درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 20:10   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته کاری ۴ روزه در ترکیه: مزایا و چالش‌ها
  ده‌ها مدیر صنعت تبلیغات و روابط‌عمومی با صنایع بسیار آلوده کننده ارتباط دارند
  بیلبورد معطر مک دونالد: نبوغی در بازاریابی
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  دانشگاه‌ها به دنبال متخصصان ارتباطات استراتژیک در بحبوحه افزایش انتقادات عمومی هستند
  تبعیض در استخدام: یافته‌های یک مطالعه جدید
  کارشناس روابط‌عمومی: واکنش بوئینگ پس از حوادث اخیر رضایت‌بخش نبود
  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم
  50 مدیر ارشد بازاریابی کارآفرین فوربس
  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 35547صفحه نخست » چهارشنبه، 23 آبان 1397 - 10:55
شجاع الدین طایفه روزنامه نگاری با نیم قرن در لاهیجان تجلیل شد
آیین تجلیل از نیم قرن تلاش شجاع الدین طایفه در نویسندگی، روزنامه‌نگاری و فعالیت های اجتماعی در لاهیجان به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی با حضور جمعی از شاعران، نویسندگان، پژوهشگران و صاحب نظران گیلانی و مسوولان شهرستان لاهیجان برگزار شد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- آیین تجلیل از نیم قرن تلاش شجاع الدین طایفه در نویسندگی، روزنامه‌نگاری و فعالیت های اجتماعی در لاهیجان به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی با حضور جمعی از شاعران، نویسندگان، پژوهشگران و صاحب نظران گیلانی و مسوولان شهرستان لاهیجان برگزار شد.


به گزارش شارا به نقل از ایرنا، در این مراسم چند تن از نویسندگان و پژوهشگران با ارج گذاری سال های تلاش این نویسنده و روزنامه نگار پیشکسوت این اقدام فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لاهیجان را ستودند.


مسعود ربیعی فر یکی از نویسندگان لاهیجانی در باره شجاع الدین طایفه گفت: نویسندگان مرزبانان مرزهای فکر و اندیشه یک جامعه هستند و بزرگداشت انسانی که با اندیشه سروکار دارد به منزله حمایت از اندیشه و تفکر است.


وی خاطرنشان کرد: شجاع الدین طایفه در چهار بعد نقادی ، شعرو شاعری ، روزنامه نگاری و نویسندگی فعال بودند و در عین اینکه نظریه پردازی نکردند ولی از نظرورزی غافل نبودند.


وی اظهارداشت: شهرلاهیجان دارای نویسندگان و اندیشه ورزان بسیاری است و این متفکران هستند که به شهر هویت فرهنگی می بخشند.


رضا عابد شاعر ، نویسنده و منتقد ادبی نیز در این مراسم اظهارداشت:شجاع الدین طایفه با کارهای فرهنگی خود در جهت ارتقای فرهنگی جامعه گام برداشته و از زبان و ادب پاسداری کرده است .


وی گفت:اولین رمان گیلان به نام خان گیلان سرنوشت خان احمد خان حاکم دوره صفوی در سال 1311 توسط یک لاهیجانی به چاپ رسید .


وی تصریح کرد: لاهیجان در حوزه جدی ادبیات شاعرانی نظیر علیرضا کریم ،محمد امینی ،میراحسان ،علی صبوری و محسن با فکر را پرورش داده است .


شجاع الدین طایفه در این مراسم در باره خود چنین گفت:چیزی که دستمایه نشست امروز شددر واقع میتوانم بگویم مقاله ای بود که دقیقا نیم قرن پیش توسط این قلم نوشته شد و صفحه ای را بر جریده ای سیاه کرد که البته خوشبختانه هنوز آن سیاه ‌مشق‌ها همچنان استمرار دارد.


وی به موضوع روزنامه نگاری پرداخت و افزود: بنظرم درمیان آنها که با مقوله رسانه به مفهوم عام سروکار دارند کمتر دقت می شود ،این است که دراین سال ها مفهوم روزنامه نگاری با خبرنگاری بیشتر یکی پنداشته شده و بجای هم بکار گرفته می شود در حالی که بین آنها تفاوت اساسی وجود دارد بدین نحو که خبرنگار در واقع عکاس ماوقع است زیرا آنچه که در جامعه رخ می دهد را ثبت و ضبط و منتشر میکند اما روزنامه نگار رخداد را تحلیل و یا بهتر بگویم از زوایای مختلف مورد بررسی و علت جوئی قرار می دهد و حتی پی آمدهای آنها را پیش بینی کرده و هشدار می دهد.


وی تصریح کرد: پس روزنامه نگاری بمعنای انعکاس صرف رخداد ها نیست بلکه روزنامه نگاری با سوال شروع می شود و با پویش به نتیجه قابل ارائه منتهی می‌گردد و به همین خاطر روزنامه نگاری تحلیلی با جامعه شناسی تفسیری فصل مشترک پیدا می کند .


وی خاطرنشان کرد: روزنامه نگار علاوه بر تحلیل رخداد رویکرد به حل مسئله هم دارد یعنی هم به عینیت می پردازد و هم به آنچه که باید به آن فکر شود ، بدین ترتیب او از جنس کنجکاوی و پرسشگری بین عینیت و ذهنیت جامعه پلی می زند .


وی اظهارداشت:برایند تولیدات روزنامه نگاری تعرفه کننده موقعیت جوامع است تا بفهمیم جامعه‌ای بیدار است یا بخواب شده است ، پس جای روزنامه نگار در صف تماشاچی نیست ، روزنامه نگار علیرغم پاره ای ناخوش آیندی ها که از او در جوامع وجود دارد بسراغ ادوات پرسش (کی-کی-کجا-چرا- چگونه- برای چه ) و از این دست می رود زیرا دانستن و یافتن پاسخ را از وظایف ذاتی حرفه خویش می شمارد .


وی یادآورشد: روزنامه نگار در شرایط سخت و بسته جامعه رندانه برای آینه گردانی در جامعه خویش رویکردش معطوف به طنز می شود زیرا وقتی نتوانست به طرح مسئله بطور آزاد و بدون دغدغه بپردازد ناگزیر برای عرضه تولیداتش به صنعت طنز و گوشه و کنایه و استعاره و نوش و نیش روی می آورد که این قلم سالها در ستون (شکریات میرزا محمود خان خودمون ) و (چیزی شبیه پاسخ) بدان پرداخته است .


شجاع الدین طایفه کارشناس رشته اقتصادی با درجه ممتاز از دانشگاه ملی (شهیدبهشتی) در سال 1352و دارای تحصیلات تکمیلی کارشناسی ارشد مدیریت دولتی است که 30سال فعالیت در بخش دولتی و متجاوز از 20سال در بخش خصوصی و سمن ها فعالیت داشته است .


وی متولد 21اسفند سال 1321 در لاهیجان است که تحصیلات ابتدایی تا متوسطه را در این شهر و دانشگاه را در تهران گذرانده است و از سال 1347تاکنون طی نیم قرن متجاوز از یک هزارو800مقاله جدی و طنز در نشریات شهرستانی ، استانی و سراسری در زمینه های سیاسی اجتماعی ،ادبی و نقد نگاشته است.


طایفه دارای چهار رساله پژوهشی در زمینه جمعیت و توسعه با تایید هیات داوری دانشگاهی ، مقاله نویسی برتر و برگزیده در کنگره شهیدرجایی تهران سال 1387 را در کارنامه خود دارد.


ارایه برترین مقاله در همایش معشوق مستور در دانشگاه آزاد لاهیجان 1387 و نویسنده دو عنوان کتاب بنام های گریز در سال 1380و کتاب لاهیجان در نگاهی دیگر در سال 1391 از دیگر آثار او به شمار می رود.


این نویسنده لاهیجانی درحال حاضر دو عنوان کتاب بنام های کوچه های دلواپسی (شعر) و دو روی سکه شامل مجموعه مقالات را آماده نشر دارد.


او بعنوان بازنشسته نمونه کشور در سال های 1387و 1383 انتخاب و برگزار کننده همایش بزرگداشت دکترمجتهدی در دانشگاه آزاد لاهیجان و همایش بزرگداشت استاد محجوبی نقاش نامی کشور دردانشگاه آزاد دیلمان ، همایش بزرگداشت دکتر حکیم زاده در رشت سالن خاتم الانبیا و در کنار مزارش در کهریزک تهران و برگزاری همایش بزرگداشت دکتر ابوالحسن ضیاء ظریفی دانشمند منتخب 2002جهان در سالن نظام مهندسی لاهیجان در سال 89 را برعهده داشته است و همچنین عضویت در هیات مدیره و نایب رییس خانه تشکل های غیردولتی استان گیلان در دو دوره و هشت سال تا 1385 از دیگر فعالیت های اجتماعی اوست.


شجاع الدین طایفه با داشتن 16سال سابقه خدمت اجتماعی در موسسات خیریه، ساخت یک مدرسه در منطقه مهدی آباد بویین زهرای قزوین در زلزله 1380 به مساحت یک هزارمترمربع با خوابگاه و سلف سرویس بنام پری ساربان ها را در فعالیت های اجتماعی و خیرخواهانه خود دارد.


در این مراسم با اهدای لوح تقدیر و هدیه از سوی جانبازی سرپرست فرمانداری لاهیجان و اعضای شورای شهر به این پیشکسوت عرصه های نویسندگی، شعر و شاعری و فعالیت های اجتماعی بطور جداگانه تقدیر بعمل آمد.

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  انواع مختلف شهرت


  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد


  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی


  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری


  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد