش از حد بر روی مناسبت ها
چاک هستر: نایب رئیس موسسه بازاریابی Lucidity Direct
بزرگترین اشتباه برندها در زمینه بازاریابی محتوایی تکیه بیش از اندازه بر روی مناسبت هاست. متاسفانه این روند به تولید برخی از مناسبت های کاملا ساختگی نیز منجر شده است. به عنوان مثال سال گذشته ایمیلی تحت عنوان «روز جهانی مارتین لوتر کینگ مبارک» دریافت کردم. بی شک اقدام برای تولید مناسبت در طولانی مدت برند ما را به سطح یک شرکت مبتدی تنزل خواهد داد.


استفاده از اخبار بد یا جعلی
تیم هایدن: رئیس و مدیر مشترک موسسه Brain + Trust Partners
استفاده از آخرین اخبار و گزارش های مربوط به وقایع مهم سیاسی، اقتصادی و اجتماعی در تیزرهای تبلیغاتی مزیت بزرگی برای برندها به حساب می آید. با این حال باید توجه داشت که در فرآیند تولید محتوا برای کمپین های خود از اخبار نادرست استفاده نکنیم. در غیر این صورت مخاطب به بدترین شیوه ممکن ما را مجازات خواهد کرد.


نگرانی در مورد رقبا
جی آکونزو: موسس برند Unthinkble Media
شاید در نگاه نخست عجیب به نظر برسد، با این حال بسیاری از برندها با مشاهده عدم فعالیت بازاریابی رقبای خود دچار استرس و نگرانی شدیدی می شوند. در برخی موارد حتی تیم های بازاریابی یک برند نامه ای رسمی به رقبا برای جویایی دلیل بی تحرکی شان ارسال می کنند. شاید به درستی بتوان چنین اقداماتی را «دیوانه وار» توصیف کرد. فرض کنید من به عنوان موسس برند خود نامه ای رسمی به رقبای اصلی ام به شرح زیر ارسال کنم: «سلام، چند وقتی است در دنیای بازاریابی فعالیت چندانی ندارید. علاقه مند هستم که دلیل چنین بی تحرکی را از سوی شما بدانم.» صادقانه بگویم، اگر رقبای من داستان های مسخره ای پیرامون دلیل این کار درست نکنند، باید به آنها شک کرد.


نادیده گیری فرصت ها
کورتنی کاکس واکفیلد: مدیر و مسئول بخش بازاریابی دیجیتالی موسسه سلامت کودکان
بی تردید این مورد بسیار وسیع تر از بخش بازاریابی است. در بسیاری از موارد برندها به اندازه ای درگیر رقابت های بیهوده با هم هستند که عملا فرصت های مناسب برای توسعه جایگاه خود را از دست می دهند. رقابت بخشی جدایی ناپذیر از کسب وکار است. با این حال باید فرصت کافی برای فعالیت و تمرکز بر روی کارهای برند خود نیز داشته باشیم.


عدم توجه به معیارهای اندازه گیری
الی شوارتز: مدیر محصولات ارگانیک برند Survey Monkey
من این سنخ از اشتباهات را بارها و بارها در دنیای کسب وکار مشاهده کرده ام. بسیاری از برندها هزینه
های سرسام آوری به فرآیند بازاریابی اختصاص می دهند، اما به نکته مهم یعنی اندازه گیری میزان موفقیت شان بی توجه هستند. یک برند موفق همیشه ساز و کارهای مطمئنی را برای اندازه گیری و اطمینان از حرکت در مسیر صحیح تدارک می بیند. در غیر این صورت امکان تشخیص نکات مهم از زائد فراهم نخواهد شد.

 

حتما بخوانید: درس های بازاریابی محتوایی از یونیلیور


برخورد با بازاریابی محتوایی به عنوان نقشی اضافی
جی پی مِدوِد: فراهم کننده محتوا در برند کاپترا
یکی از اشتباهات رایج در زمینه بازاریابی تلقی این بخش مهم به عنوان وظیفه جاری کارمندان و تیم های مختلف شرکت است. به این ترتیب بسیاری از برندها از ایجاد یک تیم منحصر به فرد برای بازاریابی اجتناب می کنند. دلیل اصلی این کار را باید در توجیه های اقتصادی جست. با این حال نگاهی عمیق به موضوع ما را به سوی رهیافتی عملی تر رهنمون می سازد. بر این اساس پرهیز از پرداخت مبالغ مناسب برای تشکیل تیم ویژه بازاریابی در عمل موجب عملکرد منفی برندمان در این حوزه می شود. به این ترتیب باید هزینه های بیشتری را به عنوان خسارت متحمل شویم.


تولید محتوای سست
جاناتان کراسفیلد: مسئول ویرایش محتوا و ناظر کیفی محتوا در نشریه Magazine
یکی از بدترین مشکلات برندها در زمینه بازاریابی محتوایی تولید محتوایی بدون ساختار مشخص است. در حقیقت محتوای بازاریابی باید از یک ساختار منسجم به منظور تاثیرگذاری بر روی مخاطب بهره ببرد. فقدان چنین الگویی در بسیاری از موارد موجب بی تفاوتی مخاطب نسبت به محتوای ما خواهد شد. اگر برند ما از یک بازاریاب حرفه ای برای تولید محتوا برخوردار نیست، حداقل باید پیش از تایید نهایی محتوا آن را به یک بازاریاب پاره وقت تحویل دهیم. نظرات تکمیلی یک بازاریاب به ما در جهت ایجاد ساختاری منسجم و بهبود آن کمک شایانی خواهد کرد.


تولید محتوا بدون تفکر قبلی
جیسون شمل: مدیر شبکه های اجتماعی در انتشارات هارپر کولینز کریستن
تولید محتوایی که پشتوانه پژوهشی اندکی دارد، اقدام پرخطری محسوب می شود. در حقیقت چنین گونه هایی از محتوا همیشه در تاثیرگذاری بر روی مخاطب دچار مشکل می شوند. دلیل آن نیز واضح است: بدون شناخت مخاطب چگونه باید نسبت به اقناع و تاثیرگذاری بر روی وی مطمئن بود؟


پاسخ بله یا خیر به کمپین
جف جولیان: مدیرعامل برند Squared Digital
به عنوان یک برند برخورد با افراد تاثیرگذار به صورت کاملا سرد اشتباه بزرگی است. اگر محتوای آنها هنوز مناسب برند شما نیست، به آنها در راستای انطباق بیشتر با هنجارها و ارزش های برندتان کمک کنید. ارائه پاسخ کوتاه بله یا خیر به کمپین های پیشنهادی نیز همین ایراد را دارد. اگر نظر شما نسبت به یک پیشنهاد منفی است، دلایل خود را نیز بیان کنید. این کار به طرف مقابل فرصت هماهنگی هرچه بیشتر با شما را خواهد داد.


فراموشی مسئولیت قلبی
نیکوله کلی: مسئول بخش تبلیغات هوشیارانه موسسه بازاریابی The Conscious
بازاریابی محتوایی مانند هر اقدامی نیازمند مسئولیت پذیری دست اندرکاران آن است. از برند مجری طرح گرفته تا خالق ایده، همگی باید نسبت به مخاطب و نظر وی نه تنها مسئولیت حقوقی بلکه قلبی نیز داشته باشند. به این ترتیب حتی در مواردی که در حیطه وظایف ما نیست، سرویس دهی به مخاطب مد نظرمان خواهد بود. این شیوه در جلب نظر مخاطب و تبدیل آن به مشتری دائمی برندمان تاثیرانکارناپذیری دارد.


اعلام رسمی اشتباهات
کلر سی مک درموت: مسئول ارشد بخش تحقیقات موسسه Mantic Research
اجازه دهید در اینجا با شما کاملا صادق باشم. من همیشه از فرهنگ اعلام رسمی اشتباهات متنفر بوده ام. در بسیاری از مواقع ما به اشتباه های خود اعتراف می کنیم. همچنین اغلب ما علاقه بالایی به مشاهده اشتباه های دیگران داریم. با این حال نکته مورد غفلت در این میان فرآیند روی دادن اشتباهات است. به عنوان مثال اگر به جای پرداختن صرف به اشتباهات یک برند به سراغ دلایل ایجاد آن برویم، نتیجه بسیار بهتری دریافت خواهیم کرد.

مترجم: آن جین, علی آل علی
منبع: contentmarketinginstitute- فرصت امروز
 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  فراخوان مقاله سومین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش های روابط عمومی


  فراخوان چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی


  «نوروز» کهنسال ترین آیین ملی در جهان


  نوروز؛ نمایش قدرت اُمید در انسان


  انتقال مطالعه از نوشتار به آنلاین ـ کشف یک خطر بزرگ برای اطلاع رسانی منصفانه - کنترل سرچ انجین ها با اعلان


  چگونه فرآیند نشان دار کردن یک ملت را آغاز کنیم؟


  انتصاب اعضای شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان مازندران


  روابط عمومی‌ها باید نخستین مطالبه گران گفتمان سازمانی باشند


  طرح تدوین آیین نامه تبلیغات در حوزه کسب و کارهای اینترنتی کلید خورد


  ضرورت اطلاع رسانی موثر مبتنی بر خدمت به مردم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: تیرماه ۹۸ برگزار می‌شود/ چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی