درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 29 اسفند 1402 - 12:55   

روابط‌عمومی: افزایش اعتماد به رسانه‌ها و پیامدهای آن

  روابط‌عمومی: افزایش اعتماد به رسانه‌ها و پیامدهای آن


ادامه ادامه مطلب یک

ادغام ابزارهای دیجیتال در هر مرحله از استراتژی فروش

  ادغام ابزارهای دیجیتال در هر مرحله از استراتژی فروش


ادامه ادامه مطلب دو

روابط‌عمومی را هسته اصلی استراتژی رشد خود قرار دهید

  روابط‌عمومی را هسته اصلی استراتژی رشد خود قرار دهید


ادامه ادامه مطلب سه

هوش مصنوعی در دادگاه: توهمات و خطرات

  هوش مصنوعی در دادگاه: توهمات و خطرات


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  نوروز خجسته باد/ بهار طبیعت، نویدبخش بهارِ تعامل و همدلی
  یادداشتی بر انتشار کتاب هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل
  نوروز ۱۴۰۳، گامی نو در مسیر تحول روابط‌عمومی با هوش مصنوعی
  شکاف همدلی بین کارگران و شرکت‌ها: چالشی بزرگ برای مدیران عامل
  روابط‌عمومی مبتنی بر داده: ضرورتی برای حرفه‌ای شدن
  پنج نکته از بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
  پنج درس از بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
  هوش مصنوعی و آینده زنجیره تامین: تحولات کلیدی و گام‌های عملی
  12 گام برای ارتقای برنامه‌ها و فعالیت‌های روابط‌عمومی در سال جدید
  روابط‌عمومی را هسته اصلی استراتژی رشد خود قرار دهید
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 35475صفحه نخست » سه شنبه، 15 آبان 1397 - 21:27
نسخه جدید آی‌پد پرو؛ سریع‌تر از رایانه‌های شخصی؟
شرکت اپل در مراسم رونمایی محصولات جدید خود، آی‌پد پروی جدید را رونمایی کرد و ادعا کرد با استفاده از پردازنده جدیدش با نام A12x ، این محصول از بیش از ۹۲ درصد از لپ‌تاپ‌ها سریع‌تر است. اما آیا این ادعا درست است؟
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- شرکت اپل در مراسم رونمایی محصولات جدید خود، آی‌پد پروی جدید را رونمایی کرد و ادعا کرد با استفاده از پردازنده جدیدش با نام A12x ، این محصول از بیش از ۹۲ درصد از لپ‌تاپ‌ها سریع‌تر است. اما آیا این ادعا درست است؟

آی‌پد پرو جدید بسیار شبیه به سرفیس پرو مایکروسافت شده است. ایده تبلت‌های هیبریدی که بتوان آن را جایگزین لپ‌تاپ‌ها کرد را شرکت مایکروسافت شروع کرد. البته با وجود گذشت چند سال از این روش جدید به غیر از محصولات بالارده سرفیس پرو که قیمت بسیار زیادی دارند، عملا تبلت‌های هیبریدی جدید چندان نتوانسته‌اند به گزینه‌ای برای جایگزینی با رایانه‌های شخصی مخصوصا لپ‌تاپ‌ها بدل شوند. یکی از دلایل، ضعیف بودن پردازنده این دستگاه‌ها و البته چندین ایراد اصلی دیگر است.

قبل از اینکه به سراغ این ایرادها برویم و واقعیت را از تبلیغ مشخص کنیم. بهتر است نگاهی به آی‌پد پرو جدید بیندازیم.

این محصول در دو نسخه‌ی ۱۱ و ۱۲.۹ اینچی ساخته شده است و طراحی آن متحول و تخت‌تر شده و از انحنای بی جهت کناره آی پد‌ها در این محصول دیگر خبری نیست. این عامل کمک می‌کند تا قلم آی‌پد پرو به صورت آهن ربایی به کناره دستگاه متصل شده و شارژ شود. با این روش یکی از ایراد‌های اصلی آی‌پد پرو، بر طرف شده است. از طرفی درست‌ مثل آیفون‌های جدید حاشیه‌ها باریک شده و با استفاده از سیستم تشخیص چهره، دکمه هوم و اثر انگشت حذف شده است. با این روش این محصول ۲۵ درصد حجم کمتری نسبت به نمونه قبلی دارد. ضخامت این دستگاه ۵.۹ میلی‌متر است.

اپل مدعی شد که آی‌پد پروهای جدید تا ۱۰ ساعت می‌توانند با یک بار شارژ کار کنند. اگر این ادعا درست باشد همچنان یک مشکل باقی است و آن سرعت بسیار پایین شارژ شدن این دستگاه‌ها است.

این دستگاه از پورت لایتنینگ دیگر استفاده نمی کند و به‌جای آن از USB-C بهره می‌برند، با این ارتباط می‌توان نمایشگر‌های بزرگ را به این تبلت وصل کرد.

آیپد پرو جدید از پردازنده‌ هفت نانومتری A12X Bionic استفاده می‌کند. این پردازنده با ۱۰ میلیارد ترانزیستور و با هشت هسته‌ برای پرازش اطلاعات و هفت هسته برای پردازش گرافیکی آنگونه که اپل ادعا کرده توانایی انجام ۵ تریلیون محاسبه را دارد. اپل ادعا می‌کند این محصول با این پردازنده از ۹۲ درصد رایانه‌های جهان سریع‌تر است. اما به این ادعا می‌توان شک کرد چرا که اگر این ادعا درست بود این شرکت در لپ‌تاپ‌های خود به جای استفاده از پردازنده‌های شرکت اینتل که در مدل‌های قوی‌تر با پرازنده گرافیکی شرکت AMD نیز همراه شده از این پردازنده بهره می‌برد. این در حالی است که در کارهای سنگین مهندسی یا گرافیکی همچنان رایانه‌های ویندوزی با سخت‌افزار قوی از رایانه‌های ساخت اپل قابلیت بیشتری دارند و همگی این رایانه‌ها از پردازنده‌ها شرکت اینتل یا AMD استفاده می‌کنند.

اما مشکل دیگر محصول جدید اپل برای جایگزین شدن با لپ‌تاپ‌ها، مشکل خنک کاری آن در پردازش‌های سنگین است از طرفی در این حالت مصرف باتری به اوج می‌رسد و تبلتی که چندین ساعت برای شارژ زمان نیاز دارد طی کمتر از دو ساعت از شارژ خالی می‌شود. مشکل مهم دیگر سیستم عامل آی‌او‌اس است که عملا برای موبایل توسعه یافته و تعداد کمی از نرم افزار‌های حرفه‌ای روی آن قابلیت اجرا دارد. اپل گفته است که ادوبی نسخه مخصوص فتوشاپ را برای این محصول به صورت کامل عرضه می‌کند. شاید با این کار، برای برخی عکاسان، این سیستم جایگزین مناسبی باشد البته برای روزنامه نگاران، دانش‌آموزان یا دانشجویان هم اگر فعالیت تنها در کارهای سبک مانند کار با نرم افزارهای آفیس خلاصه شود این سیستم می‌تواند جایگزینی برای لپ‌تاپ باشد. قیمت این محصول در ضعیف‌ترین مدل با ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی که از بیشتر پرچمدارن تلفن همراه کمتر است؛ از ۸۰۰ دلار آغاز می‌شود.

در مراسم معرفی محصولات جدید اپل این شرکت پس از سال‌ها مک مینی را به‌روز رسانی کرد. این محصول با پشتیبانی از ۶۴ گیگابایت رم و استفاده از پردازنده نسل هشتمی اینتل شاید برای برخی طرفداران محصولات اپل که بدنبال محصول کارا اما کوچک و سبک هستند مناسب باشد. این محصول دارای دو ترابایت حافظه‌ داخلی است و از تراشه‌ امنیتی T2 استفاده می‌کند. اپل می‌گوید سیستم خنک‌کننده‌ دو برابر بهتر از قبل شده است. البته انتظار قیمت مناسب را از این سیستم نداشته باشید چرا که این محصول در مدل پایه با پرازنده بسیار ضعیف Core i3 و هشت گیگا بایت رم و ۱۲۸ گیابایت حافظه داخلی با قیمت ۸۰۰ دلاری عرضه می‌شود.

بسیاری معتقد بودند با معرفی مک بوک پروهای ۱۳ اینچی که باریک و سبک هستند مک بوک ایرها فراموش می‌شوند اما این شرکت نسل جدید مک بوک ایرها را نیز معرفی کرده است.

این محصول با نمایشگری ۱۳.۳ اینچی حدود ۱۲۵۰ گرم وزن دارد. در این لپ‌تاپ از پردازنده ضعیف دو هسته ای Core i5 اینتل با فرکانس پایه‌ی ۱.۶ گیگاهرتز استفاده شده است. قیمت محصول پایه تنها با هشت گیگابایت رم از ۱۲۰۰ دلار شروع می‌شود.

 

منبع: فردا
 

 



 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  نوروز خجسته باد/ بهار طبیعت، نویدبخش بهارِ تعامل و همدلی


  روابط‌عمومی مبتنی بر داده: ضرورتی برای حرفه‌ای شدن


  شکاف همدلی بین کارگران و شرکت‌ها: چالشی بزرگ برای مدیران عامل


  پنج نکته از بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران


  نوروز ۱۴۰۳، گامی نو در مسیر تحول روابط‌عمومی با هوش مصنوعی


  یادداشتی بر انتشار کتاب هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد