درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
چهارشنبه، 4 اردیبهشت 1398 - 01:38   

حضور انتشارات کارگزار روابط عمومی در نمایشگاه بین الملی کتاب تهران

  حضور انتشارات کارگزار روابط عمومی در نمایشگاه بین الملی کتاب تهران


ادامه ادامه مطلب یک

هوش مصنوعی؛ عرصه‌ای تازه برای حقوق و اخلاق

  هوش مصنوعی؛ عرصه‌ای تازه برای حقوق و اخلاق


ادامه ادامه مطلب دو

تحریم 24 ساعته فضای مجازی توسط فوتبالیست‌های حرفه‌ای

  تحریم 24 ساعته فضای مجازی توسط فوتبالیست‌های حرفه‌ای


ادامه ادامه مطلب سه

ربات هوشمند و کلیسای مشتعل

  ربات هوشمند و کلیسای مشتعل


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اقدامات بانک رفاه کارگران در کمک رسانی به مناطق سیل زده کشور/ اینفوگرافیک
  تمدید ‌مهلت ثبت‌نام یازدهمین جشنواره ملی رسانه‌های دیجیتال
  تیراژ کل روزنامه‌های ایران زیر یک میلیون است
  بازدید مدیرکل روابط عمومی استانداری البرز از دفتر خبرگزاری فارس
  امضای تفاهم نامه همکاری بین انجمن بین‌المللی روابط عمومی‌ و سازمان بورس و اوراق بهادار
  نشست شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان مرکزی / رونمایی از طرح سفیران آب
  سومین نشست هم اندیشی مدیران مسئول نشریات گلستان برگزار شد
  سومین نشست هم اندیشی مدیران مسئول نشریات گلستان برگزار شد
  معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی: روابط عمومی ها زمینه پویایی دستگاه های اجرایی را فراهم کنند
  شورای هماهنگی مدیران روابط عمومی صنعت بیمه کشور برگزار کرد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 35455صفحه نخست » مدیریت روابط عمومیدوشنبه، 14 آبان 1397 - 17:44
توانایی های رقیب را در نظر بگیرید
دنیای واقعی پیچیده است، انسآنها نیز موجوداتی پیچیده هستند که با استفاده از قوه عقل و ابتکار، این هدیه ارزشمند خداوند، راه درست را پیدا می کنند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- دنیا عرضه رقابت است و گویی مسابقه ای در جریان است که همه سعی می کنند گوی سبقت را از دیگری بربایند. شما هم ناخواسته در چنین مسابقه ای شرکت دارید شاید در رده پایین تر. لازم است قواعد بازی را بشناسید و از همه مهمتر رقبای خود را به دقت شناسایی کنید.


به هر حال اگر خواهان پیشرفت هستید باید جایگاه خود را در زمین تعیین کنید و هدف گیری نمایید. منظوم این است که دقیقا بدانید از شما چه می خواهند. به طور مثال قرار است یک مدیر برای نظارت بر امور اجرایی فروش کامپیوتر انتخاب شود. قبل از هر چیز باید فرم درخواست را ببینید و شیوه مصاحبه را بدانید به طوری که بتوانید تصویری متناسب با کاندیدای مورد نظر آنها داشته باشید.شما می دانید که یک مدیر ایده آل در بخش فروش کامپیوتر باید:


- تجربه و تخصص کافی درباره سیستم کامپیوتری داشته باشد.
- مهارت کافی برای فروش لوازم کامپیوتری داشته باشد.
- و تا حدی در بخش سرپرستی و نظارت تجربه داشته باشد.
حالا وقت آن رسیده است که طرف مقابل خود را بررسی کنید و میزان توانایی های او را زیر ذره بین ببرید. فرض کنید دو کاندیدای دیگر هم وجود دارند:
- "تونی" کامپیوتر را خوب می شناسد و قدرت نظارت و سرپرستی بر امور را نیز دارد اما متاسفانه یا خوشبختانه فاقد مهارتهای لازم در بخش فروش می باشد.
- "ساندرا" یک فروشنده ماهر است که از روابط عمومی بالایی برخوردار است تجربه کافی در بخش نظارت و سرپرستی نیز دارد اما کامپیوتر را خوب نمی شناسد.
خب، حالا به نظر شما کاندیدای ایده آل کیست؟ پاسخ این سؤال کاملا بستگی به خواسته و نیازهای مدیریت دارد. آنچه مسلم است این است که این شغل شامل سه بخش

مجزا است: بخش فروش، بخش کارشناسی محصول و بخش نظارت و سرپرستی. شما نیز مانند دو کاندیدای دیگر ، دو مهارت از سه مهارت مورد نظر را دارید. حالا باید بررسی کنید مدیریت چه اولویت هایی را در نظر دارد، شرح وظایف را مطالعه کنید و با کسی که در حال حاضر چنین مسئولیتی را دارد ارتباط نزدیک برقرار کنید و در نهایت بفهمید که مدیریت به چه فکر می کند.


اگر مدیریت یکی از حوزه های مذکور تاکید بیشتری دارد و شما نیز در آن حوزه قوی هستید، معنای آن این است که یکی از رقبا را از میدان به در کرده اید. حالا نوبت رقیب بعدی است. اگر مدیریت روی گزینه سوم که همان نظارت و بررسی می باشد تاکید دارد یعنی حوزه ای که شما در آن ضعیف هستید لازم است هرچه سریع تر دست به کار شوید و توجه خود را به سمت مهارتها و تجربیات خود در این زمینه بیشتر نمائید. سعی کنید در مصاحبه، با تکیه بر تجربه خود در بخش فروش از ضرورت برخورد مناسب با مشتری و روابط عمومی قوی صحبت کنید و نقطه قوت خود را برجسته نمایید. درباره اهمیت فروش صحبت کنید و اینکه شرکت چگونه می تواند با نوسانات فروش دچار رکود یا صعود شود.


آنچه مسلم است این فقط یک مثال است ، دنیای واقعی بسیار پیچیده تر است.

کلام آخر:
دنیای واقعی پیچیده است، انسآنها نیز موجوداتی پیچیده هستند که با استفاده از قوه عقل و ابتکار، این هدیه ارزشمند خداوند، راه درست را پیدا می کنند.
 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  حضور انتشارات کارگزار روابط عمومی در نمایشگاه بین الملی کتاب تهران


  ده کار که روابط عمومی ادارات هرگز نباید انجام دهند


  قوانین پنج گانه برقراری ارتباط‌های موثر/ قانون سوم: اگر مایل نیستید برخی اظهارات شما نقل قول شوند، اصلا آن‌ها را عنوان نکنید


  هوش مصنوعی؛ عرصه‌ای تازه برای حقوق و اخلاق


  کسب درآمد ۴.۵ میلیارد دلاری نت فلیکس با ۱۴۹ میلیون کاربر


  دردسر جدید نقشه گوگل برای تاکسی اینترنتی ایرانی


  هفت راز فروشگاه های کاستکو برای آگاهی مشتریان


  قوانین پنج گانه برقراری ارتباط‌های موثر/ قانون چهارم: مهمترین مطالب را در ابتدای صحبت خود بیان کنید


  تحریم 24 ساعته فضای مجازی توسط فوتبالیست‌های حرفه‌ای


  تعویق عرضه گوشی‌ تاشوی جدید سامسونگ


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان ثبت نام سومین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش های روابط عمومی