درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
جمعه، 3 خرداد 1398 - 08:33   

آشنایی با روابط عمومی

  آشنایی با روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

سه خاصیت انسانی دشوارساز زندگی

  سه خاصیت انسانی دشوارساز زندگی


ادامه ادامه مطلب دو

۵ دلیل برای نگرانی غرب از غول فناوری چین

  ۵ دلیل برای نگرانی غرب از غول فناوری چین


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی

  فراخوان چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اپراتورهای موبایل در اروپا و آسیا همکاری با هوآوی را متوقف کردند
  ۵ دلیل برای نگرانی غرب از غول فناوری چین
  چگونه بر ترس از پرواز غلبه کنید؟
  گزارش برگزاری نشست موزه و رسانه‌
  تقویم روز ارتباطات/ صدای آمریکا به زبان فارسی باردیگر خاموش شد
  همایش تجلیل از مسئولان روابط عمومی های برتر شهرستان خلخال
  تجلیل از روابط عمومی‌های برتر دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری منطقه ۱۰ کشور
  مدیر روابط عمومی حفاری شمال برکنار می‌شود؟
  شکایت وزارت نفت از مدیرکل روابط عمومی استانداری لرستان در دستور کار است
  نشست روابط عمومی های حوزه اقتصادی و بخش خصوصی استان قزوین
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 35529صفحه نخست » فناوری نوسه شنبه، 22 آبان 1397 - 01:36
کارشناسان پاسخ می‌دهند: چگونه یک ایمیل بی‌نقص بنویسیم؟
مرکز نگارش دانشگاه Chapel Hill کارولینای شمالی، توصیه می‌کند که ذکر تاریخ دقیق انجام کارها در این نامه‌های اداری، گامی دیگر در جهت بهتر تنظیم کردن آنهاست. برای نمونه، در نامه بنویسید که موضوع مورد نظر را، روز بعد و به طور حضوری به اطلاع مدیرتان خواهید رساند و یا قرار یک تماس تلفنی در این مورد را برای تاریخی مشخص بگذارید.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- آماده‌ کردن یک ایمیل خوب، به تنظیم لحن آن بستگی مستقیم دارد؛ به طوری که منظور شما را برساند و در عین حال که نشان دهد شما حرفه‌ای هستید، بیش از حد خشک و خط ‌کشی شده به نظر نرسد. انجام این کار البته، آسان نیست. اما خوشبختانه، روش‌هایی وجود دارند که با به کار گرفتن آنها، می‌توانید روند این کار راساده‌تر کنید، مهارت‌های خود را تقویت کنید و تجربه‌ کاری خود در این زمینه را نیز، افزایش دهید.


در اینجا، توضیحاتی را از کارشناسان ارتباطات اداری می‌آوریم که روش تنظیم یک ایمیل تجاری و رسمی را، در انواع موضوعات، شرح می‌دهند.


از اتیکت‌های سنتی تجارت پیروی کنید
مایکل جی. مردیت استادیار رشته‌ مدیریت و ارتباطات از دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی، پیشنهاد می‌دهد که اگر شک دارید، از همان قواعد رسمی سنتی نامه‌نگاری اداری پیروی کنید. برای نمونه، نامه‌ خود را با ِDear آغاز کنید و همیشه مطمئن شوید که نام گیرنده را، در کنار عنوان مناسب Mr. ، Ms. یا Dr. بنویسید. آقای مردیت می‌گوید: <این روش سنتی و امتحان شده نامه‌نگاری اداری است، که ریسک پایینی دارد. آغاز کردن نامه به شکل درست، اعتبار و احترام لازم را برای نگارنده پدید می‌آورد>.


دنیل کولادیس معاون مدیر بخش ارتباطات و کاریابی دانشکده‌ تجارت McDonough در دانشگاه جرج تاون انتاریو، است. او می‌گوید که در این نامه‌ها، بهتر است با regards نامه را پایان دهیم، زیرا این از هنجارهای گفتگوی حرفه‌ای است. او توضیح می‌دهد: <همانطور که رابطه‌ شما با کسی که با او نامه‌نگاری می‌کنید، نزدیک تر می‌شود، می‌توانید از best regards و warm regards نیز استفاده کنید، که رسمیت کمتری دارند. اما عبارت‌هایی مانند sincerely بیش از حد رسمی هستند>.
از روش و لحن مخاطب تان پیروی کنید

گرچه ماندن در سوی نگارش حرفه‌ای، معمولا ایده‌ خوبی است، اما آقای کولادیس پیشنهاد می‌کند که در کنار آن، لحن و رفتار گیرنده‌ ایمیل تان را نیز، سرمشق قرار دهید. برای نمونه، اگر مخاطب شما، عادت به استفاده از ایموجی دارد، شما می‌توانید برای برقراری بهتر ارتباطات، از همین ابزار استفاده کنید. کولادیس می‌گوید: <در محیط‌های حرفه‌ای، هر چقدر که بیشتر هماهنگ با محیط اطراف تان به نظر برسید، احترام و نفوذ بیشتری پیدا می‌کنید. هماهنگ شدن با لحن و سبک سخن گفتن رئیس تان، باعث می‌شود او احساس کند که در زمین او بازی می‌کنید. باید مخاطب تان را آنالیز کنید و لحن و سخن خود را، به نسبت آن تنظیم نمایید>.


منظورتان را مختصر و مفید بیان کنید
متن و ساختار ایمیل تان را، از بیرون به داخل بچینید؛ نخستین جمله‌ ایمیل شما، باید به روشنی، منظورتان را از نگارش نامه، بیان کند. این موضوع، برای موفقیت در نامه‌نگاری، بسیار حیاتی است. افزون بر این، تلاش کنید که ایمیل تان را مختصر و مفید بنویسید، طوری که به نظر نرسد می‌خواهید وقت مخاطب تان را تلف کنید. کولادیس می‌گوید: <این موضوع، به طور ویژه در مورد افرادی که به پرکاری مشهورند، بیشتر صادق است. هر گاه می‌خواهید برای سرکارگر یا مسئول استخدام نامه‌ای بنویسید، باید برنامه‌ کاری روزانه‌ این افراد را نیز، درنظر داشته باشید>. این کارشناس می‌افزاید: <هر چه اطلاعات کمتری را، در یک نامه، از رئیس تان طلب کنید، بهتر است. مدیر شما بسیار خوشحال خواهد شد که بداند شما، پیش از پرسیدن پرسش‌های تان از او، تحقیقات و مطالعه کافی کرده‌اید>.


مرکز نگارش دانشگاه Chapel Hill کارولینای شمالی، توصیه می‌کند که ذکر تاریخ دقیق انجام کارها در این نامه‌های اداری، گامی دیگر در جهت بهتر تنظیم کردن آنهاست. برای نمونه، در نامه بنویسید که موضوع مورد نظر را، روز بعد و به طور حضوری به اطلاع مدیرتان خواهید رساند و یا قرار یک تماس تلفنی در این مورد را برای تاریخی مشخص بگذارید.

ارتباط شخصی برقرار کنید
چه ایمیل تان را به یک همکار بفرستید و چه به مسئول کارگزینی و یا رئیس تان، برقراری ارتباط شخصی، یکی از کلیدهای گسترش نفوذ در تجارت است. اگر با یک همکار مکاتبه دارید، کمی خودمانی‌تر باشید. اگر قرار است زمان یک گردهمایی اداری را تایید کنید، به پاسخ <بله و خیر> اکتفا نکنید و برای نمونه، از گردهمایی پیشین، نقل قولی بیاورید.


و در نهایت، ارسال ایمیل پیگیری یا Followup را فراموش نکنید. برای اینکه، در نگارش این ایمیل موفق‌تر باشید، باید در پایان نخستین دیدار حضوری یا تلفنی، مطمئن شوید که چه اطلاعاتی باید مورد پرسش و پیگیری قرار گیرند./ ایران جوان

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  آشنایی با روابط عمومی


  تقویم روز ارتباطات/ صدای آمریکا به زبان فارسی باردیگر خاموش شد


  تقویم روز ارتباطات/ ورود نخستین چاپخانه مدل گوتنبرگ به ایران


  مدیرکل مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی‌ رسانه‌ها منصوب شد


  روابط عمومی، گوش های شنوا


  مدیرکل روابط عمومی استانداری مازندران: جایگاه روابط عمومی ها نیازمند تغییر اساسی است


  استاندار خراسان رضوی: رسانه‌ها باید در جهت امیدآفرینی واقعی در جامعه تلاش کنند


  انتشار لوح فشرده سومین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش های روابط عمومی


  فرماندار انزلی: روابط عمومی ها تسهیل گر ارتباط با مردم باشند


  نقش ارتباطات در بهبود کیفی نظام اجتماعی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: گزارش سومین رخداد ملی بررسی مسایل و چالش های روابط عمومی