درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
جمعه، 3 خرداد 1398 - 08:05   

آشنایی با روابط عمومی

  آشنایی با روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

سه خاصیت انسانی دشوارساز زندگی

  سه خاصیت انسانی دشوارساز زندگی


ادامه ادامه مطلب دو

۵ دلیل برای نگرانی غرب از غول فناوری چین

  ۵ دلیل برای نگرانی غرب از غول فناوری چین


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی

  فراخوان چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اپراتورهای موبایل در اروپا و آسیا همکاری با هوآوی را متوقف کردند
  ۵ دلیل برای نگرانی غرب از غول فناوری چین
  چگونه بر ترس از پرواز غلبه کنید؟
  گزارش برگزاری نشست موزه و رسانه‌
  تقویم روز ارتباطات/ صدای آمریکا به زبان فارسی باردیگر خاموش شد
  همایش تجلیل از مسئولان روابط عمومی های برتر شهرستان خلخال
  تجلیل از روابط عمومی‌های برتر دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری منطقه ۱۰ کشور
  مدیر روابط عمومی حفاری شمال برکنار می‌شود؟
  شکایت وزارت نفت از مدیرکل روابط عمومی استانداری لرستان در دستور کار است
  نشست روابط عمومی های حوزه اقتصادی و بخش خصوصی استان قزوین
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 35552صفحه نخست » بانک و بیمهچهارشنبه، 23 آبان 1397 - 12:22
با رمز یکبار مصرف بانک ملی ایران ایمن بمانید!
با رمز یکبار مصرف بانک ملی ایران ایمن بمانید! عضو هیات مدیره و معاون فناوری اطلاعات و شبکه ارتباطات بانک ملی ایران با تاکید بر اینکه این بانک نخستین تجربه کاربرد رمز یکبار مصرف در محیط اینترنت بانک را در میان شبکه بانکی داراست، گفت: با رمز یکبار مصرف ضمن حفظ محرمانگی رمز کارت و ‌افزایش ضریب امنیت آن، مشکلات رمزهای ثابت از قبیل فراموشی و لو رفتن نیز به طور کامل مرتفع می شود.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- با رمز یکبار مصرف بانک ملی ایران ایمن بمانید! عضو هیات مدیره و معاون فناوری اطلاعات و شبکه ارتباطات بانک ملی ایران با تاکید بر اینکه این بانک نخستین تجربه کاربرد رمز یکبار مصرف در محیط اینترنت بانک را در میان شبکه بانکی داراست، گفت: با رمز یکبار مصرف ضمن حفظ محرمانگی رمز کارت و ‌افزایش ضریب امنیت آن، مشکلات رمزهای ثابت از قبیل فراموشی و لو رفتن نیز به طور کامل مرتفع می شود.

مسعود خاتونی در گفت و گو با
روابط عمومی بانک ملی ایران با تاکید بر اینکه افزایش روز افزون استفاده از کارت های بانکی در مراودات مالی و معضل سوء استفاده های اینترنتی از حساب های بانکی اهمیت ارتقای برنامه های حفاظت و صیانت از داشته ها و داده های مشتری را دو چندان کرده است، تصریح کرد: تنوع فناوری های به کار گرفته شده در شیوه های تبادلات مالی، تنوع درگاه ها و اخیرا نیز تنوع سازمان های ارایه کننده خدمات در قالب پرداخت ساز و پرداخت یار و از سویی توسعه حضور فین تک ها موجب شده تا مسیرهای متعددی برای حرکت اطلاعات محرمانه مشتری در فضای مجازی ایجاد شود که این امر مخاطرات عدیده امنیتی را برای بانک و مشتری به همراه دارد.

وی اظهار کرد: با توجه به آمارهای شبکه بانکی کارت ها نقش زیادی در تعاملات تجاری چه به صورت حضوری و چه غیرحضوری دارند و از این رو اتخاذ رویکردهای ارتقای امنیت کاربری این کارت ها، از سوء استفاده های فزاینده این حوزه ممانعت و آسایش بیشتری را برای استفاده کنندگان خدمات مالی الکترونیکی فراهم می کند.

خاتونی ادامه داد: بر همین اساس بانک ملی ایران به عنوان نخستین بانک کشور فناوری استفاده از رمز یکبار مصرف را مورد استفاده قرار داد اما این فناوری به دلایل متعددی نظیر عدم آگاهی از فواید رمزهای یکبار مصرف، هزینه تهیه توکن سخت افزاری و همچنین عدم امکان استفاده از اینترنت بانک بدون حضور این توکن ها از دید مشتری تجربه خوشایندی نبود.

این عضو هیات مدیره بانک ملی ایران اضافه کرد: همین امر موجب شد تا زیرساخت های رمز یکبار مصرف (OTP) جدید به گونه ای ایجاد شوند که مشتری با درک فواید آن، بدون پرداخت هزینه جانبی و با تمایل شخصی به ارتقای امنیت خود کمک کند.

وی گفت: این پروژه در تابستان سال گذشته کلید خورد و از آنجا که باید تمامی کانال های دسترسی مشتری را پوشش می داد، در گام نخست در همه خدمات بانکی و پرداخت مبتنی بر کارت در تمامی درگاه ها تعریف شد.

خاتونی بیان کرد: خوشبختانه توانستیم رمز یکبار مصرف را در خردادماه امسال و پیش از بخشنامه جدید بانک مرکزی و احراز هویت پویا در قالب یک نرم افزار موبایلی با عنوان سامانه 60 به بهره برداری عملیاتی برسانیم.

وی عنوان کرد: فرآیند فعال کردن رمز یکبار مصرف با نصب اپلیکیشن 60 و سپس اجرای فرآیند احراز هویت چند فاکتوره که بخشی از آن از طریق خودپرداز و کارت فیزیکی انجام می شود، صورت می گیرد. با تکمیل این فرایند مشتری قادر است از رمز یکبار مصرف به صورت ویژه و اختیاری در موقعیت های مشکوک و ناشناس در تمامی خودپردازها، پایانه های فروش و درگاه های پرداخت اینترنتی به عنوان رمز اول یا دوم استفاده کند.

معاون فناوری اطلاعات و شبکه ارتباطات بانک ملی ایران با تاکید بر اینکه به زودی نیز شاهد فعال شدن رمز یکبار مصرف در اینترنت بانک و همراه بانک جدید یعنی سامانه بام خواهیم بود، تصریح کرد: بانک ملی ایران این افتخار را دارد که با رمز یکبارمصرف پیشگام تر از بانک مرکزی در موضوع احراز هویت پویا عمل کند و امیدواریم پس از بخشنامه جدید بانک مرکزی هم شاهد روشنگری و دستورالعمل های بیشتر و جامع تر برای رویارویی موسسات مالی با زیست بوم های آتی مالی باشیم.

وی خاطر نشان کرد: برنامه نویسان و متخصصان امنیت هر میزان که نکات امنیتی را لحاظ کنند باز کنترلی روی ملاحظات امنیتی کاربر ندارند و OTP تکنولوژی است که توسط افزاره های سخت افزاری یا نرم افرازی به حفظ امنیت کاربر در انجام تراکنش ها در حوزه وب کمک می کند. به کمک این تکنولوژی، رمز یکبار مصرف بر اساس الگوریتم های مختلف به صورت تصادفی تولید و در زمان اجرای تراکنش کاربر مصرف و پس از 60 ثانیه از اعتبار ساقط می شود.



 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  آشنایی با روابط عمومی


  تقویم روز ارتباطات/ صدای آمریکا به زبان فارسی باردیگر خاموش شد


  تقویم روز ارتباطات/ ورود نخستین چاپخانه مدل گوتنبرگ به ایران


  مدیرکل مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی‌ رسانه‌ها منصوب شد


  روابط عمومی، گوش های شنوا


  مدیرکل روابط عمومی استانداری مازندران: جایگاه روابط عمومی ها نیازمند تغییر اساسی است


  استاندار خراسان رضوی: رسانه‌ها باید در جهت امیدآفرینی واقعی در جامعه تلاش کنند


  انتشار لوح فشرده سومین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش های روابط عمومی


  فرماندار انزلی: روابط عمومی ها تسهیل گر ارتباط با مردم باشند


  نقش ارتباطات در بهبود کیفی نظام اجتماعی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: گزارش سومین رخداد ملی بررسی مسایل و چالش های روابط عمومی