درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 30 فروردین 1403 - 12:06   

هوش مصنوعی آنتروپیک به اندازه انسان‌ها متقاعدکننده است

  هوش مصنوعی آنتروپیک به اندازه انسان‌ها متقاعدکننده است


ادامه ادامه مطلب یک

ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند

  ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند


ادامه ادامه مطلب دو

نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر

  نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر


ادامه ادامه مطلب سه

مدیر روابط‌عمومی اسبق معاونت هنری وزارت ارشاد دارفانی را وداع گفت

  مدیر روابط‌عمومی اسبق معاونت هنری وزارت ارشاد دارفانی را وداع گفت


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه
  رازهای روابط‌عمومی
  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم
  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید
  جستجوی گوگل در 10 سال آینده
  انتصاب مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران
  سرپرست حوزه ریاست، روابط عمومی و امور بین الملل کتابخانه ملی منصوب شد
  «مجتبی‌پور» جایگزین «نعمتی» در روابط‌عمومی استانداری خراسان رضوی شد
  هیات رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان بوشهر انتخاب شدند
  سمیه‌سادات ابراهیمی مدیر‏کل‏ حوزه مدیرعامل، روابط‌عمومی و امور ‌‏بین‌الملل کانون شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 35812صفحه نخست » مقالات روابط عمومیشنبه، 10 آذر 1397 - 08:05
نگاهی به نکات مهم روابط عمومی در سال 2019
در دوازده ماه آینده مهمترین نقطه نوآوری در روابط عمومی صدا خواهد بود. این کلاس جدید تکنولوژی به دستیارهای صوتی مانند Amazon Echo یا Google Home متصل شده است. این فرصتی برای ایجاد محتوا و پاسخ دادن به پرس و جو های صوتی، ارائه اخبار، ساخت اپلیکیشن ها و مهارت هاست.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- این تحلیل من از فرصت ها و چالش هایی است که روابط عمومی در 12 ماه آینده با آنها روبرو خواهد بود:


#1 هدف شما چیست؟
هدف، کلمه ای است که در سال آینده بیشتر به گوش تان خواهد خورد. Larry Fink مدیر عامل شرکت BlackRock در ژانویه سال 2018 درباره اینکه مشارکت شرکت ها در جامعه ورای سود است هشدار داد. وی در نامه سالگرد تاسیس شرکت خود، رهبران تجارت را مورد خطاب قرار داد تا تاثیر اجتماعی خود را هم محاسبه کنند و هم افزایش دهند.


#2  کشف حوزه های درک متقابل
در دو سال گذشته، رسانه ها به گفتمان سیاسی مسلح شده اند. برخی مدل های نوآور رسانه ای وجود دارند که به دنبال حمایت از گفتگو بین گروه های مختلف و کشف حوزه های درک متقابل است.

#3 ارتباط داخلی و انتقال به سازمان اجتماعی
ارتباطات داخلی به لطف ظهور سازمان های اجتماعی از تجدید حیات و رشد چشمگیر برخوردار است. این سازمان های پیش رو از تکنولوژی های جدید به عنوان ابزاری برای گوش دادن به کارمندان و مشارکت با آن ها استفاده می کنند. رهبران اجتماعی از سیستم عامل ها و فن آوری ها برای ایجاد روابط بیرونی با کارکنان، مشتریان و سایر سهامداران استفاده می کنند. این روشی قدرتمند برای حمایت از آنهاست.


#4 شناخت مدیریت
شاغلان می خواهند جدی گرفته شوند. تمرکز موسسه رسمی روابط عمومی در سال 2019 این است که روابط عمومی به عنوان شاخه ای از مدیریت شناخته شود. برای تغییر فعالیت های تاکتیکی، شاغلان باید همه چیز را در هماهنگی با اهداف سازمانی که بدان خدمت می کنند انجام دهند. آن ها همچنین باید در قالب اعتباربخشی، مدارک تحصیلی و یادگیری مداوم، پیشرفت های جدی و حرفه ای داشته باشند.


#5 تجارت در حال شکوفا شدن است
در سال 2018، طبق سرشماری (PRCA) در اقتصاد بریتانیا، روابط عمومی، تجارتی به ارزش 13.8 میلیارد پوند بود. این رشدی هفت درصدی از سال 2016 است که در آن این رقم به 12.9 بیلیارد رسیده بود. PRCA ادعا می کند 86000 نفر برای او کار می کنند. این عددی رشد 3000 نفری از سال 2016 را نشان می دهد. اطلاعات CIPR محتاطانه تر است. نظرسنجی ایالتی در رابطه با حرفه روابط عمومی، نیروی کار 71،000 را گزارش می دهد.


#6 بازگشت به آینده
فقط در حرفه روابط عمومی می توان تجارتی را یافت که به وسیله یک داستان سازمان خود را احیا کند. این اتفاق دو بار در سال 2018 تکرار شد چون دو شرکت Golin و M&C تعهد خود را نسبت به تعریف رسمی روابط عمومی نشان دادند. مسلئه اینجاست که قبلا روابط عمومی هم معنای تبلیغات و روابط رسانه ای بود.


