درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
جمعه، 23 آذر 1397 - 05:43   

آرش ظفری سرپرست معاونت فروشگاهی شرکت شهروند شد

  آرش ظفری سرپرست معاونت فروشگاهی شرکت شهروند شد


ادامه ادامه مطلب یک

"تقویت تعاونی‌ها با افزایش سرمایه بانک توسعه تعاون" در صدر اخبار پربازدید این هفته شارا

  "تقویت تعاونی‌ها با افزایش سرمایه بانک توسعه تعاون" در صدر اخبار پربازدید این هفته شارا


ادامه ادامه مطلب دو

بهترین‌های اپ‌استور در سال ۲۰۱۸

  بهترین‌های اپ‌استور در سال ۲۰۱۸


ادامه ادامه مطلب سه

گوگل طراحی جستجوگر سانسور‌شده برای چین را تکذیب کرد

  گوگل طراحی جستجوگر سانسور‌شده برای چین را تکذیب کرد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اخلاق یعنی خود را جای دیگری دیدن
  خطر اینترنت از دید یک فیلسوف
  "تقویت تعاونی‌ها با افزایش سرمایه بانک توسعه تعاون" در صدر اخبار پربازدید این هفته شارا
  چرا کتاب صوتی مثل کتاب کاغذی نیست
  کتاب صوتی
  کتاب
  مسئول روابط عمومی شهرداری طالقان منصوب شد
  کسب رتبه برتر روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز
  مدیرعامل گروه ملی صنعتی فولاد ایران: سومین خط تولید گروه ملی تا پایان هفته جاری وارد مدار می شود
  اطلاعیه مهم بانک ملی ایران در خصوص گروه ملی فولاد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 35785صفحه نخست » مقالات روابط عمومیچهارشنبه، 7 آذر 1397 - 14:52
ارزش شهرت و اعتبار
برای کسب اعتبار، 20 سال زمان لازم است، اما برای از بین بردن آن، پنج دقیقه کفایت می کند.» حرف او صحیح است. اعتبار شکننده است و در صورت چشم پوشی از آن به سادگی از بین خواهد رفت.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- یک ضرب المثل قدیمی است که می گوید، «نام نیک بهتر از سکه نقره است.» در طول سال های فعالیت تجاری، به طور کامل به صحت این مطلب پی برده ام. حقیقت این است که خوشنامی، بزرگترین سرمایه دوران حرفه ای ماست. این شهرت باعث ایجاد اعتماد و الهام بخشی می شود. همچنین در کنار آماده سازی و تلاش بسیار، شهرت می تواند سبب موفقیت ما در زندگی حرفه ای و شخصی شود.

 

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199

 


اگر به دنبال موفقیت های بلندمدت هستیم، باید از شهرت و اعتبار خود محافظت کنیم، زیرا موفقیت و یا شکست به تفکر مردم درباره ما وابسته است. به گفته وارن بافت (Warren Buffet)،« برای کسب اعتبار، 20 سال زمان لازم است، اما برای از بین بردن آن، پنج دقیقه کفایت می کند.» حرف او صحیح است. اعتبار شکننده است و در صورت چشم پوشی از آن به سادگی از بین خواهد رفت.

 

حتما بخوانید: مدیریت اعتبار

امروزه شرایط شبکه های اجتماعی نیز مشکلات دیگری را به مدیریت اعتبار اضافه کرده است. هر شخص و در هر مکانی قابلیت اشاره به هر چیزی را دارد و با یک دکمه می تواند آن را با همگان به اشتراک بگذارد. ویدئوهایی که از طریق تلفن های همراه گرفته شده اند، باعث از بین رفتن اعتبار بسیاری از شرکت ها هستند. وسوسه شرکت در یک بحث فیس بوکی می تواند به از دست دادن دوستان و روابط تجاری منجر شود. برخی مطالب به سرعت فراگیر می شوند و مسائل را بسیار پیچیده می سازند.

 

گاهاً بدون داده ها و حقایق کافی، قضاوت های زیادی شکل می گیرند؛ احساسات غلبه می کنند و برداشت اشخاصی که ما را نمی شناسند به حقیقت تبدیل می شوند. مادر من بر این عقیده بود که اعتبار انسان آن چیزی است که پشت سر او و زمانی که حضور ندارد بازگو می شود. امروزه فضای بسیاری برای قضاوت در مورد رفتار و کردار ما وجود دارد.


کمی پیش محافظانی وجود داشتند که در مورد اجازه پخش مسائل مختلف در رسانه تصمیم گیری می کردند. این افراد در مورد «منبع خبر» سؤال می کردند و اگر منبع فرد یا افرادی غیرمعتبر بودند، اجازه پخش صادر نمی شد. اما حال، تمامی ما خبرنگار هستیم و اکثراً حقایق و داده های لازم برای قضاوت و یا حتی نظرگذاری بر رفتار و ایده های دیگران را در اختیار نداریم.

با وجود سختی ها و تهدیدات، خبر خوب این است که ابزارهای امیدوارکننده و مناسبی برای هدایت این دریای بر پیچ و خم وجود دارند.

 

حتما بخوانید: تأثیر بهینه سازی موتور جست وجو در مدیریت اعتبار


ابزارهای اعتبار
برای ایجاد و حفاظت از یک اعتبار خوب، چه کاری از ما ساخته است؟ با وجود چالش های بسیار، شناخت و زندگی با ارزش ها در تمامی زمان ها می توانند نقطه راحتی برای شروع باشند. بر اصول خود استوار باشید و با توجه به شرایط و یا جریان های مختلف تغییر نکنید. همواره شرایطی به وجود خواهد آمد که با افزایش فشار، شما را به فکر تسلیم خواهند انداخت. از این لحظات و شرایط چشم پوشی کنید و بگذرید. در مورد تبعات آنچه انجام می دهید، فکر کنید. تصمیمات کوچک در لحظه می توانند باعث بهبود و یا از بین رفتن اعتبار و شهرت شوند.


مایک موونی(Mike Mooney)، مدیر خوش سابقه NASCAR و نویسنده کتاب تغییر اعتبار (Reputation Shift)، موافق است و می گوید، «به نظر من همه چیز با ارزش شروع می شود، زیرا رابط اصلی میان موقعیت افراد و رفتارهای ایشان است.»


به عبارتی دیگر ما باید اعتقاد خود را قوی کنیم و در تمامی لحظات به آن پایبند باشیم. پیش از رسیدن به شرایط در مورد بایدها و نبایدها تصمیم گیری و به آن عمل کنید. طبعاً در اختیار داشتن تدبیری این چنینی بسیار دشوار است. روزهایی که در ترافیک مانده ، ملاقات بسیار سختی را پشت سر گذاشته و یا روز بدی داشته اید، ممکن است به چشم پوشی از این ارزش ها فکر کنید.


همه ما انسان و جایز الخطا هستیم، بنابراین در این حالات به خاطر داشته باشید که بیشتر مسائل قابل ترمیم هستند. به گفته موونی، «هرچه سریع تر بهتر. به درستی و دقت معذرت خواهی و دقیقاً در مورد آنچه انجام داده اید صحبت کنید. کار خود را توجیه نکنید و رفتار و گفتار خود را بپذیرید. در نهایت، با انتشار یک بیانیه به افرادی که به آنان آزار رسانده و یا توهین کرده اید، متعهد شوید که این اتفاق تکرار نخواهد شد.»

 

حتما بخوانید: مدیریت اعتبار آنلاین

هنگامی که اعتبار شما رو به بهبود رفت، به ادامه فعالیت بپردازید. سر کار بروید و به سختکوشی ادامه دهید. به تمامی لحظات توجه کنید. به آنچه به درستی آنها از صمیم قلب ایمان دارید عمل و از مزایای احتمالی شان استفاده کنید.


مترجم: اشکان کوشش
منبع: forbes- فرصت روز
 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سر خط خبرهای مهم روابط عمومی


  اعضای شورای هماهنگی روابط عمومی هیئت‌های ورزشی استان یزد معرفی شد


  آینده ای مبهم بشریت در سایه هوش مصنوعی


  چهار روند پایدار در رسانه‌های اجتماعی سال 2019


  زمستان سرد، راه های فرسوده و راهداران گمنام


  آنچه باید بدانیم؟/ ویژگی های‌ کارشناس‌ روابط عمومی‌


  پنج راهکار آسان برای مدیریت استرس روزانه


  آنچه باید بدانیم؟/ اصول‌ اخلاقی‌ روابط عمومی


  مسئول روابط عمومی شهرداری طالقان منصوب شد


  کتاب صوتی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان دومین همایش بررسی نقش روابط عمومی در صنعت بانکداری