درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
یکشنبه، 30 دی 1397 - 06:08   

"موسسه اعتباری کوثر" در صدر اخبار پربازدید این هفته شارا

  "موسسه اعتباری کوثر" در صدر اخبار پربازدید این هفته شارا


ادامه ادامه مطلب یک

گزارش مرکز آمار ایران از رفتار فرهنگی خانوار ایرانی در سال ۱۳۹۶

  گزارش مرکز آمار ایران از رفتار فرهنگی خانوار ایرانی در سال ۱۳۹۶


ادامه ادامه مطلب دو

فراخوان همکاری در انتشار سالنامه تخصصی روابط عمومی 1398

  فراخوان همکاری در انتشار سالنامه تخصصی روابط عمومی 1398


ادامه ادامه مطلب سه

"سومین نشست اعضای کارگروه روابط عمومی های فدراسیون های ورزشی" در صدر اخبار پربازدید این هفته شارا

  "سومین نشست اعضای کارگروه روابط عمومی های فدراسیون های ورزشی" در صدر اخبار پربازدید این هفته شارا


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  با حضور استاندار مازندران؛ اعضای شورای هماهنگی روابط عمومی های استان شناخته شدند
  مدیرعامل بانک رفاه/ وجود روابط عمومی قدرتمند و فعال، زمینه ساز ایجاد توسعه سازمانی و مدیریت افکار عمومی است
  شش سفیر فرهنگی بانک صادرات ایران جوایز خود را دریافت کردند
  اطلاع رسانی در گیلان ناتوان، سنتی و دست به عصاست!
  مرگ خبرنگار غنایی که درباره فساد در فوتبال تحقیق می کرد
  قطع همکاری دانشگاه اکسفورد با هواوی
  سرپرست روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی: تدوین برنامه های نوین ارتباطی لازمه روابط عمومی راهبردی است
  آغاز به کار غرفه بانک ملی ایران در شهر مشاغل کودکان
  پرداخت 42 هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه رفع احتیاجات ضروری توسط بانک ملی ایران
  کارمند بانک باید مشاور مالی مشتری باشد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 35455صفحه نخست » مدیریت روابط عمومیدوشنبه، 14 آبان 1397 - 17:44
توانایی های رقیب را در نظر بگیرید
دنیای واقعی پیچیده است، انسآنها نیز موجوداتی پیچیده هستند که با استفاده از قوه عقل و ابتکار، این هدیه ارزشمند خداوند، راه درست را پیدا می کنند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- دنیا عرضه رقابت است و گویی مسابقه ای در جریان است که همه سعی می کنند گوی سبقت را از دیگری بربایند. شما هم ناخواسته در چنین مسابقه ای شرکت دارید شاید در رده پایین تر. لازم است قواعد بازی را بشناسید و از همه مهمتر رقبای خود را به دقت شناسایی کنید.


به هر حال اگر خواهان پیشرفت هستید باید جایگاه خود را در زمین تعیین کنید و هدف گیری نمایید. منظوم این است که دقیقا بدانید از شما چه می خواهند. به طور مثال قرار است یک مدیر برای نظارت بر امور اجرایی فروش کامپیوتر انتخاب شود. قبل از هر چیز باید فرم درخواست را ببینید و شیوه مصاحبه را بدانید به طوری که بتوانید تصویری متناسب با کاندیدای مورد نظر آنها داشته باشید.شما می دانید که یک مدیر ایده آل در بخش فروش کامپیوتر باید:


- تجربه و تخصص کافی درباره سیستم کامپیوتری داشته باشد.
- مهارت کافی برای فروش لوازم کامپیوتری داشته باشد.
- و تا حدی در بخش سرپرستی و نظارت تجربه داشته باشد.
حالا وقت آن رسیده است که طرف مقابل خود را بررسی کنید و میزان توانایی های او را زیر ذره بین ببرید. فرض کنید دو کاندیدای دیگر هم وجود دارند:
- "تونی" کامپیوتر را خوب می شناسد و قدرت نظارت و سرپرستی بر امور را نیز دارد اما متاسفانه یا خوشبختانه فاقد مهارتهای لازم در بخش فروش می باشد.
- "ساندرا" یک فروشنده ماهر است که از روابط عمومی بالایی برخوردار است تجربه کافی در بخش نظارت و سرپرستی نیز دارد اما کامپیوتر را خوب نمی شناسد.
خب، حالا به نظر شما کاندیدای ایده آل کیست؟ پاسخ این سؤال کاملا بستگی به خواسته و نیازهای مدیریت دارد. آنچه مسلم است این است که این شغل شامل سه بخش

مجزا است: بخش فروش، بخش کارشناسی محصول و بخش نظارت و سرپرستی. شما نیز مانند دو کاندیدای دیگر ، دو مهارت از سه مهارت مورد نظر را دارید. حالا باید بررسی کنید مدیریت چه اولویت هایی را در نظر دارد، شرح وظایف را مطالعه کنید و با کسی که در حال حاضر چنین مسئولیتی را دارد ارتباط نزدیک برقرار کنید و در نهایت بفهمید که مدیریت به چه فکر می کند.


اگر مدیریت یکی از حوزه های مذکور تاکید بیشتری دارد و شما نیز در آن حوزه قوی هستید، معنای آن این است که یکی از رقبا را از میدان به در کرده اید. حالا نوبت رقیب بعدی است. اگر مدیریت روی گزینه سوم که همان نظارت و بررسی می باشد تاکید دارد یعنی حوزه ای که شما در آن ضعیف هستید لازم است هرچه سریع تر دست به کار شوید و توجه خود را به سمت مهارتها و تجربیات خود در این زمینه بیشتر نمائید. سعی کنید در مصاحبه، با تکیه بر تجربه خود در بخش فروش از ضرورت برخورد مناسب با مشتری و روابط عمومی قوی صحبت کنید و نقطه قوت خود را برجسته نمایید. درباره اهمیت فروش صحبت کنید و اینکه شرکت چگونه می تواند با نوسانات فروش دچار رکود یا صعود شود.


آنچه مسلم است این فقط یک مثال است ، دنیای واقعی بسیار پیچیده تر است.

کلام آخر:
دنیای واقعی پیچیده است، انسآنها نیز موجوداتی پیچیده هستند که با استفاده از قوه عقل و ابتکار، این هدیه ارزشمند خداوند، راه درست را پیدا می کنند.
 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  فراخوان چهاردهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی


  رئیس روابط عمومی کیوکوشین کاراته کشور منصوب شد


  مشترکان نتفلیکس از ۱۳۹ میلیون نفر گذشت


  گزارش مرکز آمار ایران از رفتار فرهنگی خانوار ایرانی در سال ۱۳۹۶


  ترکیه یک خبرنگار هلندی را اخراج کرد


  اولین دوره آموزشی طرح ملی «هر مسجد یک خبرنگار» در گرگان برگزار شد


  نت‌فلیکس


  معیارهای تصمیم‌گیری مجازی باید تغییر کند/ تقلب در رده‌بندی‌ها و ستاره‌های اینترنتی


  تحولات روزمره را چگونه انعکاس دهیم؟


  سرپرست روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی: تدوین برنامه های نوین ارتباطی لازمه روابط عمومی راهبردی است


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: پنج ویژگی یک متخصص روابط عمومی ممتاز