#7 رسانه های اجتماعی قله
فیس بوک به اشباع کاربر در بازارهای توسعه یافته رسیده است. نشانی از پس زنی پیش بینی شده کاربران در سال 2018 به دلیل سواستفاده از اطلاعات، اخبار جعلی و گفتمان قطبی وجود ندارد. با این حال، تحقیقات PEW نشان می دهد دو پنجم کاربران در 12 ماه گذشته به اکانت خود سر نزده اند. تعداد کاربران ماهانه فعال توییتر در سال 2018 از 336 میلیون کاهش یافته است و در سال 2018 به 326 میلیون نفر رسیده است. با این حال این پلتفرم همچنان تاثیر قابل توجهی در رسانه های خبری دارد و به طور مرتب توسط سیاستمداران، روزنامه نگاران و فعالان مورد استفاده قرار می گیرد.


#8 داستانی برایم بگو
فقدان نوآوری در سیستم عامل های رسانه های اجتماعی، شاخص بعدی بلوغ رسانه هاست. فرمت استوری (Story) توسط سیستم های رسانه های اجتماعی مصرف کننده پس از اینکه ابتدا توسط Snap توسعه یافت، به طور کلی پذیرفته شده است. این مجموعه عکس ها، پیام ها و ویدیوهایی است که بعد از 24 ساعت حذف می شوند. اینستاگرام و فیس بوک هر دو این فرمت را پذیرفته اند.

#9 صدای تکنولوژی ارتباطات بلند است
واقعیت افزوده (Argumented reality) و واقعیت مجازی (Virtual Reality) در تحلیل سالانه فرم های نوآورانه رسانه ها در پنج سال گذشته، در موقعیت خوبی قرار داشته اند. در دوازده ماه آینده مهمترین نقطه نوآوری در روابط عمومی صدا خواهد بود. این کلاس جدید تکنولوژی به دستیارهای صوتی مانند Amazon Echo یا Google Home متصل شده است. این فرصتی برای ایجاد محتوا و پاسخ دادن به پرس و جو های صوتی، ارائه اخبار، ساخت اپلیکیشن ها و مهارت هاست.

#10 رژه ماشین آلات
فناوری و ابزار همچنان روابط عمومی را به سمت جلو می رانند و ما را قادر می سازند کارآمدتر باشیم و ارزش خود را نشان دهیم. ما از ابزارها برای شناسایی عموم و گوش دادن به مکالمات استفاده می کنیم. ما از ابزارهایی مانند Brandwatch و Talkwalker برای گوش دادن و افزایش بینش رسانه ای؛ از Traackr برای شناسایی ذینفعان؛ وز از Quid برای تجزیه و تحلیل زبان استفاده می کنیم.


طبق گزارش CIPR، به نام: "هنوز به انسان ها نیاز است"، تجزیه و تحلیل ابزار و مهارت ها در روابط عمومی نشان می دهد 12 درصد از این مهارت ها می توانند توسط هوش مصنوعی انجام شوند یا به وسیله آن ارتقا یابند. این رقم ممکن است در پنج ساال آینده تا 38 درصد افزایش پیدا کند. آینده روابط عممومی را با تمرکز بر زمینه هایی مانند قانون و اخلاق حرفه ای و شخصی که هوش مصنوعی نمی تواند بر آن ها تمرکز کند تضمین کنید.


#11 مهارت های پایه ای: نوشتن و کد نویسی
در آموزش جدید، تمرکز قابل توجهی بر کدگذاری وجود دارد. Codecademy یک پلت فرم تعاملی آنلاین است که کلاس های رایگان برنامه نویسی را در 12 زبان مختلف برنامه نویسی ارائه می دهد. این ابتکاری بسیار عالی است که توسط فیس بوک، آی بی ام و گوگل پشتیبانی می شود و 45 میلیون دانش آموز را آموزش داده است. با این که کدنویسی مهارتی مهم برای آینده است، شاید آکادمیک نوشتن برای حرفه روابط عمومی مناسب تر باشد. 73% متخصصان در پاسخ به نظرسنجی CIPR در این رابطه گزارش داده اند، بیشترین مسئولیتی که داشته اند در زمینه کپی رایت و ویرایش بوده است.


#12 مدیریت اندازه گیری
صنعت روابط عمومی همچنان راه قابل توجهی برای پیگیری و سنجش اهداف خود در برابر اهداف سازمانش دارد. این سازمان علاوه بر چارچوب ارزیابی، در سال جاری ابزار مهمی به دیگر امکانات خود اضافه کرد. Measurement Maturity Mapper یا به اختصار M3 سازمان ها را قادر می سازد تا روش خود را برای تحقیق، برنامه ریزی و اندازه گیری به کار گیرند.


#13 گوش سپردن به مکالمات
اینترنت باعث انفجار در داده ها شده است. خدمات داده های شخص ثالث، زمینه های عمومی وب اجتماعی و اینترنت را بررسی می کنند. این مانند دسترسی به یک گروه متمرکز عظیم است که هیچ کس آن را تشکیل نداده است.


ما در نهانت شروع به استفاده از داده ها نه به عنوان ابزار نظارت بلکه به عنوان نوعی از هوش کرده ایم. فرصت این است که این داده ها به عنوان نوعی بینش برای بهبود محصولات و خدمات و ارتباط سازمان با ذینفعان آن مورد استفاده قرار گیرد.

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  روابط‌عمومی در زندگی یک برند


  استفاده نادرست از ابزارهای ارتباطی در محل کار: یک مشکل جدی


  در مذمت مبالغه‌گویی متخصصان روابط‌عمومی


  اخبار ممنوعه


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار: 13 نکته برای گسترش استراتژیک


  کالیبراسیون روابط‌عمومی


  استراتژی‌های کلیدی برای بهبود خدمات مشتری کسب‌وکار


  رازهای روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد