درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 06:58   

ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات

  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است

  لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌ای برای گفتگو، تبادل نظر و تقویت روابط‌عمومی
  انتخاب رییس و نایب رییس جدید انجمن متخصصان روابط‌عمومی
  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر
  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی
  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران
  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟
  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت
  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی
  چگونه از رسانه‌های اجتماعی برای بهینه‌سازی موفقیت روابط‌عمومی و افزایش آگاهی از برند خود استفاده کنید
  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 35714صفحه نخست » آموزش روابط عمومیپنجشنبه، 20 آبان 1400 - 15:49
هفت قانون مهم برای افزایش کیفیت جلسات اداری
احتمالاً این مسائل برای تان آشناست؛ گروهی که آنها را برای شرکت در جلسه به اتاق فرا خوانده اید تمرکز حواس ندارند و به یکجا خیره شده اند و یا به تلفن همراه خود نگاه می کنند. هنگامی که سوالی می پرسید، جز یک یا دو نفر که کاملاً بحث را در دست خود گرفته اند، کسی پاسخ نمی دهد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- احتمالاً این مسائل برای تان آشناست؛ گروهی که آنها را برای شرکت در جلسه به اتاق فرا خوانده اید تمرکز حواس ندارند و به یکجا خیره شده اند و یا به تلفن همراه خود نگاه می کنند. هنگامی که سوالی می پرسید، جز یک یا دو نفر که کاملاً بحث را در دست خود گرفته اند، کسی پاسخ نمی دهد.


لزومی ندارد جلسات اداری اینگونه باشند، گرچه که معمولاً به همین صورت هستند. یک پژوهش انجام شده توسط Comparably (وب سایت کسب و کار) نشان می دهد که تقریباً 40درصد افراد معتقدند کیفیت جلسات شرکت شان «متوسط» است. در حالی که 24درصد معتقد بودند این جلسات «بی کیفیت» یا «بسیار ناخوشایند» هستند.

در اینجا به اقداماتی که می توانید برای بهبود کیفیت جلسات خود انجام دهید اشاره شده است.
1- هدف را به وضوح بیان کنید
اگر می خواهید گروه تان را در یک جا گرد هم آورید، دلیل آن را به وضوح بیان کنید. جلسات شما یکی از این سه هدف را دارند: حل مشکل؛ انتقال اطلاعات؛ ایده پردازی. حتی اگر به نظرتان هدف برگزاری جلسه بدیهی باشد آن را روی تخته بنویسید تا همه از آن آگاه شوند. هیچ زمانی را صرف برنامه هایی نکنید که می دانید برای انجام شان کاری نخواهید کرد؛ در عوض زمان تان را صرف بحث راجع به برنامه های عملی و ایده های تازه کنید.

 

حتما بخوانید: هفت راه‌حل برای جذاب‌تر شدن جلسات کاری

2- با کنار گذاشتن تلفن همراه خود، الگوی دیگران شوید
جز در شرایطی که برای نشان دادن موردی خاص در جلسه به تلفن همراه تان نیاز داشته باشید، آن را کنار بگذارید و دیگران را نیز به انجام این کار تشویق کنید. معمولاً با بی توجهی افراد، جلسات از مسیر خود خارج می شوند. هرگونه عامل حواسپرتی را حذف کنید.


3- انرژی بخش باشید
جلسه را با یک کار گروهی مختصر و جالب شروع کنید و یا جلسه ای سریع داشته باشید که شرکت کنندگان طی آن بایستند. شما می خواهید تمام افراد حاضر در اتاق، مشارکت داشته باشند. تهیه تنقلات نیز می تواند حرکت خوبی باشد.


4- خلاصه صحبت کنید
بسیاری افراد به گونه ای برای جلسات برنامه ریزی می کنند که 30 دقیقه الی یک ساعت به طول می انجامند. شما زمان جلسات خود را تا حد ممکن کوتاه سازید. جلساتی که به ساعت می کشند را به جلسات نیم ساعته و جلسات نیم ساعته را به جلسات 15 دقیقه ای کاهش دهید. می توانید بعداً زمان بیشتری را به آنها اضافه کنید، اما احتمالاً نیازی به این کار نخواهد بود. هدف جلسه معیار مهمی است؛ یعنی اگر هدف تان ایده پردازی باشد، حتماً زمان بیشتری نسبت به مواقعی که هدف تان انتقال اطلاعات است، به جلسات اختصاص دهید.

5- افراد مناسب را دعوت کنید
یکی از عمده ترین شکایات افراد حاضر در جلسات این است که معمولاً احساس می کنند نیازی به حضورشان نیست. زمانی که یک جلسه ترتیب می دهید، از خودتان بپرسید، آیا واقعاً لازم است تمام گروه در این جلسه حاضر باشند؟ مهمترین افراد چه کسانی هستند؟ زمانی که تنها افراد مناسب حضور داشته باشند، احتمال دستیابی به اهداف تان بیشتر خواهد بود.

 

حتما بخوانید: چگونه جلسات را در زمان کمتر مدیریت کنیم / مدیریت زمان جلسات کاری


6- به خاطر بسپارید که جلسات مانند ذره بین هستند
هر تحسین یا انتقادی که بکنید، اثرش چند برابر می شود. به طور کلی شما در جلسات گروهی تشویق و انتقاد می کنید. بهتر است خرده گیری ها را برای جلسات خصوصی نگه دارید و تعریف و تمجید را در جلسات گروهی انجام دهید.


7- نظر کارکنان را در رابطه با کارایی جلسه جویا شوید
با انجام ارزیابی پس از اتمام جلسه، می توانید مطمئن شوید شرکت کنندگان نهایت بهره را از این جلسات می برند. از آنها بپرسید چه مواردی کارآمد هستند؟ آیا مراحل بعدی واضح هستند؟ چه پیشنهادی برای بهبود جلسات دارید؟
 

مترجم: مهسا زمانی
منبع: comparably- forsatnet

 


 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  مفهوم اقیانوس آبی در روابط‌عمومی


  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  چگونه روانشناسی به روابط‌عمومی کمک می‌کند؟


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  آینده ما در دست ماست


  دیدگاه‌هایی قابل تأمل برای تهیه گزارش از گذار سبز


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد