درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
دوشنبه، 19 آذر 1397 - 02:38   

مسئول رسانه‌ای داعش در افغانستان بازداشت شد

  مسئول رسانه‌ای داعش در افغانستان بازداشت شد


ادامه ادامه مطلب یک

اخبار داغ از دنیای فناوری

  اخبار داغ از دنیای فناوری


ادامه ادامه مطلب دو

بهره جویی تبلیغاتی از دوربین‌های مخفی مراکز خرید

  بهره جویی تبلیغاتی از دوربین‌های مخفی مراکز خرید


ادامه ادامه مطلب سه

اعتماد به نفس یعنی همه چیز

  اعتماد به نفس یعنی همه چیز


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  تجلیل از فارغ التحصیلان نخستین دوره بلند مدت روابط عمومی خوزستان
  بانک های ملت، صادرات، ملی، تجارت، مسکن، پاسارگاد در صدر بانک های برتر اسلامی منطقه
  جشنواره بزرگ من با طبیعتم فروشگاه های زنجیره ای هایپرمی
  همایش سراسری روابط عمومی شرکت بازرگانی دولتی ایران برگزار شد
  راهکارهای ارتباط برقرار کردن با مخاطبان هدف
  محمود بهارلو مشاور و مدیر جدید روابط عمومی فرمانداری بهارستان شد
  آشنایی با روابط عمومی
  آشنایی با روابط عمومی و تبلیغات
  رییس مرکز روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی، رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی شد
  توانمند سازی روابط عمومی ها و استفاده از روش های نوین اطلاع رسانی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 35537صفحه نخست » تبلیغات و بازاریابیسه شنبه، 22 آبان 1397 - 15:27
چگونه مراسم معرفی محصول جدید را مدیریت کنیم؟
نکته مهم درخصوص معرفی محصولات جدید شناخت هدف اصلی و ابزارهای مورد نیاز است. آیا شما نیز در پی گردآوری مقدمات معرفی محصول تازه تان هستید؟ اگر این طور است، مقاله کنونی به شما در راستای دستیابی به هدف تان کمک شایانی خواهد کرد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- معرفی محصولات تازه به طور معمول کار دشواری محسوب می شود. انجام این کار در سال جاری فرآیند بسیار دشوار و پیچیده تری خواهد بود. شاید در نگاه نخست بسیاری از برندها فقط حوزه کسب وکار خود را دارای چنین مشکلی تصور کنند. با این حال براساس گزارش وب سایت Publicity در سال جاری 80درصد از محصولات جدید در جلب نظر مخاطب و کسب فروش ناموفق عمل کرده اند. با این حال فضای موجود برای کارآفرینان به طور کامل تیره و تار نیست. شاید حضور رقبای متعدد کار را برای برندها دشوار کند. با این حال در مقایسه با دهه های گذشته اکنون ابزار و امکانات بیشتری در دسترس کارآفرینان است.


نکته مهم درخصوص معرفی محصولات جدید شناخت هدف اصلی و ابزارهای مورد نیاز است. آیا شما نیز در پی گردآوری مقدمات معرفی محصول تازه تان هستید؟ اگر این طور است، مقاله کنونی به شما در راستای دستیابی به هدف تان کمک شایانی خواهد کرد.

اهمیت شناخت مخاطب
نخستین قدم در راستای برگزاری مراسم معرفی محصول جدید شناخت درست مخاطب مان است. در حقیقت شناسایی سلیقه و پسندهای مخاطب هدف برای موفقیت در عرصه کسب وکار ضروری به نظر می رسد. همچنین باید پلتفرم های اجتماعی مورد علاقه و نوع پیام های تحریک کننده شان برای پاسخگویی را مورد شناسایی قرار دهیم. توجه داشته باشید، اگر در این مرحله با شکست مواجه شوید، در مراحل بعدی نیز نتیجه ای مشابه در انتظارتان خواهد بود.


می دانم اکنون به چه فکر می کنید: پیش از داشتن مخاطب چگونه باید در مورد آن آگاهی کسب کرد؟
نکته مهم در اینجا امکان استفاده از نتایج مطالعات راهبردی در مرحله پیش و پس از مراسم مان است. ابزارهای هوشمندی نظیر Smart Survey و Monkey Survey به برندهایی که در پی برگزاری نظرسنجی هستند، کمک زیادی خواهد کرد.


در بسیاری از مواقع آنالیز و تحلیل نحوه عملکرد رقبا نقش مؤثری در بهبود مراسم معرفی ما خواهد داشت. ابزارهایی نظیر Similar Web و You Gov بهترین نرم افزارهای موجود برای این کار محسوب می شوند.


پس از آنکه تا جای ممکن اطلاعات کاربردی در مورد مخاطب مان جمع آوری کردیم، نوبت به ترسیم تصویری دقیق از خواسته و سلیقه شان می رسد. هرچه در ترسیم این تصویر دقیق تر عمل کنیم، در آینده تعامل مان با مخاطب عمیق تر خواهد بود. منظور من در اینجا از ترسیم تصویر چندان پیچیده نیست. طراحی یک جدول ساده از سلیقه مخاطب راهکاری مناسب برای تحلیل بهینه نتایج نظرسنجی مان خواهد بود.

هرچه در مطالعه مان بر روی جزییات بیشتری تأکید کنیم، توانایی پیش بینی سلیقه مخاطب برندمان افزایش خواهد یافت. به المان های ذیل به هنگام گردآوری اطلاعات توجه کنید:
• سن
• جنسیت
• محل زندگی یا کار
• میانگین درآمد
• موقعیت خانوادگی و اجتماعی
• سرگرمی ها و علاقه مندی ها
 

پیش از شروع مراسم سایت خود را آماده کنید
شاید شما گمان کنید که اقدام برای طراحی و ساخت یک سایت زیبا پیش از مراسم معرفی محصول کاری خارج از برنامه باشد. این فرض شما در صورت استفاده از سایت رسمی شرکت به منظور فروش محصولات کاملاً درست خواهد بود. با این حال در دنیای مدرن سایت رسمی یک برند فقط برای فروش بیشتر نیست. در حقیقت دنیای آنلاین موقعیت مناسبی برای تعامل بیشتر، شناخت دوجانبه و تلاش برای نزدیک شدن به زندگی مخاطب هاست. به این ترتیب سطح اهداف برند ما باید بسیار وسیع تر از فروش صرف محصولات باشد. فرض من در اینجا بر روی معرفی نخستین محصول برند شماست. با این حساب سایت رسمی برندتان هنوز هیچ محتوایی برای فعالیت در زمینه فروش ندارد. در این شرایط مزیت راه اندازی یک سایت رسمی چه خواهد بود؟ پاسخ کوتاه به پرسش فوق «فایده های خیلی زیاد» است.


پیش از همه، راه اندازی سایت پیش از معرفی محصول برندمان به ما در زمینه عیب یابی کمک شایانی خواهد کرد. وقتی هنوز فرصت درازی تا شروع معرفی محصول باقی است، مهلت ما برای آزمون و خطا پیرامون سایت مان زیاد خواهد بود. بی شک چنین فرصتی پس از معرفی محصول وجود ندارد.


به طور همزمان، پیش از معرفی محصول ما فرصت تولید محتوای جذاب برای جلب نظر مخاطب را خواهیم داشت. این شیوه یکی از راهکارهای کاملاً نوین برندسازی محسوب می شود. براساس مطالعه سایت All Business برندهایی که پیش از معرفی محصولات شان به فعالیت در زمینه تولید محتوای آنلاین می پردازند، شانس بیشتری در تبدیل مخاطب های خود به مشتری دارند.


توجه داشته باشید که کاربران علاقه مند به برند شما می توانند فهرست مخاطب های کمپین بازاریابی ایمیلی تان را نیز شکل دهند. به این ترتیب با درخواست برای ثبت آدرس ایمیل شما فرصت مهمی برای تعامل هرچه بیشتر با مخاطب خود خواهید داشت.


یکی از راهکارهای بسیار مؤثر برای بازاریابی برندمان در آینده دریافت اطلاعاتی نظیر محل سکونت، سن و فهرست علاقه مندی های آنلاین مخاطب هاست. به این ترتیب در آینده شما بانک اطلاعاتی نسبتا مناسبی از مخاطب های هدف تان خواهید داشت.


پیش از شروع مراسم ویروس برندتان را منتشر کنید
توسعه ویروسی محتوا را بسیاری از کارشناس ها همان «پیش نمایش» می نامند. هدف اصلی از این کار نمایش اولیه محتوای برندمان برای مراسم معرفی محصول به جامعه آماری چند هزار نفری است. به این ترتیب برند ما فرصت دریافت واکنش های متفاوت را خواهد داشت.


شاید شما هم استراتژی برند هریز در زمینه معرفی محتوای خود به 100 هزار نفر از مخاطب های ویژه اش را به یاد داشته باشید. در اصل این مخاطب ها افرادی عادی بودند که این برند برای شروع به کار انتخاب کرد. نتیجه این اقدام شجاعانه جذب نزدیک به 100 هزار نفر مخاطب هدف پیش از شروع به کار رسمی آن برند بود.


با توجه به صحبت های فوق، پیش نمایش مراسم چگونه به کسب وکار ما کمک خواهد کرد؟
توسعه ویروسی مطالب مراسم مان تا حد زیادی شبیه به کار برند هریز است. با این حال به جای ارائه اطلاعات محدود، ما تمام جزییات مراسم را در اختیار جامعه آماری خود قرار می دهیم. پس از دریافت پیشنهادات نوبت به توسعه برندمان به نمایندگی از آنها می رسد. در حقیقت اگر مراسم ما جذاب باشد، جامه آماری ما به سرعت اقدام به اشتراک گذاری تجربه اش با سایر مردم می کند. این کار اشتیاق کاربران فضای مجازی به مراسم و محصول ما را به طور چشمگیری افزایش خواهد داد.
فرض کنید شما در حال برنامه ریزی برای معرفی محصول جدید برند اپل هستید. در این میان یک ایده مناسب انتخاب تعداد محدودی از مشتریان ثابت برند به عنوان جامعه آماری است. در این میان باید فرصت کار با محصول تازه اپل را به جامعه آماری خود بدهیم. سپس با دریافت نظرات و پیشنهادات به همکاری خود خاتمه خواهیم داد. از اینجا به بعد فرآیند بازاریابی محصول ما از سوی جامعه آماری صورت می پذیرد. شمار بالایی از این افراد اقدام به توضیح تجربه شان برای دیگر کاربران خواهند کرد. چنین استراتژی را در عمل برند EA (Electronic Art) انجام می دهد. این برند پیش از رونمایی رسمی از هر بازی کنسولی اش به شمار محدودی از گیمرها اجازه کسب تجربه کار با بازی را می دهد. به این ترتیب علاوه بر استفاده از پیشنهادهای این افراد، کار بازاریابی و تبلیغات شان نیز به صورت رایگان انجام می شود.


اگر شما نیز به فکر پیش نمایش محصول تان برای جامعه آماری هستید، به نکات ذیل توجه داشته باشید:
• به منظور اجرای طرح شما نیاز به پایگاهی برای ثبت نام خواهید داشت (در حالت ایده آل سایت رسمی برندتان).
• به منظور نمایش درخواست برای ثبت نام افراد در طرح پیش نمایش باید در شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک پست تان را توسعه دهید. بودجه مناسبی برای این کار کنار بگذارید.
• فرآیند استفاده از محصول خود را تا جای ممکن ساده کنید. هرچه مخاطب راحت تر به محصول شما دست پیدا کند، فرآیند پیش نمایش سریع تر انجام خواهد شد.
 

کمپین ویژه مراسم را طراحی کنید
همانطور که آماده ساماندهی مراسم اصلی می شوید، تدارک کمپین ویژه ای برای برندتان را نیز در ذهن داشته باشید. هدف اصلی از این کار ارائه ساده و سریع اطلاعات به مخاطب است. همچنین باید از سهولت ثبت سفارش خرید نیز اطمینان حاصل کنید. یکی از تجربیات تلخ همه ما انتظار طولانی در سایت خرید محصولات است. شاید تا یک دهه پیش به دلیل شرایط تکنولوژیک چنین اشتباهاتی چندان مهم تلقی نمی شد، اما اکنون مخاطب در کسری از ثانیه قید برند ما را خواهد زد.
یکی از بهترین راهکارها برای شروع کمپین مراسم ارسال ایمیل به کاربرانی است که در بخش های قبلی با آنها ارتباط برقرار کرده اید. در زمینه ارسال ایمیل نخست باید نهایت دقت را داشت. این پیام باید کاملاً حرفه ای و در عین حال صمیمانه ارسال شود. به جای صحبت های کلیشه ای در متن ایمیل خود از دعوت ویژه کاربر صحبت کنید. همچنین ارائه تخفیف استثنایی به کاربران به دلیل ارتباط طولانی با آنها نیز ایده جالبی خواهد بود.


به منظور افزایش جذابیت ایمیل های برندمان باید بر روی تخفیف ویژه و محدود تأکید کنیم. به این ترتیب حداقل برای استفاده از تخفیف ویژه نیز مخاطب ما سری به مراسم مان خواهد زد.


به عنوان نکته آخر این بخش، پس از خرید محصول از سوی مخاطب نوع رابطه ما با آنها باید تغییر کند. از اینجا به بعد طرف مقابل ما فقط مخاطب هدف نیست، بلکه مشتری برندمان نیز محسوب می شود.


همه جا باشید
نیازی به توضیح ندارد که هرچه بیشتر برند شما در معرض دید مخاطب باشد، شانس شما برای جلب نظر بیشتر افزایش خواهد یافت. در اینجا من فهرستی از کارهایی که شما به منظور دستیابی به این هدف می توانید انجام دهید، گردآوری کرده ام. به نکات ذیل توجه کنید:


• تبلیغات کمپین خود را در تمام پلتفرم های موجود توسعه دهید.
• برگزاری مسابقه یکی از ایده های بسیار جالب برای ترغیب هرچه بیشتر مخاطب به توجه و خرید محصول مان است.
• همکاری با افراد مهم و تأثیر گذار را در نظر داشته باشید. در حوزه بازاریابی الگوی تأثیر گذاری نتیجه بخشی بسیار بالایی دارد.
• محصول خود را در اختیار وبلاگ نویس های مختلف نیز قرار دهید. به طور معمول آنها پست های ویژه ای برای معرفی و نقد و بررسی هر محصول تهیه می کنند.
• ایمیل های حاوی درخواست برای فروش محصول تان به برندهای معتبر نظیر آمازون (یا هر کسب وکار مشابه محلی) ارسال کنید.
• هرگز بازاریابی آفلاین را از یاد نبرید. در بسیاری از کسب وکارها افراد هنوز هم تحت تأثیر بازاریابی آفلاین نظیر بیلبوردها یا تبلیغات تلویزیونی هستند.

برنامه ریزی، برنامه ریزی و بازهم برنامه ریزی
باشه، قبول دارم که این مورد بسیار واضح است. با این حال چنین توصیه ای برای کسب وکارهای کوچک تازگی دارد. بسیاری از برندهای تازه کار و کوچک پس از اجرای برنامه شان با خیالی راحت به سوی کارهای دیگر می روند. اگر به دنبال موفقیت پایدار و بلندمدت هستید، سعی کنید مانند این دسته از برندها نباشید.


یکی از نکات مهم به هنگام برنامه ریزی اصلاح آن در طول فرآیند اجراست. به این ترتیب به موازات اجرای کمپین مان باید نسبت به شناسایی نقاط ضعف و رفع فوری آنها اقدام کنیم. همچنین در مورد برنامه یکپارچه برندمان باید همیشه اطلاعات مورد نیاز برای ارزیابی انتقادی اش را فراهم کنیم. این اطلاعات عمدتا شامل میزان پسند هر بخش از سوی مخاطب می شود.


به عنوان توصیه پایانی برنامه ریزی را همیشه جدی بگیرید. در حقیقت برندهای شکست خورده به دلیل عدم برنامه ریزی نابود نمی شوند، بلکه برنامه آنها با نیاز کسب وکار و مشتریان شان ناهماهنگ است. بنابراین صرف برنامه ریزی پایان کار محسوب نمی شود. باید همیشه نسبت به آپدیت برنامه برندمان اقدام کنیم. فقط در این صورت همیشه در برابر نیاز مشتریان توانایی پاسخگویی خواهیم داشت.
 

مترجم: سوجان پاتل, علی آل علی
منبع: allbusiness - فرصت امروز
 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  آشنایی با روابط عمومی


  آشنایی با روابط عمومی و تبلیغات


  مشتری


  به روزرسانی سایت: ده نکته کاربردی برای روابط عمومی‌ها


  آنچه باید بدانیم؟/ عوامل موثر بر موفقیت کارمندان روابط عمومی


  راهنمای گوگل ادوردز / قیمت گذاری کلمات کلیدی


  روبات‌های پیش‌خدمت، هدایت‌گران معلول


  آگهی اشتباه یک کارآموز در گوگل ۱۰ میلیون دلار خسارت زد


  سرپرست جدید روابط عمومی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران منصوب شد.


  چگونه با افزایش بودجه تبلیغاتی امکان جلوگیری از مرگ برندمان را داریم؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان دومین همایش بررسی نقش روابط عمومی در صنعت بانکداری