درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
یکشنبه، 28 بهمن 1397 - 18:54   

تاریخچه و زاد روز روزنامه نگاری آنلاین

  تاریخچه و زاد روز روزنامه نگاری آنلاین


ادامه ادامه مطلب یک

مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری خراسان رضوی منصوب شد

  مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری خراسان رضوی منصوب شد


ادامه ادامه مطلب دو

آشنایی با روابط عمومی

  آشنایی با روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

نقش اتاق‌های فکر در تصمیم‌سازی‌ها

  نقش اتاق‌های فکر در تصمیم‌سازی‌ها


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  نشست هم اندیشی اصحاب رسانه و مدیران روابط عمومی ادارات پیشوا
  حملات "خطرناک" هکرها به مؤسسات زیرساختی مهم در آلمان
  مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری خراسان رضوی منصوب شد
  کمپین های ایجاد شده در فضای مجازی چقدر تاثیرگذارند؟
  عملکرد صندوق پس انداز مسکن علامت چیست؟
  ناصر بزرگمهر: یک شیوه جدید اداره روزنامه؛ خبرنگاران سهام‌داران روزنامه‌ها
  منشور اخلاق حرفه‌ای روزنامه‌نگاری در روزنامه صمت
  نقش اتاق‌های فکر در تصمیم‌سازی‌ها
  روابط عمومی، اتاق فکر و مغر متفکر یک سازمان در توسعه فعالیت ها و برنامه هاست
  برگزاری چالش نوآوری باز در بانک ملی ایران
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 35779صفحه نخست » مقالات روابط عمومیچهارشنبه، 7 آذر 1397 - 13:18
اولویت های پیش روی مدیر جدید روابط عمومی بانک صنعت و معدن
سارا دلیریان - جناب آقای محمد حسن ترابی که به تازگی به سمت مدیر امور مشتریان و روابط عمومی بانک صنعت و معدن منصوب شده اند، با داشتن سابقه در این زمینه، قطعا بسیار بهتر به این موضوع واقف هستند که روابط عمومی مجموعه ای از فعالیت هایی است که آگاهانه می کوشند که با دیگران تفاهم ایجاد کرده و حمایت افراد مختلف را در سطوح گوناگون جامعه برای سازمان خود کسب کنند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- آنچه در سالهای اخیر از روابط عمومی بانک صنعت و معدن شاهد بوده ایم صرفا یک ارتباط یکسویه با مخاطب و رسانه ها بوده و خصوصا در بحث پروژه های بزرگ صنعتی و ملی، هرگز حضور واقعی رسانه ها در بازتاب اخبار و وقایع رخ نداده و صرفا این ارتباط به بازنشر اخبار چنین وقایعی محدود شده است.

 

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


 
  بر کسی پوشیده نیست که دنیای امروز دنیای ارتباطات است؛ بطوری که در هر ثانیه میلیون ها واحد اطلاعاتی در سطح جهان رد و بدل می شود و نیاز به اطلاعات و ارتباطات هر روز در حال افزایش است.
 
 بنابراین امروزه دادو ستد اطلاعاتی موثق، دقیق و به موقع با توجه به هدف و ساختار سازمان ها، بزرگترین سرمایه یک سازمان به حساب می آید و حیات یک سازمان به داشتن یک ارتباط دوسویه درون و برون سازمانی، در حوزه روابط عمومی بستگی دارد.
 
 از همین روست که لزوم وجود روابط عمومی مؤثر و فعال، امروزه در سازمان ها خصوصا در بنگاه های اقتصادی و به ویژه بانک ها از اهمیت بسزایی برخوردار است و نقش آن در شرایط فعلی بی شک پررنگ تر از هر زمان دیگری است.

حتما بخوانید: بانک صنعت و معدن
 
 در همین راستا یکی از مجموعه های بزرگ اقتصادی در کشور که به تبع اهداف و وظایف اولیه تاسیس خود، نقش بسیار مهمی نیز در اقتصاد کشور ایفا می نماید، بانک صنعت و معدن است.
 
 بانکی که طی سال های فعالیت خود توانسته گره های زیادی را در اقتصاد و صنعت کشور بگشاید و به تقویت زیرساخت های صنعتی کشور کمک کند، اما در عین حال به خصوص در سال های اخیر همواره مورد انتقاد بخش خصوصی و برخی تولیدکنندگان کشور بوده و منقدان به عملکرد این بانک معتقدند بانک صنعت و معدن بیشتر شبیه به یک بانک نامرئی در نظام بانکی کشور بوده و گره‌ای از کار تولیدکنندگان و صاحبان صنایع بخش خصوصی واقعی باز نمی‌کند و اگر هم در بخش خاصی تسهیلات ارائه می نماید بیشتر بر اساس ارتباطات استانی عمل می کند تا نیازسنجی و اعتبارسنجی های دقیق و کارشناسی شده مشتریان.
 
 البته این انتقاداتی است که همواره مطرح بوده و در طی سالیان اخیر هرگز مجموعه روابط عمومی بانک صنعت و معدن نسبت به پاسخگویی و ایجاد شفافیت درموضوع برنیامده، اقدامی که جای بسی پرسش و ابهام دارد!
 
 آنچه در سال های اخیر از روابط عمومی بانک صنعت و معدن شاهد بوده ایم صرفا یک ارتباط یکسویه با مخاطب و رسانه ها بوده و خصوصا در بحث احداث و تخصیص منابع به پروژه های بزرگ صنعتی و ملی، هرگز حضور واقعی رسانه ها در بازتاب اخبار و وقایع رخ نداده و صرفا این ارتباط به بازنشر اخبار چنین وقایعی محدود شده است.
 
 البته که قطعا وظایف روابط عمومی در یک مجموعه بزرگ اقتصادی همچون یک بانک بزرگ به ارتباط با رسانه ها محدود نمی شود، ولی بی شک بخش مهم و حتی حیاتی این حوزه همین ارتباط با اصحاب رسانه و به تبع آن ارتباط با افکار عمومی و پاسخ به پرسش ها و مطالبات افکار عمومی است.
 
 پرسشی که باید این روزها پرسید این است که چطور این بخش حیاتی به نگارش یکسویه اخبار توسط کارشناسان روابط عمومی در بانک و صرفا ارسال و بازنشر این اخبار در رسانه ها محدود شده است؟ کدامین خلا، امروز نقش ارتباطی ما را به این سطح محدود و خرد تقلیل داده است؟!
 
 جناب آقای محمد حسن ترابی که به تازگی به سمت مدیر امور مشتریان و روابط عمومی
بانک صنعت و معدن منصوب شده اند، با داشتن سابقه در این زمینه، قطعا بسیار بهتر به این موضوع واقف هستند که روابط عمومی مجموعه ای از فعالیت هایی است که آگاهانه می کوشند که با دیگران تفاهم ایجاد کرده و حمایت افراد مختلف را در سطوح گوناگون جامعه برای سازمان خود کسب کنند.

حتما بخوانید: ترابی، مدیر امور مشتریان و روابط عمومی بانک صنعت و معدن شد
 
 باید مدنظر داشت که کارگزاران روابط عمومی همیشه با دیگران سروکار دارند، پیام را به دیگران می دهند و مخاطبان آزادانه انتخاب می کنند پیام مدنظر را دریافت کنند یا خیر و اصلا چطور آن را گزینش نمایند. برای ارتباط دوسویه و کسب نتیجه مورد نظر در این فرآیند صرف ارسال پیام کافی نیست و باید بتوان بر مخاطب اثرگذار بود. این واقعیت را نباید از نظر دور داشت که مخاطبان در عصر فوران اطلاعات دیگر به راحتی تحت تأثیر قرار نمی گیرند.
 
 در عصر شبکه های اجتماعی و عزیمت بانک های بزرگ دنیا به سمت بانکداری نوین، این مدل ارتباطی یکسویه با مخاطب و عدم بهره گیری از کانال های متفاوت ارتباطی و محدود کردن نقش رسانه های دیجیتال به ارائه اخبار و محتواهای دستچین شده، قطعا نمی تواند کارنامه قابل قبولی از یک روابط عمومی شاخص محسوب شود.
 
 بی شک یکی از ملزومات کار داشتن یک نظام بازخورد متقن درون سازمان است تا نقش و اهمیت ارتباط با رسانه ها بهتر نمایان شود.
 
 امروزه در دنیای ارتباطات، الگوی پذیرفته شده در مدیریت افکار عمومی، الگوی روابط عمومی حرفه ای است که در این الگو،ارتباطات مردمی و سازمانی روابط عمومی مطرح می شود و به موضوع هایی نظیر نقش راهبردی روابط عمومی در هدایت روابط سازمان با گروه های اجتماعی برای محدود کردن خود محوری در سازمان، توجه به کسب موافقت گروه های اجتماعی در کنار حل مسایل سازمان باآنها و توان بالقوه روابط عمومی در سیاست گذاری های راهبردی سازمان تاکید می شود.
 
 در واقع این الگو به مدیریت مسایل (رفع مشکلات سازمان با گروه ها) و مدیریت متقاعد سازی (جلب موافقت گروه های اجتماعی) از طریق مذاکره توجه خاصی دارد و همواره تاکید بر ارتباطات دوسویه و حتی چندسویه است.
 
 ساختن یک دیوار به دور مجموعه و سنگ اندازی های پیاپی برای دورکردن اصحاب رسانه از نزدیک شدن به واقعیات در سازمان، امروزه به اصلی ترین و بزرگترین چالش برخی از مدیران بانکی تبدیل شده است، اما بی خبر از اینکه این اتاق شیشه ای است و خواه و ناخواه هر سنگی که بیاندازند پیش و بیش از دیگران، خود را متضرر خواهند ساخت.
 
 شاید بتوان دلیل بسیاری از ضعف ها را در بخش روابط عمومی نظام بانکی کشور به دسترسی بدون محدودیت به منابع مالی، برخورداری از پشتوانه امکانات دولتی در بسیاری از بانک ها و نیز عدم توجه به نقش و جایگاه افکار عمومی در سالهای اخیر مرتبط دانست، فراغتی که اکنون دیگر با توجه به بحران های اقتصادی و شرایط مالی پیش روی اقتصاد کشور به پایان رسیده و وقت آن است که مدیران بانکی به این موضوع توجه ویژه نشان داده و روابط عمومی را در سازمان خود جدی انگاشته و برای ادامه حیات مستمر در این شرایط، نگاه اداری و مصرفی به این بخش از سازمان خود را تغییر دهند.
 
 یک بانک موفق قطعا یک روابط عمومی متخصص و موفق نیاز دارد. موفقیت در این عرصه نیز در پرتو یک چیز اتفاق می افتد و آن گشوده بودن است. بی دلیل نیست که امروز در سازوکارهای مدیریت مشارکتی نهایت گشودگی وجود دارد. سیستم های بسته، سیستم هایی هستند که اطلاعات خود را شفاف و باز ارائه نمی دهند و قطعا در درازمدت موفق نخواهند بود.
 
 در سیستم های باز اطلاعات بر اساس راهبردهای استراتژیک به شیوه های اصولی در اختیار مخاطب قرار می گیرد و بر اساس گردش آزاد اطلاعات است که سازمان می تواند بهتر خود را اداره کند. امیدواریم روزهای پیش رو در بانک صنعت و معدن روزهایی بهتر از گذشته باشد./ تیتر20

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  تاریخچه و زاد روز روزنامه نگاری آنلاین


  خروج تبلیغات و روابط عمومی از دایره اصول


  بررسی وضعیت استارت آپ ها در ایران


  به بقای روزنامه‌ها امیدوارم!‏


  اشتیاق به خود سانسوری و رابطه آن با وزارت تبلیغات در چین


  روابط عمومی‌ها و امید اجتماعی


  جشنواره روابط عمومی‌های برتر بنیاد برگزار می‌شود


  قربانی: استفاده از ظرفیت ادارات در راستای اطلاع رسانی از وظایف خطیر روابط عمومی است


  دوره آموزشی استاندارد مسئولیت اجتماعی و مهارت های زندگی برای سالمندان و معلولین در گلستان برگزار می شود


  نفوذ تبلیغات پزشکی در اینستاگرام


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: تدوین تقویم اجرایی، یک ضرورت برای روابط عمومی