درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 31 فروردین 1403 - 01:36   

گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد

  گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد


ادامه ادامه مطلب یک

ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند

  ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند


ادامه ادامه مطلب دو

نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر

  نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر


ادامه ادامه مطلب سه

اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است

  اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد
  درآمد تبلیغات جستجو در سال 2023 به 88.8 میلیارد دلار رسید
  عکس خبر؛ عکاس رویترز برای عکس بیمارستان ناصر برنده جایزه ورلد پرس فوتو ۲۰۲۴ شد
  اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است
  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر
  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار
  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه
  رازهای روابط‌عمومی
  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم
  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 35767صفحه نخست » مقالات روابط عمومیسه شنبه، 6 آذر 1397 - 14:28
نکاتی در مورد راه اندازی اولین کمپین روابط عمومی
نویسنده: بنفشه نیک‌بخت - هدف از روابط عمومی افزایش فروش محصولات به شکل مستقیم نیست، بلکه آگاهی‌رسانی عمومی است که به طور غیر مستقیم منجر به افزایش فروش محصولات می‌شود. در عمومی‌سازی همه‌ توجه‌ها به سمت برند جذب می‌شود و باید بابت این موضوع آمادگی کامل داشت.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- زمانی که کسب‌وکاری فعالیت‌های روابط عمومی را آغاز می‌کند، در مرکز توجه قرار می‌گیرد و باید از قبل برای این موضوع آماده شده باشد.

 

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199

 

تصور کنید یک اپلیکیشن موبایل راه‌اندازی کرده‌اید و می‌خواهید با عرضه‌ی آن به عموم، درآمد خوبی کسب کنید. یا تصور کنید سال‌ها پزشکی خوانده‌اید و حال تجربه‌ی کافی برای راه‌اندازی مطب و خدمت‌رسانی را کسب کرده‌اید. کسب‌وکار نوپایی را در نظر بگیرید که بعد از چند دوره جذب سرمایه، قصد دارد فعالیت‌های بازاریابی را وارد فاز جدیدی کند. تمامی این فعالیت‌ها نیازمند اطلاع‌رسانی و جدی گرفتن روابط عمومی است.

 

یک کارآفرین به محصولی که تولید می‌کند ایمان دارد و می‌خواهد پیغام خود را به گوش کل مردم دنیا برساند. او زمان و هزینه‌ی زیادی به توسعه‌ی محصول اختصاص داده است و حال قصد معرفی عمومی آن را دارد. اما پیش از هر چیزی باید بداند این کار نیازمند راه‌اندازی یک کمپین روابط عمومی یا PR است. بنابراین قبل از اینکه دنبال شرکت‌های ارائه‌دهنده‌ی این خدمات باشد باید معنی عمومی‌سازی یا تبلیغات و هدف از انجام آن را به خوبی درک کند.

عمومی‌سازی نوعی پروموشن یا ارتقای محصول است که توسط رسانه‌ها انجام می شود و تأثیر آن به کیفیت روابط عمومی وابسته است. هدف از عمومی‌سازی بالا بردن میزان فروش محصولات نیست، هدف این است که تصویر روشن و واضحی از محصول مورد نظر و داستان آن در ذهن مخاطبان شکل بگیرد. بازاریابی که این مسئولیت را برعهده می‌گیرد محتوای داستان را مدیریت می‌کند اما نقشی در نحوه‌ی تفسیر آن از سوی مخاطبان ندارد.

هدف از روابط عمومی افزایش فروش محصولات به شکل مستقیم نیست، بلکه آگاهی‌رسانی عمومی است که به طور غیر مستقیم منجر به افزایش فروش محصولات می‌شود. در عمومی‌سازی همه‌ توجه‌ها به سمت برند جذب می‌شود و باید بابت این موضوع آمادگی کامل داشت. در ادامه‌ی این مقاله‌ی زومیت به بررسی بیشتر کارهایی می‌پردازیم که قبل از راه‌اندازی کمپین روابط عمومی باید در نظر گرفته شود:

 

حتما بخوانید: راه های موفقیت در کمپین روابط عمومی


۱- موضوع مناسبی برای پیچ داشته باشید
پیچ نوعی ارائه در مدت زمان کوتاه است که با هدف جذب سرمایه انجام می‌شود. حتی باتجربه‌ترین کارآفرینان و مدیران برجسته نیز در این مرحله یعنی در انتخاب پیچ اشتباه می‌کنند. اغلب اوقات، بنیان‌گذاران تمایلی ندارند در مرکز توجه قرار بگیرند و ترجیح می‌دهند بیشتر در پشت صحنه حضور داشته باشند. اما این کار شانس دیده شدن شرکت و توجهی که باید به آن شود را از بین می‌برد. مشتری‌ها دوست دارند پیغام برند را مستقیما از زبان رهبران کسب‌وکار و بنیان‌گذاران استارتاپ بشنوند نه اینکه تنها پیغامی را از سوی برند دریافت کنند.

بنابراین بهتر است با آژانسی که مسئولیت روابط عمومی را برعهده گرفته صحبت کنید و بخواهید سه تا پنج موضوع جذاب برای پیچ در نظر بگیرند. تمامی موضوع‌ها باید عنوان مناسب داشته و نهایتا یک یا دو جمله داشته باشند. برای انتخاب موضوع بهترین کار این است که اخبار روز و مرتبط با کسب‌وکار را انتخاب کنید یا موضوع‌هایی که ترند هستند را به تجربیات خود ارتباط دهید. بسیاری از شرکت‌هایی که خدمات روابط عمومی ارائه می‌دهند، از هوش مصنوعی و علم داده برای پیدا کردن موضوع‌های ترند استفاده می‌کنند اما یک جستجوی ساده در توییتر نیز همین کار را برای شما انجام می‌دهد.

اگر هنوز هم نمی‌دانید در مورد چه موضوعی باید در پیچ خود صحبت کنید، از تجربه‌های شخصی کمک بگیرید. گاهی اوقات چالش‌های و راه حل‌های آنها بهترین راه برای جلب توجه مخاطب است. به این فکر کنید محصول تولید شده چه کمکی به دیگران ارائه می‌دهد و نسبت به سایر محصولات چه مزایایی دارد. سپس این ویژگی‌های برجسته را با متخصصان روابط عمومی در میان بگذارید، افراد حرفه‌ای ویژگی‌های خاص برند را در قالب صحبت‌های معمولی جای می‌دهند به طوری که تنها جنبه‌های مثبت آن در ذهن مخاطب ماندگار می‌شود.

 

حتما بخوانید: 5 نکته روابط عمومی برای موفقیت کمپین روابط عمومی سازمان های نوپا

۲- جزئیات برند شخصی را آماده کنید
مخاطبان دوست دارند با شخصیت بنیان‌گذاران کسب‌وکار بیشتر آشنا شوند؛ بنابراین نام او را در
شبکه های اجتماعی جستجو کرده و او را دنبال می‌کنند. رفتار بنیان‌گذار کسب‌وکار در شبکه‌های اجتماعی نشان دهنده‌ی رفتار او در جامعه است، بنابراین باید از هر نظر برای مخاطب خوشایند باشد. نکات زیر کمک می‌کنند پروفایل حرفه‌ای در شبکه‌های اجتماعی داشته باشید:

داشتن بیوگرافی مناسب و خلاصه بسیار مهم است؛ اگر جمله‌بندی جالبی به ذهنتان نمی‌رسد می‌توانید از متخصص روابط عمومی کمک بگیرید.
سعی کنید عکس‌هایی که به اشتراک می‌گذارید با کیفیت و حرفه‌ای باشند، سلفی گرفتن را فراموش کنید.
ویدئوهای مرتبط با کاری که انجام می‌دهید و مقالاتی که خودتان نوشته‌اید را به اشتراک بگذارید.

۳- یک یا دو نسخه پیچ نهایی داشته باشید
حال که پیچ و برند شخصی را آماده کرده‌اید باید هرکدام را ارزیابی کرده و بهترین را انتخاب کنید. در این مرحله پیچ‌های مختلف باید توسط متخصصان روابط عمومی مورد ارزیابی قرار بگیرند تا بهترین آن‌ها انتخاب شوند. استقبال نشدن از پیچ‌های اولیه کاملا طبیعی است و نباید ناامید شوید. چند نسخه‌ی متفاوت از پیچ خود داشته باشید و عملکرد آن‌ها را ارزیابی کنید. متخصصانی که استخدام کرده‌اید باید قادر به بررسی و تحلیل عملکرد هرکدام از آن‌ها باشند و درنهایت یک یا دو مورد نهایی که بیشتر استقبال شده‌اند را انتخاب کنند.

 

۴- مانند روزنامه‌نگاران فکر کنید
در این مرحله که پیچ خود را انتخاب کرده‌اید باید دنبال راهی برای جذاب‌تر کردن آن باشید. از داده های جمع‌آوری شده کمک بگیرید و داستان‌های مشابه برای برندهای مختلف را تحلیل کنید. روزنامه‌نگاران و وبلاگ‌نویسان دنبال افرادی هستند که داستانی جذاب با ادبیات مورد انتظار آن‌ها داشته باشند.

سعی کنید همیشه انتظارات واقع‌بینانه‌ای از کمپین روابط عمومی داشته باشید. انتظار نداشته باشید در روز اول عمومی‌سازی برند خود مورد استقبال عده‌ی زیادی قرار بگیرید. دنبال آژانس‌ها و متخصصانی باشید که در زمینه‌ی کاری شما تجربه دارند، نتایج قابل قبولی از پروژه‌های قبلی خود گرفته‌اند و به رشد کسب‌وکارها کمک کرده‌اند.

 

منبع: زومیت

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  روابط‌عمومی در زندگی یک برند


  استفاده نادرست از ابزارهای ارتباطی در محل کار: یک مشکل جدی


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار: 13 نکته برای گسترش استراتژیک


  کالیبراسیون روابط‌عمومی


  استراتژی‌های کلیدی برای بهبود خدمات مشتری کسب‌وکار


  رازهای روابط‌عمومی


  از رهبران بد تعجب نکنید: رهبران خوب یک معجزه هستند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد