درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 19:49   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چند نکته کلیدی برای تغییر نام تجاری موفق
  فراتر از میدان نبرد: بازاندیشی پویایی روزنامه‌نگار- روابط‌عمومی در رسانه‌های مدرن
  روابط‌عمومی سنتی را فراموش کنید
  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما
  چند نکته مهم در پرامپت‌نویسی
  کمپین‌های داده
  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 35668صفحه نخست » تبلیغات و بازاریابیچهارشنبه، 1 دی 1400 - 16:18
روانشناسی رنگ و تاثیر و اهمیت آنها در برندهای مختلف
تاثیر رنگ ها در مخاطب به قدری زیاد است که تمامی برندها در تلاش برای رعایت اصول روانشناختی آن در طراحی آرم تجاری خود هستند. در واقع شما می توانید با استفاده از رنگ های درست، تاثیر پیام و اقدامات خود را افزایش دهید. بدون شک به هر میزانی که ارتباط بیش تری میان عناصر اقدامات شما برقرار باشد، به همان میزان شانس موفقیت شما نیز افزایش پیدا خواهد کرد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- تاثیر رنگ ها در مخاطب به قدری زیاد است که تمامی برندها در تلاش برای رعایت اصول روانشناختی آن در طراحی آرم تجاری خود هستند. در واقع شما می توانید با استفاده از رنگ های درست، تاثیر پیام و اقدامات خود را افزایش دهید. بدون شک به هر میزانی که ارتباط بیش تری میان عناصر اقدامات شما برقرار باشد، به همان میزان شانس موفقیت شما نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

 

حتما بخوانید:  روانشناسی رنگ ها در بازاریابی


در این راستا محققان به 10 رنگ مهم و پرکاربرد در بین برندهای مختلف، دست پیدا کرده اند که در ادامه به بررسی آن ها همراه با چندین مثال از برندهای محبوب، خواهیم پرداخت.

قرمز
قرمز به خوبی حس هیجان را در افراد تشدید می نماید. همچنین دارای معنایی نظیر خشم و قدرت نیز است. در این رابطه تحقیقات نشان می دهد با توجه به طبع گرم این رنگ و ویژگی هایی که بیان شد، رنگ قرمز باعث افزایش تعداد ضربان قلب و فشار خون می شود که امروزه مورد استفاده بسیاری در شرکت های مختلف قرار می گیرد.


برترین برندهایی که از این رنگ استفاده می کنند:


1-کوکاکولا
کوکاکولا را باید شناخته شده ترین برند تولیدکننده نوشیدنی دانست که به علت موفقیت بسیار بالای خود، به عنوان یکی از نمادهای فرهنگی آمریکا تلقی می شود. جالب است بدانید که این برند به قدری در زمینه بازاریابی موفق بوده است که امروزه نام کوکاکولا دومین واژه شناخته شده در زبان انگلیسی است. در رابطه با علت انتخاب این رنگ، باید دو نکته را مورد توجه قرار داد، نخست این که همواره قرمز افراد را تحت تاثیر قرار داده و ترکیب آن با رنگ سفید، به نوعی یادآور بابانوئل است که در تبلیغات این برند مورد استفاده جدی قرار می گیرد.


2-تارگت
تارگت را باید دومین خرده فروشی بزرگ جهان (پس از والمارت) دانست که جزو 50 برند برتر جهان محسوب می شود. علت انتخاب رنگ قرمز از سوی این برند را باید در تلاش برای رقابت با برند والمارت دانست. درواقع این برند از رنگ آبی استفاده کرده است که به عنوان محبوب ترین رنگ در جهان محسوب می شود. به همین خاطر نیز آن ها از رنگی درست نقطه مقابل آن استفاده کرده اند تا به صورت جدی بتوانند خود را از رقیب اصلی، متمایز سازند.

3-ودافون
بزرگ ترین شرکت ارتباطی جهان، از رنگ قرمز برای نشان دادن خونگرمی و قدرت خود استفاده کرده است. درواقع با توجه به نوع کسب وکار این شرکت که بر پایه ارتباطات بنا شده است، انتخاب رنگ اصلی در طیف رنگ های گرم، بهترین گزینه ممکن محسوب می شود. همین امر باعث شده تا تمامی منتقدان و صاحب نظران حوزه طراحی برند، این انتخاب را تحسین کنند. نوع طراحی لوگو آن نیز به نحوی است که علامت صحبت کردن را به نمایش می گذارد که به خوبی بیانگر ارتباط بسیار بالای تمامی بخش های آن با یکدیگر است.


نارنجی
رنگ نارنجی با توجه به ترکیبی بودن آن از دو رنگ قرمز و زرد، آرامش بیش تری را به مخاطب خود القا می کند که خود باعث می شود تا افراد در مواجهه با آن به نوعی آرامش همراه با امیدواری و سرگرمی دست پیدا کنند. درواقع نارنجی را باید سرزنده ترین رنگ موجود دانست که امروزه بسیاری از شرکت ها اتاق فکر خود را به این رنگ در می آورند تا به افزایش خلاقیت در افراد کمک کند.

 

حتما بخوانید:  جایگاه و اهمیت رنگ در ارتباطات تصویری


برترین برندهایی که از این رنگ استفاده می کنند:
1-اورنج

این شرکت مخابراتی فرانسوی، در چندین گزینه نظیر خدمات تلفن همراه و اینترنت فعالیت دارد. علت استفاده از این رنگ نیز به علت نام این شرکت(پرتقال) است که باعث شد تا از رنگ این میوه استفاده کنند تا مخاطب ارتباط و هماهنگی بهتری را حس کند. همچنین با توجه به این امر که شرکت مادر برند اورنج از ترکیب دو رنگ نارنجی و قرمز استفاده کرده است، این انتخاب به خوبی زیرمجموعه بودن آن ها را با بزرگترین شرکت مخابراتی کشور فرانسه، یادآور می شود.


2-هم دیپات
این شرکت یک فروشگاه زنجیره ای محسوب می شود که با توجه به ویژگی های رنگ نارنجی و قدرت این رنگ برای القای مفاهیم امیدواری، خلاقیت و آسودگی خیال از این رنگ به صورت کامل و با طرحی جذاب استفاده کرده است. جالب است بدانید که موارد استفاده از این رنگ توسط شرکت هم دیپات، تنها شامل مورد ذکر شده نبوده و آن ها تقریبا در همه جا (طراحی فروشگاه و نامه نگاری ها) از این رنگ استفاده می کنند.


3-ایزی گروپ
این برند را باید یک شرکت هلدینگ دانست که در چندین زمینه مختلف نظیر خطوط هواپیمایی، هتلداری و... فعالیت می کند. آن ها نیز از این رنگ برای القای هرچه بیش تر هیجان مسافرت در کنار آسایش خیال، استفاده می کنند. درواقع این رنگ نه تنها در لوگو آن ها، بلکه در تمامی وسایل نقلیه و امکانات رفاهی نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

زرد
زرد را باید رنگی شاد و بیانگر مفهوم هشدار تلقی کرد. به همین خاطر نیز از آن در چراغ های راهنما استفاده می کنند. همچنین با توجه به همرنگی آن با خورشید و طلا، همواره این رنگ جذابیت بالایی را برای همگان به همراه دارد. همچنین نتایج آمارها و تحقیات نشان می دهد که این رنگ در مقایسه با سایرین، زودتر نگاه ها را متوجه خود خواهد ساخت.

 

برترین برندهایی که از این رنگ استفاده می کنند:
1-کاترپیلار

این شرکت که به طور اختصار تحت عنوان کت(CAT) شناخته می شود، به صورت تخصصی در زمینه تولید ماشین آلات سنگین فعالیت دارد. جالب است بدانید که مدیر این شرکت، نخستین فردی بود که ایده امکان حرکت کردن وسایل سنگین را پیاده کرد که تحولی را در این عرصه ایجاد کرد. با توجه به این امر که نیاز است تا این گونه وسایل سریعا شناسایی شوند تا خطری را برای فردی به همراه نداشته باشد، امروزه این شرکت در حوزه های دیگری نظیر پوشاک نیز فعالیت هایی را آغاز کرده است که همگان محصولات آن ها را به خاطر استحکام فوق العاده می شناسند. با این حال با توجه به این امر که از این رنگ برای برند خودروها نیز استفاده می شود، معمولا با تحلیل و نابودی زودهنگام در مقایسه با سایر رنگ ها، مواجه شده که از جمله ضعف های آن که به علت استفاده نادرست است، تلقی می شود. با این حال با توجه به پیشگام بودن این شرکت در عرصه خود، عملا این رنگ به هویت جهانی برند کت تبدیل شده است. به همین خاطر این ضعف بزرگ چندان به چشم نمی آید.


2-جی سی بی
این شرکت نیز در زمینه تولید لوازم آلات صنعتی و ماشین های سنگین فعالیت دارد. با توجه به خطرآمیز بودن این وسایل، استفاده از رنگ زرد به طور هوشمندانه ای توسط این شرکت مورد استفاده قرار گرفته است تا افراد در کم ترین زمان بتوانند آن را تشخیص داده و احتمال بروز خطر کاهش پیدا کند.


سبز
سبز رنگ طبیعت، تولد، ثبات و استقامت محسوب می شود. همچنین سبز تنها رنگی حساب می شود که چشم را خسته نخواهد کرد. به علت این امر که معمولا مکان های سرسبز را دارای امکانات رفاهی تلقی می کنند، این رنگ به خوبی مفهوم آرامش و رفاه را نیز منتقل می سازد.

 

حتما بخوانید:  مکعب روبیک چه چیزی را می تواند برای حل مشکل در روابط عمومی به ما آموزش دهد؟


برترین برندهایی که از این رنگ استفاده می کنند:
1- جان دیر

جان دیر، بزرگترین شرکت تولیدکننده ماشین آلات کشاورزی است. با توجه به پیوند رنگ سبز با کشاورزی و همچنین تلاش برای ایجاد تمایز با شرکت های دیگر نظیر CAT، جان دیر از همان ابتدا رنگ سبز را برای آرم تجاری و بدنه خودروهای خود استفاده کرده است. همچنین این رنگ با توجه به هم رنگی با محیط، کم تر دچار فرسودگی و کثیفی می شود که خود از دیگر مزیت های آن است.


2-هارودز
این شرکت یک خرده فروشی است که دفتر اصلی آن در شهر لندن واقع شده است. با توجه به این امر که این شرکت تنها اجناس لوکس و باکیفیت را به فروش می رساند، بدون شک رنگ سبز با توجه به این امر که رفاه را یادآوری می کند، بهترین گزینه موجود بوده است.


3-استارباکس
این برند بزرگترین شرکت تولیدکننده قهوه در جهان محسوب می شود. علت استفاده از رنگ سبز توسط این شرکت را باید در ابتدا به خاطر دانشگاه سان فرانسیسکو دانست. این مکان نخستین جایی بوده است که سه موسس آن، با یکدیگر آشنا شده و به دنبال تحقق ایده خود رفته اند. با توجه به رنگ سبز به کار رفته در لوگو این دانشگاه، استارباکس نیز اولویت خود را بر روی استفاده از آن قرار داده است. با این حال این امر تنها دلیل انتخاب آن ها نبوده و بار معنایی این رنگ نیز با نوع کسب وکار آنها ارتباط لازم را داشته است.


آبی
این رنگ پایه طیف سرد محسوب می شود که آرامش و اطمینان را منتقل می سازد. به همین خاطر مورد استفاده جهانی موسساتی قرار می گیرد که نیاز به جلب اطمینان مخاطب خود دارند.

 

حتما بخوانید:  بازاریابی رنگ ها


برترین برندهایی که از این رنگ استفاده می کنند:
1-ان اچ اس

این شرکت یک سرویس سلامت همگانی است که در کشورهایی نظیر انگلستان، اسکاتلند و ولز فعالیت دارد. نکته جالب این شرکت این است که بودجه آن برخلاف سایر شرکت ها از مالیات مردم تامین می شود. این شرکت به خوبی با توجه به نیاز خود در ایجاد حس اعتماد در افراد، از رنگ آبی برای لوگو برند خود استفاده کرده است.


2- تیفانی اند کو
این شرکت در زمینه طراحی، ساخت و فروش جواهرآلات فعالیت دارد. اگرچه رنگ آبی به مانند رنگ قرمز، مورد استفاده برندهای متعددی قرار گرفته است. با این حال این شرکت با انتخاب آبی فیروزه ای، موفق شده است تا تمایزی جذاب را برای خود ایجاد کند. علت انتخاب این رنگ نیز به این خاطر است که شرکت تیفانی اند کو در تلاش برای جلب اعتماد و آسایش خریداران خود نسبت به کیفیت محصولات بوده است.


3-فیس بوک
فیس بوک نخستین و پرکاربرترین شبکه اجتماعی جهان محسوب می شود که موفق شده است تا به کاربران میلیاردی دست پیدا کند. علت استفاده از این رنگ نیز داستان جالبی دارد و به خاطر نوع نادر کوررنگی مالک آن آقای مارک زاکربرگ است که تنها رنگ آبی را می تواند به خوبی ببیند. همچنین این امر که افراد در شبکه های اجتماعی با مسئله امنیت اطلاعات شخصی مواجه هستند، این رنگ گزینه کاملا مناسبی محسوب می شود.


بنفش
بنفش رنگی کم کاربرد محسوب می شود که این خود تمایزی جدی را با سایرین ایجاد کرده است. همچنین بنفش را همواره رنگی احساسی تلقی می کنند. جالب است بدانید که بنفش رنگ سال نیز محسوب شده و همین امر به جذابیت آن می افزاید. همچنین این رنگ را سلطنتی و نشانه تکامل نیز محسوب می کنند.

 


برترین برندی که از این رنگ استفاده می کنند:
1- کدبریز

این شرکت شکلات سازی از این رنگ برای تحت تاثیر قرار دادن احساسات افراد و همچنین افزایش لوکس بودن محصول خود استفاده کرده است. با توجه به این امر که این رنگ مورد استفاده کمی قرار گرفته است، امروزه همگان با مشاهده رنگ بنفش، به یاد این شرکت می افتند که خود یک مزیت بزرگ محسوب می شود.


قهوه ای
با توجه به نزدیکی این رنگ به خاک، معمولا آن را نشانه صداقت و صمیمیت می دانند. به همین خاطر به مانند رنگ سبز مورد استفاده جدی برندهایی است که در زمینه کشاورزی فعالیت دارند. همچنین قهوه ای به خوبی کثیفی را پنهان می کند که این خود برای برندهایی که در زمینه حمل و نقل فعالیت دارند، بهترین گزینه محسوب می شود.


برترین برندی که از این رنگ استفاده می کنند:
1-یو پی اس

این شرکت در زمینه حمل و نقل فعالیت دارد. علت انتخاب رنگ قهوه ای نیز به این خاطر بوده است که کم تر کثیفی را در بدنه خودرو نشان داده و ترکیب آن با رنگ طلایی، به افزایش جذابیت برند و وسایل نقلیه این شرکت کمک کرده است.


صورتی
صورتی نیز از دیگر رنگ هایی است که در فضای کسب وکار بسیار کم مورد استفاده قرار گرفته است. با این حال این رنگ جذابیت بالایی را خصوضا برای جنس مونث داشته و به همین خاطر گزینه ای مطلوب برای کسب وکارهایی که جامعه هدف آن ها بانوان است، محسوب می شود.


برترین برندی که از این رنگ استفاده می کنند:
1-تی -موبایل

این شرکت درواقع یکی از زیرشاخه های تلکام محسوب می شود که در زمینه خدمات تلفن همراه فعالیت دارد. انتخاب رنگ صورتی از جانب این شرکت به این خاطر بوده است که آن ها در تلاش برای جلب نگاه بانوان به عنوان بخش اعظمی از مشتریان خود، بوده اند. همچنین این رنگ را نباید صرفا برای بانوان دانست و به صورت کل حس جوانی و لذت را نیز در بر می گیرد.


مشکی
مشکی یک رنگ کلاسیک، جدی و کاملا رسمی محسوب می شود. معمولا نیز محصولات لوکس و گران قیمت، از این رنگ در طراحی های خود استفاده می کنند.

 

حتما بخوانید:  دانسته هایی در مورد لوگوی سایت برای روابط عمومی

برترین برندی که از این رنگ استفاده می کنند:

1-هتل شکلات
هتل شکلات نام یک فروشگاه زنجیره ای است که تنها محصول آن انواع مختلف شکلات است. این برد لوکس کار خود را از سال 2004 آغاز کرده و در حال حاضر بیش از 100 شعبه در سراسر جهان دارد. امکان مشاهده و خرید اینترنتی در کنار دستور العمل پخت هر یک، از دیگر جذابیت های این فروشگاه محسوب می شود. علت انتخاب رنگ مشکلی از سوی این شرکت نیز برای لوکس کردن هرچه بیش تر محصولات خود و اصالت بخشی به آن بوده است که انتخابی کاملا هوشمندانه محسوب می شود. جالب است بدانید که در پشت زمینه مشکلی لوگوی این برند، نوشته های سفیدی وجود دارد که خود دو تضاد جالب را ایجاد کرده و به جذابیت هرچه بیش تر آن کمک کرده است.


سفید
رنگ سفید نماد خلوص، پاکی و نقطه کمال است که امروزه بیش تر مورد استفاده برندهای لبنی و بهداشتی قرار گرفته است. همچنین این رنگ برای نشان دادن سادگی در محصولات پیشرفته نیز کاربرد دارد.
برترین برندی که از این رنگ استفاده می کنند:


1-اپل
با نگاهی به برند اپل به این نکته پی می برید که نه تنها لوگو این شرکت، بلکه تمامی لوازم جانبی آن نیز به رنگ سفید است. این انتخاب به نظر جانی ایو(نایب رئیس بخش طراحی صنعتی اپل) بوده و وی علت این امر را تلاش برای نشان دادن سادگی در کنار کیفیت و خلوص این شرکت در کار خود، عنوان کرده است.


مترجم: امیر آل علی, نیک کارسن
منبع: creativebloq - فرصت امروز

 


 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی سنتی را فراموش کنید


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  چند نکته کلیدی برای تغییر نام تجاری موفق


  فراتر از میدان نبرد: بازاندیشی پویایی روزنامه‌نگار- روابط‌عمومی در رسانه‌های مدرن


  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد